Światła dzienne DRL – czy ktoś montował?
glowasiek napisał(a):E4 = ECE87
oba... sa to inne przepisy... E4 swoja droga, a ECE87 (dyrektywa UE R87) o swiatlach dziennych swoja...
– Homologacja E4 – dopuszczenie do sprzedazy
– ECE87 – musza posiadac Atest np. RL 00 0054
z tym, ze nasi mniejsi (a liczebniejsi) kloedzy ze Wschodu tlocza sobie jakies numerki RL ,
ktore nie istnieja.... i to trzeba sprawdzic
gdzies juz widzialem podane te falszywe numerki, ale niestety... nie pamietam gdzie...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Poczytaj to:
Dyrektywa R87 określa specyficzne wymagania dotyczące świateł do jazdy dziennej
Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.
Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy to 25 cm²
Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE-R48). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu.
Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych).
Światła powinny posiadać naniesiony w sposób trwały znak homologacji E razem z numerem identyfikacyjnym kraju wystawiającego certyfikat
(np. E4 Holandia, E11 Wielka Brytania, E1 Niemcy, E20 Polska), oznaczenie typu reflektora RL wraz z numerem wersji regulaminu na podstawie którego otrzymany został certyfikat (aktualnie RL00),
numer certyfikatu oraz nazwę producenta.
Oznaczenia nie mogą być zmywalne lub łatwo usuwalne i powinny być widoczne po zamontowaniu świateł.
Zrodlo:
http://sklepowisko.com/index.php?route= ... q&topic=36
Dyrektywa R87 określa specyficzne wymagania dotyczące świateł do jazdy dziennej
Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.
Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy to 25 cm²
Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE-R48). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu.
Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych).
Światła powinny posiadać naniesiony w sposób trwały znak homologacji E razem z numerem identyfikacyjnym kraju wystawiającego certyfikat
(np. E4 Holandia, E11 Wielka Brytania, E1 Niemcy, E20 Polska), oznaczenie typu reflektora RL wraz z numerem wersji regulaminu na podstawie którego otrzymany został certyfikat (aktualnie RL00),
numer certyfikatu oraz nazwę producenta.
Oznaczenia nie mogą być zmywalne lub łatwo usuwalne i powinny być widoczne po zamontowaniu świateł.
Zrodlo:
http://sklepowisko.com/index.php?route= ... q&topic=36
Ostatnio edytowano 7 cze 2012, 08:35 przez zielony110, łącznie edytowano 2 razy
A to nie musi byc jakis konkretny nr RL
bo juz teraz to i ja zglupialem a to, ze producenci wciskaja kit z tymi roznymi nr RL, ktore defakto g... znacza to slyszalem juz nie pierwszy raz.
Wojtek, czy jest mozliwosc sprawdzenia danego RL czy jest legalny czy tylko sciema
np te....
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-dzien ... 78390.html
legalne czy nie ?
Wojtek, czy jest mozliwosc sprawdzenia danego RL czy jest legalny czy tylko sciema
np te....

legalne czy nie ?
Ostatnio edytowano 7 cze 2012, 08:32 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
glowasiek napisał(a):A to nie musi byc jakis konkretny nr RLbo juz teraz to i ja zglupialem a to, ze producenci wciskaja kit z tymi roznymi nr RL ktore defakto g... znacza to slyszalem jzu nie pierwszy raz
np te....http://allegro.pl/swiatla-dzienne-dzien ... 78390.html
legalne czy nie ?
