Mazda 323f problem z obrotami i odpalaniem

Postprzez jarnow87 » 5 maja 2012, 14:56

Witam,
Spędziłem wiele godzin czytając Wasze wypowiedzi ale nie mogę znaleźć dokładnie tego co dolega mojej Madzi. Ludzie mieli podobne problemy ale nie identyczne, Prosił bym o pomoc.

Mam Mazde od 8 miesięcy, przejechałem 10 tys\km i wszystko było idealnie – chodziła jak marzenie aż do wczoraj. Odpaliłem samochód na rezerwie podjechałem na stacje zatankowałem 20 litrów i od tego się zaczęło.
Pierwszy raz pojawił się problem z odpalaniem, musiałem kręcić 3 sekundy żeby odpalił (wcześniej palił na dotyk) po odopaleniu ruszyłem do pracy, po drodze okazało się, ze jest problem. Motro kręci się do np: na jedynce do 4k, na dwójce 3k, na wyższych biegach różnie ale czasami nie da się podjechać pod górę bo traci moc. Czasami jak "załapie" to niektóre biegi kręcą się normalnie ale ogólnie jest lipa.
Dziwne jest to iż jadąc powoli do 2,5k obrotów wszystko jest ok, nie ma spadków mocy ani nic tylko to odpalanie ale też nie zawsze.
Przez całą zimę było dobrze a wczoraj jak się to stało było +14 stopni.
Jak ktoś ma pojęcie co może być przyczyną proszę o pomoc – filtr paliwa i powietrza wymieniłem paliwo tankuje tylko na stacji BP i Statoil dolałem także jakiegoś uszlachetniacza, który czyści wtryski.
Proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2012, 14:15
Posty: 4
Auto: Mazda 323f 2.0 DITD 2002r.

Postprzez Neonixos666 » 5 maja 2012, 18:48

dlatego nie wolno jeździć na rezerwie, potem syf się dostaje i jest problem. Druga sprawa to czy na pewno zalałeś diesla. Trzeba by było konkretnie przepłukać pompę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jarnow87 » 6 maja 2012, 17:07

Zatankowałem diesla bo sprawdzałem więc to odpada.
Kolejny problem to że autko zaczęło kopcić (czasami kopci też na czarno) – wcześniej tego nie było
Początkujący
 
Od: 5 maja 2012, 14:15
Posty: 4
Auto: Mazda 323f 2.0 DITD 2002r.

Postprzez smile » 6 maja 2012, 22:13

Filtr paliwa może być zapchany – kiedy go wymieniłeś? Po tej akcji z rezerwą czy przed?
Druga kwestia, jeśli wymiana filtra paliwa nic nie dała, to może to być czysty zbieg okoliczności i nie jest to powiązane z paliwem. Sprawdź pod maską wszystkie przewody, wężyki, połączenia czy są ok... może jakiś wężyk pękł lub spadł, np od sterowania geometrią turbiny...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Jasiu19 » 7 maja 2012, 19:41

Sprawdź wężyk który jest pod osłoną silnika u góry dokładnie chodzi o wężyk długości 10 cm od przelewów
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez jarnow87 » 8 maja 2012, 08:18

wszystkie przewody pod maska wyglądają w porządku, teraz jeszcze dochodzi jakiś inny problem bo już wogole nie chce odpalac rozrusznik tylko "tyka" i nic a prad ma, klemy sa w porzadku ;/ Dopiero jak podpompuje sie paliwa (pompka przy filtrze) to odpala ale tez ciężko i nie za każdą próba
Czy udanie sie na komputer cos wykryje?? Bo samochód nie wyświetla żadnego błędu ;/
Początkujący
 
Od: 5 maja 2012, 14:15
Posty: 4
Auto: Mazda 323f 2.0 DITD 2002r.

Postprzez Neonixos666 » 8 maja 2012, 16:25

jarnow87 napisał(a):wszystkie przewody pod maska wyglądają w porządku, teraz jeszcze dochodzi jakiś inny problem bo już wogole nie chce odpalac rozrusznik tylko "tyka" i nic a prad ma, klemy sa w porzadku ;/ Dopiero jak podpompuje sie paliwa (pompka przy filtrze) to odpala ale tez ciężko i nie za każdą próba
Czy udanie sie na komputer cos wykryje?? Bo samochód nie wyświetla żadnego błędu ;/


Zobaczy czy rozrusznik jest mokry i czy odpali samochód gdy przewód od filtra dasz do butelki z paliwem, sprawdź czystość filtra. Błędu pewnie nie będzie żadnego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jarnow87 » 9 maja 2012, 03:51

Oddalem wkoncu samochod do mechanika, faktycznie komputer nic nie wykazal, mechanik wymienil filtr paliwa i wszystko dziala nalezycie, tyle problemow a taki blachy powod, NASZCZESCIE

pozdrawiam i dzekuje za pomoc <jupi>
Początkujący
 
Od: 5 maja 2012, 14:15
Posty: 4
Auto: Mazda 323f 2.0 DITD 2002r.

Postprzez Neonixos666 » 9 maja 2012, 17:10

Neonixos666 napisał(a): sprawdź czystość filtra. Błędu pewnie nie będzie żadnego.

jarnow87 napisał(a):, faktycznie komputer nic nie wykazal, mechanik wymienil filtr paliwa i wszystko dziala


5zł się należy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 9 maja 2012, 21:27

Neonixos666 napisał(a):
Neonixos666 napisał(a): sprawdź czystość filtra. Błędu pewnie nie będzie żadnego.

jarnow87 napisał(a):, faktycznie komputer nic nie wykazal, mechanik wymienil filtr paliwa i wszystko dziala


5zł się należy :P

za każdą literkę <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 9 maja 2012, 21:43

Jak by tak chociaż każdy kto znalazł rozwiązanie swojego problemu dzięki podpowiedziom ludzi z tego działu, wpłacił 5zł na konto klubu to byśmy mieli zloty za darmo <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 9 maja 2012, 21:49

oczywiście masz na myśli zloty trwające tydzień i to w słonecznej Italii ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323