Mazda MX-6 GE FS '92r – Supercharger

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez onyx » 20 maja 2012, 23:27

People_Hate_Me napisał(a):dlatego T jest ciekawsze bo masz jedną mapę i jak jeździsz do 3k obrotów jezdzi jak NA powyzej zaś (przykładowy moment załączenia T) jak doładowany :D


Nie jest tak kolorowo jak piszesz ;) Aby nie korzystać z turbosprężarki musisz jeździć na podciśnieniu (bez buta w podłodze) a nie tak jak piszesz do określonych obrotów ;)

Sam, posiadam od dłuższego czasu turbo, jeździłem również autem z kompresorem, dlatego tutaj padł taki wybór a nie inny. Bezwładność sprężarek i budowanie momentu jest zupełnie inne w obu przypadkach, nie wspomnę już o trakcji. W aucie, gdzie masz napędzaną przednią oś jest to szczególnie ważne (zwłaszcza jak nie jeździsz tylko po prostej a szpery brak :) ). Mam wrażenie, że do tego silnika, do ok. 230-240hp kompresor będzie zdecydowanie lepszą opcją niż turbo – wyżej tego pułapu zaczną się problemy z wydajnością kompresora i tym samym z podgrzewaniem powietrza. Rozwiązaniem byłby większy kompresor, tylko zaczną się problemy z miejscem na niego :D

gadula napisał(a):
weede napisał(a):wystarczy, ze założysz MAP sensor

Gdybyś onyx potrzebował... ;)

Dzięki Kamil :) Tym razem wykorzystam tego wbudowanego w Ecumastera, czyli popularnego MPX'a 4250AP Motoroli

Neonixos666 napisał(a):Zaraz zaraz, przecież bez włączonego kompresora to będzie wolnossak czyli będzie musiał zasysać powietrze przez cały układ dolotowy? nie będzie to za dużo oporu stawiało?

Zgadza się, ale opory samych rotorów są bardzo małe – one mimo rozpięcia sprzęgła dalej się obracają. Strata z tego tytułu może być zbliżona do jazdy z mocno zasyfionym filtrem powietrza – sprawdzane w pewnym crx'ie ;) Budowanie bypassu dolotu do jazdy jako NA jest nieopłacalne – trochę sztuka dla sztuki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Neonixos666 » 21 maja 2012, 21:41

Było coś wspomniane o wymiarach IC? czy bez?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 21 maja 2012, 22:25

Było poszukaj sobie.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez malutka » 24 maja 2012, 20:49

icek on board :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
bad girl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 12:20
Posty: 5102 (266/152)
Skąd: Warszawa
Auto: マツダ MX-6 2.0 FS '92

Postprzez ravo » 24 maja 2012, 21:23

to teraz tablica do góry czy z boku :P ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez malutka » 24 maja 2012, 21:27

ravo napisał(a):to teraz tablica do góry czy z boku :P ?

Jak Ty zdejmiesz chlapacze, to ja przeniosę tablicę :P
Obrazek
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
bad girl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 12:20
Posty: 5102 (266/152)
Skąd: Warszawa
Auto: マツダ MX-6 2.0 FS '92

Postprzez ravo » 24 maja 2012, 21:36

coś bym Wam powiedział ale ugryzę się w język :P

teraz i tak ich nie ściągnę bo będę szedł w zaparte, że są super
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Seraf » 25 maja 2012, 09:46

malutka napisał(a):Jak Ty zdejmiesz chlapacze, to ja przeniosę tablicę :P


<rotfl>
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez onyx » 28 maja 2012, 18:49

Oprócz kompresora wjedzie ostatni element wydechu jaki pozostał seryjny, czyli kolektor. Zostanie wykonany w układzie 4-1, aby nic przypadkiem nie blokowało uwalniania spalin :) Robota się trochę wydłuży ale będzie tak jak lubię – porządnie i bez druciarni <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Neonixos666 » 28 maja 2012, 18:52

onyx napisał(a):bez druciarni


eee to nie pasuje do tego działu <lol>

czekamy na jakieś zdjęcia z prac może się uda zrobić. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez onyx » 28 maja 2012, 22:46

Neonixos666 napisał(a):
onyx napisał(a):bez druciarni


eee to nie pasuje do tego działu <lol>

czekamy na jakieś zdjęcia z prac może się uda zrobić. :)


Postaramy się na bieżąco updejtować temat :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez malutka » 30 maja 2012, 21:12

Myszka Mickey już też gotowa :P

Obrazek
Obrazek
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
bad girl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 12:20
Posty: 5102 (266/152)
Skąd: Warszawa
Auto: マツダ MX-6 2.0 FS '92

Postprzez Rafał_ » 30 maja 2012, 23:32

Myszka ładnie wyszła :) . Boost i EGT?
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez malutka » 30 maja 2012, 23:41

jarek.ZE napisał(a):Myszka ładnie wyszła :) . Boost i EGT?

Boost i AFR
Obrazek
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
bad girl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 12:20
Posty: 5102 (266/152)
Skąd: Warszawa
Auto: マツダ MX-6 2.0 FS '92

Postprzez ravo » 30 maja 2012, 23:44

po co AFR ? nie lepiej EGT ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez malutka » 30 maja 2012, 23:52

ravo napisał(a):po co AFR ? nie lepiej EGT ?

A po co według Ciebie EGT w tym projekcie?
Obrazek
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
bad girl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 12:20
Posty: 5102 (266/152)
Skąd: Warszawa
Auto: マツダ MX-6 2.0 FS '92

Postprzez Paweł » 30 maja 2012, 23:54

Dowiedziałby się, jak poprawnie zamontować czujnik :P.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez onyx » 30 maja 2012, 23:56

Paweł napisał(a):Dowiedziałby się jak poprawnie zamontować czujnik :P.


Przed Turbo hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez ravo » 30 maja 2012, 23:58

Nie wiem, szczerze nie posiadam nawet połowy wiedzy onyxa i wiem, że EGT jest tak samo zawodne i może nic nie powiedzieć ale zawsze uważałem, że z szerokopasmówkę się nie jeździ i jest tylko do strojenia bo się szybko "przepali" co do EGT daje jako tako obraz co się dzieje.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez malutka » 31 maja 2012, 00:03

ravo napisał(a):szczerze nie posiadam nawet połowy wiedzy onyxa

ja się wciąż uczę, ale nie ogarnęłam chyba jeszcze nawet 1/3 :P
Obrazek
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
bad girl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 12:20
Posty: 5102 (266/152)
Skąd: Warszawa
Auto: マツダ MX-6 2.0 FS '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy

cron