Mazda3 (BK) – Opony letnie (dyskusja)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Seraf » 15 mar 2012, 15:32

wygląda ładnie i na pewno dodaje mazdeczce uroku ale zawieszenie będzie cierpieć :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez jz19 » 15 mar 2012, 16:03

Takie fele to tylko na autobahn ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2011, 03:35
Posty: 81
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 3S Touring

Postprzez radzi89 » 15 mar 2012, 16:52

Nie no myślę, że da rade jeździć ale jednak optymalne do BK są dla mnie 17', myślałem o 18'' ale 19'' to już zacna ekstrawagancja <rotfl>
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Kai. » 15 mar 2012, 18:25

zebys widzial moja smutna mine jak je sciagalem :|
No nic, jutro zaloze 17ki na tych pirelkach, no chyba, ze jutro nawrot zimy bedzie :D
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez aRcek » 15 mar 2012, 23:57

czy ktoś kupował może już jakieś śruby (tzn. chyba nakrętki) antykradzieżowe do felg? Jeśli tak możecie mi coś polecić?
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez Seraf » 16 mar 2012, 09:25

Nie ma z tym jakiejś specjalnej filozofii chyba, to nie fizyka kwantowa. Zajedź do sklepu motoryzacyjnego i wybierz jakieś 4 i po sprawie :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez aRcek » 16 mar 2012, 21:00

sory nie jestem w tej materii specjalistą? 4 to rozmiar nakrętki?
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez radzi89 » 16 mar 2012, 21:09

ich liczba :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez CezaR83 » 16 mar 2012, 22:06

hahaha
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (71/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez fixerq » 17 mar 2012, 00:41

Kai. napisał(a):Obrazek

a tak z boczku.
to ta z mobile.de, pamiętam zdjęcie i te fele:) sam miałem po nią jechać, ale było nie po drodze :) w granicach 7k ojro kosztowała... zaprezentuj ją :)

sory za ot ;p
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez Tomek83 » 27 mar 2012, 21:44

Mialem jakiś czas temu dylemat czy wymienić orginalne 205/50 R17 na wiekszy profil tz. 205/55 R17. W końcu znalazłem złoty środek i kupiłem 215/50 R17 opona jest troche szersza i zarazem troche wyzsza – roznica w komforcie wyraźnie zauważalna i brak tarć na zakrętach czy dziórach :)
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 10:35
Posty: 9
Skąd: Malopolska
Auto: Mazda 3 BK 2007r. USA 2.3 156KM AT

Postprzez CezaR83 » 28 mar 2012, 10:31

aRcek napisał(a):Przy okazji w Mazdzie Oddysey na Grochowskiej

Chyba na Górczewskiej ? :>

Ja tam kupuje Barumy po opiniach (i po roku uzywania) stwierdzilem ze raz na 1,5 roku wydac 600zł (2szt) niz ponad 1tys to sie opłaca. :P
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (71/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez krzychu » 9 kwi 2012, 16:50

radzi89 napisał(a):Przyznaje, że zacnie to wyglądało :) Szukałem na ten sezon fajnych 18" ale nic ciekawego nie znalazłem więc zostanę przy moich 17" :)


Co do rozważań na temat komfortu jazdy na 205/50 R17 89V to muszę powiedzieć z autopsji, że bardzo duże znaczenie ma nie tylko sam rozmiar opony ale również sama opona, w tym mieszanka z jakiej jest zrobiona oraz właśnie index prędkości i nośności (ponieważ wraz z ich wzrostem wzrasta sztywność opony, a przynajmniej takie odnoszę wrażenie). Myślę, że dodatkowy czynnik to także stopień zużycia bieżnika, no jednak gdy opony są nowe to mamy tych kilka milimetrów gumy więcej, która ładnie wszystko amortyzuje.

Wcześniej jeździłem w tym rozmiarze na fabrycznych? Bridgestone Potenza RE 040 i muszę przyznać, że było bardzo sztywno, obecnie założyłem ContiSport Contact 3 i jest dużo bardziej miękko.
Co do tego jak się zachowuje przy ostrym ruszaniu i hamowaniu to mogę napisać później ponieważ obecnie "biję się o złotą patelnię" i chcę sprawdzić jak bardzo da się zejść ze spalaniem w cyklu mieszanym przy zachowaniu zdroworozsądkowej dynamiki jazdy. Obecnie udało mi się zejść do niespełna 8l/100km (2.0l)

ach i zapomniałem o konkluzji. Rok temu myślałem, że trzeba na prawdę nie lubić swoich plomb, żeby zejść bardziej z profilem, ale teraz sądzę, że przy odpowiednio miękkich gumach można spokojnie zmienić na 18'' i mniejszy profil, i ewentualnie ratować się zmianą szerokości opony, aby minimalnie zwiększyć profil przy zachowaniu max dopuszczalnej tolerancji na obwodzie koła (o ile przy pełnych skrętach mieszą się ciągle w nadkolach). Z drugiej strony chyba lepiej trzymać się homologowanych konfiguracji, w przeciwnym wypadku słyszałem ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania, gdyby coś się stało.

pozdr
Początkujący
 
Od: 13 lis 2004, 20:05
Posty: 26
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez talk_about85 » 9 kwi 2012, 18:12

aRcek napisał(a):Przy okazji w Mazdzie Oddysey na Grochowskiej sprzedają zabezpieczenia do felg za 70 zlotych :).


Ciekawe czy to faktycznie prawda bo takie nakretki kosztuja chyba ponad 200 zl.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez talk_about85 » 10 kwi 2012, 15:40

aRcek chyba masz zle informacje. Chcialem kupic nakretki zabezpieczajace i zadzwonilem do Odyssey. Wiesz jaka kwote mi gosc powiedzial? 200 zl a jak go zapytalem czy nie mieli promocji i nie kosztowaly one mniej czyli 70 zl to powiedzial ze pierwsze slyszy i nigdy nie mieli takiej ceny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez talk_about85 » 11 kwi 2012, 19:15

Dzisiaj przeprowadzilem wnikliwa rozmowe z wulkanizatorem w mojej miescinie na temat opon 17". W skrocie na oryginalne felgi Mazdy nie polecil zakladania rozmiaru 205/50 R17. Do wyboru na takie felgi 17" jest kilka rozmiarow ale stwierdzil ze najlepszym wyborem bedzie 225/45 R17 ze wzgledu na cene i wlasciwosci trakcyjne. Jestem sklonny mu zaufac bo mysle ze zna sie na rzeczy ale chcialbym poznac Wasze zdanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez radzi89 » 11 kwi 2012, 22:12

Moim zdaniem felga fabryczna jest trochę za wąska żeby wsadzać na nią 225..
Cena na pewno będzie ciekawsza w przypadku 225. Właściwości trakcyjne, w dieslu 1.6 raczej nie ma potrzeby stosowania opony 225, a porządna 205 spokojnie poradzi sobie z prowadzeniem, szybkim startem i hamowaniem.

Jedyny plus jaki tutaj widzę dla 225 to cena.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez talk_about85 » 11 kwi 2012, 23:35

Tak chodzi o cene bo faktycznie roznica jest. Czy szerokosc opony 225 bedzie kiepsko wygladac na oryginalnej feldze czy po prostu z technicznego punktu widzenia jest to ryzykowne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez radzi89 » 11 kwi 2012, 23:53

Raczej chodzi tu o kwestie techniczne i prace opony na feldze ale akurat szerokość felgi fabrycznej jest minimalna jaką można stosować do oponki 225 więc może i można zaryzykować :)
Z minusów może być trochę większe spalanie i niektórzy ( raczej urodzone marudy ) twierdzą, że w koleinach jest dramat ale dla mnie to bzdura bo mam auta na dużo szerszych oponkach i jest ok :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Kai. » 12 kwi 2012, 09:57

Wchodzą na standardowe 17" mazdy, sam tak mam :) 225/45. Jak chcesz zobaczyc jak wyglada oponka(225) na takiej feldze to spojrz do mojego auta w odpowiednim dziale :P
Koleiny? No czasem potrafi wyrywac kierownice... ale bez przesady.
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323