Kompletny remont zawieszenia.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Chappel » 27 mar 2012, 15:01

Witam.
Chce w najbliższym czasie przeprowadzić generalny remont zawieszenia (chcę to złe słowo, raczej muszę ;) ) ale najpierw prosiłbym Was o pomoc w spisie elementów, które należy przy takiej operacji wymienić. Nie chciałbym zapomnieć podczas zamawiania o czymś w rodzaju osłony, uszczelki itp.
Remont ma obejmować oczywiście amortyzatory (przód/tył), sprężyny, hamulce (tarcze/klocki), przeguby, sworznie wahaczy i... no właśnie co jeszcze ?

Póki co zrobiłem sobie listę składającą się z:
-amortyzatory
-Osłony+odboje
-mocowania amortyzatorów
-przeguby
-osłony przegubów
-sworznie
-klocki+tarcze
-Sprężyny

Jakieś sugestie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 18:45
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: MX-3 1.8 V6 '93

Postprzez Jacol » 27 mar 2012, 15:58

Polecałbym wymienić łożyska teflonowe przy kolumnach mcpersona z przodu
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez qazxsw1 » 27 mar 2012, 16:38

Łączniki stabilizatorów to popularny element do wymiany. Możesz jeszcze rzucić okiem na tylne wahacze wzdłużne, jest spora szansa, że są w kiepskim stanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez honda2911 » 27 mar 2012, 19:45

wszystkie tuleje w tylnym zawieszeniu
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez Chappel » 28 mar 2012, 08:33

Tuleje i łączniki naszczęście wymieniałem niecały rok temu.
Łożyska...dzięki za przypomnienie, a te wahacze to droga sprawa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 18:45
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: MX-3 1.8 V6 '93

Postprzez qazxsw1 » 28 mar 2012, 16:58

No z nowymi w ogóle jest ciężko. Są jakieś zamienniki, ale do wersji 1.6/323bg (te wahacze są cieńsze, mają 3 ścianki zamiast 4 jak w mx-3 v6). Jak ja szukałem to skończyłem na używkach, na szczęście w dobrym stanie i śmigają do tej por :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez Chappel » 30 mar 2012, 15:57

W takim razie mam nadzieję, że ich wymiana nie będzie konieczna.
Czy komuś przychodzi jeszcze coś do głowy? Po weekendzie chcę zacząć zamawiać części.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 18:45
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: MX-3 1.8 V6 '93

Postprzez D4NI3L » 30 mar 2012, 19:30

Trochę pociągnie po kieszeni

podsumowując:
-amortyzatory 4szt
-Osłony+odboje 4szt
-mocowania amortyzatorów 4szt
-przeguby 2 szt
-osłony przegubów 2szt
-sworznie 2szt
-klocki 4szt
-tarcze 4szt
-Sprężyny 4szt
-łożyska teflonowe przy kolumnach mcpersona z przodu 2szt
-Łączniki stabilizatorów 2szt (już masz wymienione)
-tylne wahacze wzdłużne 2szt
-tuleje (już masz wymienione)
-Łożyska 4szt


Daj znać jakiej marki zamawiałeś części i ceny ;)
Myślę, że na pewno ułatwi to innym użytkownikom z ogarnięciem zawieszenia ... :)


PS:
Proponuje uderzyć z zapytaniem o wycenę do Smirnoffa Carspeed.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez piszczu92 » 2 kwi 2012, 00:05

Co do tylnego zawieszenia to ostatnio to przerabiałem i mogę Ci doradzić że wahacze wzdłużne i te dwa poprzeczne warto oddać do regeneracji, bo jeżeli tego nie wymieniałeś to może się okazać że masz luzy i łatwo to sprawdzić na jakiejś stacji diagnostycznej kosztuje to 20zł a warto.
A co do regeneracji ja miałem do wymiany 10 z 12 sinenbloków i wyszło mnie to z wprasowaniem 360zł, ale warto bo w końcu ma ciszę w samochodzie... no prawie, bo półka też lubi o sobie przypomnieć :) ale można się do tego przyzwyczaić :D

P.S.
Łączniki stabilizatora z tyłu też warto sprawdzić i gumy w mocowaniu drążka :)
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2011, 22:59
Posty: 7
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda MX-3 1,6 88KM '91
Mazda 323f 1,5 88KM '98
Mazda 3 1,6 105KM '11

Postprzez Chappel » 2 kwi 2012, 22:59

No pięknie...lista coraz dłuższa...koszty coraz większe :(
Jak tylko dostanę wycenę napewno podzielę się z Wami informacjami jakie koszty taka "przyjemność" wygenerowała i jakie części zostały mi zaproponowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 18:45
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: MX-3 1.8 V6 '93

Postprzez /V6 » 14 kwi 2012, 17:10

Sądzę, że wymiana tych wymienonych cześci znacznie przekroczy wartość tego samochodu :/. jest sens?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez Spon3R » 15 kwi 2012, 00:33

Dla jednych to koszta będą ogromne i muszę się z tym zgodzić ale ja sam kompletuję masę części i nie robię tego dlatego że muszę tylko dlatego że taką mam pasję "lubię grzebać" i wolę wiedzieć że nic mi się nie posypie w trakcie jazdy. Dbaj o samochód a on będzie dbał o Ciebie :D
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2011, 00:32
Posty: 77
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.

Postprzez Gared » 19 kwi 2012, 19:37

Odnośnie wahaczy wzdłużnych – mnie wyglądające identycznie jak oryginalne kosztowało coś trochę ponad 300zł za jeden.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez mlody1921 » 1 maja 2012, 11:24

Najważniejsze i najtrudniejsze z przodu gumy stabilizatora trzeba opuszczać sanki, często murszeją i drążek ma za duży loooooz
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Spon3R » 1 maja 2012, 11:53

Gared napisał(a):Odnośnie wahaczy wzdłużnych – mnie wyglądające identycznie jak oryginalne kosztowało coś trochę ponad 300zł za jeden.

Możesz dać namiar na te wahacze?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2011, 00:32
Posty: 77
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.

Postprzez Gared » 10 maja 2012, 12:04

Kupowane u Smirnoffa.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Chappel » 21 maja 2012, 14:07

Ufff....trochę to trwało ale wreszcie Mazda jest już gotowa :)

Zgodnie z obietnicą zamieszczam wycenę takiej "przyjemności":
– amortyzatory przód Kayaba – 260x2
– amortyzatory tył Kayaba – 290x2
– osłony i odboje – 45x4
– przeguby (oryginał) – 200x2
– sprężyny przód (oryginał) – 200x2
– klocki hamulcowe przód TRW – 90
– klocki hamulcowe tył GIRLING – 70
– tarcze hamulcowe przód TRW – 95x2
– tarcze hamulcowe tył GIRLING – 75x2
– tłumik końcowy BOSAL – 260
– płyn hamulcowy
Łącznie z robocizną wyszło ok. 3400zł

Reszta elementów okazała się w dobrym a nawet bardzo dobrym stanie dzięki temu mogłem choć trochę zaoszczędzić.
Części zamawiałem bezpośrednio w serwisie, a całą robotę wykonał Marcin z najlepszego serwisu MX-3 w Krakowie :) (dobre ceny dostałem również z Carspeedu. Muszę przyznać, że nawet większy wybór)

Teraz odpowiedź na najważniejsze pytanie, które ktoś tu wcześniej zadał:
Czy to się opłaca?

Oczywiście, że się nie opłaca <glupek2>

Czy warto?

ZDECYDOWANIE!!! <spoko> Jeśli dla kogoś tak jak dla mnie jego MX-3 jest czymś więcej niż zajeżdżonym, tanim wozidełkiem a sprawianie, żeby 20letni samochód wyglądał i jeździł jakby wyjechał prosto z fabryki jest czymś mega satysfakcjonującym to odpowiedź musi być oczywista. Nie oszukujmy się, żadne włożone w tak stary samochód środki póki co się nie zwrócą. Ale przy należytym traktowaniu, w przyszłości kto wie... <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 18:45
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: MX-3 1.8 V6 '93

Postprzez Gared » 23 maja 2012, 18:31

Żadne włożone w samochód środki się nie zwrócą... ;)
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez D4NI3L » 23 maja 2012, 22:20

Samochód to "skarbonka" bez dna :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Chappel » 6 cze 2012, 14:23

Po remoncie autko śmiga aż miło ale...
...stuka z tylnego, prawego koła. Zauważyłem, że stuki nasilają się po kilku ostrzejszych hamowaniach (dodatkowo ustają gdy choćby delikatnie dotknę pedał hamulca). Klocki mają już kilka setek km za sobą więc są już dotarte, tarcza została wymieniona (choć po sprawdzeniu nie była wcale krzywa). Macie jakieś pomysły co to może być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 18:45
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: MX-3 1.8 V6 '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323