Mazda3 (BK) – Opony letnie (dyskusja)
Nie no myślę, że da rade jeździć ale jednak optymalne do BK są dla mnie 17', myślałem o 18'' ale 19'' to już zacna ekstrawagancja 
zebys widzial moja smutna mine jak je sciagalem
No nic, jutro zaloze 17ki na tych pirelkach, no chyba, ze jutro nawrot zimy bedzie
No nic, jutro zaloze 17ki na tych pirelkach, no chyba, ze jutro nawrot zimy bedzie
Mialem jakiś czas temu dylemat czy wymienić orginalne 205/50 R17 na wiekszy profil tz. 205/55 R17. W końcu znalazłem złoty środek i kupiłem 215/50 R17 opona jest troche szersza i zarazem troche wyzsza – roznica w komforcie wyraźnie zauważalna i brak tarć na zakrętach czy dziórach 
- Od: 12 cze 2011, 10:35
- Posty: 9
- Skąd: Malopolska
- Auto: Mazda 3 BK 2007r. USA 2.3 156KM AT
aRcek napisał(a):Przy okazji w Mazdzie Oddysey na Grochowskiej
Chyba na Górczewskiej ?
Ja tam kupuje Barumy po opiniach (i po roku uzywania) stwierdzilem ze raz na 1,5 roku wydac 600zł (2szt) niz ponad 1tys to sie opłaca.
radzi89 napisał(a):Przyznaje, że zacnie to wyglądałoSzukałem na ten sezon fajnych 18" ale nic ciekawego nie znalazłem więc zostanę przy moich 17"
Co do rozważań na temat komfortu jazdy na 205/50 R17 89V to muszę powiedzieć z autopsji, że bardzo duże znaczenie ma nie tylko sam rozmiar opony ale również sama opona, w tym mieszanka z jakiej jest zrobiona oraz właśnie index prędkości i nośności (ponieważ wraz z ich wzrostem wzrasta sztywność opony, a przynajmniej takie odnoszę wrażenie). Myślę, że dodatkowy czynnik to także stopień zużycia bieżnika, no jednak gdy opony są nowe to mamy tych kilka milimetrów gumy więcej, która ładnie wszystko amortyzuje.
Wcześniej jeździłem w tym rozmiarze na fabrycznych? Bridgestone Potenza RE 040 i muszę przyznać, że było bardzo sztywno, obecnie założyłem ContiSport Contact 3 i jest dużo bardziej miękko.
Co do tego jak się zachowuje przy ostrym ruszaniu i hamowaniu to mogę napisać później ponieważ obecnie "biję się o złotą patelnię" i chcę sprawdzić jak bardzo da się zejść ze spalaniem w cyklu mieszanym przy zachowaniu zdroworozsądkowej dynamiki jazdy. Obecnie udało mi się zejść do niespełna 8l/100km (2.0l)
ach i zapomniałem o konkluzji. Rok temu myślałem, że trzeba na prawdę nie lubić swoich plomb, żeby zejść bardziej z profilem, ale teraz sądzę, że przy odpowiednio miękkich gumach można spokojnie zmienić na 18'' i mniejszy profil, i ewentualnie ratować się zmianą szerokości opony, aby minimalnie zwiększyć profil przy zachowaniu max dopuszczalnej tolerancji na obwodzie koła (o ile przy pełnych skrętach mieszą się ciągle w nadkolach). Z drugiej strony chyba lepiej trzymać się homologowanych konfiguracji, w przeciwnym wypadku słyszałem ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania, gdyby coś się stało.
pozdr
- Od: 13 lis 2004, 20:05
- Posty: 26
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007
aRcek napisał(a):Przy okazji w Mazdzie Oddysey na Grochowskiej sprzedają zabezpieczenia do felg za 70 zlotych.
Ciekawe czy to faktycznie prawda bo takie nakretki kosztuja chyba ponad 200 zl.
aRcek chyba masz zle informacje. Chcialem kupic nakretki zabezpieczajace i zadzwonilem do Odyssey. Wiesz jaka kwote mi gosc powiedzial? 200 zl a jak go zapytalem czy nie mieli promocji i nie kosztowaly one mniej czyli 70 zl to powiedzial ze pierwsze slyszy i nigdy nie mieli takiej ceny.
Dzisiaj przeprowadzilem wnikliwa rozmowe z wulkanizatorem w mojej miescinie na temat opon 17". W skrocie na oryginalne felgi Mazdy nie polecil zakladania rozmiaru 205/50 R17. Do wyboru na takie felgi 17" jest kilka rozmiarow ale stwierdzil ze najlepszym wyborem bedzie 225/45 R17 ze wzgledu na cene i wlasciwosci trakcyjne. Jestem sklonny mu zaufac bo mysle ze zna sie na rzeczy ale chcialbym poznac Wasze zdanie.
Moim zdaniem felga fabryczna jest trochę za wąska żeby wsadzać na nią 225..
Cena na pewno będzie ciekawsza w przypadku 225. Właściwości trakcyjne, w dieslu 1.6 raczej nie ma potrzeby stosowania opony 225, a porządna 205 spokojnie poradzi sobie z prowadzeniem, szybkim startem i hamowaniem.
Jedyny plus jaki tutaj widzę dla 225 to cena.
Cena na pewno będzie ciekawsza w przypadku 225. Właściwości trakcyjne, w dieslu 1.6 raczej nie ma potrzeby stosowania opony 225, a porządna 205 spokojnie poradzi sobie z prowadzeniem, szybkim startem i hamowaniem.
Jedyny plus jaki tutaj widzę dla 225 to cena.
Tak chodzi o cene bo faktycznie roznica jest. Czy szerokosc opony 225 bedzie kiepsko wygladac na oryginalnej feldze czy po prostu z technicznego punktu widzenia jest to ryzykowne?
Raczej chodzi tu o kwestie techniczne i prace opony na feldze ale akurat szerokość felgi fabrycznej jest minimalna jaką można stosować do oponki 225 więc może i można zaryzykować
Z minusów może być trochę większe spalanie i niektórzy ( raczej urodzone marudy ) twierdzą, że w koleinach jest dramat ale dla mnie to bzdura bo mam auta na dużo szerszych oponkach i jest ok
Z minusów może być trochę większe spalanie i niektórzy ( raczej urodzone marudy ) twierdzą, że w koleinach jest dramat ale dla mnie to bzdura bo mam auta na dużo szerszych oponkach i jest ok
Wchodzą na standardowe 17" mazdy, sam tak mam
225/45. Jak chcesz zobaczyc jak wyglada oponka(225) na takiej feldze to spojrz do mojego auta w odpowiednim dziale
Koleiny? No czasem potrafi wyrywac kierownice... ale bez przesady.
Koleiny? No czasem potrafi wyrywac kierownice... ale bez przesady.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość