Silnik zgasł w czasie jazdy czy to poszedł rozrząd?




Zakładając na ślepo bardziej optymistyczny scenariusz tzn. to że auto uda się przywrócić do życia bez wymiany silnika to w następstwie prac, które z podzespołów rozrządu wymienić? Pytam bardziej pod kątem pompy, która teoretycznie jest oryginalna i była założona niecałe 40.000 km temu ale jeszcze się upewnię co do jej producenta. Czy pompa ma jakieś istotne oznaczenia jeśli chodzi o to czy jest oryginalna?
Czy jeśli powodem usterki był niskiej jakości pasek a chyba na to wszystko wskazuje powinienem wymienić kompletny rozrząd czy mogę coś zostawić oczywiście zakładając, że elementy były instalowane tak jak wspominałem niecałe 40.000 km temu? Czy napinacz też powinien być oryginalny? Czy po prostu wymienić cały komplet? Może polecisz mi jakiś rozsądny sklep z częściami do głowicy i podzespołami rozrządu?
Czy jeśli powodem usterki był niskiej jakości pasek a chyba na to wszystko wskazuje powinienem wymienić kompletny rozrząd czy mogę coś zostawić oczywiście zakładając, że elementy były instalowane tak jak wspominałem niecałe 40.000 km temu? Czy napinacz też powinien być oryginalny? Czy po prostu wymienić cały komplet? Może polecisz mi jakiś rozsądny sklep z częściami do głowicy i podzespołami rozrządu?
makos –> 626 GW DiTD '02
- Od: 17 wrz 2008, 00:39
- Posty: 16
- Skąd: Skwierzyna
- Auto: 626 GW DiTD '02 110PS
cały komplet rozrządu założyłbym ori.
a co do sklepu, to sprawdzony masz np tutaj: http://www.mazdaparts.pl/
a co do sklepu, to sprawdzony masz np tutaj: http://www.mazdaparts.pl/
A ja polecam http://www.mazdaspeed.pl fochowcy i doradza co i jak
- Od: 19 mar 2011, 21:32
- Posty: 147
- Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney
makos napisał(a):Czy pompa ma jakieś istotne oznaczenia jeśli chodzi o to czy jest oryginalna?
chyba zapomniałeś już dlaczego za pierwszym razem rozsypał się rozrząd
kolego makos, zasada jest prosta wymień raz a dobrze. Sprawdź jaką masz pompę, jeśli są na niej oznaczenia wskazujące na to że jest ori to ją zostaw jeśli nie- wymiana. Reszta rozrządu nowa i oryginalna nic nie zostawiaj myśląc że może wytrzyma. Źródło części to indywidualna decyzja i są działy na których możesz się dowiedzieć skąd je wziąć. Na głupim allegro możesz znaleźć wszystko czego potrzebujesz...
Nie pozostawiaj nic domysłom że ktoś Ci powiedział tylko bądź pewien co masz pod maską.
tadziol napisał(a):chwila spokoju była i zaś się napiżdżają![]()
![]()
ten tak,ten owak![]()
super jesteście
dlatego mówiłem żeby usunąć bo nasuwa się piosenka ...ale to już było...
Neonixos666 napisał(a):dlatego mówiłem żeby usunąć bo nasuwa się piosenka ...ale to już było...
raczej:"Starsi panowie,starsi panowie.........."

a w temacie: na pompie musi być RF1G i wtedy wszystko OK

u mnie zgasl bo go najprowdopobniej przegrzalem do tego stopnia ze elektryka odmowila posluszenstwa najgorsze jest to ze nie mialem wskazan na pulpicie o przegrzewaniu padl mi wezyk pod silnikiem i caly plyn wyciek zastanawiam sie nad kosztami moze ktos pomoze?
-
juri35
juri35 napisał(a):u mnie zgasl bo go najprowdopobniej przegrzalem do tego stopnia ze elektryka odmowila posluszenstwa najgorsze jest to ze nie mialem wskazan na pulpicie o przegrzewaniu padl mi wezyk pod silnikiem i caly plyn wyciek zastanawiam sie nad kosztami moze ktos pomoze?
przecież przez neta nikt go nie naprawi, zaprowadź do mechanika i to on określi co się sypnęło i poda koszta. Z twojego opisu nic nie można stwierdzić.
Witam Panowie.
Kontynuując temat zerwanego paska i przykrych tego efektów proszę o kolejne wskazówki a mianowicie:
1. Czy ten wałek nadaje się do dalszego użytku? (Chodzi mi o te widoczne wżery)
2. Gdzie może być źródło wycieku?
3. Czy delikatny luz przy ruszaniu kołem zębatym pompy jest dopuszczalny czy to już jej uszkodzenie (oryginalna, wymieniona 40 tys. km temu)
Zdjęcia poglądowe:
https://picasaweb.google.com/1015994365 ... qaYwJj-0gE
Kontynuując temat zerwanego paska i przykrych tego efektów proszę o kolejne wskazówki a mianowicie:
1. Czy ten wałek nadaje się do dalszego użytku? (Chodzi mi o te widoczne wżery)
2. Gdzie może być źródło wycieku?
3. Czy delikatny luz przy ruszaniu kołem zębatym pompy jest dopuszczalny czy to już jej uszkodzenie (oryginalna, wymieniona 40 tys. km temu)
Zdjęcia poglądowe:
https://picasaweb.google.com/1015994365 ... qaYwJj-0gE
makos –> 626 GW DiTD '02
- Od: 17 wrz 2008, 00:39
- Posty: 16
- Skąd: Skwierzyna
- Auto: 626 GW DiTD '02 110PS
wg mnie
1. wałek do wymiany
2. czy to nie jest wyciek oleju z pokrywy zaworów ?
3. nie mam pojęcia, ale chyba nikt nie będzie rozbierać rozrządu żeby sprawdzić czy ma luz
1. wałek do wymiany
2. czy to nie jest wyciek oleju z pokrywy zaworów ?
3. nie mam pojęcia, ale chyba nikt nie będzie rozbierać rozrządu żeby sprawdzić czy ma luz
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
olej to jak kolega piszę może być spod dekla.
Co do rozrządu to wałek musowo do wymiany a pompa jeśli naprawdę była zamontowana oryginalna pompa mazdy to ja bym ją zostawił o ile nie została uszkodzona podczas zerwania paska.
Co do rozrządu to wałek musowo do wymiany a pompa jeśli naprawdę była zamontowana oryginalna pompa mazdy to ja bym ją zostawił o ile nie została uszkodzona podczas zerwania paska.
makos napisał(a):Pytam bardziej pod kątem pompy, która teoretycznie jest oryginalna i była założona niecałe 40.000 km temu ale jeszcze się upewnię co do jej producenta. Czy pompa ma jakieś istotne oznaczenia jeśli chodzi o to czy jest oryginalna?
co do pompy się już wypowiedziałem:
tadziol napisał(a):a w temacie: na pompie musi być RF1G i wtedy wszystko OK
wałek rozrządu wymienić i nie zastanawiać się,bo nie mam nad czym.
nawet ori pompa po przebiegu 40kkm może mieć niewielki luz.
Witam.
w dniu wczorajszym pękły mi 2 paski klinowe. samochód zgasł. czy jest możliwe że poszedł rozrząd
???? próbowałem odpalić dzisiaj silnik na chwile zaskoczył i zgasł. był wymieniony kompletny rozrząd przejechałem 30000 km. wydaje mi się ze jesli nawet pękły paski klinowe to silnik powinien pracować. tak mi sie wydaje.
w dniu wczorajszym pękły mi 2 paski klinowe. samochód zgasł. czy jest możliwe że poszedł rozrząd
- Od: 7 sty 2013, 19:25
- Posty: 7
- Auto: mazda 626 gf 2.0 16v 115KM
z tego co widzę masz benzyniaka a tu jest dział dla DITD
jak sprawdzić
najlepiej zajrzeć pod osłonę paska rozrządu
a dlaczego zaskoczył i zgasł, jak pękły obydwa paski to nie było ładowania, rozładował się akumulator i elektronika ma za mało prądu
jak sprawdzić
a dlaczego zaskoczył i zgasł, jak pękły obydwa paski to nie było ładowania, rozładował się akumulator i elektronika ma za mało prądu
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6