Utrata kompresji silnika Pb objawy: Spadek mocy i kłopoty z odpaleniem.

Postprzez Piotr Raczkowski » 23 maja 2012, 09:07

Andi_79 napisał(a):Sorry nurtowało mnie jak wypalone zawory mają wpływać na branie oleju.

nie mają
tylko uszczelniacze na zaworach jak się wytrą
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Wojtek » 23 maja 2012, 09:39

Andi_79 napisał(a):Zrobię próbę ciśnieniową z olejem to się okaże.

daj znac o wynikach...

Piotr Raczkowski napisał(a):
Andi_79 napisał(a):Sorry nurtowało mnie jak wypalone zawory mają wpływać na branie oleju.

nie mają
tylko uszczelniacze na zaworach jak się wytrą

to teraz juz tylko odpowiedzcie sobie na pytanie kiedy sie one wycieraja... ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Andi_79 » 23 maja 2012, 20:04

Witam :)
To kiedy się wytrą nie ma już większego znaczenia.
Wczoraj zobaczyłem z zbiorniku płyny chłodzącego dużą ilość bąbelków powietrza.
Czytaj dalej przedmuch uszczelki do układu chłodzącego. :(
Tak więc dywagacja na temat wyższości świąt bożego narodzenia nad wielką nocą nie miała większego sensu. Czytaj kwestię zaworów. <czytaj>
W sobotę silnik rozkładam a w poniedziałek głowica do sprawdzenia w specjalistycznym zakładzie.
W Gliwicach firma Polok Welding.
Co się okaże to opisze.
Jedno pytanie do wszystkich.
Jak już będę miał miał cylindry otwarte to czy można jokoś bez zdejmowania miski sprawdzić szczelność pierścieni. Może jakieś wlanie nafty <co?> Pomiar średnicy cylindrów zwłaszcza w górnej części, gdzie są najbardziej zużyte też mogę zrobić bo mam dostęp do średnicówki.
Tylko jakie są dopuszczalne odchyłki, i czy to ma w ogóle sens.
Proszę o sugestie.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez Wojtek » 23 maja 2012, 20:23

1.
Andi_79 napisał(a):To kiedy się wytrą nie ma już większego znaczenia.
Wczoraj zobaczyłem z zbiorniku płyny chłodzącego dużą ilość bąbelków powietrza.

czyli nie przylozyles sie wczesniej... :|

Andi_79 napisał(a):Majonezu pod korkiem nie ma.
Bąbelki nie idą, jak popuszczę korek na gorącym silniku to jest ciśnienie które próbuje płyn wycisnąć.
W zbiorniku płynu chłodniczego płyn jest przezroczysty ale zbiornik jest ubrudzony czymś na kształt rdzy.

czyli sobie popisalismy...
Andi_79 napisał(a):Tak więc dywagacja na temat wyższości świąt bożego narodzenia nad wielką nocą nie miała większego sensu.

hahaha hahaha hahaha

2.
...a jak sie ma to:
Andi_79 napisał(a):W sobotę silnik rozkładam, a w poniedziałek głowica do sprawdzenia w specjalistycznym zakładzie.

do tego?
Wojtek napisał(a):najgorsze masz cylindry 2 i 3 , czyli nie pozostaje nic innego jak...
zdjac glowice i dac ja do sprawdzenia... wtedy bedzie juz wszystko wiadomo ;)

Andi_79 napisał(a):A zdjęcie głowicy nie zmiana koła, nie mam teraz pieniędzy na taki zakres prac.
A w między czasie byłem u mechanika, który stwierdził, że nie wygląda to na wypaloną uszczelkę pod głowicą.


...nic to... daj znac po ogledzinach...
...nadal uwazam, ze to nie tlumaczy ubytku 4l oleju...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Andi_79 » 2 cze 2012, 22:17

Witam
Niestety silnik ma przejechane co najmniej dwa razy tyle co na liczniku.
Głowica u speca. planowanie, szczelność, uszczelniacze, luzy to według planów.
A ponad to prostowanie wałka, polerowanie czopów, frezowanie gniazd ssących oraz wydechowych, szlifowanie zaworów wydechowych ssące do wymiany na nowe. Koszt 1 057zł. <płacze> .
Cylindry zmierzone czujnikiem z dokładnością 0,001mm i niestety cylindry 2 i 3 średnica 83,035 czyli 0,015 ponad wymiar max zużycia. Szlifu cylindrów robić nie chcę ale pytanie do fachowców czy przy takim zużyciu warto wymieniać wyłącznie pierścienie. <co?> . Czy wymiana samych pierścieni może cokolwiek pomóc przy takim zużyciu cylindrów.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez Wojtek » 2 cze 2012, 23:04

jak juz robisz, to rob porzadnie... <głaszcze>

Andi_79 napisał(a):czyli 0,015 ponad wymiar max zużycia

co na to szlifierz?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Andi_79 » 3 cze 2012, 11:11

Szlifierz na to nic bo z szlifierzem bloków nie gadałem.
Głowica jest u specjalistów od głowic.
Boje się rozkładać dołu z powodu kosztów jakie mógłbym odkryć.
Szlif cylindrów wiąże się z nadmiarowymi tłokami na pierwszy szlif.
Podejrzewam że zamienników nie kupię a sprowadzanie tego z Japonii to nawet nie potrafię sobie wyobrazić. Pewnie do tego panewki oraz szlif wału. Koszty przewyższą wartość nowego silnika <glupek2> .
Powtarzam pytanie czy warto wymienić same pierścionki?.
A może lepiej kupić silnik bez głowicy z mniejszym przebiegiem?.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez Wojtek » 3 cze 2012, 11:56

Andi_79 napisał(a):A może lepiej kupić silnik bez głowicy z mniejszym przebiegiem?.

a skad pewnosc tego przebiegu?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Andi_79 » 3 cze 2012, 14:13

Pomyślałem, że podczas zakupu pomierzę cylindry w tym "nowym"silniku.
Jeżeli cylindry będą o istnieje duże prawdopodobieństwo że reszta też.

Edit 13.06.2012

Witam
Silnik poskładałem.
Koszty wyszły dość wysokie choć to tylko pół silnika ale jak na razie jest lepiej silnik mocniejszy.
Trwało to prawie dwa tygodnie z czego 1,5 tygodnia u "specjalistów od głowic".
Piszę w "" bo już ich nie uważam za specjalistów.
Jak na razie samochód jeździ i oby tak dalej.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez Wojtek » 13 cze 2012, 21:54

Andi_79 napisał(a):Jak na razie samochód jeździ i oby tak dalej.

mam nadzieje, ze teraz juz bedziesz sie cieszyc sama przyjemnoscia jazdy ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Andi_79 » 14 cze 2012, 21:26

oby bo rano zauważyłem dymek przy rozruchu.
Boje się że paproki podczas zakładania nowych uszczelniaczy nie osłonili trzonków zaworów i poszczerbili uszczelniacze. Jak tak będzie to się mocno zdenerwuje. Będę to obserwował i zobaczymy. Poza tym wygląda że jest ok.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez Andi_79 » 20 wrz 2012, 17:49

Witam
Przygód ciąg dalszy.
Po złożeniu głowicy odniosłem wrażenie że olej dalej znika.
Wymieniłem olej na Valvoline Maxlive 10w40.
Po wymianie oleju zacząłem kontrolować jego zużycie.
Kiedyś po postoju przez noc, gdy rano odkręciłem świece zauważyłem kroplę oleju na tłoku trzeciego cylindra.
Pierwsze wrażenie, uszkodzony uszczelniacz więc skontaktowałem się z specami od głowicy.
Stwierdzili, że uszczelniacze na pewno są ok.
Monitoruje ubywanie oleju i szok, jak przed remontem brał 0,3÷0,4l / 1000km (olej 5w30), to teraz bierze 1L/1200km (olej 10w40).
Sprawdziłem kompresję i moje zdziwienie średnio 14,4 bara.
Jeżeli pierścienie uszczelniające trzymają i to nieźle to czy pierścienie olejowe mogą aż tak przepuszczać.
Czekam na jakieś pomysły bo już nie wiem co mam sądzić o tym silniku.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez Wojtek » 20 wrz 2012, 18:07

nie wiem co Tobie fachowcy zgotowali, ale nie jest to poprawnie zlozony silnik...
zwlaszcza, ze teraz bierze dwa razy wiecej oleju... :|
ja bym podjechal "do poprawki" ... jezeli faktycznie tyle oleju... <oczy>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Andi_79 » 20 wrz 2012, 18:29

Silnik składałem sam i wiem że jest złożony poprawnie.
Nie wiem co się dzieje w głowicy.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez Wojtek » 20 wrz 2012, 18:31

jezeli masz pewnosc, ze silnik jest oki...
to daj glowice do sprawdzenia... jeszcze raz... :|
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Andi_79 » 22 wrz 2012, 11:40

Oczywiście że mogę dać, tylko koszty
Uszczelki nowe, może śruby, płyn i robi się z tego niezły koszt.
Jeżeli wina po ich stronie to stwerdzili że zwrócą koszty, ale w polsce chyba nie ma "fachowca" który jest w stanie powiedzieć mea culpa :( .
Dlatego się waham.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez dyzio2323 » 3 gru 2012, 11:30

Przez pomyłke napisałem nie w tym temacie, sorki
Początkujący
 
Od: 20 lis 2006, 01:46
Posty: 23
Skąd: Kozienice
Auto: MAZDA PREMACY CP 2002r 2.0 131KM SPORTIVE

Postprzez gawi1985 » 3 gru 2012, 22:50

Witam,
Jestem posiadaczem mazdy premacy 1,8 benz 100km z 2001r. przebieg 180tys.Z rana (lub po kilkugodzinnym postoju) bardzo silnie dymi na niebiesko/wygląda na nieprzepalony olej.Po kilku minutach wszystko wraca do normy. Silnik trzyma kompresję,osprzęt w porządku,brak oleju w spalinach(ciepły silnik).Po odkręceniu świec widać zbierający się olej na 1 i 4 cylindrze.Ubytki oleju 250ml na 10L benzyny/mało jeżdżę i to na dystans 2-4 km.Jestem po dwukrotnej wymianie gumek na zaworach i uszczelki pod pokrywą (reklamacja). Czy mogą być to pierścienie(pierścień zbierający)?-nie ma typowych objawów jak czarny dym,spadku mocy ,czy nie równa praca.Objawy zauważyłem po wymianie cewki zapłonowej/kilka kilometrów przejechałem na dwóch cylindrach.
gawi1985
 

Postprzez Andi_79 » 4 gru 2012, 20:20

Niestety łapnęło ci pierścionki w tym olejowe.
Miałem to samo po wymianie uszczelki i remoncie głowicy brał oleju więcej niż przed awarią.
Niestety w tych silnikach jest kompresja a olej pije.
Dopiero ponowne zdjęcie głowicy i wymiana pierścieni pomogła.
Spróbuj nafty do cylindra nalać ale czasami to pomaga a czasami jak umarłemu kadzidło.
Nic nie będzie cię to kosztować więc spróbuj na pewno nie zaszkodzi.
Jeżeli nie pomoże to pozostaje tylko rozbieranie silnika.
A tak przy okazji to przy spalaniu 10l/100km to u ciebie wychodzi 2,5l/1000km czyli 25l/wymianę to bardzo bardzo dużo.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy