Mazda 323F 2.0 DITD Brak Mocy Dymi

Postprzez Picholo90 » 2 maja 2012, 22:47

Witam wszystkich zainteresowanych.

Jak w tytule Mazda 323F 2001 R 100KM 74 KW

Auto kupione z przeznaczeniem na części.

Problem z samochodem jest taki ,że nie ma mocy. Auto nie chce sięwkręcać na obroty, na samym początku miała poodłączane kostki od górnych zaworów, po podłączeniu nie wkęca sięwięćej niż 2000

Wymieniłem górne zaworki i ten obok Przepływomierz powietrza Zaworki znajdujące się pod obudową filtra powietrza Sterownik pompy wtryskowej RF2A ZAwór EGR

Sprawdzony zawór ciśnienia turbiny pracuje jest sprawny sprawdzona turbina pod kątem luzów- BRAK

Zawór SPV po zdemontowaniu i połączeniu do prądu sprawny

Po odpięciu kostki czujnika temperatury auto wkręcało się na obroty i w miarę jechało, lecz po jakimś czasie nawet kiedy była odpięta kostka wkręcało się jak chciało do 2000 do 3000 jak chciało.

Aktualny stan auta

Wszystko podpięte tak jak powinno być żadnych obejść itd

Odpala bardzo dobrze dochodzi do 2000 tys i kłęby z tyłu auta nie może się przebić.

Proszę o pomoc

Dysponuję całą bazą częśći DITD, tak żę mogęprzeskłądać po kolei z tym żę pompy sam nie dam rady.

Gdzie szukać usterki??
Początkujący
 
Od: 2 maja 2012, 22:28
Posty: 11
Auto: Golf IV 130 KM 03 TDI

Postprzez Neonixos666 » 2 maja 2012, 22:53

A jak z zaworek TCV (pod pompą)? był ruszany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Picholo90 » 2 maja 2012, 23:07

Powim Ci, żę ja osobiście z nim nic dziś nie zrobiłem, generalnie jeśli nie stało by się nic to mogę go wyciągnąć z innej 100% sprawnej pompy i sprawdzić jeśli myślisz ,żę to może być to

Miałem DITDów kilka i lubie te auta

ta jest pierwsza z takimi objawami

Aktualnie jak zapalisz to daje max 2000tys i dymi strasznie, czasem przejdzie 2000 tys.

Pytanie moje . Czy zawór ma wpływ na małą moc , czy tylko na dymienie , nie wkręcanie się na obroty ITD.
Początkujący
 
Od: 2 maja 2012, 22:28
Posty: 11
Auto: Golf IV 130 KM 03 TDI

Postprzez Neonixos666 » 2 maja 2012, 23:14

właśnie objawy wskazują na ten zawór bo on jest odpowiedzialny za kąt wtrysku, z tego co piszesz może być on nie odpowiedni i dlatego są takie objawy. Radze nim się na początku zająć i wymienić na jakiś pewny. Jeśli to nie on to pompa na stół i czyszczenie przestawiacza kąta wraz z bebechami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Picholo90 » 2 maja 2012, 23:24

Jak narazie dzięki, mam nadzieję ,że przez przełożenie zaworta z sprawnej pompy nic się nie stanie strasznego. Mówię tu o sprawnej pompie wtryskowej.

Ja osobiście przyjechałem samochodem na kołach.

Kiedyś ktoś napisał o odłączeniu czujnika wody, dziś to zrobiłem i 2 3 razy wkręcił się dobrze, i jechał jakoś tam sobie potem nawet na odłączonym wszystko po staremu

Jutro będe pisał jak podstawię inny zawór zawór

Jeszcze pytanie czy ten zaworem czyli z pompy RF4F jest taki sam jak w RF2A?
Początkujący
 
Od: 2 maja 2012, 22:28
Posty: 11
Auto: Golf IV 130 KM 03 TDI

Postprzez Picholo90 » 2 maja 2012, 23:26

a i myślisz ,żę jeśli po włozęniu zaworka bęzie tak samo to już pompa?

