Fotorelacja: wymiana przednich klocków hamulcowych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez look13 » 5 maja 2012, 23:32

Witam. Wymieniałem dzisiaj te klocki i też miałem problem z tym fabrycznym mocowaniem na amortyzatorze. Ja to po prostu ukręciłem. Założyłem sobie normalnie po ludzku na imbusik śrubeczkę i jest ok. Z jednej strony (od strony pasażera) – ta śrubka na imbus 8 – po prostu niemiłosiernie zardzewiała mimo tego plastikowego zabezpieczenia.
Co do tych smarów – nasmarowałem ten "czpiot" u dołu zwykłym smarem i tyle. Znajomy, któy pracuje u mechanika mówił, że oni by mi bez tego i tak zrobili i że dobrze w sumie, że sam sobie wymieniłem te klocki. Blaszek też nie czyściłem tylko wytarłem szmatka i tyle. Wiem, że to niezgodnie ze sztuką ale pewnie bym te blaszki popsuł i byłaby buba.
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2010, 14:51
Posty: 29
Skąd: łódzkie południowo-zachodnie
Auto: Mazda 6 `2003
Diesel 2,0 MZR-CD 136 Kucyków Mechanicznych

Postprzez Enduro » 5 maja 2012, 23:43

look13 napisał(a):...że to niezgodnie ze sztuką ale pewnie bym te blaszki popsuł i byłaby buba.

takie istotne elementy jak hamulce koła nalezy w kwestii bezpieczeństwa zawsze montować poprawnie tzn. ze sztuką...
ale wychodzą z założenia że nie zrobiłes nic co będzie miało neg. wpływ na działanie hamulcy...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lukaszbom » 14 cze 2012, 11:21

dobrzyn22 napisał(a):Wyciągamy (uważając, bo mogą wyskoczyć) dwa widoczne druciki rozpierające,


Może ktoś zaznaczyć na zdjęciu (tym z pierwszego posta a nie z maunala) gdzie są widoczne te druciki? Ja ich nie mogę zauważyć a u mnie też ich chyba nie ma i nie wiem już :(

w fotorelacji chyba na zdjęciu nie ma już klocków,
może na tym zdjęciu ktoś zaznaczy:
Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 11:46
Posty: 68
Skąd: Iłża/Kraków
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06

Postprzez kubsztyk » 14 cze 2012, 13:28

U Ciebie ich nie ma. Końcówki drucików wtyka się w otwory zaznaczone na rys. poniżej:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Enduro » 14 cze 2012, 15:15

kolega kubo....ma racje, absolutnie.
ktos po prostu je wymontowal lub przegnily sobie i nie ma ich tam, gdzie powinny byc..
pozdr. i polecam takowe zamontowac, zawsze to klocki sa lekko rozpachane na boki co powoduje lepsze warunki eksplatacyjne auta.
E.
Ostatnio edytowano 14 cze 2012, 23:27 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lukaszbom » 14 cze 2012, 15:59

Dzięki wielkie za odpowiedzi :) jak je zdobędę to na pewno zamontuję :)

Koledzy, czy to będzie pasowało?
Co prawda to do 626 ale wygląda jak należy:

http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-21849.html
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 11:46
Posty: 68
Skąd: Iłża/Kraków
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06

Postprzez Enduro » 14 cze 2012, 23:28

bez wyginanie/odginania: " NIE"
druty w M6 maja inny ksztalt.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lukaszbom » 15 cze 2012, 00:00

Dziwne. Bo wyglądają jak z manuala.
To może te?
http://www.motoneo.pl/t/czesci/z1/TRW_P ... /LUCPFK471
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 11:46
Posty: 68
Skąd: Iłża/Kraków
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06

Postprzez Pratt » 15 cze 2012, 00:19

kubsztyk ja na twoim miejscu jeszcze dobrze bym oczyścił z rdzy tarcze. Im więcej rdzy tym gorsze odprowadzanie ciepła. <soczek>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 12:14
Posty: 41
Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.

