czyszczenie zaworu EGR w RF7J – zdjęcia str. 1 i 5
Wczoraj korzystając z wolnego i ładnej pogody postanowiłem zrobić profilaktyczne czyszczenie EGR. Przed czyszczeniem nie było błędów i problemu z pracą silnika.
Zawór po lifcie jest inny, bo zamiast podciśnienia jest elektrozawór proporcjonalny.
Silnik ma przejechane w tej chwili 111600km i widać jaki nagar "kożuszek" nazbierał się po tak małym przebiegu.
Przed robotą trzeba zaopatrzyć się silny środek do czyszczenia gaźników np. wurth "zmywacz gaźników i przepustnic" Benzyna ekstrakcyjna jest w tym przypadku za słaba i nie rozpuści nagaru.
Do smarowania użyłem środek Wurth AL1100 – specjalny smar z cząstkami aluminium i miedzi do wysokich temperatur. Lepiej kupić w sprayu.
Ważny jest porządny zestaw nasadowy z różnymi przedłużkami 1/2 i 1/4
1. Odkręcamy górną osłonę silnika
2. Wyciągamy puszkę filtra powietrza
3. odłączamy wąż z intercoolera przy kolektorze wlotowym
4. Odkręcamy przewód plusowy od rozrusznika i zdejmujemy małą wtyczkę
Teraz mamy dojście do zaworu EGR. Odkręcamy rurkę między zaworem, a kolektorem ssącym.
Zawór odkręcamy od silnika i od rury z kolektora wydechowego.
Uszczelki są metalowe i po oczyszczeniu można je użyć ponownie. Jak ktoś bardzo chcę może kupić nowe.
Najważniejszym elementem do wyczyszczenia i posmarowania jest metalowa ośka z grzybkiem, która może się zacinać. Smarem dobrze też spryskać sprężynę. Jeżeli po czyszczeniu i smarowaniu wyczujemy, że zawór się zacina, to trzeba szukać nowego lub dać do regeneracji. Ośka może mieć już luzy, wżery i nie będzie płynnie pracowała. Zakup używki z niewiadomym przebiegiem to loteria.
Jak zrobię odpowiednią zaślepkę z grubszej blachy, będę próbował zaślepić EGR.
Zawór znajduje się nad rozrusznikiem – na zdjęciu już wymontowany
Zawór przed czyszczeniem
Odkręcona część zaworu proporcjonalnego
Tak wygląda kanał wlotowy do kolektora ssącego. Można się domyśleć jak wygląda kolektor w środku Kożuszek czyścimy, a jak coś wleci do środka, to spadnie dołem, bo odkręcona jest rura od intercoolera.
Zawór po czyszczeniu
Po robocie
<<<<<<<<< kolejne czyszczenie EGR po 30tys km, przy okazji czyszczenie przepustnicy>>>>>>>>
Zawór po lifcie jest inny, bo zamiast podciśnienia jest elektrozawór proporcjonalny.
Silnik ma przejechane w tej chwili 111600km i widać jaki nagar "kożuszek" nazbierał się po tak małym przebiegu.
Przed robotą trzeba zaopatrzyć się silny środek do czyszczenia gaźników np. wurth "zmywacz gaźników i przepustnic" Benzyna ekstrakcyjna jest w tym przypadku za słaba i nie rozpuści nagaru.
Do smarowania użyłem środek Wurth AL1100 – specjalny smar z cząstkami aluminium i miedzi do wysokich temperatur. Lepiej kupić w sprayu.
Ważny jest porządny zestaw nasadowy z różnymi przedłużkami 1/2 i 1/4
1. Odkręcamy górną osłonę silnika
2. Wyciągamy puszkę filtra powietrza
3. odłączamy wąż z intercoolera przy kolektorze wlotowym
4. Odkręcamy przewód plusowy od rozrusznika i zdejmujemy małą wtyczkę
Teraz mamy dojście do zaworu EGR. Odkręcamy rurkę między zaworem, a kolektorem ssącym.
Zawór odkręcamy od silnika i od rury z kolektora wydechowego.
Uszczelki są metalowe i po oczyszczeniu można je użyć ponownie. Jak ktoś bardzo chcę może kupić nowe.
Najważniejszym elementem do wyczyszczenia i posmarowania jest metalowa ośka z grzybkiem, która może się zacinać. Smarem dobrze też spryskać sprężynę. Jeżeli po czyszczeniu i smarowaniu wyczujemy, że zawór się zacina, to trzeba szukać nowego lub dać do regeneracji. Ośka może mieć już luzy, wżery i nie będzie płynnie pracowała. Zakup używki z niewiadomym przebiegiem to loteria.
Jak zrobię odpowiednią zaślepkę z grubszej blachy, będę próbował zaślepić EGR.
Zawór znajduje się nad rozrusznikiem – na zdjęciu już wymontowany
Zawór przed czyszczeniem
Odkręcona część zaworu proporcjonalnego
Tak wygląda kanał wlotowy do kolektora ssącego. Można się domyśleć jak wygląda kolektor w środku Kożuszek czyścimy, a jak coś wleci do środka, to spadnie dołem, bo odkręcona jest rura od intercoolera.
Zawór po czyszczeniu
Po robocie
<<<<<<<<< kolejne czyszczenie EGR po 30tys km, przy okazji czyszczenie przepustnicy>>>>>>>>
Ostatnio edytowano 2 cze 2013, 20:02 przez Pioteq25, łącznie edytowano 1 raz
Dobra rada – zdjęcia wrzuć na www.tinypic.com albo www.imageshack.us , bo minie rok albo pół i zdjęcia będą niedostępne.
- Od: 28 lut 2012, 16:22
- Posty: 63
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS
podobnie może wyglądać w kolektorze wlotowym, który to jest połączony bezpośrdnio z EGrem.
w takiej sytuacji zastanowił bym się, nad jego przeczyszczeniem również.
pozdr.
E.
w takiej sytuacji zastanowił bym się, nad jego przeczyszczeniem również.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Pioteq25 napisał(a):Jak kupię uszczelki kolektora ssącego, to wtedy zdecyduję się na jego zdjęcie i porządne czyszczenie.
Dobra chemia plus ultradźwięki powinny zrobić z niego nówkę
warto! szczegolnie po tych znaleziskach w okolicy egra
przy okazji popatrz do otworow zaworowych..
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Korzystając z wolnej soboty postanowiłem wyczyścić EGR u siebie. jeżeli chodzi o sam zawór to jest w niezłej kondycji i nie był mocno zasyfiony (oczywiście rozebrany na części pierwsze przemyty i przesmarowany). Problem polega natomiast we wlocie kolektora ssącego bo był jeszcze bardzie zaślepiony niż na zdjęciu w fotorelacji (wyczyszczone i przemyte). Ogólnie fotorelacja pomogła pewnie bez niej bym się do tego nie dotykał. Żeby odkręcić niektóre śruby trzeba było się trochę napocić i poobdzierać łapki .
Czy zapchany otwór wlotowy kolektora ssącego będzie miał wpływ na intensywność zapychania się dpf i czy zaślepieni EGR też tego nie zwiększy bo mi się wydaje, że tak ale wiadomo może się wydawać, a czy ktoś mądrzejszy może powiedzieć jak jest w rzeczywistości
Czy zapchany otwór wlotowy kolektora ssącego będzie miał wpływ na intensywność zapychania się dpf i czy zaślepieni EGR też tego nie zwiększy bo mi się wydaje, że tak ale wiadomo może się wydawać, a czy ktoś mądrzejszy może powiedzieć jak jest w rzeczywistości
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
marex napisał(a):....
1. Czy zapchany otwór wlotowy kolektora ssącego będzie miał wpływ na intensywność zapychania się dpf
2. czy zaślepieni EGR też tego nie zwiększy ..
1. na pewno wpływa to na prace silnika, to tak jakbyś miał maske gazową, ktróra ma filter ale zapchany no a w przypadku nieidealnej mieszanki paliwa/powietrza diesel kopci, co powoduje intensywniejsze zapychanie Dpfa..
2. Zaślepienie EGRa w wersji poliftowej (RF7J) czyli z OBD II, nie jest wskazane, gdyż komputer odczyta to jako niepradwidłowość i wyświetli problem na desce i prawdopodobnie wskoczy w tryb awaryjny (mnijesza moc wyższe spalanie!)
ponadto EGR ma też korzystne funkcje jak podgrzewania silnika spalinami, kiedy ten jeszcze nie jest dostateczenie ciepły a i przyśpiesza przepływ powietrza przy mocnych przyśpieszeniach...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):przyśpiesza przepływ powietrza przy mocnych przyśpieszeniach...
mógłbyś to wyjaśnić?
Właśnie to mnie trochę niepokoiło.
Autor fotorelacji napisał:
i nikt go nie przestrzegł przed konsekwencjami stąd moje pytanie .
Kolega ma autko z DPF chyba, że czegoś nie wiemy , więc trzeba wyciągnąć odpowiednie wnioski z postów Enduro.
Autor fotorelacji napisał:
Pioteq25 napisał(a):Jak zrobię odpowiednią zaślepkę z grubszej blachy, będę próbował zaślepić EGR.
i nikt go nie przestrzegł przed konsekwencjami stąd moje pytanie .
Kolega ma autko z DPF chyba, że czegoś nie wiemy , więc trzeba wyciągnąć odpowiednie wnioski z postów Enduro.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Neonixos666 napisał(a):Enduro napisał(a):przyśpiesza przepływ powietrza przy mocnych przyśpieszeniach...
mógłbyś to wyjaśnić?
ano w momencie naglego otwarcie przepustnicy/gazu eGR otwiera sie aby podniesc cisnienie i przyspieszyc napelnienie cylindrow "powietrzem"
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Od szybszego napełniania cylindrów i zwiększenia w nich ciśnienia jest turbina a egr nikomu do niczego nie jest potrzebny.
- Od: 28 lut 2012, 16:22
- Posty: 63
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS
Enduro napisał(a):ano w momencie naglego otwarcie przepustnicy/gazu eGR otwiera sie aby podniesc cisnienie i przyspieszyc napelnienie cylindrow "powietrzem"
pozdr.
wydaje mi się że otwarcie egr w momencie mocnego przyśpieszania nie przyniosło by pozytywnych efektów i jest on zamknięty w takich chwilach.
tonidriver napisał(a):Od szybszego napełniania cylindrów i zwiększenia w nich ciśnienia jest turbina a egr nikomu do niczego nie jest potrzebny.
jestes tego pewien?
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Chyba krzywdy silnikowi nie zrobi, bo nawet producenci aut oferują zaślepki egr. Można kupić oryginalne zaślepki fiata, forda, VW.
Jest też opcja do wyłączenia EGR w ECU i wtedy zawór pozostaje cały czas zamknięty. Taki zabieg robi się w nowszych autach jak soft na to pozwala.
Wstawienie zaślepki to nie dużo roboty i będę obserwował jaki będzie efekt. W razie czego zawsze można wrócić do wersji poprzedniej. Ważne żeby zaślepić przed EGR i ten nie może się zawieszać, bo ECU dostaje z niego sygnał zwrotny o aktualnej pozycji. Zmieniają się też wskazania przepływomierza.
Widziałem, że ludziki robią też otwory 3x5mm w celu oszukania komputera, co też w pewien sposób przedłuża żywotność EGR i zmniejsza nagar w silniku.
Jaki ma to wpływ na DPF tego nikt dokładnie nie udowodni.
Jest też opcja do wyłączenia EGR w ECU i wtedy zawór pozostaje cały czas zamknięty. Taki zabieg robi się w nowszych autach jak soft na to pozwala.
Wstawienie zaślepki to nie dużo roboty i będę obserwował jaki będzie efekt. W razie czego zawsze można wrócić do wersji poprzedniej. Ważne żeby zaślepić przed EGR i ten nie może się zawieszać, bo ECU dostaje z niego sygnał zwrotny o aktualnej pozycji. Zmieniają się też wskazania przepływomierza.
Widziałem, że ludziki robią też otwory 3x5mm w celu oszukania komputera, co też w pewien sposób przedłuża żywotność EGR i zmniejsza nagar w silniku.
Jaki ma to wpływ na DPF tego nikt dokładnie nie udowodni.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6