wedle tego:
http://sklepowisko.com/index.php?route= ... opic=36_57
to niestety nie sa legalne
Bartek, a w innym punkcie jest napisane
" Światła powinny posiadać naniesiony w sposób trwały znak homologacji E razem z numerem identyfikacyjnym kraju wystawiającego certyfikat
(np. E4 Holandia, E11 Wielka Brytania, E1 Niemcy, E20 Polska), oznaczenie typu reflektora RL wraz z numerem wersji regulaminu na podstawie którego otrzymany został certyfikat (aktualnie RL00),
numer certyfikatu oraz nazwę producenta"
zrodlo: http://sklepowisko.com/index.php?route= ... opic=36_52
Skad ja jako kupujacy mam wiedziec czy dany nr jest ok lub nie
Chyba jestem za glupi na to wszystko

" Światła powinny posiadać naniesiony w sposób trwały znak homologacji E razem z numerem identyfikacyjnym kraju wystawiającego certyfikat
(np. E4 Holandia, E11 Wielka Brytania, E1 Niemcy, E20 Polska), oznaczenie typu reflektora RL wraz z numerem wersji regulaminu na podstawie którego otrzymany został certyfikat (aktualnie RL00),
numer certyfikatu oraz nazwę producenta"
zrodlo: http://sklepowisko.com/index.php?route= ... opic=36_52
Skad ja jako kupujacy mam wiedziec czy dany nr jest ok lub nie


glowasiek napisał(a):Skad ja jako kupujacy mam wiedziec czy dany nr jest ok lub nie
Chyba najpewniejsze jest zapytanie o homologacje.
Sprzedajacy ma obowiazek pokazania go. Jezeli takiego nie ma, to jest to dobry wyznacznik ze cos ukrywa i takie swiatla prawdopodobnie nie sa homologowane.
To jest chyba najpewniejsze.
Dla potomnych :
"Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Nie dopuszczalne jest zatem samodzielne montowanie listwy diod LED w reflektorze."
zrodlo: http://dojazdydziennej.com.pl/p35_Oznac ... eflektorze
Jezeli dane lampy xenonowe uzyskaly certyfikat z zarowka o temp. 6000K to zmiana zarowki (bez homologacji) o innej temp automatycznie sprawia , ze te lampy sa bez homologacji niezle co
edit by Wojtek:
reszta byla nie na temat
ale tresc oczywiscie przeczytalem i przyswoilem
"Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Nie dopuszczalne jest zatem samodzielne montowanie listwy diod LED w reflektorze."
zrodlo: http://dojazdydziennej.com.pl/p35_Oznac ... eflektorze
Jezeli dane lampy xenonowe uzyskaly certyfikat z zarowka o temp. 6000K to zmiana zarowki (bez homologacji) o innej temp automatycznie sprawia , ze te lampy sa bez homologacji niezle co
edit by Wojtek:
reszta byla nie na temat
ale tresc oczywiscie przeczytalem i przyswoilem
zielony110 napisał(a):Chyba najpewniejsze jest zapytanie o homologacje.
Sprzedajacy ma obowiazek pokazania go. Jezeli takiego nie ma, to jest to dobry wyznacznik ze cos ukrywa i takie swiatla prawdopodobnie nie sa homologowane.
To jest chyba najpewniejsze.
dodam, ze ja otrzymalem homologacje na zakupiobe LEDy pomimo wytloczenia na kloszu
glowasiek napisał(a):Wojtek, czy jest mozliwosc sprawdzenia danego RL czy jest legalny czy tylko sciema
gdzies widzialem opublikowane fake numbers...
glowasiek napisał(a):legalne czy nie ?
oki czytaj:
1. w aukcji podanej przez ciebie:
Światła do jazdy dziennej – DayLight 825HP
Nowość Grudzień 2011
a NSSC nie ma takiego numeru.... maja model swiatel DRL 824HP
2. wielkosc lamp... nie spelnia wymogow homologacji i zdziwilbym sie ze by dostaly homologacje...