Postprzez Enduro » 15 cze 2012, 12:58

lukaszbom napisał(a):Dziwne. Bo wyglądają jak z manuala.
To może te?
http://www.motoneo.pl/t/czesci/z1/TRW_P ... /LUCPFK471

tak, te sa bardzo podobne..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez adam1212 » 4 sie 2013, 14:55

Witam,

mam pytanie, niestety nie mogę odkręcić śruby/prowadnicy od zacisku na imbus (jest kompletnie zerdzewiała, są na niej ślady przecinaka).

Udało mi się odkręcić dwie śruby od mocowania całości zacisku i wyciągnąć cały zacisk (dwie części z klockami) – nie mogę natomiast ściągnąć części pływającej z tłoczkiem.

Moje pytanie brzmi czy mogę wybić część pływającą (na ściągniętym zacisku z tarcz i bez odkręcania prowadnicy z imbusem) – jest zapieczona (miałem tak z tyłu) ?

czy też jest to niemożliwe ponieważ obie prowadnice zacisków są tak samo mocowane- tzn. ta z imbusem mocowana gwintem w części stałej zacisku i zabezpieczona śrubą przy części pływającej. Wtedy bez odkręcenia prowadnicy z imbusem wyciągnięcie nie jest możliwe nawet na ściągniętych z tarczy zaciskach ?

Proszę o odpowiedź czy można to wybić, czy też nie można bez odkręconej śruby na imbus ??.

Adam 1212

Dopisano 5 sie 2013, 13:53:

Już dowiedziałem się po analizie zdjęć – można wybijać pływający zacisk, a nawet trzeba.

Dla zainteresowanych – prowadnice zacisków można kupić na allegro.

adam1212
Początkujący
 
Od: 30 cze 2012, 13:17
Posty: 5
Auto: Mazda 6, 1.8 benzyna, 2003.

Postprzez perełka » 1 lip 2014, 21:37

Witam jak dla mnie fotorelacja jest mi bardzo potrzebna teraz mogę się zabrać za wymianę a raczej za demontaż tarczy lewa mi lekko bije przy hamowaniu z dużej prędkości chciałem kupić nowe ale jak zmierzyłem moje i okazało się że mają około 24,8mm to decyduje się na przetoczenie tych tarczy skoro nowe mają 25mm to jest co szlifnąć <spoko>
Zastanawiam się wiem że klocki też powinny być nowe tylko że moje mają sporo jeszcze okładziny nie mierzyłem ale około 10mm będzie spokojnie czy założyć te moje klocki czy jednak zakupić nowe ?
A co do smaru miedzianego moim zdaniem jest idealny jakiś czas temu miałem problem z ręcznym nie cofał się a miedzianka jak ręką odjął <ok> <ok> <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2012, 13:36
Posty: 35 (1/0)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 6 kombi
rok 2003
poj.2.0 benzyna/gaz 141KM

Postprzez Enduro » 1 lip 2014, 22:02

jesli tarcze bije, to gwarantuje ze po przetoczeniu i przejechaniu paru km, ponownie problem powroci...chodzi o to, ze material jest kiepski lub niejednolity...
P.S.
a przy montowaniu nowych tarcz, lub po przeszlifowaniu nalezaloby tez zamontowac nowe (tj. proste ) klocki, no bo latwo sobie wyobrazic jak to bedzie funkcjonowalo, jesli do prostej powierzchni dociskamy krzywą...


pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dazwid » 3 wrz 2014, 17:35

Heja

Dziś wymieniam klocki z przodu, ale postanowiłem sprawdzić też stan tłoczka zacisku. Wyjąłem go i okazało się, że z brzegu ma delikatne wżery. Przeczyściłem, wsunąłem go z powrotem i wypompowałem jeszcze raz i znowu wsunąłem, chodzi bez problemu. Sądzicie, że delikatne wżery na początku tłoczka będą sprawiać duże problemy w dalszej eksploatacji? Czy jest zalecana jego natychmiastowa wymiana? <co?>
Początkujący
 
Od: 19 lut 2012, 15:12
Posty: 17 (1/0)
Auto: Mazda 6 2003 Diesel 2.0 136hp

Postprzez dobrzyn22 » 4 wrz 2014, 09:32

dazwid napisał(a): Sądzicie, że delikatne wżery na początku tłoczka będą sprawiać duże problemy w dalszej eksploatacji?

