Mazda nie odpala, świeci się kontrola trakcji
Oczywiście poprawiłem sobie tą wiązkę żeby uniknąc podobnych problemów jak opisany na początku  
			
			Mój problem również rozwiązany. Miałem to samo to twórca wątku. Tyle że u mnie dodatkowo uszkodził się sterownik komputera, było zwarcie na kablach. Koszt naprawy = 500 zł. Auto działa jak nówka, nawet WEBASTO, które myślałem że jest zepsute odżyło. |Chodzi jak nówka
			
			
		
- Od: 19 sie 2007, 19:33
 - Posty: 42
 - Skąd: Legnica
 - Auto: Mazda 6
 
Witam od kilku dni jestem posiadaczem mazdy 6 2003 rok kombi 136 koni  diesel . Moj problem jest bardzo nie typowy mazda jeździ bez zastrzeżeń nie traci mocy nie rwie . ale....... i tu jest problemem bardzo często gaśnie podczas jazdy i pali sie kontrolka dsc (kontrola trakcji ) wyłączę stacyjkę na kilka sekund wszytko wraca do normy jak sie pali ta kontrolka mazda nie odpala .... jak zgaśnie to jest wszytko ok co robić pomóżcie.....
			
			
		
- Od: 19 maja 2012, 21:31
 - Posty: 5
 - Auto: mazda 6 2,0 diesel 136 km
 
smyk_25 napisał(a):... ale....... i tu jest problemem bardzo często gaśnie podczas jazdy i pali sie kontrolka dsc (kontrola trakcji ) .......
jesli gasnie szczegolnie przy stawaniu na swiatlach (biegu jalowym, wolnych obrotach)
to jest to raczej problem czujnika na pompie wtryskowej o nazwie SCV.
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
		A jeżeli problem gaśnięcia silnika pojawia się tylko wtedy kiedy jest mokro/wilgotno, co to może być?
			
			To na 99% instalacja. Domyślam się że gdzieś podczas dużej wilgoci albo wjechania w sporą kałuże z dużą prędkością dostaje się woda. Tylko nie mam pojęcia gdzie 
Kiedyś jakieś 4 miesiące po zakupie jak rozpoczęły się roztopy stałem pod domem i nagle zgasł silnik i nie szło odpalić. Pojechałem do mechanika do garażu, postała przez weekend i zapaliła jak gdyby nigdy nic. Później znów podobna sytuacja z tą różnicą, że wjechałem w kałuże z dosyć dużą prędkością w nocy (na szczęście nie było dziury pod wodą
 ) i rano nie odpaliła. Dopiero na drugi dzień jak samochód cały dzień stał w słońcu a w nocy nie padało i było ciepło. No i wtedy świeci się check engine i kontrola trakcji.
			
			Kiedyś jakieś 4 miesiące po zakupie jak rozpoczęły się roztopy stałem pod domem i nagle zgasł silnik i nie szło odpalić. Pojechałem do mechanika do garażu, postała przez weekend i zapaliła jak gdyby nigdy nic. Później znów podobna sytuacja z tą różnicą, że wjechałem w kałuże z dosyć dużą prędkością w nocy (na szczęście nie było dziury pod wodą
 ) i rano nie odpaliła. Dopiero na drugi dzień jak samochód cały dzień stał w słońcu a w nocy nie padało i było ciepło. No i wtedy świeci się check engine i kontrola trakcji.Mandey napisał(a):A jeżeli problem gaśnięcia silnika pojawia się tylko wtedy kiedy jest mokro/wilgotno, co to może być?
zawilgocenie i typuje tu na czujniki i instalacje przy IC (intercooler)
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
		Intercooler... Prawa strona, zderzak, patrząc od przodu na samochód. Tylko gdzie tam kostki? 
			
			
u mnie  gasnie nie tylko na wolnych obrotach nie ma reguły wczoraj 2 razy przy predkosci 120 km/h zawor  scv Byl wymieniany  bo widac ze jest czysty i  i ma oznaczenie 066 czyli jest ok .... wyglada to tak ze samochd gasnie  i zaczyna sie palic kontrrola trakcji odczekam jakies 2 min przekrece kluczyk ponownie i odpala mazda bez problemow .... poki swieci sie kontrolka trakcji nie ma szans  odpalic .....
			
			
		
- Od: 19 maja 2012, 21:31
 - Posty: 5
 - Auto: mazda 6 2,0 diesel 136 km
 
wtrysk/i do sprawdzenia
E.
			
			E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
		jade wlasnie dzis na serwis sie podpiac i przcyzalem juz wszyskie mozliwe watki na ten temat........ i rzeczywisice ile watkow tyle opini tak wiec   dzidiaj  zapadnie wyrok
EDIT
witam jestem po wizycie w serwisie blad P0093 "nieszczelność w układzie paliwowym" powiedzieli ze na 90% wymienić filtr paliwa i będzie ok ale jak czytam te posty o tym błędzie to sie włos jeży na głowie
witam po lekturze ogladam wtryski i mam na denkach oznaczenia 16 a na jadenym 13 czy to oznaka ze bylo cos robione przy wtryskach?
			
			
		EDIT
witam jestem po wizycie w serwisie blad P0093 "nieszczelność w układzie paliwowym" powiedzieli ze na 90% wymienić filtr paliwa i będzie ok ale jak czytam te posty o tym błędzie to sie włos jeży na głowie
witam po lekturze ogladam wtryski i mam na denkach oznaczenia 16 a na jadenym 13 czy to oznaka ze bylo cos robione przy wtryskach?

- Od: 19 maja 2012, 21:31
 - Posty: 5
 - Auto: mazda 6 2,0 diesel 136 km
 
Enduro napisał(a):Mandey napisał(a):A jeżeli problem gaśnięcia silnika pojawia się tylko wtedy kiedy jest mokro/wilgotno, co to może być?
zawilgocenie i typuje tu na czujniki i instalacje przy IC (intercooler)
pozdr.
E
Byłem dzisiaj na myjni. I usterka wróciła
Sprawdziłem kostki przy IC jak zalecał Enduro. Dokładnie te dwie:
-Photo by Besop-
Kontrolki jak świeciły tak świecą. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
sprawdz kpl. gruby kabel co na IC lezy
E.
			
			E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
		Mógłbyś troszkę jasniej?
Poza tym dzisiaj drugi dzień 30 stopniowych upałów. Samochód drugi dzień stoi w słońcu, jest tak rozgrzany, że z powodzeniem można na nim smażyć jajka, a problem dalej jest. Kontrolki TSC + check. Po odpaleniu samochód chodzi ok 2 sekund i gaśnie
			
			Poza tym dzisiaj drugi dzień 30 stopniowych upałów. Samochód drugi dzień stoi w słońcu, jest tak rozgrzany, że z powodzeniem można na nim smażyć jajka, a problem dalej jest. Kontrolki TSC + check. Po odpaleniu samochód chodzi ok 2 sekund i gaśnie
Problem rozwiązany. Enduro dobrze mówił... Wiązka pod reflektorem, a nad IC. Przerwa na przewodzie PCM – ICM.
Tadziol wyleczył Madzie
			
			Tadziol wyleczył Madzie

ok! a kazdemu polecam przy okazji demnotazu zderzaka obejrzec to miejsce i przesmarowac miejsca tarcia no i go dodatkowo przymocowac, bo to lekko nagminny problem z tym niekorzystnie zamontowanym kablem..a wibracje z czasem powoduja takowe problemy
pozdr.
Enduro
			
			
				pozdr.
Enduro
Ostatnio edytowano 24 cze 2012, 12:55 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
					
Powód: nie ma potrzeby cytowania całej wypowiedzi poprzedzającej post
			Powód: nie ma potrzeby cytowania całej wypowiedzi poprzedzającej post
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
		Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

