Problem z gasnącym silnikiem – Mazda 626 GE

Postprzez Gość » 28 sty 2005, 14:37

witam
mam mały problem moze ktos mi pomoze.
Kupiłem 626 95r po dzwonie. silnik 1.8 16v. Autko mam juz zrobione tylko mam z nim mały problem. a mianowicie.
pali od pierwszego razu, ale gdy sie zagrzeje gasnie i nie mozna jej zapalic.
zachowuje sie tak na gazie i na benzynie. moze ktos sie juz spotkał z takimi objawami.
za pomoc z gory dziekuje.
pozdrawiam michał
Gość
 

Postprzez Waluś » 28 sty 2005, 15:00

Prosimy o lepsze opisywanie tematów i czytanie regulaminu
A tak wogóle to wątek do warsztatu a nie na ogólny :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez ROBERTOS » 28 sty 2005, 23:09

Moge ci wszystko o tym opowiedzieć, miałem identycznie :( , ale Waluś ma rację
Waluś napisał(a):to wątek do warsztatu a nie na ogólny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2004, 23:19
Posty: 41
Skąd: Looblyn York
Auto: 626, 2.0 16v, 92r, GE +G

Postprzez Redoo » 29 sty 2005, 01:26

hi ja tez tak miałem :)
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez m4rcin » 19 gru 2005, 08:49

Mam problem z gasnącym silnikiem podczas jazdy. Problem obiawia się w ten sposób, że samochód zaczyna szarpać po czym gaśnie. Nie da się go od razu odpalić (tylko kręci). Trzeba poczekać ok 5min i wszystko wraca do normy. Nie muszę chyba mówić jaki to uciążliwy problem – dziś zgasł mi w tunelu koło Zachodniego... <killer> Wracając do tematu: kable, świece, filtr gazu, powietrza nowe. Czy może być to spowodowane silniczkiem wolnych obrotów albo immobilzerem? Jakieś inne sugestie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez magicadm » 19 gru 2005, 09:11

m4rcin napisał(a): Czy może być to spowodowane silniczkiem wolnych obrotów albo immobilzerem?



Jeżeli już to immo...
Sprawdzałeś czy jest iskra na świecy?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tomekrvf » 19 gru 2005, 09:36

Auto nie ma fabrycznego immobilisera. Stawiam na aparat zapłonowy
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez newbie » 19 gru 2005, 09:44

zabezpieczenie termiczne wzmacniacza zapłonu...aparatowi należy się "lifting"
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez tomekrvf » 19 gru 2005, 09:48

newbie napisał(a):aparatowi należy się "lifting

Za około 700 PLN na ori albo 100 PLN z kombinacją :)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez m4rcin » 19 gru 2005, 10:31

tomekrvf napisał(a):Za około 700 PLN na ori albo 100 PLN z kombinacją


No to trzeba kombinować :] Może mi ktoś pomóc to naprawić?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez nor » 19 gru 2005, 13:33

W służbowym oplu objawy, ktore opisujesz powodowal zacinający się zawór EGR.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez m4rcin » 21 gru 2005, 22:07

Prawdopodobnie jest to właśnie zawór egr. Komputer wywalił mi jego błąd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez tadziol » 21 gru 2005, 22:30

a czy w momencie jak zaczyna szarpać wariuje również obrotomierz?
tomekrvf napisał(a):Za około 700 PLN na ori albo 100 PLN z kombinacją

na czym polega kombinacja w kwocie 100 PLN?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez m4rcin » 22 gru 2005, 09:13

tadziol napisał(a):a czy w momencie jak zaczyna szarpać wariuje również obrotomierz?


Nie, obroty po prostu spadają i samochód gaśnie. A! Po jakimś czasie czuć gaz w środku samochodu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez tadziol » 22 gru 2005, 19:32

a zbadaj czy wężyk od elektrozaworu EGR(vent) jest podłączony do obudowy filtra powietrza i czy jest drożny.ostatecznie ściągnij wężyk z zaworu EGR,zaślep go i pojeździj jakiś czas,zobaczymy co będzie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Jaksa » 22 gru 2005, 23:00

m4rcin napisał(a):Prawdopodobnie jest to właśnie zawór egr. Komputer wywalił mi jego błąd.
Ten kod wywala w co drugiej mazdzie ( V6 )
Stawiam na ....
newbie napisał(a):...aparatowi należy się "lifting"
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Adam74p » 23 gru 2005, 00:29

Miałem identyczny problem gasł mi podczas jazdy i później nie mogłem odpalić silnika ani na benzynie ani na gazie trzeba było odczekać 5-10 min żeby go uruchomić. Zmieniłem przewody, swiece, kopułke, palec rozdzielacza i nic, mechanicy twierdzili, że to prawdopodobnie komputer, moduł, cewka itd. Pomoc znalazłem na forum. Okazało się że silnik "zalewał" się gazem, spadła jedna membrana z takiej małej dźwigienki i to był prawdopodnie powód. Kup zestaw regeneracyjny do parownika koszt około 100zł, wymien membrany i wszystkie uszczelki. Mojemu autu pomogło i teraz śmiga jak nigdy dotąd. Powodzenia
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 gru 2005, 23:48
Posty: 16
Skąd: Chełm
Auto: BG1,6AT/ 323 BJ DiTD 00r.

Postprzez Adam74p » 23 gru 2005, 00:34

Spróbuj jeździć tylko na benzynie, jeżeli problem zniknie to parownik na 100%
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 gru 2005, 23:48
Posty: 16
Skąd: Chełm
Auto: BG1,6AT/ 323 BJ DiTD 00r.

Postprzez Grzyby » 23 gru 2005, 00:34

Potwierdzam opinie dot. aparatu zapłonowego.
Sam to przetestowałem na własnej skórze i portfelu niestety.
Objawy bez mała książkowe – długo to on już nie pożyje.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Quaki » 23 gru 2005, 02:45

widze ze koledzy ferruja wyroki dosc pospiesznie przyczyn moze byc kilkadziesiat nawet wlasnie EGR ja mam taki silnik i tak mialem ale jesli po zgasnieciu nie ma iskry to na 99.9% aparat i widze ze koledzy dosc drogo licza za zastepczy aparat ja zrobilem sam swoj za jakies 60zl (niecale jesli sie nie myle)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6