czyszczenie zaworu EGR w RF7J – zdjęcia str. 1 i 5

Postprzez Pioteq25 » 29 kwi 2012, 13:21

Wczoraj korzystając z wolnego i ładnej pogody postanowiłem zrobić profilaktyczne czyszczenie EGR. Przed czyszczeniem nie było błędów i problemu z pracą silnika.
Zawór po lifcie jest inny, bo zamiast podciśnienia jest elektrozawór proporcjonalny.

Silnik ma przejechane w tej chwili 111600km i widać jaki nagar "kożuszek" nazbierał się po tak małym przebiegu.

Przed robotą trzeba zaopatrzyć się silny środek do czyszczenia gaźników np. wurth "zmywacz gaźników i przepustnic" Benzyna ekstrakcyjna jest w tym przypadku za słaba i nie rozpuści nagaru.
Do smarowania użyłem środek Wurth AL1100 – specjalny smar z cząstkami aluminium i miedzi do wysokich temperatur. Lepiej kupić w sprayu.

Ważny jest porządny zestaw nasadowy z różnymi przedłużkami 1/2 i 1/4

1. Odkręcamy górną osłonę silnika
2. Wyciągamy puszkę filtra powietrza
3. odłączamy wąż z intercoolera przy kolektorze wlotowym
4. Odkręcamy przewód plusowy od rozrusznika i zdejmujemy małą wtyczkę

Teraz mamy dojście do zaworu EGR. Odkręcamy rurkę między zaworem, a kolektorem ssącym.
Zawór odkręcamy od silnika i od rury z kolektora wydechowego.
Uszczelki są metalowe i po oczyszczeniu można je użyć ponownie. Jak ktoś bardzo chcę może kupić nowe.
Najważniejszym elementem do wyczyszczenia i posmarowania jest metalowa ośka z grzybkiem, która może się zacinać. Smarem dobrze też spryskać sprężynę. Jeżeli po czyszczeniu i smarowaniu wyczujemy, że zawór się zacina, to trzeba szukać nowego lub dać do regeneracji. Ośka może mieć już luzy, wżery i nie będzie płynnie pracowała. Zakup używki z niewiadomym przebiegiem to loteria.

Jak zrobię odpowiednią zaślepkę z grubszej blachy, będę próbował zaślepić EGR.

Zawór znajduje się nad rozrusznikiem – na zdjęciu już wymontowany
Obrazek


Zawór przed czyszczeniem
Obrazek
Obrazek

Odkręcona część zaworu proporcjonalnego
Obrazek

Tak wygląda kanał wlotowy do kolektora ssącego. Można się domyśleć jak wygląda kolektor w środku :| Kożuszek czyścimy, a jak coś wleci do środka, to spadnie dołem, bo odkręcona jest rura od intercoolera.
Obrazek

Obrazek

Zawór po czyszczeniu

Obrazek
Obrazek

Po robocie :D
Obrazek







<<<<<<<<< kolejne czyszczenie EGR po 30tys km, przy okazji czyszczenie przepustnicy>>>>>>>>
Ostatnio edytowano 2 cze 2013, 20:02 przez Pioteq25, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez kubsztyk » 29 kwi 2012, 13:35

Dobra rada – zdjęcia wrzuć na www.tinypic.com albo www.imageshack.us , bo minie rok albo pół i zdjęcia będą niedostępne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 29 kwi 2012, 22:27

tak jest <spoko>
PS. ostatnie zdjęcie mi najbardziej przypadło do gustu <lol> <spoko>

Dobra fotorelacja <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5185 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tonidriver » 30 kwi 2012, 05:29

według mnie auto samo rozpoczęło automatyczne zaślepianie egr :]
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez smile » 30 kwi 2012, 16:07

raczej zaklejanie... dolotu :|
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Sagitt » 2 maja 2012, 19:53

Widzę jeden poważny błąd!!!.................piwo nie schłodzone ;P a co do fotorelacji to bardzo się przyda, bo
zabieram się za czyszczenie tego ustrojstwa w niedługim czasie, także dzięki <spoko>
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez Pioteq25 » 2 maja 2012, 21:57

Browar był z lodówki, choć trochę zdążył się ogrzać <lol>
Napisz później, czy miałeś podobnie zapchany kanał przy kolektorze i może jakieś fotki wrzuć.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Enduro » 2 maja 2012, 22:57

podobnie może wyglądać w kolektorze wlotowym, który to jest połączony bezpośrdnio z EGrem.
w takiej sytuacji zastanowił bym się, nad jego przeczyszczeniem również.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pioteq25 » 4 maja 2012, 17:57

Jak kupię uszczelki kolektora ssącego, to wtedy zdecyduję się na jego zdjęcie i porządne czyszczenie.
Dobra chemia plus ultradźwięki powinny zrobić z niego nówkę :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Enduro » 4 maja 2012, 20:33

Pioteq25 napisał(a):Jak kupię uszczelki kolektora ssącego, to wtedy zdecyduję się na jego zdjęcie i porządne czyszczenie.
Dobra chemia plus ultradźwięki powinny zrobić z niego nówkę :)

warto! szczegolnie po tych znaleziskach w okolicy egra
przy okazji popatrz do otworow zaworowych..
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marex » 6 maja 2012, 10:58

Korzystając z wolnej soboty postanowiłem wyczyścić EGR u siebie. jeżeli chodzi o sam zawór to jest w niezłej kondycji i nie był mocno zasyfiony (oczywiście rozebrany na części pierwsze przemyty i przesmarowany). Problem polega natomiast we wlocie kolektora ssącego bo był jeszcze bardzie zaślepiony niż na zdjęciu w fotorelacji (wyczyszczone i przemyte). Ogólnie fotorelacja pomogła pewnie bez niej bym się do tego nie dotykał. Żeby odkręcić niektóre śruby trzeba było się trochę napocić i poobdzierać łapki :).

Czy zapchany otwór wlotowy kolektora ssącego będzie miał wpływ na intensywność zapychania się dpf i czy zaślepieni EGR też tego nie zwiększy bo mi się wydaje, że tak ale wiadomo może się wydawać, a czy ktoś mądrzejszy może powiedzieć jak jest w rzeczywistości :)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 6 maja 2012, 11:31.
Powód: dubel

Postprzez Enduro » 6 maja 2012, 11:26

marex napisał(a):....
1. Czy zapchany otwór wlotowy kolektora ssącego będzie miał wpływ na intensywność zapychania się dpf
2. czy zaślepieni EGR też tego nie zwiększy ..:)

1. na pewno wpływa to na prace silnika, to tak jakbyś miał maske gazową, ktróra ma filter ale zapchany <glupek2> no a w przypadku nieidealnej mieszanki paliwa/powietrza diesel kopci, co powoduje intensywniejsze zapychanie Dpfa..
2. Zaślepienie EGRa w wersji poliftowej (RF7J) czyli z OBD II, nie jest wskazane, gdyż komputer odczyta to jako niepradwidłowość i wyświetli problem na desce i prawdopodobnie wskoczy w tryb awaryjny (mnijesza moc wyższe spalanie!)
ponadto EGR ma też korzystne funkcje jak podgrzewania silnika spalinami, kiedy ten jeszcze nie jest dostateczenie ciepły a i przyśpiesza przepływ powietrza przy mocnych przyśpieszeniach...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Neonixos666 » 6 maja 2012, 11:32

Enduro napisał(a):przyśpiesza przepływ powietrza przy mocnych przyśpieszeniach...

mógłbyś to wyjaśnić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9495 (52/241)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marex » 6 maja 2012, 11:37

Właśnie to mnie trochę niepokoiło.
Autor fotorelacji napisał:

Pioteq25 napisał(a):Jak zrobię odpowiednią zaślepkę z grubszej blachy, będę próbował zaślepić EGR.


i nikt go nie przestrzegł przed konsekwencjami stąd moje pytanie :).
Kolega ma autko z DPF chyba, że czegoś nie wiemy :), więc trzeba wyciągnąć odpowiednie wnioski z postów Enduro.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Enduro » 6 maja 2012, 14:32

Neonixos666 napisał(a):
Enduro napisał(a):przyśpiesza przepływ powietrza przy mocnych przyśpieszeniach...

mógłbyś to wyjaśnić?

ano w momencie naglego otwarcie przepustnicy/gazu eGR otwiera sie aby podniesc cisnienie i przyspieszyc napelnienie cylindrow "powietrzem"
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tonidriver » 6 maja 2012, 15:27

Od szybszego napełniania cylindrów i zwiększenia w nich ciśnienia jest turbina a egr nikomu do niczego nie jest potrzebny.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez Neonixos666 » 6 maja 2012, 15:59

Enduro napisał(a):ano w momencie naglego otwarcie przepustnicy/gazu eGR otwiera sie aby podniesc cisnienie i przyspieszyc napelnienie cylindrow "powietrzem"
pozdr.


wydaje mi się że otwarcie egr w momencie mocnego przyśpieszania nie przyniosło by pozytywnych efektów i jest on zamknięty w takich chwilach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9495 (52/241)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Enduro » 6 maja 2012, 16:28

tonidriver napisał(a):Od szybszego napełniania cylindrów i zwiększenia w nich ciśnienia jest turbina a egr nikomu do niczego nie jest potrzebny.

jestes tego pewien?
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pioteq25 » 7 maja 2012, 16:14

Chyba krzywdy silnikowi nie zrobi, bo nawet producenci aut oferują zaślepki egr. Można kupić oryginalne zaślepki fiata, forda, VW.
Jest też opcja do wyłączenia EGR w ECU i wtedy zawór pozostaje cały czas zamknięty. Taki zabieg robi się w nowszych autach jak soft na to pozwala.

Wstawienie zaślepki to nie dużo roboty i będę obserwował jaki będzie efekt. W razie czego zawsze można wrócić do wersji poprzedniej. Ważne żeby zaślepić przed EGR i ten nie może się zawieszać, bo ECU dostaje z niego sygnał zwrotny o aktualnej pozycji. Zmieniają się też wskazania przepływomierza.
Widziałem, że ludziki robią też otwory 3x5mm w celu oszukania komputera, co też w pewien sposób przedłuża żywotność EGR i zmniejsza nagar w silniku.
Jaki ma to wpływ na DPF tego nikt dokładnie nie udowodni.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron