Usterka DSC – DTC C1288 – Rozwiązanie: Naprawa czujnika ESP/DSC umieszczonego w pompie ABS.
Witam,
Szukam porady (po przeczesaniu innych postów na forum) co poradzić z pompą DSC. Auto kupione od handlarza i sprowadzane nie budziło zastrzeżeń – poza akumulatorem. Układ DSC pracował prawidłowo i testowałem to na śniegu. Po wymianie akumulatora, czyli odpięciu klem zapaliła się kontrolka DSC i nie można przywrócić działania przyciskiem (wcześniej załączał i wyłączał normalnie). W dwóch różnych warsztatach stwierdzili że to usterka elektryczna. W obu warsztatach jednak okazało się, że pompa się komunikuje i prawidłowo podaje wartości o prędkości kół itd. Podejrzenie pada na czujnik ciśnienia płynu hamulcowego, bo układu dalej nie da się załączyć, a sam czujnik ciśnienia płynu jest w pompie. Nie uśmiecha mi się z tym jechać do ASO bo podobno z miejsca chcą wymieniać pompę i kosztuje to 8kzł. Z drugiej jednak strony mówią, że używanej nie da się wstawić bo każda jest indywidualnie programowana do auta. Jak to ugryźć??? ABS pracuje prawidłowo.
Szukam porady (po przeczesaniu innych postów na forum) co poradzić z pompą DSC. Auto kupione od handlarza i sprowadzane nie budziło zastrzeżeń – poza akumulatorem. Układ DSC pracował prawidłowo i testowałem to na śniegu. Po wymianie akumulatora, czyli odpięciu klem zapaliła się kontrolka DSC i nie można przywrócić działania przyciskiem (wcześniej załączał i wyłączał normalnie). W dwóch różnych warsztatach stwierdzili że to usterka elektryczna. W obu warsztatach jednak okazało się, że pompa się komunikuje i prawidłowo podaje wartości o prędkości kół itd. Podejrzenie pada na czujnik ciśnienia płynu hamulcowego, bo układu dalej nie da się załączyć, a sam czujnik ciśnienia płynu jest w pompie. Nie uśmiecha mi się z tym jechać do ASO bo podobno z miejsca chcą wymieniać pompę i kosztuje to 8kzł. Z drugiej jednak strony mówią, że używanej nie da się wstawić bo każda jest indywidualnie programowana do auta. Jak to ugryźć??? ABS pracuje prawidłowo.
Ostatnio edytowano 24 cze 2013, 11:53 przez lukaszm, łącznie edytowano 3 razy
Powód: edycja tematu.
Powód: edycja tematu.
-
wip600
Odłącz akumulator na 30min i sprawdź czy pomoże.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Piszę czysto teoretycznie, jeśli rada cbr nie pomoże to:
-pompę (w zasadzie moduł sterowania) podobno można programować w IDSie
-ABS i DSC to mocno powiązane układy, część robocza jest praktycznie wspólna, więc czy to na pewno problem czujnika ciśnienia ?
– TCS (ASR) działa ?
-sam czujnik ciśnienia pewnie i tak jest niewymienialny
-były odczytywane błędy ? może jakiś czujnik charakterystyczny dla DSC padl ? np czujnik przyspieszeń poprzecznych ? (po odłączeniu trzeba go inicjalizować w IDSie)
-może sam przełącznik siadł
? (błąd C1093)
-pompę (w zasadzie moduł sterowania) podobno można programować w IDSie
-ABS i DSC to mocno powiązane układy, część robocza jest praktycznie wspólna, więc czy to na pewno problem czujnika ciśnienia ?
– TCS (ASR) działa ?
-sam czujnik ciśnienia pewnie i tak jest niewymienialny
-były odczytywane błędy ? może jakiś czujnik charakterystyczny dla DSC padl ? np czujnik przyspieszeń poprzecznych ? (po odłączeniu trzeba go inicjalizować w IDSie)
-może sam przełącznik siadł
No widzę jest światełko w tunelu. Dzięki za odpowiedź i posty. Błąd sypie 1288 i nic nie było grzebane w IDS i PDS. W sumie to pierwsze słyszę (czytam) o tym tutaj. I czemu tak się wysypało akurat przy wymianie aku? Czy można kompem diagnostycznym (warsztatowym) inicjalizować czujnik przyspieszeń poprzecznych?
-
wip600
Mogło nastąpić chwilowe zwarcie podczas podłączania czy odłączania akumulatora i komputer oszalał. Dlatego ja zawsze zaczynam i radzę innym od odłączenia akumulatora w celu całkowitego zrestartowania komputera, bo sam już to przetestowałem na własnej skórze.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
czyli stąd to podejrzenie czujnika ciśnienia:
C1288
― The voltage value from the brake fluid pressure sensor is not within specification. – Wartość napięcia z czujnika ciśnienia płynu hamulcowego jest nieprawidłowa.
możliwe przyczyny:
-uszkodzony czujnik
-zwarcie w obwodzie czujnika
sam czujnik jest chyba wbudowany w pompę
budowa http://www.killers4hire.com/files/mazda ... 50T03.html
C1288
― The voltage value from the brake fluid pressure sensor is not within specification. – Wartość napięcia z czujnika ciśnienia płynu hamulcowego jest nieprawidłowa.
możliwe przyczyny:
-uszkodzony czujnik
-zwarcie w obwodzie czujnika
sam czujnik jest chyba wbudowany w pompę
Brake fluid pressure sensor (Built into DSC HU/CM
budowa http://www.killers4hire.com/files/mazda ... 50T03.html
Też mam taki problem tylko że kontrolka samochodzika z dwoma śladami mi się wcale nie zapala ale nie pamiętam czy się zapalała po przekręceniu kluczyka jak kupiłem auto podejrzewam że poprzedni właściciel odłączył tą kontrolkę bo po podłączeniu do kompa wyskakuje błąd C1288 czujnik ciśnienia zakłócenie działania i do tego nie mogę wyłączyć dsc przyciskiem ale kontrolka od dsc zapala się po przekręceniu stacyjki i za chwilę gaśnie. Jak myślicie trzeba tą pompe ABS wymienić?
Mateusz
- Od: 9 maja 2012, 21:15
- Posty: 85
- Skąd: brak in
- Auto: brak info
Witam chciałbym odświeżyć temat, ponieważ spotkała mnie ta sama historia z dnia na dzień zapaliła się kontrolka dsc i nie chce zgasnąć. Odłączałem akumulator, wciskałem pedał hamulca i nic, kontrolka wciąż się pali. Po podłączeniu pod komputer pokazało błąd C1288. W związku z tym mam pytanie do tych , którzy to przerabiali. Czy wymieniali pompę i czy po wymianie pompy abs wszystko wróciło do normy? Może są jeszcze jakieś inne sposoby, aby usunąć ten błąd? Zastanawiam się jeszcze co mogło być przyczyną tej usterki 
- Od: 18 sty 2013, 11:37
- Posty: 19
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323 BJ 1.6 Hb '01
Mazda 3 BK 1.6 benzyna Hb '05
Mam ten sam błąd a że jego naprawa kosztuje ok. 1000 zł i gwarancji po naprawie udziela się na 2 lata to na chwilę obecną jeżdżę tak jak jest bo znacząco nie wpływa to na właściwości jezdne pojazdu.
Uszkodzeniu uległa pompa ABSu a w zasadzie moduł ESP/DSC który znajduje się w środku. Zakupienie nowej pompy ABSu (są i za 150 zł i za 500 zł) nie rozwiązuje problemu bo są problemy z komunikacją z komputerem. ASO naprawia usterkę za ok 9000 zł
. W Ozorkowie tą pompę regenerują i można się z nimi umówić nawet w sobotę. Czytałem fora zagraniczne i niby ludzie potrafią programować zamienniki pomp ale żadnych szczegółów nie znalazłem żeby samemu spróbować.
Także tak to wygląda
Uszkodzeniu uległa pompa ABSu a w zasadzie moduł ESP/DSC który znajduje się w środku. Zakupienie nowej pompy ABSu (są i za 150 zł i za 500 zł) nie rozwiązuje problemu bo są problemy z komunikacją z komputerem. ASO naprawia usterkę za ok 9000 zł


Także tak to wygląda
Dzięki Seraf
. Chyba też dam sobie przynajmniej na razie z tym spokój. Ogólnie w niczym to nie przeszkadza. Myślałem też o używanych pompach, dzwoniąc do gościa kazał zrobić zdjęcie tej mojej, ale gdy się do niej dostałem okazało się, że wszystkie parametry są z tyłu i na tym się zatrzymałem. Zdjecia nie zrobiłem, bałem się czegoś nie urwać odginając ją a odkręcić cokolwiek również. Druga sprawa to co może być przyczyną tych usterek? Kilka dni wcześniej nim zaświeciła się ta kontrolka zablokowała mi się linka od ręcznego. Po za tym nic innego się nie działo. Płyn hamulcowy choć od zakupu auta nie wymieniany, to parametry ma ponoć właściwe.

- Od: 18 sty 2013, 11:37
- Posty: 19
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323 BJ 1.6 Hb '01
Mazda 3 BK 1.6 benzyna Hb '05
Witaj w klubie C1288 
Hmm, ja dostałem 5 lat gwarancji na naprawę.
Tak jak Seraf napisał, problemem jest czujnik w środku pompy. Nie występuje jako osobna część, jedyny sposób naprawy znany przez ASO to wymiana całej pompy, stąd ten koszt.
Można kombinować z używaną pompą, tylko to nie takie proste. Po pierwsze nie jest to czysto mechaniczna operacja, bo po wymianie pompy musisz przeprogramować komputer a nie tylko skasować błędy. Ktoś się na forum już rozpisywał na ten temat. Po drugie te pompy po prostu padają bez powodu więc nie masz żadnej pewności, że to co wymienisz potrzyma rozsądny czas. Wystarczy w googla wpisać "teves mk60" albo "ATE mk60".
Generalnie Ozorków to najtańsza opcja jaką znalazłem żeby toto naprawić i mieć jakąś gwarancję, że problem za szybko nie powróci. Naprawa zajmuje mało czasu, chłopaki uwinęli się w 2 godziny wliczając demontaż pompy, naprawę, poskładanie z powrotem (trzeba odpowietrzyć hamulce) i sprawdzenie. Więc jak już wiadomo jak to zrobić, to nie jest trudna rzecz.
Seraf napisał(a):Mam ten sam błąd a że jego naprawa kosztuje ok. 1000 zł i gwarancji po naprawie udziela się na 2 lata to na chwilę obecną jeżdżę tak jak jest bo znacząco nie wpływa to na właściwości jezdne pojazdu.
Hmm, ja dostałem 5 lat gwarancji na naprawę.
Tak jak Seraf napisał, problemem jest czujnik w środku pompy. Nie występuje jako osobna część, jedyny sposób naprawy znany przez ASO to wymiana całej pompy, stąd ten koszt.
Można kombinować z używaną pompą, tylko to nie takie proste. Po pierwsze nie jest to czysto mechaniczna operacja, bo po wymianie pompy musisz przeprogramować komputer a nie tylko skasować błędy. Ktoś się na forum już rozpisywał na ten temat. Po drugie te pompy po prostu padają bez powodu więc nie masz żadnej pewności, że to co wymienisz potrzyma rozsądny czas. Wystarczy w googla wpisać "teves mk60" albo "ATE mk60".
Generalnie Ozorków to najtańsza opcja jaką znalazłem żeby toto naprawić i mieć jakąś gwarancję, że problem za szybko nie powróci. Naprawa zajmuje mało czasu, chłopaki uwinęli się w 2 godziny wliczając demontaż pompy, naprawę, poskładanie z powrotem (trzeba odpowietrzyć hamulce) i sprawdzenie. Więc jak już wiadomo jak to zrobić, to nie jest trudna rzecz.
We Wrocławiu robią to co w Ozorkowie za 6 stówek... Tyle że gwarancja jest na 3 a nie na 5 lat.
http://www.rapidauto.pl/
http://www.rapidauto.pl/
Hm... to tyle ile wytrzymuje oryginalna pompa...
... mogliby sie lepiej postarac...
W UK daja na to wieczysta gwarancje...

W UK daja na to wieczysta gwarancje...
A ile biorą za to w UK ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości