Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

Postprzez piwo » 6 kwi 2012, 19:10

tak wyglada kolektor po wyspawaniu, waga 8,2kg (stary 11kg; 3kg mniej :) ) :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

no i tasma termoizolacyjna z re5pecta:

Obrazek

Obrazek
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4890 (273/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez ravo » 6 kwi 2012, 22:02

piwo napisał(a):stad potem takie opinie.

mówię o testach nie opiniach ale ok :) wolność Tomku w swoim domku
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez piwo » 6 kwi 2012, 22:19

jak masz jakis link chetnie poczytam. tylko nie do 112 stron o opiniach o olejach ( tego nikt normalny w calosci nie przeczyta) a do jakiegos testu konkretnego.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4890 (273/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez onyx » 6 kwi 2012, 23:35

Apropos kolektora, to czy skreciles flansze nowego i starego ze soba podczas spawania?? Flansze z kwasa lubia sie giac podczas spawania. Jak przylgnia bedzie krzywa to sam wiesz jaki efekt bedzie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez mx6sc » 7 kwi 2012, 00:21

dzieło sztuki (na fotkach)
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Capazo » 7 kwi 2012, 12:33

Szyna napisał(a):Są jeszcze np. Motul, Valvoline, ;)



Dokladnie piwo, rownie dobrze zamiast filtrona moglbys szmate wlozyc i by bylo lepiej oraz wlac oleju z oliwek tloczonego na zimno. ja za valvolina pelen syntetyk VR1 racing zaplacilem 140zl DUZO??? a filtr knechta 20zl, oszczedzanie na podstawach to chyba nie ten kierunek. A ta kibel rura to juz mega pomylka, to lepiej zostaw serie bo napewno bedzie o wiele lepiej. Co do kolektorkow to wygladaja bardzo ladnie prawie ksiazkowo, jestem ciekaw jak teraz bedzie ryczec sobie samochodzik.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez ravestation » 7 kwi 2012, 15:12

ja w zmodyfikowanym Cooperze S Works lałem Mobil1, tak jak kazało BMW i było git...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2009, 11:09
Posty: 675
Skąd: Bydgoszcz
Auto: evo9

Postprzez Dominator » 7 kwi 2012, 16:37

Capazo napisał(a):Dokladnie piwo, rownie dobrze zamiast filtrona moglbys szmate wlozyc i by bylo lepiej

A co ten filtron, taki zły? Częściej narzekania są na tego knechta niż filtrona.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez piwo » 18 kwi 2012, 22:26

nowy nabytek:
Obrazek

nowka sztuka nie smigana.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4890 (273/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Capazo » 19 kwi 2012, 00:38

No to teraz Macius ladnie skladaj do kupy i zobaczymy jak to lata:D
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Paweł » 19 kwi 2012, 03:51

Ravo się mondrzy o olejach, lejąc castrola <lol>, a według "testów" najlepszy jest purple'o'cośtam i ceramizer ;). Co do Filtrona, to montowałem go do wszystkich samochodów i nigdy nie zauważyłem, żeby coś się z nimi działo – porównanie otworków jeszcze o niczym nie mówi.

Czy ten kolektor jest jakoś policzony? Chodzi o długości poszczególnych rur przed połączeniem?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/957)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez piwo » 19 kwi 2012, 07:14

policzony jest tak by pasowal pod auto, a wierz mi nie ejst to proste. wszedfzie cos przeszkadza. jak nie pompa wody to nadowzie jak nie nadwozie to blacha w podwoziu. wszedzzie cos sterczy i upchac kolektor to sztuka cierpliwosci. byl juz z 10 razy poprawiany a jeszcze nie pasuje do auta.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4890 (273/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez ravo » 19 kwi 2012, 08:44

Paweł napisał(a):Ravo się mondrzy o olejach, lejąc castrola

do subaru ? żartujesz mam shella 10w60
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Gib » 22 kwi 2012, 22:41

Stroiłeś już w tem krematorze?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Szyna » 23 kwi 2012, 08:29

Najpierw trzeba zapytać czy udało mu się poskładać ten kolektor do kupy ? :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez piwo » 23 kwi 2012, 10:16

niestety nie. juz nie mam napinki takiejc zasowej bo i tak na zlot mazdy sie nie wyrobilem. caly czas walcze z kolektorem wydechowym, a tertaz jeszcze pompe wody trzeba jakos popodpinac. wiec strojenie pewnie dopiero po przyszlej wyplacie czyli po 10tym jak dobrze pojdzie. a tu urlop sie zbliza i kase trzeba oszczedzac. znow kwestia priorytetow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4890 (273/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez piwo » 29 kwi 2012, 10:06

niestety prace ida topornie. wiecznie cos nie pasuje. juz 5 raz przerabialem kolektor wydechowy, bo haczyl albo o rure pompy wody albo od spodu nie miescila sie blacha alu, albo polos przeszkadzala. dalej kolektor ssacy z 2,4 opiera sie o alternator 100A i kurcze trzeba bylo znow sciagac go, by podpilowac sruby od klem zasilajacych. poza tym po odpaleniu zaczelo syczec spod niego czyli gdzies uszczelki seryjne nie trzymaja wiec trzeba dac jakas porzadna uszczelke z korka a nie jakies patenty z dentki rowerowej jakie sa w seryjnym dolocie. pompka elektryczna zamotnowana ale jakos plynu w zbiorniczku wyrownawczym przybywa nie wiem czemu.
Obrazek


moze troche uklad sie przypowietrzyl. ogolnie pompa dziala fajnie. zasilanie wzielem z rozrusznika poprzez seryjny bezpiecznik a start z przekaznika pompy paliwa. dziala to fajnie i szybko dosc chlodnica sie nagrzewa. oczywiscie srodek termostatu powedrowal do kosza, tak samo jak wiatraczek seryjnej pompy wody mechaniczej, lancuch i napinacze pompy wody i walkow balansujacych takze.

poza tym wibracje z silnika po zalozeniu poduch poli mocno przechodza na nadwozie. z pozytywow to to ze obroty na wlakach swiatkach wcale nie faluja na wolnych obrotach.
dodatkowo chyba linki od wybeiraka skrzyni biegow sie potopily w srodku bo biegi ciezko wchodza a nie widac jakiegos mechanicznego zgniecenia. podejrzewam ze to dzielo seryjnego kolketora ktory przegrzal je. troche w dziwnym miejscu te linki przechodza ( za blisko kolektora wydechowego)
pare zdjec zwlok samochodu :) :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4890 (273/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Gib » 29 kwi 2012, 12:20

też mam kibelrurę w oplu :) W miejscu gdzie seryjna puszka łączy się z seryjnym łapaczem powietrza. Tylko ja swoją okleiłem mechatą izolacją i wygląda jak profi z respectu ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Szyna » 29 kwi 2012, 12:45

No ładnie idzie tylko trochę długo :D Ale ta kibel rure mogłeś faktycznie czymś zamaskować :P
Składaj to padło i przyjeżdżaj do nas na majówkę ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez onyx » 29 kwi 2012, 23:28

Uszczelkę pod kolektor ssący zrób z teflonu/tarflenu (wystrczy 3-4mm grubości) i daj cienką warstwę sylikonu, np. dirco, loctite, etc. :) Seryjną zeskanuj, obysuj w jakimś CAD'owskim programie i wytnij w CNC. Odizolujesz termicznie w ten sposób dodatkowo kolektor ssący od głowicy. Kilka koni z tego wpadnie, pomimo nieznacznego zwiększenia pojemności układu ssącego. Sprawdzony patent :) Koledze taką robiłem do K20 i 8hp przyszło – tyle, że to Honda <czarodziej>

Chociażby uszczelki Hondaty (niebieskie) są wykonane z tego kosmicznego, tajemniczego materiału :D
Ostatnio edytowano 29 kwi 2012, 23:32 przez onyx, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy