Ocieranie opon o nadkola.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sebek-71 » 22 mar 2012, 21:34

toster01 napisał(a):Sorry. Nie spojżał <zawstydzony>

O i ja też <lol>
Ale temat na czasie, bo wiosna idzie...(już jest hehe)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1142 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez maczek7 » 15 kwi 2012, 11:02

Witam.
Kupiłem felgi 16 oraz opony 205x55 do mojej Madzi xedos 6 CA 1.6 113km 1994r, i tu pojawia się problem.
Podczas jazdy przy skrętach oraz najechaniu na jakąś nierówność bądź dziurę czuć i słychać jak by opona o coś haczyła. I z tym zwracam się do was, ponieważ nie mam zielonego pojęcia o co to haczy, ściągnąłem koło i nie widać o co to obciera. Sezon temu były założone opony 205x50 i żadnego problemu nie było, teraz tylko 5mm różnicy i zaczęły się schody. Czy ktoś miał może podobny problem, bądź wie co może być przyczynom w moim przypadku?
maczek7
 

Postprzez kamil6423 » 15 kwi 2012, 11:20

205x55- 55 to nie wysokość w mm a stosunek procentowy wysokości opony do jej szerokości. Zatem wysokość opony wzrosła nie o 5 mm jak sugerujesz a o 10,25 mm (cała opona o 20,5 mm) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2010, 16:54
Posty: 157
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 6 2.0 1993r

Postprzez Setritus » 15 kwi 2012, 11:54

Mam u siebie 225/45/R18, kalkulator opon pokazuje mi ze moje koło ma średnice o 27mm większą niż twoje, a u mnie nic nie ociera. Sprawdź czy to na pewno opona, skręć koła do pozycji w której słychać dźwięk, wysiądź i sprawdź czy opona dotyka plastików. Być może masz po prostu odstające chlapacze, też tak miałem, z lewej strony było okej ale z prawej szorowała opona o chlapacz, chwyciłem go w jednym miejscu śrubką i jest okej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez maczek7 » 15 kwi 2012, 12:09

To słychać z tyłu a tam chlapaczy nie mam :)
maczek7
 

Postprzez sebek-71 » 15 kwi 2012, 12:36

A zawiechę z tyłu masz ok?Bo jak jest wywalona(nisko siedzi), to może ci opona o kielich amorka obcierać.
Ja miałem 205/50 16'' i zarówno przy obniżonym, jak i seryjnym zawieszeniu było dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1142 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Hazu » 15 kwi 2012, 19:33

Cała sprawa rozbija się o szerokość i Et felgi.

Podaj jakie masz te parametry to Ci napiszę co jest nie tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez maczek7 » 15 kwi 2012, 22:49

felga r16
opona 205x55
dodam ze tylko i wyłącznie z tyłu obciera a z przodu normalnie gitara :)
maczek7
 

Postprzez sylwo » 15 kwi 2012, 23:00

Jeszcze ważne jest ET felgi, jak zbyt małe to może wadzić o kielich a zbyt duże o błotnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Hazu » 15 kwi 2012, 23:05

Hazu napisał(a):szerokość i Et felgi


???

Podałeś tylko wymiary opony a to akurat najmniej istotne.

To przede wszystkim parametry felgi decydują gdzie ta opona będzie siedzieć w nadkolu.

Oryginalnie felga powinna mieć szerokość 6" i Et 50

max parametry które mogą pozwolić schować się Twojej oponie w nadkole to:
Et nie mniejsze niż 40 przy szerokości felgi 7" (pod warunkiem że opona będzie normalna bo i w danym wymiarze opony różnią się balonem)

w/g tego możesz sobie wszytko policzyć


Pozostaje Ci:
wymienić felgi
wymienić opony
zmasakrować nadkola
lub pochylić koła


sylwo napisał(a):Jeszcze ważne jest ET felgi, jak zbyt małe to może wadzić o kielich a zbyt duże o błotnik

To raczej odwrotnie :D
Ostatnio edytowano 15 kwi 2012, 23:21 przez Hazu, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hazu » 15 kwi 2012, 23:05

\
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez sebek-71 » 16 kwi 2012, 00:28

A ja myślałem, że ori fele do xeda mają ET 45?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1142 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez sylwo » 16 kwi 2012, 00:42

Yyyy liczcie sobie
15/6 cali to ori felgi do CA KF
Obrazek
http://www.felgi.pl/artykul/szerokosc-felgi-i-odsadzenie-et-offset
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez MichałB » 16 kwi 2012, 17:18

sebek-71 napisał(a):A ja myślałem, że ori fele do xeda mają ET 45?


dobrze mówisz viewtopic.php?f=97&t=33217 tutaj sa wszystkie rozmiary felg mazdy
polecam tez to http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/k ... r-et-felgi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 11:26
Posty: 327 (2/3)
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda xedos 6 V6 2,5L KL LPG 1999

Postprzez radar88 » 16 kwi 2012, 19:17

Łączę z wątkiem o podobnej tematyce, proszę używać opcji szukaj, po znalezieniu wątku o podobnej tematyce można się do niego dopisać, jeżeli nie ma to później można zakładać wątek zgodny z
Regulamin działów modelowych
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez ryziu1989 » 7 maja 2012, 09:14

Kolego yrek28...
Mam pytanie czy uporałeś się z w/w problemem ?
Mi od jakiegoś czasu też dokucza taka przypadłość a zaczeło sie wsumie po wymianie tylnych tarcz i klocków. Jeżeli skrecam w prawo to slyszę właśnie jakieś obcieranie, harczenie z tyłu. Znajomy również powiedział mi że możę to być wina tylnych zacisków a moje są juz też chyba na wykończeniu. Ręczny predzej wg nie trzymał teraz działa z racji nowych klocków.
ryziu1989
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 00:30
Posty: 52
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 CA 93'

Postprzez yrek28 » 7 maja 2012, 10:24

Niestety kolego nie udało mi się z tym uporac poniewaz Mazda zostala sprzedana ale przypuszczam że. To wina pancerza linki ręcznego lub zacisku tylnego ale nie Jestem pewien
yrek28
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 22:34
Posty: 69
Skąd: kazimierz dolny
Auto: xedos 6 2.5 KL v6 170km 93r. XERXES
wedle nr vin to 09.05.1992r
Srebrny MIKI F6 Coral

Postprzez FranzV6 » 12 maja 2012, 10:01

zamykając temat z moim pytaniem:

nabyłem : AEZ ULTRA 17'' x 7,5" rozstaw 5x114,3 ET 38

niestety na gumach 235/45/17 continental

piszę niestety bo wizualnie lekko wychodzą poza obrys auta (ok 5mm) felgi są zaje... jazda super przed zakrętem nie trzeba zwalniać (gdy jest sucho:) ) spalanie skoczyło 2 litry z oponek 185/65/15 ale docelowo polecam aluski są trochę za masywne do Xedzia może ale mi cholernie się podobają jedynie szukam gum coś ok 215/45/17.

dodam jedynie:
Te alufelgi z ET 38 są dedykowane m. in. dla Xedosa 6tki
(przekłamanie silnika nareszcie prawie znika:) )

Edit:
Co do obcierania nadkoli (karoseria też to miałem irytuje bo wręcz obciera się skrajnie zewnętrzna część gumy ;/ wkładałem różnie usztywnienia (kupne sam nie kleiłem niczego:) ) aż nareszcie w ataku irytacji kupiłem gumy do busów (sprężyny u mnie są w takim stanie -na oko bdb- że jak założyłem standardowe gumy to były luźnie bałem się że zgubie). Z informacji od magika wiem, że można włożyć nawet 3 gumy normalne praktykuje się dwie. Ja mam jedną małą i dużą mniej więcej duża poniżej środka mała powyżej. Regularnie monituje stan sprężyn. Obcieranie ucichło mogę lecieć dwie paczki i na w miarę prostej nawierzchni nic (kierowca plus zapas , 42 l lpg i ful bak benzyny). Dwie osoby plus 3 torby podróżne + koło zapasowe i pełna 42 l. butla LPG i zbiornik 98ki na ful (czyli tu już jest ok 120-130 kg dodatkowej wagi na stałe w aucie:) ) śmiało mogę jechać do 160 (uważając na podłużne pofalowanie asfaltu) więc jest lepiej !!! Jadąc 100 :( obtarć brak. Dużo lepiej bo po założeniu felg z gumami (przypomnę 235/45/17) nie mogłem ujechać 1 km a teraz robię na raz 200 – 300 i może jedno lekkie ciche przytarcie po polskich drogach. Przód raczej nie czuje by tarł gdzieś nie ma tam żadnego usztywnienia jest idealnie.

Jedyne wady :
– spalanie 2litry więcej:) hehe nie narzekam;
– jak są koleiny musi człowiek trzymać kierę;
zaleta:
– jestem przyklejony do safaltu boje się co będzie jak wrócę zimą do 185:(;
– przyspieszenie w 60-160 jest lepiej odczuwalne choć nie wiem czemu (przyczepność? na 185 koła mi się nie buksowały a jednak inaczej to szło:) )
– hamowanie droga hamowania skróciła się o ok 30% :)

moje pytanie (potraktujcie je na serio ) nie jestem mechanikiem dlatego często może się wydawać coś co pisze dla osób świadomych technicznie śmiesznym ale :

– myślę o lakierowaniu auta na następną wiosnę może się już uda jestem ciekaw jak wyglądał by mój Xedzio z poszerzonymi nadkolami o ok 1-2cm :) Robić to? Jeżeli tak to sam tył czy też przód?
– jaka jest wasza opinia – to ważne bo wiele mądrych rzeczy tu można wyczytać że tak się podliżę hehe:) ???
– mniej lub więcej jak do tego się zabrać i jak to się robi? Mam tatę który swego czasu bawił się tworzywami sztucznymi przy jachtach iść w tym kierunku czy raczej jak było tu gdzieś na foto robi się to jakąś maszynką ??

Wszyscy się ze mnie śmieją że zwężają opony a ja poszerzam :) wiem to nie jest super sportowe auto ale wierzcie mi daje sobie radę i to dobrze a balonik 45 mimo, iż nie wygląda może cudnie jest na serio dobry w wygłuszeniu nierówności drogi.

Z góry dzięki za wszelkie opinie i za te pozytywne jak i negujące.
"... bunkrów nie ma ale też jest zaje_iście ..."
"Panie władzo ma pan racje niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość. Zdaje sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo, ale jechałem szybko gdyż lubię zapier_alać."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2010, 22:06
Posty: 42
Skąd: ex powiat Koszaliński
Auto: Xedos 6 2.0 V6 103KW 97'

PostTen post został usunięty przez radar88 12 maja 2012, 22:29.
Powód: Post pod postem

Postprzez ryziu1989 » 10 cze 2012, 22:07

Witam ponownie :)
Jestem po regeneracji tylnych zaciskow. Mam nowe tarcze, klocki i właśnie zregenerowane zaciski i nadal slyszę dziwne odgłosy podczas jazdy. Teraz występują jak wjadę na jakąś nierowna nawierzchnie, słychać wtedy dziwne obcieranie jakby klocek sie przesunął albo coś takiego. Jak nadusze hamulec albo pociągne lekko na chwile reczny to dziwek ustaje. Czy może ma ktoś jakies sugestie co to może byc ?
ryziu1989
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 00:30
Posty: 52
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 CA 93'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6