Uszczelka pod głowicą.

Postprzez tiger918 » 6 sty 2009, 21:37

jezeli chodzi o kompresje to raczej nie da ci to nic...chyba ze uszczelka ma naprawde duże uszkodzenie...ja moze powiem na swoim przykładzie bo robilem uszczelki miesiąc temu w swoim xedzie 2.0...objawy u mnie byly takie...po przejechaniu okolo 100 km wskazówka od temp zaczynała szalec a płyn wyciekał górą zbiorniczka wyrównawczego po prawej stronie taki z korkiem plastikowym ze skala.poza tym teraz juz moge powiedziec po naprawie ze gdy auto bylo dzien wczesniej zalane i odpowietrzone to i tak po paru dniach brakowało plynu (gdy robiłem mniejsze trasy) zawsze gdy samochód ostygł to jak odkrecilem korek przy bloku silnika (najwyższy punkt układu) to bylo sucho i ani sladu płynu a teraz jak ostygnie jest pełno pod nim.dodam ze oczywiscie wymienilem korek przy chłodnicy , termostat i troszke wczesniej pompe razem z rozrzadem.dopiero wtedy wziąlem sie za głowice. zrobilem jeszcze jeden test przed naprawa tj. rozgrzewalem silnik do otwarcia termostatu i obserwowałem co sie dzieje w zbiorniczku do którego płyn po rozgrzaniu wpływa spod korka....w miare jak sie rozgrzewał silnik poziom w zbiorniczku sie podnosił...to normalne ale szły tez bomble powietrza myslalem ze układ nie odpowietrzony ale bomble szły cały czas nie za bardzo ale szły...ogrzewanie bylo oki ale zawsze jak dolalem płynu jak brakowalo to bylo troszke lepsze...wreszcie nie wytrzymalem i wziąlem sie za głowice .uszczelki byly w miare ale jak sie okazało ktos przede mna przegrzewał autko i głowice były krzywe..po planowaniu i naprawie wreszcie spokój...mam nadzieje ze moje obserwacje ci sie przydadza...pracuje w serwisie innej marki takze jak cos to pytaj pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez qbass » 7 sty 2009, 00:02

arekertmann, proszę o zapoznanie się z regulaminem działu. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Następnie popraw proszę temat na zgodny z regulaminem (użyj opcji 'zmień' – prawy górny róg Twojego postu) zwiększy to Twoje szanse na uzyskanie odpowiedzi. Masz na to 24h, później temat będę musiał umieścić w koszu.
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.
Skorzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.

Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
FAQ Forum MazdaSpeed
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez arekertmann » 7 sty 2009, 19:06

dzięki serdeczne tiger918 będę pamiętał o twoich problemach i sprawdzę jak napisałeś ok qbass za rady jestem tu nowy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Początkujący
 
Od: 5 sty 2009, 20:34
Posty: 4
Skąd: Rogoźno WLKP
Auto: mazda xedos 6

Postprzez DIDL92 » 6 lut 2012, 21:01

mam to samo co pisal qubass . Wlasnie podjechalem pod dom i mialem duza temperature, i nagle takie boom z pod machy, patrze na jezdnie i mam kaluze plynu chlodniczego.:( a w zbiorniczku wyrownaczym od plynu mam ponad full ,czy , plynu jest za duzo i mazda wypluła go? czy to sa objawy Uszczelki pod Głowicą? Prosze o Szybką odpowiedz bo ,boje sie jezdzic mazda, a mam ja dopiero 2tyg ,i wczesniej wszystko bylo ok ,teraz nagle sie tak ,dzisiaj stalo... Poooomocy :( Piszcie . Moja mazda 2.0 V6 1994 rocznik ,LPG zwykly nie sekwencja
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lut 2012, 19:32
Posty: 6
Skąd: KONIN
Auto: Mazda Xedos 6; 2.0 V6 94r

Postprzez sebek-71 » 6 lut 2012, 22:53

DIDL92 napisał(a):mam to samo co pisal qubass . Wlasnie podjechalem pod dom i mialem duza temperature, i nagle takie boom z pod machy, patrze na jezdnie i mam kaluze plynu chlodniczego.:( a w zbiorniczku wyrownaczym od plynu mam ponad full ,czy , plynu jest za duzo i mazda wypluła go? czy to sa objawy Uszczelki pod Głowicą? Prosze o Szybką odpowiedz bo ,boje sie jezdzic mazda, a mam ja dopiero 2tyg ,i wczesniej wszystko bylo ok ,teraz nagle sie tak ,dzisiaj stalo... Poooomocy :( Piszcie . Moja mazda 2.0 V6 1994 rocznik ,LPG zwykly nie sekwencja

Wcale nie musisz mieć od razu uwalonej uszczelki pod głowicą(a właściwie głowicami). Może masz zbyt dużo płynu i wywala jego nadmiar :)
Piszesz,że miałeś dużą temperaturę,ale jaką? Na skali miałeś max?? Prawidłowo powinno być 2-3mm powyżej połowy skali...
Sprawdź stan płynu( najlepiej po nocy) pod korkiem, na bloku silnika(ten po lewej),ma go być widać.
Na rozgrzanym silniku obroty nie falują??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez kamil6423 » 7 lut 2012, 00:01

Ja niedawno nie byłem pewny uszczelki pod głowicą. Płynu jakby ubywało i pod korkiem przy bloku nie zawsze było do pełna. Pojechałem na sprawdzanie czynnikiem zawartości CO2 w układzie chłodzenia (koszt 30zł), nic nie wykazało a winna okazała się pompa wody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2010, 16:54
Posty: 157
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 6 2.0 1993r

Postprzez Hazu » 8 lut 2012, 18:23

Xedos ma źle skonstruowany układ chłodzenie (zbyt nisko wyrównawczy.
W związku z tym każda nieszczelność układu daje objawy zbliżone do uszkodzonej uszczelki pod głowicą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DIDL92 » 10 lut 2012, 12:52

sebek-71 Wcale nie musisz mieć od razu uwalonej uszczelki pod głowicą(a właściwie głowicami). Może masz zbyt dużo płynu i wywala jego nadmiar
Piszesz,że miałeś dużą temperaturę,ale jaką? Na skali miałeś max?? Prawidłowo powinno być 2-3mm powyżej połowy skali...
Sprawdź stan płynu( najlepiej po nocy) pod korkiem, na bloku silnika(ten po lewej),ma go być widać.
Na rozgrzanym silniku obroty nie falują??


Miałem wlasnie max temperature, po nocy sprawdzilem i w zbiorniczku wyrownawczym mam prawie pod max plynu , czy to dobrze czy zle?? Od niedawna posiadam Mazde i juz sie boje ,ze koszty ,czyli Uszczelka pod Głowica... :( aaa i dam,ze na rozgrzanym silniku mam falujace obroty ,na benzynie tak 2000 a na gaz jak przelacze to 1000-1500 ;2000 i tak wkolko faluje... Co poradzicie na to?? Czy to napewno uszczelka? :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lut 2012, 19:32
Posty: 6
Skąd: KONIN
Auto: Mazda Xedos 6; 2.0 V6 94r

Postprzez lukkil » 10 lut 2012, 14:09

posprawdzaj najpierw korki czy szczelne, termostat i nie martw się na zapas, zalej płynu wg procedury opisanej na forum i wtedy zobaczysz co i jak.
w zbiorniczku płyn masz czysty, bez oleju?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez DIDL92 » 10 lut 2012, 14:26

tak jest czysty bez oleju... :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lut 2012, 19:32
Posty: 6
Skąd: KONIN
Auto: Mazda Xedos 6; 2.0 V6 94r

Postprzez radar88 » 10 lut 2012, 20:39

DIDL92 napisał(a):tak jest czysty bez oleju... :)

To nie uszczelka.
Możesz mieć gdzieś nieszczelność w układzie chłodzenia i przez to obroty Ci falują. Tak się dzieje jak np płynu brak.
Odpal autko i zobacz od spodu czy gdzieś Ci nie ucieka.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Zubeck » 19 lut 2012, 22:23

I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez sebek-71 » 19 lut 2012, 23:38

Dzięki Zubeck, myślę, że teraz każdy będzie wiedział na co zwrócić uwagę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Dragon23 » 11 kwi 2012, 21:50

Witam ja mam taki przypadek termostat wymieniony nie mam żadnych wycieków w zbiorniczku płyn jest w najwyższym punkcie jest sachara nie raz jak samochód stoi z 3 dni po odpaleniu i przegarowaniu słychać jak bombluje potem jak termostat otworzy to w najwyższym punkcie jest płyn kompresja na tłokach jest tak przód 15*14*14 tył 14*12*14 nie mam pocięcia już
Moja Bestia
Kod: Zaznacz cały
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=118256

Była Fiesta mk3 90r silnik 1.1i 50km swap na 1.6 16V 90km (sprzedana) jest mazda xedos
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2011, 23:31
Posty: 94
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda Xedos 2.5 V6

Postprzez Marek 161BD081 » 12 kwi 2012, 07:33

Dragon23 – stawiaj proszę kropki i przecinki bo ciężko się to czyta.
Może to tylko kwestia dobrego odpowietrzenia układu?
Ew. można spróbować zmienić korek na zbiorniczku na wersję 1.1 bara (oryginał to o ile pamietam 0.9 bara).
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6