Czyszczenie przepustnicy

Postprzez Porter3 » 18 lut 2012, 23:06

Git <jupi>
(nie chcę się rządzić, ale lepiej, gdybyś napisał to w jednym poście i ewentualnie dodał "rozwiązane" – ale pewnie ktoś odpowiedzialny zwróci uwagę :P)
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez edek_1987 » 3 mar 2012, 19:13

Witam wszystkich forumowiczów, jestem posiadaczem M6 1.8TS z 2003r Po czyszczeniu przepustnicy komputer mi pokazuje jakieś dziwne odczyty spalania o dużo za duże ale paliwa ubywa normalnie jak przy spalaniu 7.2 L na 100km. Czy ktoś miał podobny problem
edek_1987
 

Postprzez MrSpike » 31 mar 2012, 20:52

Witam

Podobnie jak u kolegi maarec też miałem problemy. Po czyszczeniu przepustnicy silnik zaczął wariować – tj. bardzo wysokie obroty na jałowym (ok. 2-2.5 tys.) stopniowo spadające do 1000. Po przejechaniu 30km zapalił się dodatkowo check engine. Auto nie do opanowania z obrotami. Co pomogło? Reset kompa opisany na tym forum (tj. odłączyłem klemę z akumulatora (+) przytrzymałem pedał hamulca 20 sek. po czym podłączyłem z powrotem klemę). Auto po tej operacji jak nowo narodzone. Obroty wróciły do normalności, check engine zgasł. Może ta informacja się komuś przyda.
Początkujący
 
Od: 28 mar 2012, 20:13
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2003r. GY 1.8 LPG BRC 24.11

Postprzez siemek55 » 3 maja 2012, 16:03

Jeszcze szybkie pytanko: czy pomiędzy przepustnicą a kolektorem występuje uszczelka (najprawdopodobniej metalizowana)? Jeżeli tak to czy nie ma problemów z jej "odzyskaniem" po demontażu przepustnicy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez klajgus » 3 maja 2012, 21:22

tam jest gumowa uszczelka w takim rowku, nie powinna się zniszczyć przy demontażu.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez siemek55 » 3 maja 2012, 22:36

Tak to wyglądało na fotorelacji, ale wolałem się upewnić. Dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez lordmorte » 22 lip 2012, 17:49

Przeprowadziłem wczoraj czyszczenie wg instrukcji :) przeczyscilem szprejem do czyszczenia gaznikow. Ponizej fotka po spryskaniu, i fotki PO :D Niestety, nie pomoglo to na moje problemy z odpalaniem (chyba jednak pompa), ale samochod stal sie... zwawszy? :) Instrukcja super, dzieki!

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Początkujący
 
Od: 17 lip 2012, 13:08
Posty: 7
Skąd: Katowice
Auto: Mazda CX-9 TB
Mazda 6 GY FL 1.8 L8-DE

Postprzez asda_1987 » 7 sie 2012, 16:40

Panowie z pytaniem odnośnie przepustnicy. W M6 silnik 1.8 jest plastikowa i jak jest brudna to szarpie przy ruszaniu. Ale ja nie z tym z boku jest jakiś czujnik... Od czego on jest i czy ktoś go wykręcał??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2012, 09:15
Posty: 46
Skąd: bb
Auto: Mazda 6
1.8 TS
2003r

Postprzez miker » 4 lis 2012, 14:51

A mam pytanie bo gdzieś na forum było napisane że można też bez rozkręcania przeczyścić ściągnąć tylko gumową rurę która łączy przepustnice z filtrem jest przykręcana na jedną obejmę przed filtrem. Z braku czasu bym tam spreyem popsikał ? Tylko nie wiem ile razy można psikać żeby nie przedobrzyć ? Bo gdzieś ten syf musi spłynąć ?
Początkujący
 
Od: 16 gru 2011, 12:24
Posty: 15
Skąd: silesia
Auto: Mazda 6 2.0 16V

Postprzez przemo2000 » 4 lis 2012, 19:48

Można i tak. Jak kupisz preparat to będziesz miał na nim instrukcję. Można też użyć spraya do czyszczenia hamulców , dobrze odtłuszcza i od razu wysycha. Ja bym radził zdjąć korpus i zrobić porządnie. Czas pracy max 1 godzina. Ten syf o który pytasz to rzecz jasna spłynie do komory spalania , lekko przydławi silnik przy aplikacji i wróci do normy.
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2012, 19:14
Posty: 95
Skąd: Kętrzyn
Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna

Postprzez Przemysław » 3 gru 2012, 17:13

Dzięki tej świetnej fotorelacji postanowiłem się zabrać za czyszczenie przepustnicy w mojej M6 2.0 147 KM. Po operacji przykręcenia przepustnicy i przed odpaleniem silnika troszeczkę się bałem, że będzie trzeba resetować komputer, odłączać klemy itp, ale na szczęście nic takiego nie musiałem robić. Po przejechaniu kilku kilometrów zatrzymałem się aby sprawdzić czy falowanie obrotów i przygasanie świateł zniknęły. Zniknęły, wszystko ok. Tylko podczas jazdy po przekroczeniu ok 3000 obr/min zaczyna tak jakby świszczeć (dźwięk podobny do świszczenia wiatru). Dodam, że podczas postoju i dodaniu gazu nie ma tego dźwięku. Czy ktoś z Was zaobserwował u siebie takie objawy?
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez kristoferson1 » 3 gru 2012, 19:09

Przemysław napisał(a):Dodam, że podczas postoju i dodaniu gazu nie ma tego dźwięku.

Dlatego wygląda to raczej na skrznie biegow. Ale nie panikuj. Jezdzij. A po szczegoly to szukaj odpowienich tematow, bo tutaj w watku o przepustnicy rozmawiac nie bedziemy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez qweerty » 28 gru 2012, 23:26

Chcialem dzisiaj wyczyscic przepustnice i sie lekko rozczarowalem, do mojej przepustnicy ida dwa gumowe przewody, zacisniete metalowa blaszka (jakby na stale) no i bez ich zdjecia nie da sie wyjac przepustnicy...cos? ktos?:D
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez dobrzyn22 » 29 gru 2012, 10:35

hmm tak patrzę na zdjęcia z 1 strony i nie widzę tam żadnych wężyków zaciśniętych na stałe...może ktoś u Ciebie zamontował jakieś metalowe obejmy samemu ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez qweerty » 29 gru 2012, 11:14

Wrzucam foto, ten gumowy przewod widac na pierszym planie, zabezpieczony blaszka.

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez dobrzyn22 » 29 gru 2012, 12:15

ja nadal nie wiem o co Ci chodzi ;P Poza tym ciężko znależć na tym zdjęciu"pierwszy plan" ;) Z tego co widz ę, to wszystko tu jest demontowalne...
Weź to zdjęcie wrzuć w painta i zaznacz kółkiem to, z czym masz problem, z pewnością będzie łatwiej ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez qweerty » 29 gru 2012, 12:37

Zaznaczone!:P


Obrazek
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez trebuh_b » 29 gru 2012, 12:52

Kombinerki w dłoń i zdejmiesz .jest to opaska zaciskowa jak sie uważnie przyjrzysz to zobaczysz wystające elementy wystarczy ścisnąć i schodzi
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez qweerty » 29 gru 2012, 12:54

a co leci tymi przewodami? plyn chlodniczy ? Czy modele poliftowe maja inna przepustnice niz przedlifty? W tym temacie na poczatku sa zdjecia i przepustnica w ogole inna, tych przewodow bynajmniej nie ma...

Moglbys przyblizyc jak dokladnie zdjac te zaciski?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez trebuh_b » 29 gru 2012, 13:15

Przepustnica jest inna niż w przed lifcie .Co nimi płynie ???? nie wiem trzeba by popatrzeć. Tak jak pisałem ściskasz wystające elementy i opaska schodzi. jezeli nie potrafisz zdjąć podstawowej opaski to może podjedz do mechanika aby wyczyścił przepustnice ew co tam chcesz zrobić -przynajmniej nie narobisz zniszczeń i będzie poskładane jak należy
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6