Ustawienie zaworu IAC na problemy z obrotami 1,8 FP

Postprzez tadziomaru1 » 23 cze 2012, 14:04

rumunn95 napisał(a):a ja mysle ze nie :) poniewaz kąt tpsu wzgledem kąta przepustnicy nie zostanie przestawiony ruszajac zderzak

No właśnie...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 23 cze 2012, 14:17

Czyli jeśli nikt nie ruszał TPSu i jest on ustawiony prawidłowo, to wystarczy tylko domknąć przepustnicę śrubą na zderzaku i powinno być OK? Gorzej jeśli ktoś ruszy to i to, wtedy zgodzicie się, że konieczna jest regulacja obu rzeczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez rumunn95 » 23 cze 2012, 15:12

zgodzimy :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez tadziomaru1 » 24 cze 2012, 10:55

rumunn95 napisał(a):zgodzimy :)

<ok>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Mieczyslaw » 24 cze 2012, 15:20

im wiecej stron ma ten temat tym jestem bardziej ielony i uswiadamiam sobie jak wielka jest moja niewiedza :P Nie mam pojecia co to jest TPS np :P

Ok Tadziu, niewiele czasu zostalo do momentu powrotu wiec po prostu podjade do Ciebie po wczesniejszym umowieniu i ogarniemy jakos temat mysle bo z tego co psizecie to nie jest to czasochlonne tylko kwiestia wiedzy co i jak i wtedy opisze co bylo przyczyna a co nie.

Na chwile obecna odkrece troche tak jak pisales ten baypass i zostawie w cholere
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez VeryCoolMan » 9 lip 2012, 22:12

No i jestem po próbie regulacji niestety nie da się u mnie wyregulować obrotów..
Bypass im głębiej wkręcony tym gorzej.
Odpiąłem IAC wkręciłem bypass aż obroty spadły na 500, podłączam IAC obroty lekko podskakują włączam klimę światła i co się da i reguluję na IAC na 750 po tym zabiegu niby wszystko jest dobrze dopóki nie wyłączę klimy świateł itd. bo jeśli to zrobię to obroty podskakują na ok. 1500 i tak trzymają.

Ogólnie powiem Wam że udało mi się w końcu znaleźć kompromis między ustawieniem bypassu a IAC co do obciążenia klimą światłami itd. jak i bez obciążenia żeby obroty były na 750 lecz tylko chwile jest dobrze
to znaczy, że obroty gdy się zatrzymuję ładnie schodzą na 750 i tak trzyma ale po takich 10 pięknych zejściach nadchodzi czas na serie niepowodzeń spadanie na sam dół a nawet gaśnięcie, i tutaj wydaję mi się że mam uwalony IAC bo raz jest dobrze a raz nie.
nerwy skończone ech..

I kup tu człowieku nową przepustnicę bo samego zaworka nie sprzedają :(
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez lucas83 » 9 lip 2012, 22:28

obroty gdy się zatrzymuję ładnie schodzą na 750 i tak trzyma ale po takich 10 pięknych zejściach nadchodzi czas na serie niepowodzeń spadanie na sam dół a nawet gaśnięcie, i tutaj wydaję mi się że mam uwalony IAC bo raz jest dobrze a raz nie.


Czy jak masz wyłączoną klimatyzację, to też tak się dzieje? Że obroty raz schodzą dobrze, a raz lecą na sam dół?

I kup tu człowieku nową przepustnicę bo samego zaworka nie sprzedają


Sprzedają, tylko trzeba pytać do bólu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez VeryCoolMan » 9 lip 2012, 22:55

lucas83 napisał(a):Czy jak masz wyłączoną klimatyzację, to też tak się dzieje? Że obroty raz schodzą dobrze, a raz lecą na sam dół?

Tak, z tym że na wyłączonej klimie nie gaśnie, ale też bardzo nisko wtedy schodzą
Tak że szukam IAC ;/
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez tadziomaru1 » 11 lip 2012, 10:39

Nie masz możliwości podmianki od kogoś, żeby sprawdzić?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez VeryCoolMan » 11 lip 2012, 12:46

tadziomaru1 napisał(a):Nie masz możliwości podmianki od kogoś, żeby sprawdzić?

Może bym i kogoś znalazł nawet dostał by w prezencie nowy oring pod IAC <lol>

Wysłałem Ci PW
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez blazej001 » 16 lip 2012, 16:03

Czy może ktoś napisać prostymi słowami jak wpływa regulacja bypasu na pracę silnika? Oraz regulacja imbusem 2,5 zaworu IAC (silnika krokowego)??
Początkujący
 
Od: 18 lut 2012, 13:35
Posty: 26
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r

Postprzez lucas83 » 17 lip 2012, 07:49

Nie wytrzymam :) 6 stron wątku o zaworze itp., a Kolega wyskakuje z:

Czy może ktoś napisać prostymi słowami jak wpływa regulacja bypasu na pracę silnika? Oraz regulacja imbusem 2,5 zaworu IAC (silnika krokowego)??


Niech jeszcze teraz napisze, że przeczytał wszystko, ale nadal nic nie wie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez VeryCoolMan » 17 lip 2012, 08:00

lucas83 napisał(a):Niech jeszcze teraz napisze, że przeczytał wszystko, ale nadal nic nie wie :D


Niech się cieszy że po japońsku nie piszemy ! <lol>

blazej001 prościej się już nie da!! czytaj uważnie a wszystkiego się dowiesz :)

ps. niedługo zakładam "nową" przepustnicę z "nowym" IAC zobaczymy jak się sprawa zakończy u mnie.. mam nadzieję że po tym zabiegu happy end.. :D no ale jeszcze uszczelka pod kolektorem tfu tfu..
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez maxim_wawa » 17 lip 2012, 20:03

lucas83 napisał(a):Nie wytrzymam :) 6 stron wątku o zaworze itp., a Kolega wyskakuje z:

Czy może ktoś napisać prostymi słowami jak wpływa regulacja bypasu na pracę silnika? Oraz regulacja imbusem 2,5 zaworu IAC (silnika krokowego)??


Niech jeszcze teraz napisze, że przeczytał wszystko, ale nadal nic nie wie :D


poradzę koledze tylko jedno:

skoro nie rozumiesz co tu jest przez tyle stron napisane to proponuje samemu nie grzebać tylko udać się do mechanika dopóki nie narozrabiałeś
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

PostTen post został usunięty przez siegu 17 lip 2012, 20:41.
Powód: dubel

Postprzez blazej001 » 17 lip 2012, 20:35

Nie rozumiem waszej reakcji... zadałem konkretne pytanie a zostałem zbluzgany jak bym przestępstwo popełnił. Podtrzymuje swoje pytanie bo chyba nie do końca zostałem dobrze zrozumiany przez forumowiczów. Przez te 6 stron wyczytałem dokładnie jak się ustawia bypas oraz IAC (wkręcanie śruby powoduje zmniejszanie obrotów itp...) ale mi nie o to chodzi!!! Ja pytam po co jest bypas i w którym momencie silnik korzysta z niego? Przy rozruchu silnika? Przy zwiększaniu momentu obrotowego? Na biegu jałowym? Hamowaniu silnikiem? Dlaczego nie wystarczy reakcja czujnika położenia przepustnicy? A IAC działa tylko na biegu jałowym?
Początkujący
 
Od: 18 lut 2012, 13:35
Posty: 26
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r

Postprzez lucas83 » 17 lip 2012, 22:19

Kolego, Twoje pytanie brzmiało:

jak wpływa regulacja bypasu na pracę silnika? Oraz regulacja imbusem 2,5 zaworu IAC (silnika krokowego)??


Teraz piszesz:

Ja pytam po co jest bypas i w którym momencie silnik korzysta z niego? Przy rozruchu silnika? Przy zwiększaniu momentu obrotowego? Na biegu jałowym? Hamowaniu silnikiem? Dlaczego nie wystarczy reakcja czujnika położenia przepustnicy? A IAC działa tylko na biegu jałowym?


Zdecyduj się, bo dla mnie to są dwa osobne tematy :) Jeden o regulacji, a drugi o zasadzie działania. Zresztą wszystko i tak jest na forum, więc wystarczy poszukać

P.S. Nikt Cię nie zbluzgał, tylko zadałeś pytanie, na które odpowiedź została już udzielona setki razy. Nikt nie lubi się powtarzać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Mieczyslaw » 18 lip 2012, 16:39

Zgadzam sie z lucas-em. Wszystko o co pytales w pierwszym poscie masz czarno na bialym napisane a jesli chodzi o pytania w drugim Twoim poscie znajdziesz na forum, tu masz temat o czyms troszke innym ;) Przeczytalem to jeszcze raz i tez uwazam ze nikt nikogo nie zbluzgal :P

Jesli o mnie chodzi to bylem u mechanika, ktory mi czyscil przepustnice. podpielismy pod kompa i wyskoczyly 2 bledy: blad biegu jalowego i blad EGR. Niewiele myslac EGR zostal przeczyszczony i zaslepiony. blad luzu zniknal a EGRu zostal. Ponoc to mialo wplyw na te obroty. Pytalem czy ruszal sruba baypassu, stwierdzil ze to nie ma nic do tego wiec zglupialem :|
Cos pokrecil, pare razy poprawial bo po odpaleniu strasznie pozno zaczal reagowac IAC (gasnal zaraz po rozruchu). Obecnie jest schodek przy 1100obr i pozniej spada na 750 wiec odpukac jest gti. Zaraz bede jechal do Tadziomaru zeby obczail jeszcze co i jak ale mam nadzieje ze stwierdzi ze jest w porzadku.

Jesli ktos by byl ciekawy jak mechanik doszedl do ladu z obrotami to niestety nie powiem bo nie wiem :P uslyszalem od kumpla: tajemnica zawodowa :P
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez lucas83 » 18 lip 2012, 17:32

Pytanie brzmi: czy teraz po tej operacji jak wkręcisz bypass to auto zareaguje? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Mieczyslaw » 18 lip 2012, 20:45

Juz wszystko jest jasne. Bylem u Tadziomaru i doszlismy, a raczej on doszedl co i jak i mysle ze u Ciebie bedzie to samo.
Po tej operacji Tadek krecil baypasem i nic, zero reakcji. Okazalo sie przepustnica sie nie domykala. Kiedy jest nagar i przepustnica sie zamyka to nagar pelni role uszczelniacza. W momencie gdy usuniemy nagr przepustnica sie nie domyka bo jest szczelina po tym zalegajacym gownie. Ustawiony zostal zderzak przepustnicy tak jak powinien byc, przepustnica reaguje tak jak powinna czyli zamyka sie do konca i otwiera. (nie wiedzialem ze jest cos takiego nawet)
Po ustawieniu zderzaka i sprawieniu ze przepustnica sie zamyka do konca odpielismy kostke od IAC. Obroty zafalowaly. Krecilismy sruba baypasu i uwaga: silnik ZAREAGOWAL!! :D nastepnie zostalo zrobione wszystko to co na poprzednich stronach opisaliscie. Sruba baypasu do momentu dlwienia sie silnika (po wczesniejszym odpieciu kostki IAC). Pozniej kostek wpinamy i jedziemy imbusem na 750. Wszystko wykonujemy na wylaczonych odbiornikach pradu czyli nawiew, radio itp.
Nie ma czegos takiego ze krecac sruba baypasu nic sie nie dzieje. Jesli tak jest tzn ze cos trzeba naprawic, domknac przepustnice :D
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6