Bardzo wysokie spalanie – BK 2.0 150km 2006r ( rozwiązanie – wymiana sondy lambda )

Postprzez Jericho » 27 lis 2011, 10:59

Dokładnie, też radzę zastanowić się nad remontem silnika niż jego zamianą. Kupując drugi, nigdy nie będziesz wiedział ile tak faktycznie ma przebiegu, a gwarancja jaką dają na takie motory jest zwykle rozruchowa. Jak zrobisz remont to powinieneś cieszyć się spokojną jazdą, aż do momentu sprzedaży.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 09:17
Posty: 454 (0/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR

Postprzez z00nk » 27 lis 2011, 12:49

Dominooo napisał(a):
z00nk napisał(a):Skala jest dość prosta.

Spokojna jazda wystarczy mi 5L oleju na jakies 3000 km.
Cykl łączony czyli spokojna + trochu zabawy ,to można się pozbyć 5L w jakies 1.400 km.


No to grubo. Spore koszty przed Tobą, jeśli chcesz doprowadzić silnik do stanu pełnej używalności.


2500 zł silnik + 500 koszty u mechanika... tak mniej wiecej <nie powiem>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2011, 23:27
Posty: 31
Skąd: Małopolska
Auto: M3 • 2.0 TS • '04

Postprzez z00nk » 27 lis 2011, 12:51

marcin255 napisał(a):chyba uszczelka pod głowicą + pierścienie olejowe , jak sam zrobisz to wiesz co masz jak zrobisz swapa to też możesz trafić .....


Też słyszałem taką opinie ,a jeżeli to prawda to koszta nie wiele się będą różnić od swapa.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2011, 23:27
Posty: 31
Skąd: Małopolska
Auto: M3 • 2.0 TS • '04

Postprzez z00nk » 27 lis 2011, 12:55

Jericho napisał(a):...aż do momentu sprzedaży.


... a jeżeli nie chcę sprzedawać ;)? Zarobie na inny to m3 zostawie ,sprzedaż odpada ,dlatego szukam wiarygodnego źródła z silnikami do tego modelu. Nie śpieszy mi się ,śpieszyło mi się na początku ze wszystkim po zakupie bo też były problemy ,teraz jeżdżę i czekam na rozwój sytuacji co do kupna dobrego silnika i użytkowania samochodu na stałe dla siebie.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2011, 23:27
Posty: 31
Skąd: Małopolska
Auto: M3 • 2.0 TS • '04

Postprzez radzi89 » 27 lis 2011, 13:00

Skoro nei chcesz sie auta pozbywac to tym bardziej zastanow sie na remontem. Koszty tego beda pewnie troche wieksze. Przy takim remoncie lepiej zrobic wszystko tj. uszczelniacze zaworowe, planowanie glowicy, panewki, szlif walu, pierscienie itd. Powinno to kosztowac jakies 4500 zl ale jesli zrobi to mechanik , ktory sie na tym zna masz pewnosc , ze ten silnik flugo pozyje :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez z00nk » 27 lis 2011, 13:19

radzi89 napisał(a):Skoro nei chcesz sie auta pozbywac to tym bardziej zastanow sie na remontem. Koszty tego beda pewnie troche wieksze. Przy takim remoncie lepiej zrobic wszystko tj. uszczelniacze zaworowe, planowanie glowicy, panewki, szlif walu, pierscienie itd. Powinno to kosztowac jakies 4500 zl ale jesli zrobi to mechanik , ktory sie na tym zna masz pewnosc , ze ten silnik flugo pozyje :)


Pewnie masz racje ,jak się tylko jakaś gotówka odłoży i zacznę działac to dam wam znać jakie postępy.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2011, 23:27
Posty: 31
Skąd: Małopolska
Auto: M3 • 2.0 TS • '04

Postprzez z00nk » 27 lis 2011, 13:21

z00nk napisał(a):
radzi89 napisał(a):Skoro nei chcesz sie auta pozbywac to tym bardziej zastanow sie na remontem. Koszty tego beda pewnie troche wieksze. Przy takim remoncie lepiej zrobic wszystko tj. uszczelniacze zaworowe, planowanie glowicy, panewki, szlif walu, pierscienie itd. Powinno to kosztowac jakies 4500 zl ale jesli zrobi to mechanik , ktory sie na tym zna masz pewnosc , ze ten silnik flugo pozyje :)


Pewnie masz racje ,jak się tylko jakaś gotówka odłoży i zacznę działac to dam wam znać jakie postępy.

Ps. ..a jeszcze nie dawno myślałem że następny zakup do m3 bedzie takie cóś http://www.ebay.com/itm/8-INCH-HD-NEW-M3-MAZDA3-CAR-RADIO-DVD-BT-iPod-GPS-dual-/220761776869?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item33666d62e5
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2011, 23:27
Posty: 31
Skąd: Małopolska
Auto: M3 • 2.0 TS • '04

Postprzez some1 » 27 lis 2011, 13:50

Ten panel jest do BL, nie do BK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez artureck » 27 lis 2011, 18:29

Czułem spadek mocy i skromne, ale jednak spalanie oleju – ok. 1,5 l/8000km. Kopcił przy rozruchu zimnego silnika. Sprężanie – 12,6 w każdym cylindrze. Zdecydowałem się na remont silnika. Po rozebraniu mechanik ocenił, że przez uszczelniacze zaworowe nie przenika olej, więc to raczej pierścienie. Kazałem wymienić. Auto zyskało na mocy, lepiej się zbiera z niskich obrotów. Przejechałem 500 km i na razie oleju nie ubywa. Koszt – 2300 zł, w tym nowe świece, olej i płyn chłodniczy.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez z00nk » 27 lis 2011, 20:25

artureck napisał(a):Czułem spadek mocy i skromne, ale jednak spalanie oleju – ok. 1,5 l/8000km. Kopcił przy rozruchu zimnego silnika. Sprężanie – 12,6 w każdym cylindrze. Zdecydowałem się na remont silnika. Po rozebraniu mechanik ocenił, że przez uszczelniacze zaworowe nie przenika olej, więc to raczej pierścienie. Kazałem wymienić. Auto zyskało na mocy, lepiej się zbiera z niskich obrotów. Przejechałem 500 km i na razie oleju nie ubywa. Koszt – 2300 zł, w tym nowe świece, olej i płyn chłodniczy.


Jak tylko będą $$ zacznę od remontu ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2011, 23:27
Posty: 31
Skąd: Małopolska
Auto: M3 • 2.0 TS • '04

Postprzez z00nk » 23 lut 2012, 13:37

Lekkie odswiezenie..

Majac juz kase zaczalem od wymiany tej sondy o ktorej tak wszedzie pelno.

Pomoglo na tyle ze zgasl "check", samochod wydaje mi sie bardziej zwawszy,
teraz pytanie tylko czy spalanie sie zmieni ( w co wierze )
i czy przestanie brac olej ( w co nie wierze ,bo sonda za duzo wspolnego z tym nie ma ).

Tak ze caly czas w planach mam remont lub swap. :]

pzdr
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2011, 23:27
Posty: 31
Skąd: Małopolska
Auto: M3 • 2.0 TS • '04

Postprzez akostarek » 23 lut 2012, 14:09

teoretycznie => zbyt bogata mieszanka, paliwo nie spala się całkowicie, część paliwa może dostawać się do oleju silnikowego, a rozrzedzony olej będzie się szybciej spalał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez z00nk » 23 lut 2012, 14:23

akostarek napisał(a):teoretycznie => zbyt bogata mieszanka, paliwo nie spala się całkowicie, część paliwa może dostawać się do oleju silnikowego, a rozrzedzony olej będzie się szybciej spalał.


Naprawde mnie pocieszyles :)

To teraz zostaje mi obserwowac stan oleju i dzialac dalej w razie Wu ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2011, 23:27
Posty: 31
Skąd: Małopolska
Auto: M3 • 2.0 TS • '04

Postprzez marcin255 » 23 lut 2012, 16:29

akostarek napisał(a):teoretycznie => zbyt bogata mieszanka, paliwo nie spala się całkowicie, część paliwa może dostawać się do oleju silnikowego, a rozrzedzony olej będzie się szybciej spalał.


albo powinno go przybyć
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez z00nk » 20 kwi 2012, 12:18

Po dluzszym czasie , Madzia przeszla remont w roli glownej wymiana pierscieni.
(nie bylo ich juz prawie w ogole)

Samochodzik odbieram w srode, zobaczymy jakie sa wyniki.
Mechanik zapewnia zerowe spalanie oleju.

Prawdopodobnie ma racje ,teraz pytanie czy spalanie benz/gaz bedzie prawidlowe.

Pozdrawiam.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2011, 23:27
Posty: 31
Skąd: Małopolska
Auto: M3 • 2.0 TS • '04

Postprzez radzi89 » 20 kwi 2012, 12:21

Rozumiem, że miałeś zainstalowaną instalację LPG ?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez z00nk » 20 kwi 2012, 13:03

radzi89 napisał(a):Rozumiem, że miałeś zainstalowaną instalację LPG ?


Tak.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2011, 23:27
Posty: 31
Skąd: Małopolska
Auto: M3 • 2.0 TS • '04

Postprzez radzi89 » 20 kwi 2012, 18:04

Ehh, czyli to jest prawdopodobnie powód wypalenia pierścieni...
Tylko mnie to utwierdza w przekonaniu, że gaz to zło :(
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Seraf » 21 kwi 2012, 12:06

radzi89 generalizujesz.
Wyjdę na obrońcę podtlenku LPG ale zawsze może się okazać że instalacja nie była poprawnie założona, ustawiona.
No offence z00nk

z00nk ile kosztowało wymienienie sondy? i czy wymieniałeś dwie czy tylko jedną? Za obie wychodzi niecałe 800 złotych no i jeszcze wymiana :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez z00nk » 21 kwi 2012, 13:40

Seraf napisał(a):radzi89 generalizujesz.
Wyjdę na obrońcę podtlenku LPG ale zawsze może się okazać że instalacja nie była poprawnie założona, ustawiona.
No offence z00nk

z00nk ile kosztowało wymienienie sondy? i czy wymieniałeś dwie czy tylko jedną? Za obie wychodzi niecałe 800 złotych no i jeszcze wymiana :D


Wiec tak, poprawka/odpowiedz na pytanie radzi89:

• Kupilem M3 , miala 180 tys. , zalozylem gaz , po nastepnych 5 tys. zauwazylem strate oleju.


Seraf:

• Instalacja jest zalozona prawidlowo.

•Wymienilem jedna sonde (430zł z wymiana).
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2011, 23:27
Posty: 31
Skąd: Małopolska
Auto: M3 • 2.0 TS • '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323