nie powinny, aczkolwiek z delikatnych mogą zrobić się większe ;) – a skontrolowałeś stan gumy, która osłania tłoczek ??

dazwid napisał(a):Czy jest zalecana jego natychmiastowa wymiana? <co?>

abs. nie <nie> . Ale zwracaj uwagę co jakiś czas, czy się to koło np. mocniej nie grzeje
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez valdi2000 » 17 gru 2014, 21:57

witam serdecznie!

szybkie pytanie,
zabrałem się za wymianę klocków z przodu, bo coś osłabły hamulce i zaczęło coś zgrzytać podczas hamowania, prosta sprawa ale.....

po zdjęciu lewego zacisku okazało się za wewnętrzny klocek jest cały zdarty ale trzy pozostałe prawie nówki po 40 tys. km, tzn. zostało ich jednakowo po ok 8mm.

prowadnice obu zacisków chodzą lekko, przesuwają się też beż nadmiernego oporu,
żaden z klocków nie nosi śladów przegrzania, jak również same zaciski tzn. tłoczek dają się wcisnąć do samego końca niewielką siłą.

co może być powodem nadmiernego zużycia jednego klocka???, (wewnętrznego LP)
co mogę jeszcze sprawdzić we własnym zakresie, dodam że po wymianie klocków samochód znów hamuje dobrze,

z góry dziękuje za odpowiedz
pozdrawiam
Paweł
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2013, 21:42
Posty: 45
Skąd: Olkusz
Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM

Postprzez scorpion10 » 22 gru 2014, 15:31

Jeżeli zużycie tego klocka jest prawie w 100% -ach a pozostałych tylko około 20% to wyglądało by to na wadliwie wykonany klocek. Skoro twierdzisz ze układ poza tym działa sprawnie nie sciąga kierownicy na którąś ze stron podczas hamowania, to tylko to wydaje sie byc faktycznym rozwiazaniem i przyczyną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2014, 00:01
Posty: 40
Skąd: Sufczyn k/o Tarnowa
Auto: Mazda 6 2.5 GL Skypassion Biała Perła 2017

Postprzez radar88 » 25 gru 2014, 20:40

Pany sprawa że ho ho... Jakiś magiczny pan mechanik, profesjonalista oczywiście, mechanik takich jaki u nas sporo albo nawet i 85% postanowił coś najpierw zepsuć i mało tego zamontować to z powrotem... Pier&0&ę jak ja po prostu kocham takich ludzi to aż mnie skręca, ale do rzeczy, dokładnie chodzi o prowadnicę z imbusem, problem polega na tym że....tam jest okrągło... jak to wykręcić ?? Muszę w trybie natychmiastowym wymienić i tarcze i klocki przednie bo tył już ogarnąłem. Ma ktoś jakiś pomysł ??
Ja się zastanawiałem czy nie spróbować nabić większego torksa i próbować to wykręcić, bo i tak ona musi iść w kosz i tak, nie zamontuję takiego goooowna na zacisk.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez scorpion10 » 26 gru 2014, 01:14

Miałem niedawno podobną sytuacje przy Hondzie Accord. W [tiiit] zeszlifowany imbus na zero i nie było szans odkręcić zacisku. Założyłem w stary klucz imbusowy i zespawałem migiem klucz ze śrubą, bo i tak szło w kosz, tak jak ty to planujesz zrobić po odkręceniu :), i wtedy spokojnie odkręciłem zacisk. To tylko mój sposób w krytycznej sytuacji juz jak nie ma innego wyjścia, ty możesz próbowac jeszcze inne sposoby, nawet taki jak sam poddałeś na początek, spróbować wbić nieco większy imbus może akurat dobrze siądzie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2014, 00:01
Posty: 40
Skąd: Sufczyn k/o Tarnowa
Auto: Mazda 6 2.5 GL Skypassion Biała Perła 2017

Postprzez radar88 » 26 gru 2014, 01:59

Tutaj Japońce dali ciała z tym imbusem....Jutro będę się męczył....w sumie dzisiaj
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6