Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313
Jak to jest z tym dpf-em, bo dałem wyszukaj i jedni piszą, że jak się pali na stałe to jest dobrze a jak mruga to jest krytycznie inni na odwrót, że jak mruga to wystarczy zresetować coś tam i po kłopocie.
Pamiętam, że jak mi gość na ASO badał auto przed zakupem, to powiedział coś takiego, że jak się zapali dpf, to trzeba na autostradę jechać i ostro pogarować, tylko nie pamiętam czy miało mrugać czy miało się palić.
Są gdzieś na forum jakieś spójne porady co zrobić jak mruga dpf, do kogo się udać? Na elektrodzie widziałem jak samemu to zrobić, tzn. zresetować czujnik oleju. No i pytanie, które już było, ale nikt na nie nie odpowiedział, ile na tym mrugającym dpf-ie można jeździć, bo dzisiaj długi weekned się zaczyna i nie wiem co robić :/. Bardzo proszę o odpowiedź.
Mi dzisiaj zaczęło mrugać, nic innego się nie pali i auto ma taka sama moc, turbina działa, także nie wiem.
Pamiętam, że jak mi gość na ASO badał auto przed zakupem, to powiedział coś takiego, że jak się zapali dpf, to trzeba na autostradę jechać i ostro pogarować, tylko nie pamiętam czy miało mrugać czy miało się palić.
Są gdzieś na forum jakieś spójne porady co zrobić jak mruga dpf, do kogo się udać? Na elektrodzie widziałem jak samemu to zrobić, tzn. zresetować czujnik oleju. No i pytanie, które już było, ale nikt na nie nie odpowiedział, ile na tym mrugającym dpf-ie można jeździć, bo dzisiaj długi weekned się zaczyna i nie wiem co robić :/. Bardzo proszę o odpowiedź.
Mi dzisiaj zaczęło mrugać, nic innego się nie pali i auto ma taka sama moc, turbina działa, także nie wiem.
A Deo rex, a Rege lex.


- Od: 13 mar 2012, 21:19
- Posty: 59
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 2.0 Turbo Diesel 143 KM 2006 GY Kombi Sport Wagen.
Hej! Gdzie na terenie małopolski można wykonać kalibracje wtrysków poprzez podłączenie do IDS oczywiście poza ASO w Krakowie, zna ktoś gdzieś indziej jakiś warsztat w którym coś takiego mogą zrobić...? Byłbym wdzięczny za pomoc
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Nie wiem czy nie dostanę reprymendy od modów ale napiszę co i jak chociaż wszystko jest ładnie i kilkukrotnie opisane w dziale DIESEL wątku o DPF oraz o inspekcji olejowej.
1. Wszystko robisz na własne ryzyko i nie miej do nikogo pretensji jak źle zdiagnozujesz co kontrolka mówi do Ciebie
2. jeżeli filtr się zapycha w 80% wówczas kontrolka DPF zapala się na stałe wtedy jak to piszą trzeba na autostradę i go przepalić, a ja mówię że wystarczy dłuższy odcinek poza miastem np wrzócić 3 bieg 2500obr/min tempomat i jedziemy.
3. jeżeli filtr się zapycha w 100% wówczas po stale palącej się kontrolce kontrolka zaczyna mrugać wtedy laweta bo lepiej nie jechać ratunek to wypalanie serwisowe o ile się uda dodatkowo powinny zapalić się kontrolki abs i esp i auto powinno przejść w tryb serwisowy ale nie wiem jak jest z tym do końca bo nie sprawdzałem na swoim i nie chcę sprawdzić.
4 jeżeli kontrolka od razu zaczyna mrugać bez wcześniejszego świecenia na stałe to wtedy znaczy że inspekcja olejowa, wtedy zastanawiasz się kiedy olej był wymieniany sprawdzasz poziom oleju w silniku (oczywiście po dłuższym postoju) jak wszystko jest ok to możesz skasować inspekcję metodą chałupniczą. Po skasowaniu kontrolka powinna przestać mrugać.
A na przyszłość to radzę poczytać wątki o DPF żebyś był świadomy czym jeździsz i jak się zachować w razie.....
Co do reszty to prawy górny róg i "Szukaj..."
1. Wszystko robisz na własne ryzyko i nie miej do nikogo pretensji jak źle zdiagnozujesz co kontrolka mówi do Ciebie
2. jeżeli filtr się zapycha w 80% wówczas kontrolka DPF zapala się na stałe wtedy jak to piszą trzeba na autostradę i go przepalić, a ja mówię że wystarczy dłuższy odcinek poza miastem np wrzócić 3 bieg 2500obr/min tempomat i jedziemy.
3. jeżeli filtr się zapycha w 100% wówczas po stale palącej się kontrolce kontrolka zaczyna mrugać wtedy laweta bo lepiej nie jechać ratunek to wypalanie serwisowe o ile się uda dodatkowo powinny zapalić się kontrolki abs i esp i auto powinno przejść w tryb serwisowy ale nie wiem jak jest z tym do końca bo nie sprawdzałem na swoim i nie chcę sprawdzić.
4 jeżeli kontrolka od razu zaczyna mrugać bez wcześniejszego świecenia na stałe to wtedy znaczy że inspekcja olejowa, wtedy zastanawiasz się kiedy olej był wymieniany sprawdzasz poziom oleju w silniku (oczywiście po dłuższym postoju) jak wszystko jest ok to możesz skasować inspekcję metodą chałupniczą. Po skasowaniu kontrolka powinna przestać mrugać.
A na przyszłość to radzę poczytać wątki o DPF żebyś był świadomy czym jeździsz i jak się zachować w razie.....
Co do reszty to prawy górny róg i "Szukaj..."
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
seba1177 napisał(a):Gdzie na terenie małopolski można wykonać kalibracje wtrysków poprzez podłączenie do IDS oczywiście poza ASO w Krakowie, zna ktoś gdzieś indziej jakiś warsztat w którym coś takiego mogą zrobić...?
zapraszam do działu regionalnego(spotkania regionalne)
marex napisał(a):Nie wiem czy nie dostanę reprymendy od modów ale napiszę co i jak chociaż wszystko jest ładnie i kilkukrotnie opisane w dziale DIESEL wątku o DPF oraz o inspekcji olejowej.4 jeżeli kontrolka od razu zaczyna mrugać bez wcześniejszego świecenia na stałe to wtedy znaczy że inspekcja olejowa, wtedy zastanawiasz się kiedy olej był wymieniany sprawdzasz poziom oleju w silniku (oczywiście po dłuższym postoju) jak wszystko jest ok to możesz skasować inspekcję metodą chałupniczą. Po skasowaniu kontrolka powinna przestać mrugać. A na przyszłość to radzę poczytać wątki o DPF żebyś był świadomy czym jeździsz i jak się zachować w razie.....
Co do reszty to prawy górny róg i "Szukaj..."
Uwierz mi stary, że sprawdzałem i pod dpf i pod "mruga dpf" i pod "filtr cząsteczek stałych" etc.
po prostu informacje, które znalazłem były dla mnie laika skrajnie różne
mi od razu zaczęła mrugać, a olej wymieniałem, zaraz przed spotem kwietniowym czyli jakiś miesiąc temu, gość nie miał komputera i na pewno nie skasował inspekcji olejowej, ok. sprawdzę jutro rano stan oleju,
ostatnie pytanie czy tylko w ASO są w stanie sprawdzić czy filtr jest zapchany???
EDIT: sprawdziłem olej dzisiaj rano i jest w normie, to znaczy, że to tylko inspekcja??
A Deo rex, a Rege lex.


- Od: 13 mar 2012, 21:19
- Posty: 59
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 2.0 Turbo Diesel 143 KM 2006 GY Kombi Sport Wagen.
marex napisał(a):dłuższy odcinek poza miastem np wrzucić 3 bieg 2500obr/min
Po pierwsze silnik musi być rozgrzany do normalnej temperatury, po wtóre powyżej 3k obrotów. Jazda ze stałym obciążeniem takimi obrotami przez 3-5 kilometrów i gaśnie.
Sprawdzane w m6 oraz sprinter (służbowy)
Kelm napisał(a):sprawdziłem olej dzisiaj rano i jest w normie, to znaczy, że to tylko inspekcja??
że tak powiem-nie siej paniki

Mam pytanka:)
Z której strony znajduje się światło przeciwmgielne z tyłu? Stojąc z tyłu oczywiście.
Czy w angliku to światło jest po przeciwnej stronie? Jak poznać czy lampy są od anglika?
Pozdrawiam
Z której strony znajduje się światło przeciwmgielne z tyłu? Stojąc z tyłu oczywiście.
Czy w angliku to światło jest po przeciwnej stronie? Jak poznać czy lampy są od anglika?
Pozdrawiam
- Od: 31 gru 2011, 11:46
- Posty: 68
- Skąd: Iłża/Kraków
- Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06
Witam,
Mazda 6 2003 rok, 2.0 diesel 136 koni , przy ilu obrotach zalacza Wam sie turbina?
U mnie chyba cos jest nie tak , turbina zalacza sie powyzej 3 000 obr. , czy cos sie przestawilo ?
wczesniej zalaczala sie ok.2600
Mazda 6 2003 rok, 2.0 diesel 136 koni , przy ilu obrotach zalacza Wam sie turbina?
U mnie chyba cos jest nie tak , turbina zalacza sie powyzej 3 000 obr. , czy cos sie przestawilo ?
wczesniej zalaczala sie ok.2600
Mazda 6, 2.0 diesel – 136 koni , rok prod. 2003 , sedan
prezes4real napisał(a):wczesniej zalaczala sie ok.2600
proponuje zajrzec do dzialu diesel... i poradnika tam umiejscowionego...

MZR-CD jakby co
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
bieski napisał(a):Światło znajduje się od wewnętrznej strony drogi. Znaczy się jak patrzysz od tyłu to pali się lewa strona.
Od strony osi jezdni jest przeciwmgłowe, a przynajmniej być powinno.
Ja mam na swoich lampach napisy ENGLAND i p/mgłowe mam na lewej lampie



pytanie mam jakiej firmy najlepiej zakupić przednie elementy zawieszenia czyli wahacze ? chciałbym coś na poziomie firmy lemforder...
- Od: 28 lut 2012, 16:22
- Posty: 63
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS
prezes4real napisał(a):przy ilu obrotach zalacza Wam sie turbina?
Ja mam tak zrobione, że turbina włącza się od razu po odpaleniu silnika.
Nie wiem, może mam coś zepsute. A może taki tuning gdzieś zrobili?
Witam,
Mam takie szybkie i luźne pytanie bo ostro z kolegą tu się sprzeczam:–) choć nie dotyczy to mazdy.
Mianowicie chodzi o VW polo 1.4 96r.
Czy kiedykolwiek w tym aucie lub w jakimkolwiek innym montowane były kolektory wydechowe(wylotowe) z tworzywa sztucznego???
Ja cały czas mu sugeruje ,że tylko żeliwne lub z podobnego stopu metali.
Może wypowiedź któregoś z forumowiczów przekona go:–)
Dzięki i pozdro.
Mam takie szybkie i luźne pytanie bo ostro z kolegą tu się sprzeczam:–) choć nie dotyczy to mazdy.
Mianowicie chodzi o VW polo 1.4 96r.
Czy kiedykolwiek w tym aucie lub w jakimkolwiek innym montowane były kolektory wydechowe(wylotowe) z tworzywa sztucznego???
Ja cały czas mu sugeruje ,że tylko żeliwne lub z podobnego stopu metali.
Może wypowiedź któregoś z forumowiczów przekona go:–)
Dzięki i pozdro.
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
- Od: 6 lut 2007, 15:37
- Posty: 51
- Skąd: Ostrowiec Św./Okół
- Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
pablo604 napisał(a):Czy kiedykolwiek w tym aucie lub w jakimkolwiek innym montowane były kolektory wydechowe(wylotowe) z tworzywa sztucznego???
Dolotowe tak ale wydechowe to chyba tylko w plastikowych modelach do postawienia na półce.
Spytaj go czy wie jaką temperaturę mają gazy wylotowe (spaliny). Dla ułatwienia – łatwo znaleźć w necie filmiki z kolektorami rozgrzanymi do czerwoności. Resztę pozostaw jego inteligencji
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6