Mazda6 Diesel Kręci, nie odpala

PostTen post został usunięty przez bieski 5 cze 2012, 00:33.
Powód: Porządki

Postprzez tadziol » 3 cze 2012, 20:46

zagiell napisał(a):Przy próbie odpalenia rozrusznik kręci, jednak samochód nie odpala.po podaniu paliwa z zewnętrznego źródła (z pleka – cokolwiek to znaczy :) ) samochód odpala normalnie, silnik pracuje równo i cicho.

z tego wnioskuję,że plak/samostart podany do silnika uruchamia go,a potem silnik kontynuuje pracę na właściwym paliwie czyli ON poprzez wtryski.zgadza się ?
rzuć okiem na ten wątek,nawet ten sam błąd P0628
viewtopic.php?f=90&t=129357&p=2314052#p2314052
a co do PJB,to nic innego jak PASSENGER JUNCTION BOX.
może to coś da.....
http://www.mazdas247.com/forum/showthre ... ction-List
co prawda ma M3,ale zawsze coś.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez zagiell » 4 cze 2012, 00:04

Rozmawiałem ze znajomym i mówił mi, że plak podawany był do kolektora i w momencie psiknięcia przekręcany był kluczyk w stacyjce. W tym czasie silnik pracował. W momencie zaprzestania podawania plaka, silnik gasł. I powiedział mi jeszcze jedną chyba dość istotną rzecz: czasami (ale nie zawsze), zapala się kontrolka DPF.
A co do PJB to z tego co widzę nie powinien on mieć wpływu na problem z odpaleniem silnika i ewentualna jakaś jego mała usterka prawdopodobnie wyjdzie przy użytkowaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

PostTen post został usunięty przez bieski 5 cze 2012, 00:34.
Powód: Porządki

Postprzez tadziol » 4 cze 2012, 09:04

Wojtek napisał(a):niestety nie :P


i tak Cię to cieszy ?
a co do SCV,to byłbym ostrożny.....ale chyba czytasz max.1-2 posty poprzedzające,bo widzę,że Ci umknęło:
tadziol napisał(a):viewtopic.php?f=90&t=129357&p=2314052#p2314052
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez zagiell » 4 cze 2012, 09:08

Nic mi nie umknęło, z tym że @koder też nie rozwiązał swojego problemu póki co i trzeba czekać. Tamten temat też obserwuje. Z tym DPF-em u niego jest podobnie jak w samochodzie mojego znajomego, więc być może to to samo, ale to się jeszcze okaże. A czy filtr cząstek stałych może mieć z tym coś wspólnego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez tadziol » 4 cze 2012, 09:21

zagiell napisał(a):Nic mi nie umknęło

to nie było do Ciebie....
ale sam widzisz,że dwa RF7 mają te same objawy i usterki.
w tamtym temacie przez chwilę udzielałem wskazówek przez tel. serwisowi i wiem,że to nie SCV.
a co do DPF,to wątpię,żeby był przyczyną.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez zagiell » 4 cze 2012, 09:25

Jeżeli nie DPF to chyba dobra wiadomość. Ale nawet już nie wiadomo czego i gdzie szukać, nawet podpięcie pod komputer może zmylić, jak czytałem w innym temacie że kody błędów mogą wprowadzać w błąd :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez bieski » 4 cze 2012, 09:41

zagiell napisał(a):Ale nawet już nie wiadomo czego i gdzie szukać,


Wiadomo. Google twoim przyjacielem. Jak nie na tym to na innym znajdziesz info :)

Wg. tego wątku na elektrodzie:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1873119.html
problemem był regulator ciśnienia i pompa wtryskowa . Objawy jak u ciebie.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez zagiell » 4 cze 2012, 10:49

Objawy faktycznie identyczne. Dam znać znajomemu żeby podpowiedział mechanikom co i jak i napisze tutaj później.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

PostTen post został usunięty przez bieski 5 cze 2012, 00:34.
Powód: Porządki

Postprzez tadziol » 4 cze 2012, 18:51

Wojtek napisał(a):wykazalem, ze kazdemu sie moze zdarzyc przeoczyc cos.. tym razem Tobie...


a Tobie zdarzyło się przeoczyć kolejność postów i godzinę ich wysłania.


Wojtek napisał(a):ps, tamten watek tez widzialem i jakos nic wiecej z niego nie wyniknelo...

bo wózek albo nadal stoi w warsztacie albo właściciel ma go naprawiony i z radości zapomniał o bożym świecie.

Wojtek napisał(a):2 – napinacz rozrzadu... juz pisze dlaczego:
– po pierwsze... nie wiadomo kiedy byl wymieniany i na jaki...
– po drugie... mogl stracic juz swoja sile (lub zalozony jakis zamiennik) i w momencie odpalania auta za bardzo ugina pod paskiem i "przesuwa" faze pompy wysokiego cisnienia... co powoduje spadek cisnienia na szynie CR


ja też nie prowadzę wojny podjazdowej,ale powyższy cytat woła o pomstę......
przeczytaj dokładnie co napisałeś i zastanów się nad tym.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez zagiell » 4 cze 2012, 20:58

Odnośnie wątku z elektrody, to tam jest mowa o Maździe II generacji z silnikiem RF8G, a samochód mojego znajomego to Mazda I generacji z 2006 roku RF7J. Nie wiem jakie są różnice między tymi silnikami, ale w miarę możliwości sprawdzone zostanie wszystko o czym jest mowa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez Enduro » 4 cze 2012, 21:38

przyznam ze mialem podobnie :(
i mam RF7J, po roku 2005 z 143 KM silnikiem citd diesel.
i po wielu testach dopiero po wymianie kompa i listwy wysokiego cisnienia silnik chodzi.
w sumie jesli wiedza okolicznym mechanikom sie skonczy, to moge przeslac tobie taka listwe no i kompa od wersji 143 KM
a to po wymianie mechanicznej tego pierwszego podzespolu i nie odniesieniu sukcesu, zamontujesz kompa i go dograsz go auta..
i jesli okaze sie, ze to nie to , to oczywiscie bez zadnego "ale" mozesz mi bez jakichkolwiek problemow itp oddac te podzespoly.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tommmeekk » 4 cze 2012, 21:44

jeśli skoroduje ci masa pod filtrem powietrza to tez zapali cie sie migajaca katrolka dpf i slinik nie zapali moze sprawdz ta mase
Początkujący
 
Od: 17 mar 2011, 22:01
Posty: 11
Skąd: pmi międzychód
Auto: mazda6 2007 105kw

Postprzez zagiell » 7 cze 2012, 22:07

No i udało się rozwiązać problem. Z relacji znajomego wynika, że poprawne rozwiązanie podsunął kolega @tommmeekk :) Okazało się, że gdzieś w okolicy filtra powietrza pod izolacją jakiegoś przewodu nie było odpowiedniego styku, przez co komputer nie miał masy, dlatego też samochód nie odpalał. Po zrobieniu tego jak należy samochód poszedł od strzała. W imieniu znajomego dzięki wszystkim za pomoc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez loganm6 » 5 lip 2012, 15:05

Ręce opadają, mazda rano odpaliła dopiero za 3 razem, troszkę szarpała przez 50 m i wszystko dalej ok, po dostarczeniu dziecka do przedszkola bez problemu 3 razy pod rząd odpaliła . Po południu tylko kręci ale nie odpala, W warsztacie wymienili filtr paliwa, elektrozawór, na komputerze brak błędów. Paliwo z filtra się wydostaje, natomiast z pompy juz nie. Mechanicy twierdzą ze jest sprawna, a wszystko jest "sprawą elektroniki", albo że alarm odcioł zapłon bo ostatnio cos fiksował, Proszę o jakąś poradę.
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 17:11
Posty: 5
Auto: MAZDA 6, DIESEL, 143KM, 06.

Postprzez Enduro » 5 lip 2012, 15:53

loganm6 napisał(a):... wszystko jest "sprawą elektroniki", albo że alarm odcioł zapłon bo ostatnio cos fiksował, Proszę o jakąś poradę.

to go tymczasem wylacz z obiegu.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez loganm6 » 5 lip 2012, 16:04

Dziękuję, czy wystarczy odpiąc wszystkie 3 przewody z gemel -a?
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 17:11
Posty: 5
Auto: MAZDA 6, DIESEL, 143KM, 06.

Postprzez Enduro » 5 lip 2012, 19:37

loganm6 napisał(a):Dziękuję, czy wystarczy odpiąc wszystkie 3 przewody z gemel -a?

a tego to niewiem.
najlepiej jak ten sam co ten alarm monowal go odlaczy...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6