A i czy jest szansa jak dostanie dobry zawór to wróci mu moc?
Początkujący
 
Od: 2 maja 2012, 22:28
Posty: 11
Auto: Golf IV 130 KM 03 TDI

Postprzez Neonixos666 » 3 maja 2012, 09:33

Jeśli to zawór to na pewno wróci moc i wkręcanie się nie obroty. Miga kontrolka świec żarowych?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Picholo90 » 3 maja 2012, 09:46

Zawór podstawiony przed chwilką, sprawny z innej dobrej pompy. Nic się nie zmieniło

Kontrolka nie miga,miga tylko wtedy jak odłącze czujnik temperatury
Początkujący
 
Od: 2 maja 2012, 22:28
Posty: 11
Auto: Golf IV 130 KM 03 TDI

Postprzez Neonixos666 » 3 maja 2012, 09:59

a wymieniałeś ten duży zawór na górze pompy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Picholo90 » 3 maja 2012, 10:03

Tego dużego nie , mogę to zrobić. Po wyjęciu go wczoraj podłączyłem prąd i działał.

Myślisz by go podmienić?
Początkujący
 
Od: 2 maja 2012, 22:28
Posty: 11
Auto: Golf IV 130 KM 03 TDI

Postprzez Neonixos666 » 3 maja 2012, 10:05

tak.
A jak go sprawdziłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Picholo90 » 3 maja 2012, 10:18

Zmieniłem przed chwilą SPV i jest tak samo

Czyli zmienione SPV I ten dolny.

Zostały jeszcze 2 od lewej strony, ale nie wim czy one mają znaczenie.

Zauważyłem ,żę jeśli odłącze jeden przewód z 2 zaworków które są obok Vacum w kształcie litery V to wkręca się do 4000 tys tam troche zacznie przerywać i przejdzie.

Brak mi już pomysłów <płacze>
Początkujący
 
Od: 2 maja 2012, 22:28
Posty: 11
Auto: Golf IV 130 KM 03 TDI

Postprzez Picholo90 » 3 maja 2012, 10:20

Generalnie to go nie sprawdziłem. Podłączyłem 12 V i włączał się, Był sygnał.

W ten sposób


2000tys kłęby dymu trzęsie się motor i koniec.

Zapala super
Początkujący
 
Od: 2 maja 2012, 22:28
Posty: 11
Auto: Golf IV 130 KM 03 TDI

Postprzez Neonixos666 » 3 maja 2012, 10:43

a odłącz przewód podciśnienia z zaworu egr

te dwa zawory od lewej to czujnik temperatury paliwa i czujnik obrotów pompy. Na wszelki wymień wszystkie jak masz pod ręką.

Jeśli dobrze pali to pewnie sama pompa jest sprawna a może być syf w niej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Picholo90 » 3 maja 2012, 10:45

Wymienię i dam znać
Początkujący
 
Od: 2 maja 2012, 22:28
Posty: 11
Auto: Golf IV 130 KM 03 TDI

Postprzez Picholo90 » 3 maja 2012, 11:07

Z tymi zaworkami trochę więćej pracy, zostawię je sobie.

Generalnie nie słyszałem by w ditd były uszkodzone te z lewej strony kiedykolwiek

Odłączyłem podciśnienie EGRu nic nie dało.
Początkujący
 
Od: 2 maja 2012, 22:28
Posty: 11
Auto: Golf IV 130 KM 03 TDI

Postprzez Neonixos666 » 3 maja 2012, 17:26

masz racje rzadko się psują. Wymień SPV i zobaczymy co będzie.

Ogólnie w tej pompie siada najczęściej SPV, TCV, albo głowica.
Jeśli zapala dobrze to głowica sprawna (można tak przyjąć)
TCV wyeliminowany, zostaje tylko SPV albo pompa zarosła brudem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Picholo90 » 4 maja 2012, 09:20

TCV SPV wymienione z innej na bank sprawnej pompy, bo mam 2 takie na sprzedanie, i chciałbym poznać usterkę tej, ale chyba się nie dowiem.

Aktualnie odłączony czujnik temperatury jakoś jedzie, ale jak podłącze to nie może się przebić przez 2000 tys

Możę znacie kogoś polecicie co mógłby usunąć usterkę zregenerować tę pompę.

Sprawa jest tylko taka że nei może do być wysoka kwota bo nie naprawiam tego dla siebei tylko na sprzedaż.
Początkujący
 
Od: 2 maja 2012, 22:28
Posty: 11
Auto: Golf IV 130 KM 03 TDI

Postprzez Neonixos666 » 4 maja 2012, 17:50

Nie wiemy skąd jesteś, a może ktoś w okolicy się tym zajmuje.

Ja polecam najpierw czyszczenie a jak to nie pomoże to wtedy regenerację.
Według mnie to syf w pompie i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323