jak masz jakis link chetnie poczytam. tylko nie do 112 stron o opiniach o olejach ( tego nikt normalny w calosci nie przeczyta) a do jakiegos testu konkretnego.
Apropos kolektora, to czy skreciles flansze nowego i starego ze soba podczas spawania?? Flansze z kwasa lubia sie giac podczas spawania. Jak przylgnia bedzie krzywa to sam wiesz jaki efekt bedzie
Dokladnie piwo, rownie dobrze zamiast filtrona moglbys szmate wlozyc i by bylo lepiej oraz wlac oleju z oliwek tloczonego na zimno. ja za valvolina pelen syntetyk VR1 racing zaplacilem 140zl DUZO??? a filtr knechta 20zl, oszczedzanie na podstawach to chyba nie ten kierunek. A ta kibel rura to juz mega pomylka, to lepiej zostaw serie bo napewno bedzie o wiele lepiej. Co do kolektorkow to wygladaja bardzo ladnie prawie ksiazkowo, jestem ciekaw jak teraz bedzie ryczec sobie samochodzik.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014 BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015 Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016 Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Ravo się mondrzy o olejach, lejąc castrola , a według "testów" najlepszy jest purple'o'cośtam i ceramizer . Co do Filtrona, to montowałem go do wszystkich samochodów i nigdy nie zauważyłem, żeby coś się z nimi działo – porównanie otworków jeszcze o niczym nie mówi.
Czy ten kolektor jest jakoś policzony? Chodzi o długości poszczególnych rur przed połączeniem?
policzony jest tak by pasowal pod auto, a wierz mi nie ejst to proste. wszedfzie cos przeszkadza. jak nie pompa wody to nadowzie jak nie nadwozie to blacha w podwoziu. wszedzzie cos sterczy i upchac kolektor to sztuka cierpliwosci. byl juz z 10 razy poprawiany a jeszcze nie pasuje do auta.
niestety nie. juz nie mam napinki takiejc zasowej bo i tak na zlot mazdy sie nie wyrobilem. caly czas walcze z kolektorem wydechowym, a tertaz jeszcze pompe wody trzeba jakos popodpinac. wiec strojenie pewnie dopiero po przyszlej wyplacie czyli po 10tym jak dobrze pojdzie. a tu urlop sie zbliza i kase trzeba oszczedzac. znow kwestia priorytetow.
niestety prace ida topornie. wiecznie cos nie pasuje. juz 5 raz przerabialem kolektor wydechowy, bo haczyl albo o rure pompy wody albo od spodu nie miescila sie blacha alu, albo polos przeszkadzala. dalej kolektor ssacy z 2,4 opiera sie o alternator 100A i kurcze trzeba bylo znow sciagac go, by podpilowac sruby od klem zasilajacych. poza tym po odpaleniu zaczelo syczec spod niego czyli gdzies uszczelki seryjne nie trzymaja wiec trzeba dac jakas porzadna uszczelke z korka a nie jakies patenty z dentki rowerowej jakie sa w seryjnym dolocie. pompka elektryczna zamotnowana ale jakos plynu w zbiorniczku wyrownawczym przybywa nie wiem czemu.
moze troche uklad sie przypowietrzyl. ogolnie pompa dziala fajnie. zasilanie wzielem z rozrusznika poprzez seryjny bezpiecznik a start z przekaznika pompy paliwa. dziala to fajnie i szybko dosc chlodnica sie nagrzewa. oczywiscie srodek termostatu powedrowal do kosza, tak samo jak wiatraczek seryjnej pompy wody mechaniczej, lancuch i napinacze pompy wody i walkow balansujacych takze.
poza tym wibracje z silnika po zalozeniu poduch poli mocno przechodza na nadwozie. z pozytywow to to ze obroty na wlakach swiatkach wcale nie faluja na wolnych obrotach. dodatkowo chyba linki od wybeiraka skrzyni biegow sie potopily w srodku bo biegi ciezko wchodza a nie widac jakiegos mechanicznego zgniecenia. podejrzewam ze to dzielo seryjnego kolketora ktory przegrzal je. troche w dziwnym miejscu te linki przechodza ( za blisko kolektora wydechowego) pare zdjec zwlok samochodu :
też mam kibelrurę w oplu W miejscu gdzie seryjna puszka łączy się z seryjnym łapaczem powietrza. Tylko ja swoją okleiłem mechatą izolacją i wygląda jak profi z respectu
Uszczelkę pod kolektor ssący zrób z teflonu/tarflenu (wystrczy 3-4mm grubości) i daj cienką warstwę sylikonu, np. dirco, loctite, etc. Seryjną zeskanuj, obysuj w jakimś CAD'owskim programie i wytnij w CNC. Odizolujesz termicznie w ten sposób dodatkowo kolektor ssący od głowicy. Kilka koni z tego wpadnie, pomimo nieznacznego zwiększenia pojemności układu ssącego. Sprawdzony patent Koledze taką robiłem do K20 i 8hp przyszło – tyle, że to Honda
Chociażby uszczelki Hondaty (niebieskie) są wykonane z tego kosmicznego, tajemniczego materiału
Ostatnio edytowano 29 kwi 2012, 23:32 przez onyx, łącznie edytowano 1 raz