Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez marooo9 » 27 kwi 2012, 10:08

Dzieki – za odpowiedzi – dzis bede po pracy go namierze – jesli w ogole tam bedzie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2010, 23:31
Posty: 22
Auto: M6 Kombi 2.0 MZR-CD

Postprzez Kelm » 27 kwi 2012, 14:52

Jak to jest z tym dpf-em, bo dałem wyszukaj i jedni piszą, że jak się pali na stałe to jest dobrze a jak mruga to jest krytycznie inni na odwrót, że jak mruga to wystarczy zresetować coś tam i po kłopocie.

Pamiętam, że jak mi gość na ASO badał auto przed zakupem, to powiedział coś takiego, że jak się zapali dpf, to trzeba na autostradę jechać i ostro pogarować, tylko nie pamiętam czy miało mrugać czy miało się palić.

Są gdzieś na forum jakieś spójne porady co zrobić jak mruga dpf, do kogo się udać? Na elektrodzie widziałem jak samemu to zrobić, tzn. zresetować czujnik oleju. No i pytanie, które już było, ale nikt na nie nie odpowiedział, ile na tym mrugającym dpf-ie można jeździć, bo dzisiaj długi weekned się zaczyna i nie wiem co robić :/. Bardzo proszę o odpowiedź.

Mi dzisiaj zaczęło mrugać, nic innego się nie pali i auto ma taka sama moc, turbina działa, także nie wiem.
A Deo rex, a Rege lex.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2012, 21:19
Posty: 59
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 Turbo Diesel 143 KM 2006 GY Kombi Sport Wagen.

Postprzez seba1177 » 27 kwi 2012, 22:14

Hej! Gdzie na terenie małopolski można wykonać kalibracje wtrysków poprzez podłączenie do IDS oczywiście poza ASO w Krakowie, zna ktoś gdzieś indziej jakiś warsztat w którym coś takiego mogą zrobić...? Byłbym wdzięczny za pomoc
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 21:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez marex » 27 kwi 2012, 22:23

Nie wiem czy nie dostanę reprymendy od modów ale napiszę co i jak chociaż wszystko jest ładnie i kilkukrotnie opisane w dziale DIESEL wątku o DPF oraz o inspekcji olejowej.

1. Wszystko robisz na własne ryzyko i nie miej do nikogo pretensji jak źle zdiagnozujesz co kontrolka mówi do Ciebie
2. jeżeli filtr się zapycha w 80% wówczas kontrolka DPF zapala się na stałe wtedy jak to piszą trzeba na autostradę i go przepalić, a ja mówię że wystarczy dłuższy odcinek poza miastem np wrzócić 3 bieg 2500obr/min tempomat i jedziemy.
3. jeżeli filtr się zapycha w 100% wówczas po stale palącej się kontrolce kontrolka zaczyna mrugać wtedy laweta bo lepiej nie jechać ratunek to wypalanie serwisowe o ile się uda dodatkowo powinny zapalić się kontrolki abs i esp i auto powinno przejść w tryb serwisowy ale nie wiem jak jest z tym do końca bo nie sprawdzałem na swoim i nie chcę sprawdzić.
4 jeżeli kontrolka od razu zaczyna mrugać bez wcześniejszego świecenia na stałe to wtedy znaczy że inspekcja olejowa, wtedy zastanawiasz się kiedy olej był wymieniany sprawdzasz poziom oleju w silniku (oczywiście po dłuższym postoju) jak wszystko jest ok to możesz skasować inspekcję metodą chałupniczą. Po skasowaniu kontrolka powinna przestać mrugać.

A na przyszłość to radzę poczytać wątki o DPF żebyś był świadomy czym jeździsz i jak się zachować w razie.....

Co do reszty to prawy górny róg i "Szukaj..."
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez dobrzyn22 » 28 kwi 2012, 21:11

seba1177 napisał(a):Gdzie na terenie małopolski można wykonać kalibracje wtrysków poprzez podłączenie do IDS oczywiście poza ASO w Krakowie, zna ktoś gdzieś indziej jakiś warsztat w którym coś takiego mogą zrobić...?


zapraszam do działu regionalnego(spotkania regionalne)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kelm » 29 kwi 2012, 00:41

marex napisał(a):Nie wiem czy nie dostanę reprymendy od modów ale napiszę co i jak chociaż wszystko jest ładnie i kilkukrotnie opisane w dziale DIESEL wątku o DPF oraz o inspekcji olejowej.4 jeżeli kontrolka od razu zaczyna mrugać bez wcześniejszego świecenia na stałe to wtedy znaczy że inspekcja olejowa, wtedy zastanawiasz się kiedy olej był wymieniany sprawdzasz poziom oleju w silniku (oczywiście po dłuższym postoju) jak wszystko jest ok to możesz skasować inspekcję metodą chałupniczą. Po skasowaniu kontrolka powinna przestać mrugać. A na przyszłość to radzę poczytać wątki o DPF żebyś był świadomy czym jeździsz i jak się zachować w razie.....

Co do reszty to prawy górny róg i "Szukaj..."


Uwierz mi stary, że sprawdzałem i pod dpf i pod "mruga dpf" i pod "filtr cząsteczek stałych" etc.

po prostu informacje, które znalazłem były dla mnie laika skrajnie różne

mi od razu zaczęła mrugać, a olej wymieniałem, zaraz przed spotem kwietniowym czyli jakiś miesiąc temu, gość nie miał komputera i na pewno nie skasował inspekcji olejowej, ok. sprawdzę jutro rano stan oleju,
ostatnie pytanie czy tylko w ASO są w stanie sprawdzić czy filtr jest zapchany???

EDIT: sprawdziłem olej dzisiaj rano i jest w normie, to znaczy, że to tylko inspekcja??
A Deo rex, a Rege lex.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2012, 21:19
Posty: 59
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 Turbo Diesel 143 KM 2006 GY Kombi Sport Wagen.

Postprzez lukias81 » 29 kwi 2012, 17:37

marex napisał(a):dłuższy odcinek poza miastem np wrzucić 3 bieg 2500obr/min


Po pierwsze silnik musi być rozgrzany do normalnej temperatury, po wtóre powyżej 3k obrotów. Jazda ze stałym obciążeniem takimi obrotami przez 3-5 kilometrów i gaśnie.
Sprawdzane w m6 oraz sprinter (służbowy)
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez dobrzyn22 » 29 kwi 2012, 21:51

Kelm napisał(a):sprawdziłem olej dzisiaj rano i jest w normie, to znaczy, że to tylko inspekcja??


że tak powiem-nie siej paniki :P skasuj inspekcję olejową...masz do wyboru metodę "chałupniczą"(jest opisana na forum),lub podjechanie np. do ASO lub kogoś z IDS-em... myślę,że po tym będziesz miał spokój <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lukaszbom » 30 kwi 2012, 08:01

Mam pytanka:)
Z której strony znajduje się światło przeciwmgielne z tyłu? Stojąc z tyłu oczywiście.
Czy w angliku to światło jest po przeciwnej stronie? Jak poznać czy lampy są od anglika?
Pozdrawiam
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 11:46
Posty: 68
Skąd: Iłża/Kraków
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06

Postprzez bieski » 30 kwi 2012, 08:08

Światło znajduje się od wewnętrznej strony drogi. Znaczy się jak patrzysz od tyłu to pali się lewa strona.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Wojtek » 30 kwi 2012, 08:28

lukaszbom napisał(a):Czy w angliku to światło jest po przeciwnej stronie?

<ok>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lukaszbom » 30 kwi 2012, 08:30

A u mnie jest po prawej i na lampach jest oznaczenie EU...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 11:46
Posty: 68
Skąd: Iłża/Kraków
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06

Postprzez prezes4real » 30 kwi 2012, 15:50

Witam,

Mazda 6 2003 rok, 2.0 diesel 136 koni , przy ilu obrotach zalacza Wam sie turbina?
U mnie chyba cos jest nie tak , turbina zalacza sie powyzej 3 000 obr. , czy cos sie przestawilo ?
wczesniej zalaczala sie ok.2600
Mazda 6, 2.0 diesel – 136 koni , rok prod. 2003 , sedan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2011, 20:43
Posty: 58 (0/2)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 , Sedan , 2003 rok ,
2,0 Diesel , 136 KM, Ver.Exclusive

Postprzez Wojtek » 30 kwi 2012, 16:01

prezes4real napisał(a):wczesniej zalaczala sie ok.2600

:|
proponuje zajrzec do dzialu diesel... i poradnika tam umiejscowionego... <głaszcze>
MZR-CD jakby co ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 30 kwi 2012, 16:14

bieski napisał(a):Światło znajduje się od wewnętrznej strony drogi. Znaczy się jak patrzysz od tyłu to pali się lewa strona.

Od strony osi jezdni jest przeciwmgłowe, a przynajmniej być powinno.
Ja mam na swoich lampach napisy ENGLAND i p/mgłowe mam na lewej lampie <co?> <co?> <co?>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez lukias81 » 30 kwi 2012, 19:23

...

nie to okno <glupek2>
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez tonidriver » 1 maja 2012, 04:40

pytanie mam jakiej firmy najlepiej zakupić przednie elementy zawieszenia czyli wahacze ? chciałbym coś na poziomie firmy lemforder...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez Grzyby » 1 maja 2012, 09:47

prezes4real napisał(a):przy ilu obrotach zalacza Wam sie turbina?

Ja mam tak zrobione, że turbina włącza się od razu po odpaleniu silnika.
Nie wiem, może mam coś zepsute. A może taki tuning gdzieś zrobili?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez pablo604 » 1 maja 2012, 09:59

Witam,
Mam takie szybkie i luźne pytanie bo ostro z kolegą tu się sprzeczam:–) choć nie dotyczy to mazdy.
Mianowicie chodzi o VW polo 1.4 96r.
Czy kiedykolwiek w tym aucie lub w jakimkolwiek innym montowane były kolektory wydechowe(wylotowe) z tworzywa sztucznego???
Ja cały czas mu sugeruje ,że tylko żeliwne lub z podobnego stopu metali.
Może wypowiedź któregoś z forumowiczów przekona go:–)
Dzięki i pozdro.
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 15:37
Posty: 51
Skąd: Ostrowiec Św./Okół
Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP

Postprzez Grzyby » 1 maja 2012, 10:27

pablo604 napisał(a):Czy kiedykolwiek w tym aucie lub w jakimkolwiek innym montowane były kolektory wydechowe(wylotowe) z tworzywa sztucznego???

Dolotowe tak ale wydechowe to chyba tylko w plastikowych modelach do postawienia na półce.
Spytaj go czy wie jaką temperaturę mają gazy wylotowe (spaliny). Dla ułatwienia – łatwo znaleźć w necie filmiki z kolektorami rozgrzanymi do czerwoności. Resztę pozostaw jego inteligencji :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6