Dusi sie po dodaniu gazu – wymiana osprzetu na BP22

Postprzez YaRQ » 14 cze 2012, 16:26

Witam znajomka,
weź 'zmostkuj' piny f/p z gnd (albo b+ nie pamietam), a nie bawisz się z tą relacją pompa/przeplywka.. :P
i jeśli BratCukierka na tych elektrozaworach śmigał to tego się trzymaj ;) chyba ze coś w transporcie walnęło...
choć w zasadzie nie widze po co wsadzasz te elektorzawory, nie łatwiej/lepiej było zrobić hybryde 128/137KM na tłokach/wałkach z mocniejszej wersji?

Nie masz materiałów o 323/323f bg? książki? ja mam jakies ksera to za przysłowiowe piwo oddam... w końcu nie ma tak daleko do siebie i można się zgadać gdzies w beskidach albo w pszczynie;]
bo na prawde ale niektóre pytania to zadajesz z kosmosu <czarodziej>
Pozdr.
PS: książke też mam, ale to bym się musial brata spytać czy moge się pozbyć ;)
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez tyla » 14 cze 2012, 17:31

nie mialem wiazki od 128km i komputera i przepustnicy tylko wszystko od 103km dlatego jak juz zmieniam to na ori

nie chce mostkowac bo przeciez to nie rozwiaze problemu.
ksiazke mam
jeszcze troche pokombinuje sam bo jeszcze kilka problemow z LPG mam (nie do konca zdemontowane i moze cos mieszac)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez djakob » 14 cze 2012, 17:51

tyla napisał(a):nie mialem wiazki od 128km i komputera i przepustnicy tylko wszystko od 103km dlatego jak juz zmieniam to na ori


wiązkę miałeś od 128km a kompa Ci dałem przecież BP05, jedynie przepustnica z SOHC, która nie kolidowała tylko miała minimalnie mniejszą średnica wewnętrzną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez tyla » 14 cze 2012, 18:43

ale jak kompa zmianilem to musialem tez wiazke bo ma inne wejscia a jak wiazka to odrazu przepustnica a jak przepustnica to odrazu elektrozawory.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez tekkenfan » 14 cze 2012, 19:19

ale jak miałeś kompa od wersji 128 to wystarczyło dorobić jeden przewód od sterowania VICSami i nie miałbyś całej tej rzeźby.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tyla » 14 cze 2012, 20:31

ten komputer od 128 chyba nie sprawny jest bo jak wymianilem sam komputer to w ogole nie chodzilo :(

Panowie juz jest zmienione i tyle – nie zaluje tego, ze wrocilem do ori – wiem, ze to jest kwestia jakiejs pierdoly, ktora wszystko psuje, w sobote sie tym zajme bo teraz studia mnie mecza :|

Wracajac do tego teflonu na uszczelki – orientujecie sie moze czy mozna takie cos dostac w OBI albo podobnym sklepie bo jak zamowie na allegro to przed sobota mi nie przyjdzie
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez djakob » 15 cze 2012, 11:23

tyla napisał(a):ale jak kompa zmianilem to musialem tez wiazke bo ma inne wejscia a jak wiazka to odrazu przepustnica a jak przepustnica to odrazu elektrozawory.


<co?>
Kompa założonego miałeś BP01.
Wiązkę miałeś ori czyli z wersji 128km.
Przepustnice miałeś z 1.8 16V SOHC wraz z silniczkiem krokowym czyli tak jak w sersji 128km.
Dodatkowo dostałeś kompa z wersji 128km czyli BP05.
3 komputery podpinałem pod te efke i wiem, że komputery był sprawne ale nadal nie odpalała na kompie BP05 i dlatego zostawiłem BP01 bo na nim chodziła poprawnie.
Nie miałem kiedy zajechać z tym to kumatego elektryka bo to jakaś pierdoła była pewnie.
Niepotrzebnie wszystko zmieniałeś moim zdaniem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Jacek176 » 15 cze 2012, 13:38

Panowie:
po pirwsze to nie ma już teraz dywagować, że lepiej było zrobić tak albo inaczej bo już za duzo kroków poczyniono ;)
a po drugie, jeśli koledze zależy na osiągach to dobrze zrobił, że postanowił zainstalować ECU BP22, który jest przystosowany do tych wałków i większego stopnia kompresji niż BP 05, który jest zaprogramowany do innych wałków, innych tłoków i do pracy z sondą lambda, która nawet jesli jest to nie wiadomo co będzie pokazywała przy podwyższonym stopniu kompresji.
Owszem auto jeździło by i na kompie BP01 i na BP05, a jak się postaramy to i pojedzie na 3 garach, kwestia tylko JAK pojedzie :P
Tyla chce zrobić wszystko na tip top, a nie tak jak większośc strucli w Polsce aby tylko toczyło się do przodu, jak najtaniej i jak najprościej, i chwała mu za to <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez djakob » 15 cze 2012, 14:42

Trzymam kciuki, żeby się udało <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez tyla » 15 cze 2012, 15:39

Jacek176 napisał(a):Panowie:
po pirwsze to nie ma już teraz dywagować, że lepiej było zrobić tak albo inaczej bo już za duzo kroków poczyniono ;)
a po drugie, jeśli koledze zależy na osiągach to dobrze zrobił, że postanowił zainstalować ECU BP22, który jest przystosowany do tych wałków i większego stopnia kompresji niż BP 05, który jest zaprogramowany do innych wałków, innych tłoków i do pracy z sondą lambda, która nawet jesli jest to nie wiadomo co będzie pokazywała przy podwyższonym stopniu kompresji.
Owszem auto jeździło by i na kompie BP01 i na BP05, a jak się postaramy to i pojedzie na 3 garach, kwestia tylko JAK pojedzie :P
Tyla chce zrobić wszystko na tip top, a nie tak jak większośc strucli w Polsce aby tylko toczyło się do przodu, jak najtaniej i jak najprościej, i chwała mu za to <spoko>



I ciesze sie, ze ktos mnie w koncu popiera :)


Przy okazji zamieszczam zdjecia – sprawdzcie czy dobrze jest podlaczone wszystko – moze sie gdzies pomylilem ?



Obrazek


Obrazek


1 – przewod z rezonatora do trojnika
2 – z trojnika do przepustnicy (na poprzedniej stronie numer 3 <krociec w przepustnicy>)
3=5 – przewod laczacy trojnik z elektrozaworami
4 – laczy elektrozawory z przepustnica (na poprzedniej stronie numer 1 <krociec w przepustnicy>)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez tyla » 18 cze 2012, 18:13

Jest postęp ! :)

dzisiaj dorobilem uszczelke pod przepustnice i pokazaly sie wolne obroty ale jest problem z przyspieszaniem – jak nacisne gaz tak do polowy to sie bardzo dusi i prawie gasnie a jak b. lekko dotkne gazu to bardzo powoli obroty podchodza do gory

Co to moze byc ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323