3. z aukcji:
Do produkcji wykorzystano diody najwyższej jakości NSSC SMD POWER LED
a oni mie maja swoich diod jak dobrze pamietam... chyba uzywaja ledy Samsunga...
dodalem przykladowa homologacje
Krzysiek, te ledy z aukcji mialy niby E4... a to Holandia... wez zobacz na stronie internetowej ze zdjecia "przykladowej homologacji" ... musza miec spis...
www.rdw.nl
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a): Światła do jazdy dziennej – DayLight 825HP
Nowość Grudzień 2011
a NSSC nie ma takiego numeru.... maja model swiatel DRL 824HP
Tak, wiem widzialem to, ta aukcja byla raczej dla przykladu jako jedna z wielu a nie ta, ktora ja jestem (bylem) zainteresowany co nie zmienia faktu, ze tamte LEDY tez sa nielegalne
Wojtek napisał(a):Krzysiek, te ledy z aukcji mialy niby E4... a to Holandia...
To rowniez zauwazylem, jedna sprawa mnie interesuje, dlaczego wszystkie DRLy maja przewaznie "E4" a nie danego kraju sprzedazy ? Troche to dziwne bo wynika, ze Holandia jako jedyne panstwo je atestuje ?!?! Czy moze tam kazdy bubel ma szanse na uzyskanie certyfikatu ?
W ogole dziwne jest rowniez to – co sobie dopiero niedwno uswiadomilem, ze przepisy odnosnie montazu rowniez roznia sie w zaleznosci od kraju.
ps. wszystkie DRLY z NSSC maja E4 rowniez
Tak czy siak pozostana mi te wertexy 35mm albo nic
Chyba, ze poczekam i moze moze kiedys cos wyjdzie ciekawego LEGALNEGO
Dzieki za odp.
glowasiek napisał(a):dlaczego wszystkie DRLy maja przewaznie "E4", a nie danego kraju sprzedazy? Troche to dziwne bo wynika, ze Holandia jako jedyne panstwo je atestuje?
moze jest najtaniej w Holandii?
jezeli cos ma atest w kraju UE, to ma z automatu atest na jej calym terenie...
ps. skoro na zdjeciu z aukcji na kloszu byl numer homologacji (atestu) atest RL00 0049, a na zdjeciu widoczna strona www wydajacego atest, to mozna przeciez do nich napisac, czy poszukac...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
no to tak jak mowilem tak zrobilem.
DRL-e zostaly zamontowane.
Po przejsciach ze zderzakiem, ktory nie chcial sie zdjec i z bezpiecznikami, ktore sa mniejsze niz w normalnych samochodach wszystko jest podlaczone i dziala jak powinno.
DRL-e zostaly zamontowane.
Po przejsciach ze zderzakiem, ktory nie chcial sie zdjec i z bezpiecznikami, ktore sa mniejsze niz w normalnych samochodach wszystko jest podlaczone i dziala jak powinno.
Swiatla sa mocno wyprofilowane i musialem troche kombinowac, aby pasowlo i jednoczesnie swiecilo na wprost.
Mi sie podoba
EDIT:
wlasnie zauwazylem, ze na zdjeciu nadal jest folia na swiatelkach
i wyglada to tak sobie.
Mi sie podoba
EDIT:
wlasnie zauwazylem, ze na zdjeciu nadal jest folia na swiatelkach

Ostatnio edytowano 16 cze 2012, 22:34 przez zielony110, łącznie edytowano 1 raz
zielony110 napisał(a):dziala jak powinno
ale fotkami jak świeci to już sie nie pochwalił

ps. polaczki przegrywają i od razu ruch na forum sie zrobił

-
Kamil
Kamil napisał(a):ale fotkami jak świeci to już sie nie pochwalił
poczekaj tylko mecz do konca obejrze, i pojde zrobic aparatem a nie komorka
Edit:
Wiecej zdjec.
mnie się podoba, jestem jak najbardziej za. Mod ekstra na duży plus. Na żywca pewnie jeszcze lepiej wygląda co?
-
Kamil
Jako, ze nie bylem do konca zadowolony z efektu, to postanowilem zdjec zderzak jeszcze raz i poprawic mocowania DRL-i.
W zwiazku z powyzszym postanowilem pstryknac kilka zdjec (komorka, bo bylo najlatwiej) z operacji zdejmowania zderzaka i montarzu swiatel.
Zaczalem od odrecenia srub(x1 klucz 8-mka) oraz plastikowych kolkow (x3) na nadkolach
ta sama operacje przeprowadzamy z drugiej strony.
Nastepnie zabieramy sie za spod auta.
Jedna sruba schowana jest za gumowa oslona pokazana na zdjeciu:
Kolejne sa juz doskonale widoczne pod zderzakiem
Na samym srodku sa jeszcze 4 sruby (klucz 10-tka), ktore w moim przypadku niestety krecily sie i nie dalo rady ich wyciagnac.
Dol i boki juz opanowane wiec zostaje tylko gril.
Na poczatek klipy znajdujace sie blizej srodka samochodu.
nastepnie sruba oraz gumowa podkladka.
w jednym miejscu tej gumowej podkladki jest maje wyzlobienie, w ktore wkladamy plaski srubokret i delikatnie podwazamy
zostaje nam podstawa, ktora wyciagamy.
nastepnie odkrecamy ten maly trojkat
po jego zdjeciu ukazuje sie kolejna srubka
Po jej wyciagnieciu calosc powinna byc powinna trzymac sie tylko na zatrzaskach. Boki sa wczepiane, wiec wystarczy pociagnac.
kolejny klips jest nad swiatlem
Teraz zderzak jest juz wolny i wystarczy go zdjac.
Poprawilem mocowania i estetyke swiatel (NSSC 523HP), tak aby ladnie komponowaly sie z atrapa wlotu powietrza.
Pozostalo zlozyc wszystko w odwrotnej kolejnosci, podlaczyc, sprawdzic czy dziala i poskrekac.
Po skonczonej pracy efekt wyglada tak (jeszcze z folia ochronna)
Mam nadzieje, ze komus sie przyda
W zwiazku z powyzszym postanowilem pstryknac kilka zdjec (komorka, bo bylo najlatwiej) z operacji zdejmowania zderzaka i montarzu swiatel.
Zaczalem od odrecenia srub(x1 klucz 8-mka) oraz plastikowych kolkow (x3) na nadkolach
ta sama operacje przeprowadzamy z drugiej strony.
Nastepnie zabieramy sie za spod auta.
Jedna sruba schowana jest za gumowa oslona pokazana na zdjeciu:
Kolejne sa juz doskonale widoczne pod zderzakiem
Na samym srodku sa jeszcze 4 sruby (klucz 10-tka), ktore w moim przypadku niestety krecily sie i nie dalo rady ich wyciagnac.
Dol i boki juz opanowane wiec zostaje tylko gril.
Na poczatek klipy znajdujace sie blizej srodka samochodu.
nastepnie sruba oraz gumowa podkladka.
w jednym miejscu tej gumowej podkladki jest maje wyzlobienie, w ktore wkladamy plaski srubokret i delikatnie podwazamy
zostaje nam podstawa, ktora wyciagamy.
nastepnie odkrecamy ten maly trojkat
po jego zdjeciu ukazuje sie kolejna srubka
Po jej wyciagnieciu calosc powinna byc powinna trzymac sie tylko na zatrzaskach. Boki sa wczepiane, wiec wystarczy pociagnac.
kolejny klips jest nad swiatlem
Teraz zderzak jest juz wolny i wystarczy go zdjac.
Poprawilem mocowania i estetyke swiatel (NSSC 523HP), tak aby ladnie komponowaly sie z atrapa wlotu powietrza.
Pozostalo zlozyc wszystko w odwrotnej kolejnosci, podlaczyc, sprawdzic czy dziala i poskrekac.
Po skonczonej pracy efekt wyglada tak (jeszcze z folia ochronna)
Mam nadzieje, ze komus sie przyda
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6