Mazda 3 Top Sport 2.0 Siwy/Biały Dym pod dodaniu gazu tak w opór

Postprzez Kropek89 » 26 kwi 2012, 22:51

Cześć,

Jest to mój pierwszy post i niestety od razu z prośbą o pomoc :/

Od tygodnia stałem się posiadaczem Mazdy 3 Top Sport 2.0 i bardzo się z tego cieszę (przesiadłem się z VW Bora 1.6)

Jednak ostatnio na desce rozdzielczej zapaliła się zagadkowa kontrolka "MIL""CHECK ENGINE" (jak kto woli)
auto nie straciło mocy ani nic się nie dzieje dziwnego, lecz jednak pojechałem podpiąć pod komputer, na fakturze mam napisane w uwagach (cytuje) "system przełączania długości kolektora ssącego – błąd dał się wykasować".
Błąd dał się wykasować, więc byłem szczęśliwy... lecz jednak po jakiś 50km kontrolka znów się zapaliła.

Przejrzałem forum i nie znalazłem odpowiedniej odpowiedzi. Jednak coś wyczytałem na temat tych kolektorów i martwię się oby nie było to do wymiany, mechanik powiedział, że może być jakiś zawór przybrudzony i trzeba będzie przeczyścić, oby to było tylko to.

Proszę o wypowiedź kogoś kto miał podobną sytuacje.

Pozdrawiam
Paweł.
Ostatnio edytowano 5 maja 2012, 23:48 przez Kropek89, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2012, 11:26
Posty: 22
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Auto: Mazda 3 Top Sport BK 2.0 2004r.

Postprzez akostarek » 26 kwi 2012, 23:19

Kropek89 napisał(a):system przełączania długości kolektora ssącego

to dość ogólnie, masz nr błędu ?
do przeglądnięcia:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 03000.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 02800.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Kropek89 » 26 kwi 2012, 23:39

Niestety nie mam numeru błędu...
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2012, 11:26
Posty: 22
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Auto: Mazda 3 Top Sport BK 2.0 2004r.

Postprzez Seraf » 27 kwi 2012, 07:54

a czy to przypadkiem ie chodzi o VRIS
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez akostarek » 27 kwi 2012, 09:33

ahh te mazdowskie skróty, nie wiem co masz na myśli przez VRIS, pewnie różnica w tłumaczeniach, bo nie widziałem tego w katalogach i instrukcjach serwisowych
to co podrzuciłem to VIS
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... 13T15.html
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... 13T17.html
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspolczesne/mazda3/silniki-benzynowe/ napisał(a):Sterowany elektrozaworami zmienny system kanałów dolotowych powietrza (Variable Intake-Air System – VIS) podnosi efektywność działania układu dolotowego i wpływa na gwałtowne zwiększenie momentu obrotowego.


jest jeszcze ten system od zawirowań, podobnie chyba sterowany, ale to raczej nie o to chodzi
Jeśli sieje zamieszanie to sory, jesli nie to sprawdziłbym czy zawory działają jak w instrukcjach, czy nie ma jakichś widocznych uszkodzeń, nieszczelności itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez radzi89 » 27 kwi 2012, 17:40

Proszę o zmianę tematu na zgodny z regulaminem. W profilu dopisz również skąd jesteś .
Czas 24/h .

Pozdrawiam, Rafał
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Kropek89 » 5 maja 2012, 21:31

Cześć, kontrolka już dawno zgasła i silnik pracuje tak samo jak wcześniej czyli dobrze i kolektor to na pewno nie jest.

Jednak chyba pojawił się inny problem...
Jak dodaje gaz do oporu z tłumika leci SIWY DYM, raczej nie jest to dobra oznaka:/ czy może, ktoś wie co jest przyczyną??
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2012, 11:26
Posty: 22
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Auto: Mazda 3 Top Sport BK 2.0 2004r.

Postprzez marcin255 » 5 maja 2012, 23:32

dym czy para a jak na zimnym silniku , oleju ubywa a płyn chłodniczy w normie ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Kropek89 » 5 maja 2012, 23:41

Zdecydowanie SIWY/BIAŁY DYM, płyn chłodzący w normie, olej ubywa <płacze>
Generalnie wiem, że jakaś naprawa mnie nie ominie ale chciałbym wiedzieć co może być przyczyną i na jakie koszta się przygotować.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2012, 11:26
Posty: 22
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Auto: Mazda 3 Top Sport BK 2.0 2004r.

Postprzez radzi89 » 6 maja 2012, 00:42

Ciężko to zdiagnozować. Dużo oleju ubywa? Kopci przy pełnym obciążeniu ? Czy cały czas ale równomiernie w miarę ? Mogą to być uszczelniacze zaworowe, mogą pierścienie i wiele innych rzeczy pewnie też to może być. Nawet po pękniętą głowicę.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez aRcek » 6 maja 2012, 11:48

no niestety ciężko ale ja i paru kolegów na forum robiliśmy już niestety pierścienie i pomogło :)
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez Kropek89 » 6 maja 2012, 12:23

Oleju dużo ubywa... kopci przy pełnym obciążeniu...
Jeżeli są to pierścienie to na jakie koszta się przygotować??
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2012, 11:26
Posty: 22
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Auto: Mazda 3 Top Sport BK 2.0 2004r.

Postprzez aRcek » 6 maja 2012, 13:40

zalezy gdzie robisz :) widzę, że jesteś z moich rodzinnych okolic więc jak dobrze poszukasz to do 1000 zl.
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez Kropek89 » 6 maja 2012, 13:47

Mam swojego zaufanego mechaniora w centrum na ul. Kolejowej, jakoś dużo ze mnie nie zdziera robie auta u niego od 3 lat, we wtorek jadę zostawić auto. Oby dużo nie wyszło.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2012, 11:26
Posty: 22
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Auto: Mazda 3 Top Sport BK 2.0 2004r.

Postprzez radzi89 » 6 maja 2012, 15:51

Tylko kup oryginalne pierścienie tłokowe, na tym nie warto oszczędzać <spoko>
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Kropek89 » 6 maja 2012, 17:50

ile kosztują i gdzie je kupić?? bo na Allegro nie mogę znaleźć...
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2012, 11:26
Posty: 22
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Auto: Mazda 3 Top Sport BK 2.0 2004r.

Postprzez marcin255 » 6 maja 2012, 17:54

zdejmij głowicę zobacz w jakim stanie jest gładź cylindrów , jeśli nie ma wyczuwalnych rys , krawędzi to stawiam na prowadnice popychaczy , uszczelniacze zaworowe
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Kropek89 » 6 maja 2012, 18:02

sam tego nie zdejmę... zaprowadzę auto we wtorek do warsztatu i mechanior będzie mnie informował na bieżąco co i jak.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2012, 11:26
Posty: 22
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Auto: Mazda 3 Top Sport BK 2.0 2004r.

Postprzez radzi89 » 6 maja 2012, 18:40

Uszczelniacze raczej nie. Dawałyby znać dużo wcześniej przez dymienie na zimnym, a na ciepłym silniku wszystko by się stabilizowało. Ja jednak stawiam na pierścienie...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Kropek89 » 6 maja 2012, 18:47

Gdzie szybko kupić oryginalne i jaki jest ich koszt??
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2012, 11:26
Posty: 22
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Auto: Mazda 3 Top Sport BK 2.0 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323