Wyciek z okolicy rozdzielacza zapłonu – co się popsuło ???

Postprzez mefyoo » 31 gru 2005, 02:56

Aby zminić uszczelniacz aparatu zapłonowego nie trzeba zdejmować kopułki To był mój błąd, znalazłem nagar na stykach i wyczyśćiłem go, teraz niema iskry. Do kopułki dochodzi prąd od cefki, ale na świece już nie idzie.
Aby nikt nie popełnił tego błędu co ja, nie rozkręcajcie aparatu zapłonowego, aby zmienić oring wystarczy odkręcić 2 śruby 12mm mocujące cały aparat zapłonowy obie są po stronie przedziału pasażerskiego.
Kiedyś tato czyścił styki w aparacie zapłonowym, to i ja myślałem że tak trzeba :( a tego nagaru było bardzo dużo. Czy tylko wymiana kopułki mnie ratuje ? Ile takie coś kosztuje ? Silnik 1.6 8V
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 15:13
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok

Postprzez GofNet » 31 gru 2005, 03:51

Mnie też chodzi po głowie operacja czyszczenia styków. Najpierw jednak zmienię świece i przewody Wysokiego Napięcia. Później zobaczymy. Ostatnio też coś się spsuło w systemie pułapek na dostarczanie powietrza do kratek :| Coś chyba zeskoczyło lub jakieś cięgno się puściło, bo tylko na szybę i nogi mi dmucha. Jeszcze mi ptaszek się odmrozi, bo robię krótkie trasy i jak dojeżdżam do celu, to dopiero ciepłe wichry wieją. Ciekawe, że to tak właściwie samo się zrobiło <jelen>. Jednego dnia było OK, a drugiego już nie <jelen>. Muszę się rzucić na garba i powęszyć, what's going on?

Wspomnę jeszcze o fakcie, że gdy trzy, cztery tygodnie temu były deszcze i wilgotne powietrze, to jakimś cudem woda dostała mi się do alarmu (do układu sterowania) i zaczął szaleć. Może jak wsiadałem do auta, albo jak wysiadałem (choć moduł jest schowany – nie jest przecież na wierzchu <jelen>), bo budę mam szczelną. Sam się włączał, światła migały, itp. Nawet suszenie nie pomogło. No i niestety musiałem go odłączyć z obwodu, a że dostęp do auta sterowany jest z pilota alarmu (mam celowo odłączone zamki, aby mi ich ktoś nie rozwalił), to muszę wsiadać przez bagażnik. Mało tego. Alarm mam dosyć dobry (dobrny był przez zamoknięciem), więc nawet po odpięciu alarmu auta nie uruchomię, bo aktywne są inne blokady sterowane alarmem. A właściwie rozłączane alarmem. Więc aby jechać, muszę ze sobą nosić moduł alarmu i po załadowaniu kupra do wozu go wpinać w gniazda, rozłączać różne blokady i dopiero odpalę auto. Tak sobie teraz myślę, że złodziej już po samym wchodzeniu przez bagażnik by sobie darował, a co dopiero jeszcze zabawa w alarmy i blokady. Zresztą nie warto, bo auto takie można kupić już za 2.000zł, a nawet i mniej, więc po co je "konfiskować". Nie zmienia to jednak faktu, że muszę zakupić nowy alarm :|

Pozdrawiam
..::GofNet::..

Ps. Sorry za odejście od tematu <ganja>
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez farciarz » 3 sty 2006, 20:43

mefyoo napisał(a):Kiedyś tato czyścił styki w aparacie zapłonowym, to i ja myślałem że tak trzeba a tego nagaru było bardzo dużo. Czy tylko wymiana kopułki mnie ratuje ? Ile takie coś kosztuje ? Silnik 1.6 8V


Nie wiem jak Ty czyściłeś ale drobniutki papierek nie ma prawa zaszkodzić...i co popsułeś, ale ja u siebie też przeprowadzałem taką drobną operację czyszczenia i wszysto działa jak należy ( ale nie wyciągałem oczywiście kabli by nie namieszać przy podłączaniu ).
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez farciarz » 3 sty 2006, 20:48

mefyoo napisał(a):A przy okazji gdy aparat zapłonowy będzie demontowany, chciałem zapytać czy jest sens strojenia zapłonu


Kurcze...nie osłabiaj mnie tak jak napisał Tarsar...daj sobie spokój i nic więcej nie grzeb...to nie maluch by próbować np przyspieszać zapłon. Wszystko ma być tak jak fabryka przewidziała..hehe <diabełek>
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez mefyoo » 3 sty 2006, 20:58

farciarz napisał(a):ale nie wyciągałem oczywiście kabli by nie namieszać przy podłączaniu ).

Ja też tego nie zrobiłem, kopułka była do wymiany jutro bede miał nową. Wydaje mi się że czyszczenie styków troche skróciło jej żywot.

farciarz napisał(a):Kurcze...nie osłabiaj mnie tak jak napisał Tarsar...daj sobie spokój i nic więcej nie grzeb...to nie maluch by próbować np przyspieszać zapłon. Wszystko ma być tak jak fabryka przewidziała..hehe diabelek


Coś tacy uszczypliwi sie wszyscy porobili ? Może ktoś mądry mi powie po co ta regulacja jest ? Ty masz BA pewnie nawet niewiesz jak wygląda mój aparat zapłonowy
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 15:13
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok

Postprzez farciarz » 3 sty 2006, 22:24

mefyoo napisał(a):Coś tacy uszczypliwi sie wszyscy porobili ? Może ktoś mądry mi powie po co ta regulacja jest ? Ty masz BA pewnie nawet niewiesz jak wygląda mój aparat zapłonowy


Akurat wiem jak wygląda twój aparat :P bo kolega z pracy ma Efkę BG 1.6 <lol> . pytanie po co jest regulacja ?? ... ano po to, by móc ją ewentualnie wykonać ...ale nie samemu !!!!


A przy okazji gdy aparat zapłonowy będzie demontowany, chciałem zapytać czy jest sens strojenia zapłonu czy lepiej pozostawić go tak jak był ? Da się wycisnąć coś więcej z silnika poprzez regulacje zapłonem ? próbował ktoś tego ? były jakieś pozytywne efekty ?


Pliss... :| nie próbuj sobie psuć samochodu ... aparatem niczego nie stroisz. Jedynie przyspieszasz lub opóźniasz zapłon. Ale nie rób tego sam...a na warsztacie
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez mefyoo » 4 sty 2006, 00:41

Mam lampe stroboskopową w oczach :P Myślałem że przez te lata może coś mu się pozmieniało i może po to jest ta regulacja zeby np co 10 lat przestawić go delikatnie bo coś tam się zużywa i nie chodzi w tej mini sekundzie co powinno za nowego
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 15:13
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok

Postprzez farciarz » 4 sty 2006, 17:07

mefyoo napisał(a):Mam lampe stroboskopową w oczach

hahaha hahaha hahaha ...[tiiit] <diabełek>
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez GofNet » 5 sty 2006, 00:13

farciarz napisał(a):
mefyoo napisał(a):Mam lampe stroboskopową w oczach
hahaha hahaha hahaha... [tiiit] <diabełek>
Niektórzy mają [tiiit]... hahaha hahaha hahaha Nie musisz chodzić na dyskoteki. Sam możesz imprezy "montować" w chaciendzie. Jeszcze jak napiszesz, że masz nerwowe tiki rąk, to możesz skrczując robić przy okazji za DJ'a :).
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez marek » 5 sty 2006, 00:29

farciarz napisał(a):aparatem niczego nie stroisz. Jedynie przyspieszasz lub opóźniasz zapłon. Ale nie rób tego sam...a na warsztacie
_________________


W warsztacie nie trzeba, ale potrzebna jest lampa stroboskopowa do tego.
cała operacja zajmuje góra 10min.
A strojenie jest po to aby silinik miał prawidłowo ustawiony wstępnie zapłon, na prawidłowych wolnych obrotach w trybie serwisowym. zapłon mozna przestawiać aż w zakresie ok. 10stopni a to jest bardzo dużo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez mefyoo » 5 sty 2006, 00:51

Już moja madzia chodzi, po wymianie kopułki i palca zaczęła lepiej palic :|

marek napisał(a):na prawidłowych wolnych obrotach w trybie serwisowym

A co to jest ten tryb serwisowy ?
To też jest dziwne, bo wcześniej obr spadały mi do 750 a teraz jest 900 i szybciej wchodzi na obroty <jupi> tak jak było jak go kupiłem. Oczywiście silnik był rozgrzany .
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 15:13
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok

Postprzez kadam » 20 sty 2006, 13:58

Witam moja madzia też ma padnięty uszczelniacz rozdzielacza i ciecze olej. Typ aparatu B6 BF B5
Zna może ktoś rozmiar lub adres gdzie można kupić wysyłkowo?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2005, 09:45
Posty: 20
Skąd: w.dolnośląskie
Auto: 323C BA 1.8 BP `95

Postprzez tomekrvf » 20 sty 2006, 15:32

kadam napisał(a):Zna może ktoś rozmiar lub adres gdzie można kupić wysyłkowo?

Auto 2000 ul. Dęblińska
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez kadam » 20 sty 2006, 17:33

Dzięki, trochę daleko, wysłałem maila....poczekamy <faja>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2005, 09:45
Posty: 20
Skąd: w.dolnośląskie
Auto: 323C BA 1.8 BP `95

Postprzez mefyoo » 21 sty 2006, 02:25

Idź do sklepu z częściami do maszyn to Ci dobiorą c. 80gr
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 15:13
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok

Postprzez farciarz » 21 sty 2006, 11:43

mefyoo napisał(a):Idź do sklepu z częściami do maszyn to Ci dobiorą c. 80g


Dokładnie tak. W każdym takim sklepie mają prawie wszystkie uszczelniacze jak i nawet łożyska. Sam kupowałem w sklepach :P Agromy :D
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez mefyoo » 21 sty 2006, 13:52

Łożysko przednie do 323 f bg też by sie dało dobrać ? jaka jest różnica w cenie ? w motoryzacyjnym kosztuje 45 pln
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 15:13
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok

Postprzez kadam » 22 sty 2006, 20:45

Fajnie że można taki uszczelniacz kupić w pierwszym-lepszym sklepie, ale pytam o rozmiar ponieważ chciałbym najpierw kupić.– i dopiero rozebrać Madzię, a nie rozebrać a potem biegać za "gumką". <lol> Podejrzewam że nie byłaby zadowolona gdyby za długo musiała czekać :( . Może ktoś z forum ma taki aparat i poda rozmiar...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2005, 09:45
Posty: 20
Skąd: w.dolnośląskie
Auto: 323C BA 1.8 BP `95

Postprzez mefyoo » 23 sty 2006, 03:17

Ja mam stary uszczelniacz, tylko że on się skórczył i dlatego puszczał. Wydaje mi sie ze powinien byc co naj mniej 2 razy grubszy no i gumowy a nie taki kruchy . Moge go zmierzyc tylko , że ja mam 323 F BG ...
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 15:13
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok

Postprzez tomekrvf » 23 sty 2006, 10:06

mefyoo napisał(a):Moge go zmierzyc tylko , że ja mam 323 F BG ...

Jest taki sam
Oczywiście można kupić w Agromie. Mi było szkoda dnia urlopu na jeżdzenie po mieście
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron