Bardzo wysokie spalanie – BK 2.0 150km 2006r ( rozwiązanie – wymiana sondy lambda )
Dokładnie, też radzę zastanowić się nad remontem silnika niż jego zamianą. Kupując drugi, nigdy nie będziesz wiedział ile tak faktycznie ma przebiegu, a gwarancja jaką dają na takie motory jest zwykle rozruchowa. Jak zrobisz remont to powinieneś cieszyć się spokojną jazdą, aż do momentu sprzedaży.
- Od: 4 paź 2011, 09:17
- Posty: 454 (0/2)
- Skąd: Zgierz
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR
Dominooo napisał(a):z00nk napisał(a):Skala jest dość prosta.
Spokojna jazda wystarczy mi 5L oleju na jakies 3000 km.
Cykl łączony czyli spokojna + trochu zabawy ,to można się pozbyć 5L w jakies 1.400 km.
No to grubo. Spore koszty przed Tobą, jeśli chcesz doprowadzić silnik do stanu pełnej używalności.
2500 zł silnik + 500 koszty u mechanika... tak mniej wiecej

- Od: 4 maja 2011, 23:27
- Posty: 31
- Skąd: Małopolska
- Auto: M3 • 2.0 TS • '04
marcin255 napisał(a):chyba uszczelka pod głowicą + pierścienie olejowe , jak sam zrobisz to wiesz co masz jak zrobisz swapa to też możesz trafić .....
Też słyszałem taką opinie ,a jeżeli to prawda to koszta nie wiele się będą różnić od swapa.
- Od: 4 maja 2011, 23:27
- Posty: 31
- Skąd: Małopolska
- Auto: M3 • 2.0 TS • '04
Jericho napisał(a):...aż do momentu sprzedaży.
... a jeżeli nie chcę sprzedawać
- Od: 4 maja 2011, 23:27
- Posty: 31
- Skąd: Małopolska
- Auto: M3 • 2.0 TS • '04
Skoro nei chcesz sie auta pozbywac to tym bardziej zastanow sie na remontem. Koszty tego beda pewnie troche wieksze. Przy takim remoncie lepiej zrobic wszystko tj. uszczelniacze zaworowe, planowanie glowicy, panewki, szlif walu, pierscienie itd. Powinno to kosztowac jakies 4500 zl ale jesli zrobi to mechanik , ktory sie na tym zna masz pewnosc , ze ten silnik flugo pozyje 
radzi89 napisał(a):Skoro nei chcesz sie auta pozbywac to tym bardziej zastanow sie na remontem. Koszty tego beda pewnie troche wieksze. Przy takim remoncie lepiej zrobic wszystko tj. uszczelniacze zaworowe, planowanie glowicy, panewki, szlif walu, pierscienie itd. Powinno to kosztowac jakies 4500 zl ale jesli zrobi to mechanik , ktory sie na tym zna masz pewnosc , ze ten silnik flugo pozyje
Pewnie masz racje ,jak się tylko jakaś gotówka odłoży i zacznę działac to dam wam znać jakie postępy.
- Od: 4 maja 2011, 23:27
- Posty: 31
- Skąd: Małopolska
- Auto: M3 • 2.0 TS • '04
z00nk napisał(a):radzi89 napisał(a):Skoro nei chcesz sie auta pozbywac to tym bardziej zastanow sie na remontem. Koszty tego beda pewnie troche wieksze. Przy takim remoncie lepiej zrobic wszystko tj. uszczelniacze zaworowe, planowanie glowicy, panewki, szlif walu, pierscienie itd. Powinno to kosztowac jakies 4500 zl ale jesli zrobi to mechanik , ktory sie na tym zna masz pewnosc , ze ten silnik flugo pozyje
Pewnie masz racje ,jak się tylko jakaś gotówka odłoży i zacznę działac to dam wam znać jakie postępy.
Ps. ..a jeszcze nie dawno myślałem że następny zakup do m3 bedzie takie cóś http://www.ebay.com/itm/8-INCH-HD-NEW-M3-MAZDA3-CAR-RADIO-DVD-BT-iPod-GPS-dual-/220761776869?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item33666d62e5
- Od: 4 maja 2011, 23:27
- Posty: 31
- Skąd: Małopolska
- Auto: M3 • 2.0 TS • '04
Czułem spadek mocy i skromne, ale jednak spalanie oleju – ok. 1,5 l/8000km. Kopcił przy rozruchu zimnego silnika. Sprężanie – 12,6 w każdym cylindrze. Zdecydowałem się na remont silnika. Po rozebraniu mechanik ocenił, że przez uszczelniacze zaworowe nie przenika olej, więc to raczej pierścienie. Kazałem wymienić. Auto zyskało na mocy, lepiej się zbiera z niskich obrotów. Przejechałem 500 km i na razie oleju nie ubywa. Koszt – 2300 zł, w tym nowe świece, olej i płyn chłodniczy.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
artureck napisał(a):Czułem spadek mocy i skromne, ale jednak spalanie oleju – ok. 1,5 l/8000km. Kopcił przy rozruchu zimnego silnika. Sprężanie – 12,6 w każdym cylindrze. Zdecydowałem się na remont silnika. Po rozebraniu mechanik ocenił, że przez uszczelniacze zaworowe nie przenika olej, więc to raczej pierścienie. Kazałem wymienić. Auto zyskało na mocy, lepiej się zbiera z niskich obrotów. Przejechałem 500 km i na razie oleju nie ubywa. Koszt – 2300 zł, w tym nowe świece, olej i płyn chłodniczy.
Jak tylko będą $$ zacznę od remontu
- Od: 4 maja 2011, 23:27
- Posty: 31
- Skąd: Małopolska
- Auto: M3 • 2.0 TS • '04
Lekkie odswiezenie..
Majac juz kase zaczalem od wymiany tej sondy o ktorej tak wszedzie pelno.
Pomoglo na tyle ze zgasl "check", samochod wydaje mi sie bardziej zwawszy,
teraz pytanie tylko czy spalanie sie zmieni ( w co wierze )
i czy przestanie brac olej ( w co nie wierze ,bo sonda za duzo wspolnego z tym nie ma ).
Tak ze caly czas w planach mam remont lub swap.
pzdr
Majac juz kase zaczalem od wymiany tej sondy o ktorej tak wszedzie pelno.
Pomoglo na tyle ze zgasl "check", samochod wydaje mi sie bardziej zwawszy,
teraz pytanie tylko czy spalanie sie zmieni ( w co wierze )
i czy przestanie brac olej ( w co nie wierze ,bo sonda za duzo wspolnego z tym nie ma ).
Tak ze caly czas w planach mam remont lub swap.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
pzdr
- Od: 4 maja 2011, 23:27
- Posty: 31
- Skąd: Małopolska
- Auto: M3 • 2.0 TS • '04
teoretycznie => zbyt bogata mieszanka, paliwo nie spala się całkowicie, część paliwa może dostawać się do oleju silnikowego, a rozrzedzony olej będzie się szybciej spalał.
akostarek napisał(a):teoretycznie => zbyt bogata mieszanka, paliwo nie spala się całkowicie, część paliwa może dostawać się do oleju silnikowego, a rozrzedzony olej będzie się szybciej spalał.
Naprawde mnie pocieszyles
To teraz zostaje mi obserwowac stan oleju i dzialac dalej w razie Wu
- Od: 4 maja 2011, 23:27
- Posty: 31
- Skąd: Małopolska
- Auto: M3 • 2.0 TS • '04
akostarek napisał(a):teoretycznie => zbyt bogata mieszanka, paliwo nie spala się całkowicie, część paliwa może dostawać się do oleju silnikowego, a rozrzedzony olej będzie się szybciej spalał.
albo powinno go przybyć
Po dluzszym czasie , Madzia przeszla remont w roli glownej wymiana pierscieni.
(nie bylo ich juz prawie w ogole)
Samochodzik odbieram w srode, zobaczymy jakie sa wyniki.
Mechanik zapewnia zerowe spalanie oleju.
Prawdopodobnie ma racje ,teraz pytanie czy spalanie benz/gaz bedzie prawidlowe.
Pozdrawiam.
(nie bylo ich juz prawie w ogole)
Samochodzik odbieram w srode, zobaczymy jakie sa wyniki.
Mechanik zapewnia zerowe spalanie oleju.
Prawdopodobnie ma racje ,teraz pytanie czy spalanie benz/gaz bedzie prawidlowe.
Pozdrawiam.
- Od: 4 maja 2011, 23:27
- Posty: 31
- Skąd: Małopolska
- Auto: M3 • 2.0 TS • '04
Rozumiem, że miałeś zainstalowaną instalację LPG ?
Ehh, czyli to jest prawdopodobnie powód wypalenia pierścieni...
Tylko mnie to utwierdza w przekonaniu, że gaz to zło
Tylko mnie to utwierdza w przekonaniu, że gaz to zło
radzi89 generalizujesz.
Wyjdę na obrońcę podtlenku LPG ale zawsze może się okazać że instalacja nie była poprawnie założona, ustawiona.
No offence z00nk
z00nk ile kosztowało wymienienie sondy? i czy wymieniałeś dwie czy tylko jedną? Za obie wychodzi niecałe 800 złotych no i jeszcze wymiana
Wyjdę na obrońcę podtlenku LPG ale zawsze może się okazać że instalacja nie była poprawnie założona, ustawiona.
No offence z00nk
z00nk ile kosztowało wymienienie sondy? i czy wymieniałeś dwie czy tylko jedną? Za obie wychodzi niecałe 800 złotych no i jeszcze wymiana
Seraf napisał(a):radzi89 generalizujesz.
Wyjdę na obrońcę podtlenku LPG ale zawsze może się okazać że instalacja nie była poprawnie założona, ustawiona.
No offence z00nk
z00nk ile kosztowało wymienienie sondy? i czy wymieniałeś dwie czy tylko jedną? Za obie wychodzi niecałe 800 złotych no i jeszcze wymiana
Wiec tak, poprawka/odpowiedz na pytanie radzi89:
• Kupilem M3 , miala 180 tys. , zalozylem gaz , po nastepnych 5 tys. zauwazylem strate oleju.
Seraf:
• Instalacja jest zalozona prawidlowo.
•Wymienilem jedna sonde (430zł z wymiana).
- Od: 4 maja 2011, 23:27
- Posty: 31
- Skąd: Małopolska
- Auto: M3 • 2.0 TS • '04
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości