Wysokie obroty biegu jałowego podczas jazdy 2,0 FS

Postprzez lucas83 » 18 kwi 2012, 10:35

Masz tylko przepustnicę czy też jakieś inne klamoty? Czy było przy niej coś regulowane, TPS, itp.?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez kolo_00 » 18 kwi 2012, 10:44

tps nie byl ruszany zdjęta tak jak stal wszystko chodzi.
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez lucas83 » 18 kwi 2012, 10:45

OK, a IAC jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez kolo_00 » 18 kwi 2012, 11:04

tak.
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez Tomaszz » 19 kwi 2012, 10:44

Mam podobny problem. Czyściłem przepustnicę i po złożeniu mam tak, że podczas jazdy silnik nie schodzi od razu z obrotów, tylko przez chwilę je utrzymuje i schodzi troszkę wolniej. W trakcie jazdy obroty spadają tylko do ok. 1000 obr/min, dopiero na postoju po kilku sekundach obroty spadają do 750. Oprócz tego mam wrażenie, że silnik zaczął delikatnie nierówno pracować.

Dzisiaj chcę się zabrać za czyszczenie IAC i może TPS. "Może" dlatego, że boję się, że go później nie wyreguluję. Gdzieś w starszym wątku wyczytałem, żeby TPS broń Boże nie ruszać, tutaj wszyscy regulują i jest dobrze. Więc jak? Czyścić, czy nie?
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 00:08
Posty: 28
Auto: Mazda 626 2.0 115 KM, 2001r.

Postprzez lucas83 » 19 kwi 2012, 12:44

TPSu nie ruszaj, bo tam nie ma czego czyścić :) Zajmij się prędzej przeczyszczeniem IAC/regulacją obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Tomaszz » 19 kwi 2012, 16:06

Dzięki. To właśnie chciałem usłyszeć.

Mam jeszcze pytanie odnośnie regulacji. Gdzie jest śruba bypassu?
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 00:08
Posty: 28
Auto: Mazda 626 2.0 115 KM, 2001r.

Postprzez Gregory » 19 kwi 2012, 19:39

Śruba bypassu jest na przepustnicy :P w tej samej płaszczyźnie co cięgno od gazu, z 4 cm od niego. Jak sobie weźmiesz dłuższy śrubokręt to on będzie praktycznie po wtyczce IAC obcierał, śruba jest w takim małym zagłębieniu

Ale namotałem <wow>
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez Tomaszz » 19 kwi 2012, 20:02

Czyli jeszcze raz:
1. Na uruchomionym silniku i odpiętym IAC wkręcam śrubę bypassu i odkręcam o 2,5 – 3 obr, tak, żeby obroty silnika wynosiły 550-600
2. Podpinam IAC i kręcę nim tak, żeby było 750 obr/min
Tak?

Operację przeprowadzać na ciepłym silniku, czy można od razu po odpaleniu?
Zwierać TEN+GND?
Czy IAC odpiąć po uruchomieniu?

Błagam odpiszcie, bo chcę dzisiaj to wyregulować. <płacze>
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 00:08
Posty: 28
Auto: Mazda 626 2.0 115 KM, 2001r.

Postprzez emilios8 » 20 sie 2012, 15:58

Witam serdecznie,

Koledzy jak w końcu udało wam się rozwiązać problem obrotów. Dopadło i mnie i już od jakiegoś czasu zmagam się z tym, po drodze okazało się również że lambda do wymiany, po wymianie poprawiło się znacznie ale to jeszcze nie jest to. Co ciekawe na starej sondzie odpięcie IAC skutkowało zgaśnięciem silnika a teraz kiedy jest sprawna mogę sobie kręcić bypassem bezkarnie a obroty spadają do 600 i nic więcej. Czy to kwestia cierpliwej regulacji czy jakiś inny czujnik uwalony mam?

Przepustnica czysta, dolot szczelny, wymiana świec i przewodów jakieś 3 tyś km temu. Kiedy auto się toczy np do skrzyżowania mam 1600 obrotów i po zatrzymaniu jakieś 3 – 4 sekundy upływa zanim opadną do normalnego poziomu przystając lekko przy 1100 obr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6