Mazda MPV LW RF 2004 r.

CW / CR / CP / LW / LV

Postprzez Erastotenes » 2 kwi 2012, 19:47

laminator napisał(a):Ja kupilem w carspeed.pl
Dzis bylem w Bydgoszczy i przy 80 km nie ma rewelacji.Jedynie jak stoi to rewelacja


Rozumiem, że nie ma sensu, aby kupować spryski od Tribute i montować je do BJ-tki, skoro efekt jest słaby przy prędkościach >80 km/h. Chyba , że zmiana na mocniejszy silniczek pomogłaby w czymś <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez sokoli_majster » 5 kwi 2012, 11:19

Erastotenes napisał(a):Rozumiem, że nie ma sensu, aby kupować spryski od Tribute i montować je do BJ-tki, skoro efekt jest słaby przy prędkościach >80 km/h. Chyba , że zmiana na mocniejszy silniczek pomogłaby w czymś <co?>


Wracając do tematu prędkości i spryskiwaczy szyb... Wystraszyliście mnie że nie działają przy wspomnianej prędkości, więc wczoraj miałem okazję śmigać po naszej pięknej, płatnej A2 i przy prędkości 80 km/h dochodzącej nawet do 100 km/h spryskiwacze sprawowały się bardzo dobrze. Owszem, powyżej tej prędkości psikały na dolną krawędź szyby ale to chyba zrozumiałe. Każde spryskiwacze , nie wiem jakie by były i jaki mocny by był silniczek, to jednak strumień płynu musi się ugiąć pod pędem powietrza.

No chyba ze zamontujecie sobie coś takiego: Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 5 kwi 2012, 11:43 przez sokoli_majster, łącznie edytowano 1 raz
sokoli_majster
 

Postprzez sokoli_majster » 11 kwi 2012, 14:38

Ta modyfikacja w moim aucie jest chyba ukoronowaniem wszystkich dotychczasowych dokonań... ale zacznijmy od początku Obrazek (no może nie do końca od początku bo za dużo opowiadania ale od najważniejszej rzeczy)

Pewnego kwietniowego poranka 2011 roku, dostałem list z Urzędu Celnego wzywającego mnie do zapłaty cła za dwie paczki z Japonii. Zapłaciłem i już niebawem listonosz przyniósł takie oto zawiniątka:
Obrazek

Po rozpakowaniu ukazały się dwa lusterka oraz przycisk do sterowania nimi.
Obrazek

Dla ciekawości dodam że nie spotkałem i chyba japończycy produkowali lusterka składane elektrycznie do Mazd MPV ale wyłącznie na swój, japoński rynek. Nigdzie ani w USA ani w Europie nie widziałem takich. Dlatego z nieukrywaną satysfakcją mogę przedstawić wam:
pierwsze w Polsce!
może pierwsze w Europie!
a być może pierwsze na Świecie!!!

Elektrycznie składane lusterka Mazda MPV (*wersja europejska)

No właśnie, w Japonii jeżdżą lewą stroną więc lusterka bez przeróbki są nic nie warte. Nie chciałem przekładam samych silniczków tylko dostosować całe lusterka żeby potem je móc przełożyć na zasadzie "plug&play".
Po pierwsze trzeba było lusterka rozłożyć na czynniki pierwsze i ustalić która część odpowiada za wychylenie lusterek (inne dla ruchy lewostronnego a inne dla prawostronnego). Ciężko było bo oś lusterka klinowała taka samozaciskowa podkładka:

Obrazek

W zaprzyjaźnionym zakładzie mechanicznym jakoś udało im się to zdjąć i w końcu udało się rozebrać lusterko na części pierwsze. Częścią odpowiedzialną za odpowiednie odchylenie lusterka (z wersji prawostronnej na lewostronną) okazała się podkładka z odpowiednimi wypustkami:

Obrazek
na zdjęciu po lewej dorobiona nowa (aluminiowa) podkładka, po prawej oryginalna z zaznaczeniem na czerwono miejsca którego "brakowało". W drugim lusterku z tej podkładki trzeba było "ująć" tyle samo miejsca. Podkładki do obu lusterek zostały od nowa wykonane na wzór oryginałów.

Otrzymane lusterka z Japonii miały tylko sterowanie i składanie elektryczne. Nie było natomiast podgrzewania. Z tym nie było za dużo problemów, wystarczyło przeciągnąć dwa kabelki i podłączyć je pod gniazdko.
Obrazek

Obrazek

Pozostał mi jeszcze do wykorzystania jeden pin w gnieździe. Wolne miejsce przewidziałem do podłączenia oryginalnych nakładek z kierunkowskazami. Fakt że kierunkowskazy mają dwa kabelki ("+" i "–") dlatego minus został "zabrany" z masy podgrzewania lusterek). Nakładki prezentują się tak:

Obrazek

Różne wzory kierunków (wybrałem środkowe)
Obrazek

widok z tyłu:
Obrazek

Na koniec pomysł podpatrzony z forum japońskiego z podświetlaniem otoczenia drzwi. Zamontowałem żaróweczkę diodową, unieruchomiłem silikonem a całość podkleiłem klejem Patex oraz plastikową obudowa od szkieł kontaktowych Obrazek

Obrazek

Obrazek

Schemat podłączenia wtyczki do lusterek:
Obrazek

1 – silnik składania lusterek (czerwony)
2 – ogrzewanie wkładu lusterka
3 – ogrzewanie wkładu lusterka
4 – silnik składania lusterek (szary)
5 – sterowanie wkładem (niebieski)
6 – sterowanie wkładem (czarny)
7 – sterowanie wkładem (brązowy)
8 – „+” do kierunkowskazów LED („–” podłączyć pod masę ogrzewania lusterek)

Pozostało polakierowanie obudów lusterek pod kolor nadwozia (w paczce przyjechały białe) oraz pomalowanie białym lakierem do paznokci wypustek przycisku do sterowania lusterkami – tak jak to jest w wersji poliftowej (przycisk był z przedlifta).

Obrazek

Oto fotki z zakończenia prac i wygląd finalny:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

PS. Dziurę po fabrycznych kierunkowskazach w błotnikach zaślepiłem naklejką "turbo" Obrazek
Ostatnio edytowano 12 kwi 2012, 10:02 przez sokoli_majster, łącznie edytowano 1 raz
sokoli_majster
 

Postprzez Erastotenes » 11 kwi 2012, 18:03

Piękny mod <spoko> <spoko> <spoko> Trzeba kiedyś obejrzeć na żywo to cudeńko :) :D Gratulacje :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Cerber » 11 kwi 2012, 22:50

fajne fajne:)
"To nie prędkość zabija, lecz gwałtowna jej utrata" – to takie motocyklove ;)

Kredyty dla firm! Finansowanie bieżącej działalności, inwestycje, leasingi – zapraszam :) Szeroka oferta! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2012, 23:13
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MPV 2.0 diesel 2002r

Postprzez enkai » 12 kwi 2012, 08:34

Ja Cię kręcę <serduszka> . Niesamowite.
Za co jest odpowiedzialna ta dorobiona podkładka? Kto Ci to wystrugał? Czym?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez sokoli_majster » 12 kwi 2012, 10:14

enkai napisał(a):Ja Cię kręcę <serduszka> . Niesamowite.
Za co jest odpowiedzialna ta dorobiona podkładka? Kto Ci to wystrugał? Czym?


enkai, ja Ci przerobię Twoje lusterka na składane elektrycznie a Ty mi zamontujesz zamykane elektrycznie drzwi Obrazek Obrazek

a teraz serio... Podkładka jest odpowiedzialna za kąt wychylenia lusterek w zależności po której stronie jest zamontowana kierownica (czy ruch lewostronny czy prawostronny). Podkładka ogranicza rozłożenie i złożenie lusterka. Idealnie mieli by anglicy w swoich MPV-kach bo takie lusterka z Japonii przekładaliby na zasadzie "plug&play" bez żadnych przeróbek.

Podkładkę "wystrugał" mi zaprzyjaźniony Zakład Mechaniczny SPOMASZ-POLMET a za wzór mieli moje oryginalne, europejskie podkładki. Chciałem żeby mi to zrobili w plexi, tak jak było w oryginale ale łatwiej im było zrobić w aluminium (wytoczyli i obskrawali).

Jest dużo Mazd MPV z Anglii i może w przyszłości komuś się przyda jak będzie odwrotnie przekładał lusterka z Anglii na Polskę. Wtedy trzeba wymienić tylko taką podkładkę (np. ze swoich starych lusterek)
sokoli_majster
 

Postprzez Wojtek » 12 kwi 2012, 16:28

moje uznanie za pomyslowosc... <spoko>

ps. moze bys sie pochwalil co do zrodla zakupow? tego japonskiego...
no daj namiary... <oczy>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Guinness » 12 kwi 2012, 18:12

<wow> No stary , czapki z głów . Wiemy już ile włożyłeś w to pracy i serca , a czy możesz zdradzić jak się to przekłada na stronę finansową .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez enkai » 12 kwi 2012, 23:14

Nie no Sokoli, to wcale takie różowe nie jest z tymi elektrycznymi wrotami. Nie dość, że pojazd trzeba prowadzić jak okręt wykorzystując wszelkie nierówności i okoliczności terenu oraz wiatru to jeszcze stosować checklisty uwzględniające włączenie lub wyłączenie systemów zależnie od okolicznosci, aby się potomstwo nie wyległo bez nadzoru. Kamień u szyi a za kilka lat będę pewno jedynym trzeźwym na pokładzie podczas powrotów, babskie auto – sic!

Ale podobnie jak z podświetlaniem butów, stosowanym przez niektórych zapytam, po co to oświetlanie otoczenia drzwi? Wysiadajcy nie widzi (a ma oświetlenie standardowe) a wsiadającemu mało oświetla. Może fotka wieczorową porą?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez sokoli_majster » 13 kwi 2012, 10:48

Wojtek napisał(a):ps. moze bys sie pochwalil co do zrodla zakupow? tego japonskiego...
no daj namiary... <oczy>

Jak napisałem wcześniej opisywana wyżej część jest jedynie skrawkiem całej historii szukania, kupienia, sprowadzenia i zamontowania lusterek. Jak ktoś wnikliwie mógł doczytać zajęło mi to rok! (w międzyczasie niezaplanowana wymiana silnika). Ale skoro pytasz Wojtku to odpowiem.
Skąd wziął się wogóle pomysł z lusterkami? Otóż jest takie forum japońskie gdzie ludziska pokazują swoje auta, m.in. Mazdy MPV (http://minkara.carview.co.jp). Tam podpatrzyłem że są takie lusterka składane elektrycznie jak i inne, wcześniej opisywane mody. Mazda samochód japoński więc najwięcej modów i dostępnych części robią sami Japończycy Obrazek

Ale wróćmy do lusterek... Najpierw szukałem firm które sprowadzają części lub inne "cuda" z Japonii. Nie ma ich za wiele a z tymi co się kontaktowałem to albo nie zajmują się taką drobnicą jak lusterka albo chcą jakąś większą cenę a nie do końca dają gwarancję na sprowadzenie towaru (jeszcze odpowiedniego).
Zdegustowany tym faktem postanowiłem poszukać lusterek i je sprowadzić na własną rękę. Zacząłem poszukiwania od strony ebay.com. Niestety, Ebay-a nie ma w Japonii – wyparł go z rynku inny gracz Yahoo Auctions. Oczywiście jak pewnie wielu na tym forum, nie spikam w języku samurajów. Dlatego posiłkowałem się tłumaczem Googla. Tłumaczył na zasadzie "moja biegać szybko-szybko" ale dało się zrozumieć. Wyszukałem same aukcje z lusterkami do Mazdy MPV. Powybierałem te aukcje gdzie sprzedający podawali do siebie maila. No i wysłałem im maile z zapytaniem czy mi wyślą do Polski Obrazek. Odpowiedziało trzech z czego dwóch powiedziało że do mojego auta te części nie będą pasować. A ten trzeci nawet chciał sprzedać ale jak przyszło co do czego to napisał że już ich nie ma. Nawet znalazłem pewną tłumaczkę japońskiego która napisała mi kilka maili po japońsku.

Ostatecznie znalazłem jednego gościa który nazywał się Mayumi Yoshida do którego napisałem maila po angielsku. Odpowiedział że nie ma problemu i może mi sprzedać lusterka i wysłać do Polski. Najpierw kupiłem od niego jedno lusterko i przycisk (bo tyle miał), potem poszukał mi drugie lusterko a na końcu poprosiłem że mi jeszcze dokupił kierunkowskazy. Po kilkunastu mailach i kilku przelewach z Polski do Japonii w końcu udało się to co już wcześniej napisałem. Nie obyło się bez zdziwienia Pani w banku że chcę wysłać pieniądze na konto do Japonii oraz małych problemów z przelewami. Koniec końców nieźle że człowiek z drugiego końca świata odpowiedział na mojego maila i zgodził sie na to wszystko i był uczciwy, nie? (bo wcześniej wysyłałem mu pieniądze za części).
Można było zarejestrować się na Yahoo ale moim zdaniem za dużo zachodu dla jednej części.

Oczywiście jeśli ktoś z was będzie sobie chciał coś kupić z Japonii bez takich "przygód" to mogę polecić gościa o imieniu Paweł <pawel@mazdaspeed.pl>, który trudni się tego typu zajęciami.

Wojtek, a Ty masz u siebie składane lusterka? w Japonii pełno "gadżetów" również do Twojej Mazdy z kierunkowskazami w lusterkach włącznie.

Guinness napisał(a):<wow> No stary , czapki z głów . Wiemy już ile włożyłeś w to pracy i serca , a czy możesz zdradzić jak się to przekłada na stronę finansową .

Finansowo? hmmm.... na pewno zdroworozsądkowy użytkownik MPV-ki nie zdobyłby sie na takie wydatki ale po pierwsze chciałem mieć lusterka składane elektrycznie jakich nikt w MPV-ce nie ma w wersji europejskiej a po drugie była to dla mnie niezła przygoda i zabawa Obrazek

  • Lusterka + przycisk – 10200 JPY
  • Nakładki kierunkowskazów – 6500 JPY
  • wysyłka do Polski – 7300 JPY
Razem około* = 24000 JPY (jenów) ~ 840 PLN
*wg kursu na dzień przelewu w marcu 2011 r.
  • malowanie – 70 PLN
  • elektryk – 80 PLN

enkai napisał(a):Nie no Sokoli, to wcale takie różowe nie jest z tymi elektrycznymi wrotami. Nie dość, że pojazd trzeba prowadzić jak okręt wykorzystując wszelkie nierówności i okoliczności terenu oraz wiatru to jeszcze stosować checklisty uwzględniające włączenie lub wyłączenie systemów zależnie od okolicznosci, aby się potomstwo nie wyległo bez nadzoru. Kamień u szyi a za kilka lat będę pewno jedynym trzeźwym na pokładzie podczas powrotów, babskie auto – sic!

Ale podobnie jak z podświetlaniem butów, stosowanym przez niektórych zapytam, po co to oświetlanie otoczenia drzwi? Wysiadajcy nie widzi (a ma oświetlenie standardowe) a wsiadającemu mało oświetla. Może fotka wieczorową porą?


dobre! zwłaszcza o potomstwie Obrazek przypominają mi się moje "szkodniki", które nie jak nie są przypięte to łażą gdzie popadnie.

Co do oświetlenia to rzeczywiście... może to dobre porównanie jak oświetlenie nóg w samochodzie ;) ale to bardziej mi chodziło o podświetlenie gdy przychodzę do auta w nocy i po otwarciu z pilota ma mi podświetlać teren wokół drzwi. A jak wysiadasz to trzeba by wkręcić diody pod kieszenią w drzwiach (Japończycy już to na forum dawno zrobili )
Obrazek Zdjęcia wieczorem zrobię ale już taki jestem zmęczony że nie chce mi się złazic po nocy i pstrykać fotki Obrazek
sokoli_majster
 

Postprzez Guinness » 13 kwi 2012, 18:17

Strona którą zapodałeś jest super i jakie niezłe sztuczki wyprawiają z Mazdami . Znając Ciebie to już coś nowego masz na oku aby zrobić to u siebie .
ps. Niezłe mają pakiety stylistyczne do MPV
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez Erastotenes » 13 kwi 2012, 18:43

Ciekaw jestem czy do BJ-tki można byłoby wyszukać składane elektrycznie lusterka z kierunkami <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez kolo_00 » 15 kwi 2012, 22:00

projektanci bryle mpv wyprzedzili o dobre 10 lat piątki gorzej sie prezentują. Uważam ze na dzien disiejszy pare modyfikacji i lepsze wyposażenie mialo by wieksze wzięcie od tych pseudo suwów cx-7. Lecz jak widać do suvy i piątki ludzie w europie wolą kupować.
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez sokoli_majster » 16 kwi 2012, 09:11

Samochody się starzeją a wyścig trwa zwłaszcza gdy konkurencja depcze po piętach. Nowa wersja Mazdy MPV weszła w lutym 2006 roku. Trzecia generacja MPV jest obecnie dostępny tylko w Japonii, Hong Kongu, Makao, Indonezji, Tajlandii i Malezji czyli kierownica po prawej streonie. Niestety Obrazek

Obrazek
sokoli_majster
 

Postprzez Guinness » 16 kwi 2012, 19:04

Śliczna jest następna generacja i dlatego od dawna zadaję sobie to pytanie – dlaczego my nie możemy ich mieć ? No po prostu wielka szkoda że oni <uklon> mogą a my nie .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez laminator » 16 kwi 2012, 20:01

Guinness napisał(a):od dawna zadaję sobie to pytanie – dlaczego my nie możemy ich mieć ?

Mozesz sobie sprowadzic i postawic w pokoju i podziwiac hahaha hahaha hahaha
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 21:32
Posty: 147
Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney

Postprzez Krzemol » 16 kwi 2012, 20:38

kolo_00 napisał(a): piątki gorzej sie prezentują.

Gusta są różne. MPV również jest bardzo fajna, mimo wszystko bardziej jednak podoba mi się M5 :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1570 (267/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez felix2012 » 20 lip 2012, 00:48

Jedyne co mi pozostaje to pogratulować tak fajnej mazdy MPV coś pięknego – może kiedyś też taką nabędę... <serduszka>
Z tymi lusterkami to niezły patent... pozazdrościć. <spoko>
Aż miło się patrzy na tak zadbane autka i od takich osób warto autka kupować wiedząc że właściciel o nie dbał.

bezawaryjności i oby ostatni kopniak w samochód... a takiego delikwenta tylko za wydmuszki powiesić i niech nietoperza udaje

jednym słowem JESTEM POD WRAŻENIEM.

pozdrawiam <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2012, 23:49
Posty: 24
Auto: Mazda 2 DY
rok 2003
silnik 1.4tdci
68KM

Postprzez Norby » 5 lis 2012, 10:11

sokoli_majster napisał(a): Trzecia generacja MPV jest obecnie dostępny tylko w Japonii, Hong Kongu, Makao, Indonezji, Tajlandii i Malezji czyli kierownica po prawej streonie. Niestety Obrazek

Sokoli jeśli nie istnieją przekładki to i tak bierz śmiało dam ci namiar i będziesz miał wersję z kierownicą po właściwej stronie :P nawet pedały przekłada ;)
Obrazek
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy