Zaciski hamulcowe tylne.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tommyb » 4 cze 2012, 13:10

Witam Wszystkich

Pisze z niemałym problemem.Zabrałem się do regenaracji zacisków tylnych.
Po zrobieniu wszystkiego tak jak należy postanowiłem założyć nowe klocki.
Klocki pasują ,blaszki ,sprężynki -wszystko założone tak jak należy ,tłoczek wkręcony max. ..
Teraz sprawa ma się następująco -przy zakładaniu zacisków na luźno przykręconych zaciskach (2 śruby na klucz 14) tarcza się kręci ok ,gdy dokręce należycie do oporu to tarcza jest zablokowana ze ani rusz.
Przewodów od płynu nie zakręciłem ,gdyż stwierdziłem że to nie ma tak być i dopiero jak ktoś mi powie o co chodzi to je dokręce

Bardzo Prosiłbym o pomoc bo autko stoi od soboty a ja już nie daje rady z pomysłami
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez lukkil » 4 cze 2012, 15:49

tłoczki wciśnięte? ;P
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Piotr_ » 4 cze 2012, 19:46

to posłuchaj panie z tyłu zacisku masz śrubkę na 12 lub 14 klucz odkręcasz ją i pod nią jest imbus prawdopodobnie 4 lub 5 popuszczasz go tak długo aż koło nie zacznie się kręcić.jest to regulacja od ręcznego i jeżeli regenerowałeś zaciski to może być tak że jest za mocno wkręcona ta śrubka regulacyjna.jakbyś miał za słaby ręczny to ją wkręcasz tak długo ąz klocki nie zaczną lekko obcierać o tarcz.
pozdr.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez tommyb » 4 cze 2012, 22:24

Pisałem ,tłoczki maximum wciśnięte do środka ,pozatym tłoczki też wyciągałem do czyszczenia ,także musiałem je spowrotem wkręcić ;P do oporu żeby wsadzić klocki między tarcze :D .
Klocki kupiłem Kashiyama ,wiem ze może niezabardzo sie cieszą dobrą opinią ale mam jeszcze do zrobienia przednie amorki ,łożyska amorków ,tarcze ,klocki przód -ale na tych podzespołach akurat nie oszczędzałem .
Postaram się wrzucić jakieś fotki jutro ,jak to wygląda w przyrodzie :D
Pozdr.
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez Piotr_ » 4 cze 2012, 23:54

tommyb napisał(a):Pisałem ,tłoczki maximum wciśnięte do środka ,pozatym tłoczki też wyciągałem do czyszczenia ,także musiałem je spowrotem wkręcić ;P do oporu żeby wsadzić klocki między tarcze :D .
Klocki kupiłem Kashiyama ,wiem ze może niezabardzo sie cieszą dobrą opinią ale mam jeszcze do zrobienia przednie amorki ,łożyska amorków ,tarcze ,klocki przód -ale na tych podzespołach akurat nie oszczędzałem .
Postaram się wrzucić jakieś fotki jutro ,jak to wygląda w przyrodzie :D
Pozdr.


ja nie piszę o tłoczku tylko o regulacji ręcznego i po dokręceniu zacisku linka się może naprężać i trzymać hamulec.
to że wkręciłeś tłoczek na maxa nie oznacza że ręczny nie może trzymać.nic tobie nie zaszkodzi sprawdzić :>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez tommyb » 5 cze 2012, 01:07

Ja dobrze o tym wiem że ta śrubka imbusowa służy do regulacji ręcznego ,ale i służy też do chowania i wyciągania tego zasr... tłoczka <lol>
Co do linek to wogóle nie miałem założonych ,a dzwigienki ręcznego są w pozycji odblokowanej.

Edit:
Na wieczór wrzuce fotki jak to wygląda , co zauważyłem -przykręcając zacisk do oporu wygląda mi na odkształcony ponieważ się troszkę przekrzywia dociskając maksymalnie klocek zewnętrzny (ten od strony koła) do tarczy i to powoduje blokowanie całego koła tymże właśnie klockiem :|
Postaram się to zaznaczyć na zdjęciach .Stare klocki były scięte po skosie i doczytałem się że własnie odkształcone zaciski są tego przyczyną.
Jeśli okażą się winne zaciski to zastanawia mnie teraz czy kupić używki czy nowe ,bo samochód mam zamiar do jesieni zmienić na nowszy a tym -raz chce jeszcze pojeździć bezproblemowo -no i oczywiście przyszły właściciel ,dwa -pod koniec czerwca mam przegląd i chciałbym żeby przeszedł Perfect.
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez tommyb » 6 cze 2012, 09:06

Wrzucam parę fotek :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

radar88/Poprawiłem zdjęcia aby były widoczne
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez Hazu » 6 cze 2012, 18:17

smarowałeś prowadnice/kołki zacisku?
to te elementy gdzie z jednej strony jest kapturek a z drugiej tylko otwórnieprzelotowy

Zdejmij zacisk wyrzuć cały smar który do wewnątrz wprowadziłeś albo oczyść ten otwór jeżeli przy montażu tego nie zrobiłeś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez LAJCIK29 » 6 cze 2012, 19:49

To jest fakt mogą być zapieczone prowadnice, a w tym przypadku najprawdopodobniej tak jest
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez radar88 » 7 cze 2012, 10:56

A ja tak z ciekawości zapytam, czy klocki do B6 są takie same jak do KF ??

tommyb ja mam klocki do Xeda na tył, TEXTAR jak chcesz oddam za grosze,więcej info na PW
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Hazu » 7 cze 2012, 11:19

Hamulce są identyczne w xedosie KF i B6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez radar88 » 7 cze 2012, 11:21

Hazu napisał(a):Hamulce są identyczne w xedosie KF i B6

Ok.
Przyszło mi na myśl że klocki mogą być ciut inne i dla tego jest problem, lecz skoro są identyczne to zerknij na prowadnice.

A jak nie to zeszlifuj klocki i tyle
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez tommyb » 7 cze 2012, 11:59

Powiem tak ,prowadnice wyczyściłem ,przesmarowałem ,założyłem nowe gumki.
Wczoraj zrobiłem taki mały myk -założyłem z strony zewnętrznej stary klocek ,a od wewnątrz nowy .
Poskładałem wszystko do kupy i wszystko spasowało jak należy :D
Więc wziąłem ,wyciągłem stary klocek ,nowy spiłowałem 2 mm i efekt piorunująco zaskakujący -leży jak ta lalaa
Pytanie teraz ,bo jutro zakładam drugi zacisk ,a musze na 100% hamulce zalać i odpowietrzyć –
jaka kolejność -wiem że pierwszy prawy tył a potem które koła?
Tak poza programem słyszałem że trzeba odpowietrzać Xedosa maszynowo -Prawdą to <co?> <co?> <co?> <co?> <co?> <co
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez Hazu » 7 cze 2012, 12:17

Normalnie tez można odpowietrzyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Piotr_ » 7 cze 2012, 21:36

tommyb napisał(a):wiem że pierwszy prawy tył a potem które koła?


potem lewy tył,prawy przód i lewy przód <spoko>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez tommyb » 8 cze 2012, 13:14

XED napisał(a):potem lewy tył,prawy przód i lewy przód


Dzieki Bardzo :D <piwo> <piwo> <spoko>
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez dgolf » 27 cze 2012, 14:50

Co do zapiekania się zacisków, niedawno rozpracowałem o co z tym chodzi. Regularnie co 15.000 nie odbijało mi prawe albo lewe koło i to na tyle, że auto na V biegu nie miało siły przyspieszyć, a klocki śmierdziały. Wymieniałem wszystkie gumy, smarowałem i co pół roku niespodzianka w trasie. Zawsze blokowało mi tam, gdzie jarzmo pracowało w gumie. Okazało się że otwór w prowadniku, w którym włożona jest guma skorodował i zmniejszyła się jego średnica. Nawet po przesmarowaniu w tym miejscu pracowało ciężko, aż w końcu prawie stawało. Rozwierciłem dziada, aż unosił się brązowy dym od rdzy, przesmarowałem smarem do prowadników, tłoczek smarem do tłoczków/cylinderków. W wyniku tego zarówno jarzmo, jak i tłoczek przesuwam lekko palcami. Wcześniej ni hu hu. <faja> Hamulce teraz są skuteczniejsze ze względu, na brak ciągłego tarcia. Wolniej się przegrzewają przy ostrej jeździe.

P.S. Teraz Was sprawdzę – prawidłowo montuje się zacisk (cylinderek) napełniony płynem czy pusty? ;)
Załączniki
2012-06-16-236.jpg
Winowajca
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez Lowiec » 4 lip 2012, 23:27

Co do zapiekania...półtorej roku temu zabrałem się za dziadostwo i zgodnie z powiedzeniem, że jak się ruszy g to śmierdzi. Właśnie udało mi się wygrać z prawym zaciskiem, który wcześniej regenerowałem (czyściłem wiertarką, papierem ściernym, malowałem, wymieniłem gumki, nasmarowałem). Zaczęło się tak ze trzy miesiące temu na dohamowaniach z tyłu wyło. Okazało się, że o ile cylinderek trochę się wychyla i dociska klocki to dociska je tylko stroną z wykręcanym swożniem a strona ze swożniem długim stoi jak zaczarowana. Skubaniec tak się zapiekł, że można było jedynie dokręcić swożeń do jarzma zacisku. Moczyłem, waliłem młotkiem, podgrzewałem, prosiłem, psiknąłem wd, udało się. Sam swożeń jest ok ale otwór nań....masakra. Teraz się wsio moczy w nafcie. Wcześniej miałem zapieczony cylinderek w lewym zacisku – uszczelka wkoło cylinderka była nauchnięta jak balon. W efekcie zabaw mam extra lewy zcisk do zregenerowania. Prawego nie kupiłem bo jakoś za drogie były na alledrogo.
Zawsze zakładałem puste cylinderki i odpowietrzałem na włączonym silniku.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez lukkil » 4 lip 2012, 23:52

czym smarowałeś prowadnice zacisku że się tak zapiekły?
a tak w ogóle tłoczek czym smarujecie? wazelina techniczna może być? ja będę walczył z prawym zaciskiem – stoi tłoczek niestety :(
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Lowiec » 4 lip 2012, 23:55

Ten mógł zostać potraktowany smarem miedziowanym albo wazeliną. Teraz potraktuję jakimś smarem syntetycznym. Pewnie za pół roku znowu walka.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6