Mazda 3 Top Sport 2.0 Siwy/Biały Dym pod dodaniu gazu tak w opór
Cześć,
Jest to mój pierwszy post i niestety od razu z prośbą o pomoc :/
Od tygodnia stałem się posiadaczem Mazdy 3 Top Sport 2.0 i bardzo się z tego cieszę (przesiadłem się z VW Bora 1.6)
Jednak ostatnio na desce rozdzielczej zapaliła się zagadkowa kontrolka "MIL""CHECK ENGINE" (jak kto woli)
auto nie straciło mocy ani nic się nie dzieje dziwnego, lecz jednak pojechałem podpiąć pod komputer, na fakturze mam napisane w uwagach (cytuje) "system przełączania długości kolektora ssącego – błąd dał się wykasować".
Błąd dał się wykasować, więc byłem szczęśliwy... lecz jednak po jakiś 50km kontrolka znów się zapaliła.
Przejrzałem forum i nie znalazłem odpowiedniej odpowiedzi. Jednak coś wyczytałem na temat tych kolektorów i martwię się oby nie było to do wymiany, mechanik powiedział, że może być jakiś zawór przybrudzony i trzeba będzie przeczyścić, oby to było tylko to.
Proszę o wypowiedź kogoś kto miał podobną sytuacje.
Pozdrawiam
Paweł.
Jest to mój pierwszy post i niestety od razu z prośbą o pomoc :/
Od tygodnia stałem się posiadaczem Mazdy 3 Top Sport 2.0 i bardzo się z tego cieszę (przesiadłem się z VW Bora 1.6)
Jednak ostatnio na desce rozdzielczej zapaliła się zagadkowa kontrolka "MIL""CHECK ENGINE" (jak kto woli)
auto nie straciło mocy ani nic się nie dzieje dziwnego, lecz jednak pojechałem podpiąć pod komputer, na fakturze mam napisane w uwagach (cytuje) "system przełączania długości kolektora ssącego – błąd dał się wykasować".
Błąd dał się wykasować, więc byłem szczęśliwy... lecz jednak po jakiś 50km kontrolka znów się zapaliła.
Przejrzałem forum i nie znalazłem odpowiedniej odpowiedzi. Jednak coś wyczytałem na temat tych kolektorów i martwię się oby nie było to do wymiany, mechanik powiedział, że może być jakiś zawór przybrudzony i trzeba będzie przeczyścić, oby to było tylko to.
Proszę o wypowiedź kogoś kto miał podobną sytuacje.
Pozdrawiam
Paweł.
Ostatnio edytowano 5 maja 2012, 23:48 przez Kropek89, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 23 kwi 2012, 11:26
- Posty: 22
- Skąd: Warszawa/Piaseczno
- Auto: Mazda 3 Top Sport BK 2.0 2004r.
Kropek89 napisał(a):system przełączania długości kolektora ssącego
to dość ogólnie, masz nr błędu ?
do przeglądnięcia:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 03000.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 02800.html
ahh te mazdowskie skróty, nie wiem co masz na myśli przez VRIS, pewnie różnica w tłumaczeniach, bo nie widziałem tego w katalogach i instrukcjach serwisowych
to co podrzuciłem to VIS
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... 13T15.html
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... 13T17.html
jest jeszcze ten system od zawirowań, podobnie chyba sterowany, ale to raczej nie o to chodzi
Jeśli sieje zamieszanie to sory, jesli nie to sprawdziłbym czy zawory działają jak w instrukcjach, czy nie ma jakichś widocznych uszkodzeń, nieszczelności itd.
to co podrzuciłem to VIS
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... 13T15.html
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... 13T17.html
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspolczesne/mazda3/silniki-benzynowe/ napisał(a):Sterowany elektrozaworami zmienny system kanałów dolotowych powietrza (Variable Intake-Air System – VIS) podnosi efektywność działania układu dolotowego i wpływa na gwałtowne zwiększenie momentu obrotowego.
jest jeszcze ten system od zawirowań, podobnie chyba sterowany, ale to raczej nie o to chodzi
Jeśli sieje zamieszanie to sory, jesli nie to sprawdziłbym czy zawory działają jak w instrukcjach, czy nie ma jakichś widocznych uszkodzeń, nieszczelności itd.
Proszę o zmianę tematu na zgodny z regulaminem. W profilu dopisz również skąd jesteś .
Czas 24/h .
Pozdrawiam, Rafał
Czas 24/h .
Pozdrawiam, Rafał
Cześć, kontrolka już dawno zgasła i silnik pracuje tak samo jak wcześniej czyli dobrze i kolektor to na pewno nie jest.
Jednak chyba pojawił się inny problem...
Jak dodaje gaz do oporu z tłumika leci SIWY DYM, raczej nie jest to dobra oznaka:/ czy może, ktoś wie co jest przyczyną??
Jednak chyba pojawił się inny problem...
Jak dodaje gaz do oporu z tłumika leci SIWY DYM, raczej nie jest to dobra oznaka:/ czy może, ktoś wie co jest przyczyną??
- Od: 23 kwi 2012, 11:26
- Posty: 22
- Skąd: Warszawa/Piaseczno
- Auto: Mazda 3 Top Sport BK 2.0 2004r.
dym czy para a jak na zimnym silniku , oleju ubywa a płyn chłodniczy w normie ?
Zdecydowanie SIWY/BIAŁY DYM, płyn chłodzący w normie, olej ubywa 
Generalnie wiem, że jakaś naprawa mnie nie ominie ale chciałbym wiedzieć co może być przyczyną i na jakie koszta się przygotować.
Generalnie wiem, że jakaś naprawa mnie nie ominie ale chciałbym wiedzieć co może być przyczyną i na jakie koszta się przygotować.
- Od: 23 kwi 2012, 11:26
- Posty: 22
- Skąd: Warszawa/Piaseczno
- Auto: Mazda 3 Top Sport BK 2.0 2004r.
Ciężko to zdiagnozować. Dużo oleju ubywa? Kopci przy pełnym obciążeniu ? Czy cały czas ale równomiernie w miarę ? Mogą to być uszczelniacze zaworowe, mogą pierścienie i wiele innych rzeczy pewnie też to może być. Nawet po pękniętą głowicę.
Tylko kup oryginalne pierścienie tłokowe, na tym nie warto oszczędzać 

zdejmij głowicę zobacz w jakim stanie jest gładź cylindrów , jeśli nie ma wyczuwalnych rys , krawędzi to stawiam na prowadnice popychaczy , uszczelniacze zaworowe
Uszczelniacze raczej nie. Dawałyby znać dużo wcześniej przez dymienie na zimnym, a na ciepłym silniku wszystko by się stabilizowało. Ja jednak stawiam na pierścienie...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości