Jak wyłączyć stale włączone światła mijania? Deaktywacja running lights w trybie manualnym i auto
Tam oba czujniki tzn od deszczu i światła są praktycznie zespolone.
Zakrycie ręką spowoduje i uruchomienie wycieraczek i zapalenie świateł,
o ile przełączniki będą w pozycjach AUTO.
U mnie to tak działa, ale żeby mieć święty spokój i nie zapomnieć o światłach w naszym przepisowym kraju
dołożyłem sobie DLR-y. W pozycji AUTO sam zmienia mi światła w zależności od natężenia oświetlenia.
Zakrycie ręką spowoduje i uruchomienie wycieraczek i zapalenie świateł,
o ile przełączniki będą w pozycjach AUTO.
U mnie to tak działa, ale żeby mieć święty spokój i nie zapomnieć o światłach w naszym przepisowym kraju
- Od: 16 lut 2011, 22:00
- Posty: 68
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD Dynamic
tombien napisał(a):Tak jak podejrzewałem, gdy kabelek jest przecięty czujnik zmierzchu nie działa
ehs... szkoda bo juz mialem nadzieje
CHyba beda musial w koncu zabrac sie za ten temat
glowasiek napisał(a):CHyba beda musial w koncu zabrac sie za ten temat
czas najwyzszy, leniu jeden
glowasiek napisał(a):Widocznie ten kabelek odcina napiecie do czunika zmierzchu.
tombien, chcesz powalczyc? nie odpowiedziales na moje PW...

Cześć wszystkim jestem tu nowy, ale czytam te forum od dawna. Kupiłem piękną Mazde6 w tym roku i miałem to samo... światła ciągle się świeciły czytałem tam o rożnych zielonych kabelkach ze trzeba przeciąć, jestem tego zdania ze nie warto. Dzisiaj odebrałem z mazdy oryginalny, nowy moduł.
zamontowałem go na miejscu i jest wszystko ok... teraz tylko kupno led i ich montaż...
za moduł zapłaciłem 155 euro.
edit by Wojtek:
usunalem zdjecie... nie dotyczy tematu
zamontowałem go na miejscu i jest wszystko ok... teraz tylko kupno led i ich montaż...
za moduł zapłaciłem 155 euro.
edit by Wojtek:
usunalem zdjecie... nie dotyczy tematu
Ostatnio edytowano 13 cze 2012, 09:31 przez Anonymous, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawilem znaki interpunkcyjne... prosze, uzywaj ich ;)
Powód: poprawilem znaki interpunkcyjne... prosze, uzywaj ich ;)
- Od: 12 cze 2012, 18:14
- Posty: 4
- Skąd: Tarnowskie Góry/Recklinghausen
- Auto: Mazda 6 2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 140 KM RF-7J.2008
alex15 napisał(a):teraz tylko kupno led i ich montaż...
za moduł zapłaciłem 155 euro.
no wlasnie... przeciez od samego poczatku wiadomo, ze mozna podmienic sam modul...
tylko... po co wydawac tyle kasy?

alex15 napisał(a):czytałem tam o rożnych zielonych kabelkach ze trzeba przeciąć, jestem tego zdania ze nie warto.
witam.
Ciecie kabelka – 0 euro
nowy modul – 155 euro
Czy warto
Bardzo licze ze Glowasiek cos rozkmini w tym temacie. Mialem juz plytke na stole i bralem sie za lutowanie według zdjęć na tym rosyjskim forum. Po dłuższym przemyśleniu sprawy zrezygnowałem ze względu na mikroskopijne elementy płytki. Kabelek też miałem przeciety, niestety strata czasowych wycieraczek była zbyt duża ( tylko dwie pozycje szybkie i bardzo szybkie )wiec wróciłem do oryginalnego podlaczenia.
Glowasiek licze na Ciebie
Glowasiek licze na Ciebie
"Ziemia ojców ma tę moc, która mi po nocach nie da słodko spać"
- Od: 7 mar 2010, 18:31
- Posty: 18
- Skąd: Swindon/Lublin
- Auto: Mazda6 2.0d Hatchback
2008 TS2 (140)
Był
Citroen C5 2.0 D 2001
Passat 2.0 TDI Sport 2006
Honda Accord 2.0 PB 2005
Rover 75 2.0 D 2002
Mazda 6 2.0 D 2004
Laguna 1.9 Cdti 2007
Chrysler GrandVojager 3.3 Pb
2004
Audi A6 1.9 D 2002
Audi A6 1.9 d 2005
Deaktywacja świateł mijania z trybem auto.
Panowie, nadszel wielki dzien w zyciu moim i mazdy – mianowicie pozbylismy sie swiatelek skandynawskich
A wszystko to dzieki mojemu koledze Warwickowi, z zamilowania elektronik
Po przestudiowaniu rosyjskiego forum ,przetlumaczeniu ich rozmow zabral sie do roboty.
Samo wymontowanie modulu swiatel bylo w sumie banalnie proste – dzieki wskazowce zielonego.
Wszystko zostalo zmienione zgodnie ze wskazowkami z rosyjskiego forum, czyli elementy zaznaczone na czerowno musza byc usuniete, na zolto przeniesione w miejsce zaznaczone na niebieski plus dodatkowe polaczenie sciezek w prawym gornym rogu
A tak wyglada moj modul juz po zabiegu ...
Wszystkie opcje on/off/auto itp przetestowane i dzialaja prawidlowo, lacznie z automatycznymi wycieraczkami....
PS. Jezeli jest ktos chetny na taki update w UK to moj kolega jest w stanie to zrobic za drobna oplata, wiecej info dla zainteresowanych na PW
UPDATE:
– samo wylutowanie elementow mojemu koledze zajelo ok 15-20 minut
– uzyl specjalnego urzadzenia, ktore to dmuchalo gorace powietrze – nie zalecal uzywania lutownicy z uwagi na bardzo duza mozliwosc spalenia ktoregos z elementow na plytce
Wczesniej sprawdzalem dzialanie wycieraczek jedynie poprzed polewanie czujnika woda i wygladalo na to, ze wszystko dziala ale..... Dzisiaj jechalem podczas opadow deszczow (co nie powinno nikogo dziwic w UK) i niestety ale wycieraczki w trybie AUTO na poczatku mialy albo wolne obroty albo bardzo wysokie co mnie zmartwilo
Wylaczylem je kilka razy ale bez rezultatu, w koncu je wylaczylem , wlaczylem spowrotem na AUTO , pierscien regulacji czulosci ustawilem na poczatku na MIN, za chwile na MAX , po czym wrocilem do moich poprzednich ustawien czyli regulacja czulosci na srodku i dziala juz jak powinno
Wychodzi na to, ze wycieraczki musza sie od nowa zaprogramowac co mnie dziwi ale jest to niejako powiazane z modulem swiatel.
Swiatelka:
-AUTO – wlaczaja sie jedynie o zmierzchu, wjechaniu do tunelu (z malym opoznieniem) czyli tak jak byc powinno
, konsola srodkowa podswietla sie w zaleznosci od natezenia swiatla zewn.
-OFF – wylaczone lacznie z podswietleniem konsoli srodkowej.
reszty chyba nie musze opisywac bo dziala jak powinno
Zielona dioda sygnalizujaca zapalanie sie swiatel na desce pojawia sie jedynie gdy Xenony sa wlaczone a nie jak to bylo wczesniej. W koncu mozna sie cieszyc automatycznymi swiatlami i juz nie musze pamietac o zmianie na postojowki przed kazdym odpaleniem samochodu
Panowie, nadszel wielki dzien w zyciu moim i mazdy – mianowicie pozbylismy sie swiatelek skandynawskich

A wszystko to dzieki mojemu koledze Warwickowi, z zamilowania elektronik
Samo wymontowanie modulu swiatel bylo w sumie banalnie proste – dzieki wskazowce zielonego.
Wszystko zostalo zmienione zgodnie ze wskazowkami z rosyjskiego forum, czyli elementy zaznaczone na czerowno musza byc usuniete, na zolto przeniesione w miejsce zaznaczone na niebieski plus dodatkowe polaczenie sciezek w prawym gornym rogu
A tak wyglada moj modul juz po zabiegu ...
Wszystkie opcje on/off/auto itp przetestowane i dzialaja prawidlowo, lacznie z automatycznymi wycieraczkami....
PS. Jezeli jest ktos chetny na taki update w UK to moj kolega jest w stanie to zrobic za drobna oplata, wiecej info dla zainteresowanych na PW
UPDATE:
– samo wylutowanie elementow mojemu koledze zajelo ok 15-20 minut
– uzyl specjalnego urzadzenia, ktore to dmuchalo gorace powietrze – nie zalecal uzywania lutownicy z uwagi na bardzo duza mozliwosc spalenia ktoregos z elementow na plytce
Wczesniej sprawdzalem dzialanie wycieraczek jedynie poprzed polewanie czujnika woda i wygladalo na to, ze wszystko dziala ale..... Dzisiaj jechalem podczas opadow deszczow (co nie powinno nikogo dziwic w UK) i niestety ale wycieraczki w trybie AUTO na poczatku mialy albo wolne obroty albo bardzo wysokie co mnie zmartwilo


Wychodzi na to, ze wycieraczki musza sie od nowa zaprogramowac co mnie dziwi ale jest to niejako powiazane z modulem swiatel.
Swiatelka:
-AUTO – wlaczaja sie jedynie o zmierzchu, wjechaniu do tunelu (z malym opoznieniem) czyli tak jak byc powinno

-OFF – wylaczone lacznie z podswietleniem konsoli srodkowej.
reszty chyba nie musze opisywac bo dziala jak powinno


Zielona dioda sygnalizujaca zapalanie sie swiatel na desce pojawia sie jedynie gdy Xenony sa wlaczone a nie jak to bylo wczesniej. W koncu mozna sie cieszyc automatycznymi swiatlami i juz nie musze pamietac o zmianie na postojowki przed kazdym odpaleniem samochodu
Ostatnio edytowano 18 cze 2012, 09:46 przez glowasiek, łącznie edytowano 5 razy
glowasiek napisał(a):dzieki wskazowce zielonego.
do uslug

glowasiek napisał(a):mianowicie pozbylismy sie swiatelek skandynawskich![]()
gratulacje
ps. Krzysiek, dzieki za opisanie tematu ...
Potwierdzam skuteczność tej metody. Wczoraj sie zdecydowałem zabrać za tą płytkę. Ja użyłem lutownicy na trzy baterie AA z bardzo cienkim grotem. Bylo trochę strachu, ale efekt bezcenny. Mogę myśleć o jakiś DLRach. Podziękowania dla Glowaska za odwagę, myślę że gdyby sie nie zdecydował miałbym obawy.
P.S
Przewód mostkujacy dałem według schematu rosyjskiego, u Glowaska widzę że jest w innym miejscu wluowany. Czytając to Rosyjskie forum, to właśnie ten przewód był od wycieraczek automatycznych. U mnie nie musiałem nic programowac.
P.S
Przewód mostkujacy dałem według schematu rosyjskiego, u Glowaska widzę że jest w innym miejscu wluowany. Czytając to Rosyjskie forum, to właśnie ten przewód był od wycieraczek automatycznych. U mnie nie musiałem nic programowac.
"Ziemia ojców ma tę moc, która mi po nocach nie da słodko spać"
- Od: 7 mar 2010, 18:31
- Posty: 18
- Skąd: Swindon/Lublin
- Auto: Mazda6 2.0d Hatchback
2008 TS2 (140)
Był
Citroen C5 2.0 D 2001
Passat 2.0 TDI Sport 2006
Honda Accord 2.0 PB 2005
Rover 75 2.0 D 2002
Mazda 6 2.0 D 2004
Laguna 1.9 Cdti 2007
Chrysler GrandVojager 3.3 Pb
2004
Audi A6 1.9 D 2002
Audi A6 1.9 d 2005
Szczerze, to bylem taki podekscytowany samym przerobieniem tego modulu, ze nawet nie zwrocilem uwagi na to gdzie ten kabelek jest wlutowany (mimo ze sprawdzalem kazdy element a kabelek pominalem
...... ale po tym niby programowaniu wycieraczki dzialaly juz jak nalezy. Bede sie im bacznie przygladal i w razie jakis nieprawidlowosci przelutuje sobie ten jeden kabelek w nalezyte miejsc
dzieki za zwrocenie na niego uwagi
UP: Kabelek w moim i twoim przypadku jest polaczony prawidlowo bo niezaleznie od dokladnego miejsca jego przylutowania jest on podlaczony do tego samego obwodu, do ktorego byc powinien.

UP: Kabelek w moim i twoim przypadku jest polaczony prawidlowo bo niezaleznie od dokladnego miejsca jego przylutowania jest on podlaczony do tego samego obwodu, do ktorego byc powinien.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6