Mazda MX-3 (EC) – Szybkie pytania.

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez jarsoN » 9 kwi 2012, 22:14

Poradziłem sobie z tym, dzięki Majki.


Mam takie pytanie. Miałem problemy z dławieniem się silnika, myślałem, ze to problem świec i kabli, ale wymieniłem an nówki denso i ngk, ale niestety to nie to... Sprawa wygląda tak: Problem pojawia się jak jest mało wachy, swieci się rezerwa, skręcam, wciskam sprzęgło, redukuje, odpuszczam sprzegło daje gazu i 2-3 sek bez reakcji, a potem szarpnięcie i jedzie. Problem tez jest gdy np mam jakiś tam bieg, chce zakręcić trochę wyżej, kręce, kręce i jest tak jakby przerywanie mimo, ze nie odpuszczma nogi. Co to może być, już nie mam pomysłu...

Czy to może być dolot powietrza? Bo zauważyłem, że w dolocie nie mam uszczelki w tym łączeniu z obudową filtra a pierwszą częścią dolotu. Może być tak, że dostaje za dużo powietrza? Już nie wiem co to może być...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez lukipietras » 9 kwi 2012, 22:49

A może filtr paliwa?
jarsoN napisał(a):Problem tez jest gdy np mam jakiś tam bieg, chce zakręcić trochę wyżej, kręce, kręce i jest tak jakby przerywanie mimo, ze nie odpuszczma nogi.

W tym przypadku nieszczelny dolot raczej odpada. Jeżeli szarpanie pojawiałoby się przy niskich obrotach, albo ewentualnie przy ruszaniu to wtedy możesz szukać winy w dolocie. Tak czy inaczej brakującą uszczelkę w dolocie warto "zainstalować". W miejscu o którym mówisz o ile dobrze pamiętam powinna być uszczelka w postaci gąbki :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 22:52
Posty: 267
Skąd: LUB
Auto: EC K8

Postprzez jarsoN » 9 kwi 2012, 23:04

Dokładnie taka.

filtr paliwa zmieniony 2k km temu, razem z filtrem powietrza i filtrem oleja i olejem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez D4NI3L » 12 kwi 2012, 17:47

zregenerowałem halogeny przeciwmgielne ale po ich zamontowaniu nie wiem czemu nie świecą :|
dioda/żaróweczka na guziku który odpowiada za wł/wył halogenów tez się nie zapala po wcisnięciu :|
ktos spotkał sie z tym lub wie co sprawdzić w takim przypadku?
przekaźnik słychać, bezpieczniki sprawdzone, napięcia na przewodach które są do halogenu nie ma :(

tylne przeciwmgielne tez nie działają a działały :|
czy przekaźnik jest jeden od przednich i tylnych
czy na tył przekaźnik jest osobno? bo jezeli jeden to mozliwe że to by bylo rozwiązanie <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez jarsoN » 15 kwi 2012, 16:21

Zobacz przekźnik, zdaje mi się, że jest to ten sam. Dźwięk przy włączaniu obu świateł dochodzi z tego samego kierunki.

Mam pytanie, czy istnieją może jakieś zamienniki siłowników klapy tylnej? Moje kompletnie padły, a klapa ciężka...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez EUNOS » 15 kwi 2012, 18:21

A co się z nimi dzieje? U mnie bez lotki sama klapa się podnosi, a z lotką już nie bardzo. Było tak w moim poprzednim mx'ie jak i w obecnym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez jarsoN » 15 kwi 2012, 19:09

Po prostu dokończyły żywota po zimie, w ogóle nie trzymają :), Bez lotki, bez półki. Cięzko idzie do góry i szybko upada, zwykle na głowe. Więc trzeba wymienić :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez Steffen88 » 15 kwi 2012, 22:15

jarsoN napisał(a):Po prostu dokończyły żywota po zimie, w ogóle nie trzymają :), Bez lotki, bez półki. Cięzko idzie do góry i szybko upada, zwykle na głowe. Więc trzeba wymienić :).


Na bank są, jak kupowałem swoją magdę to nowe były zmieniał poprzedni właściciel. Ale musisz poszukać bo za h... nie pamiętam z czego to było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2010, 15:45
Posty: 65 (0/2)
Skąd: Olsztyn

Postprzez D4NI3L » 16 kwi 2012, 08:23

jarsoN napisał(a):Zobacz przekźnik, zdaje mi się, że jest to ten sam. Dźwięk przy włączaniu obu świateł dochodzi z tego samego kierunki.


a jest ktoś w stanie mi powiedzieć gdzie go szukać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez jarsoN » 16 kwi 2012, 08:26

Jak zejde do samochodu to Ci powiem, na razie wiem, że on znajduję się gdzieś pod nogami pasażera, tak przynajmniej mi się zdaję, albo gdzieś w tamtych okolicach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez D4NI3L » 16 kwi 2012, 08:44

oby to był przekaznik walnięty bo nie uśmiechałoby mi sie wyciągać całej instalacji hehe

Edit:

i jak nikt nie wie gdzie dokładnie znajduję się przekaźnik od św. przeciwmgielnych?

edit 2 :

znalazłem 3 puche z bezpiecznikami :) skonczyło sie na spalonym bezpieczniku jednak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez lukipietras » 27 kwi 2012, 15:37

D4NI3L napisał(a):znalazłem 3 puche z bezpiecznikami skonczyło sie na spalonym bezpieczniku jednak

A gdzie jest ta trzecia??
Jedna pod maską, druga "pod nogami" kierowcy, a ta ostatnia??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 22:52
Posty: 267
Skąd: LUB
Auto: EC K8

Postprzez D4NI3L » 27 kwi 2012, 17:12

haha :)

jak jest skrzynka z bezpiecznikami w kabinie to nad tą skrzynką jest jeszcze jedna ale o połowę mniejsza skrzynka trzeba się niestety głęboko wcisnąć aby ją zobaczyć

Bezpiecznik od przciwmgielnych podpisany jest jako "Fog" czyli mgła :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez lukipietras » 30 kwi 2012, 09:16

Łeee o tej to wiedziałem :P tylko wydawało mi się, że to jest ta sama w której są pozostałe bazpieczniki :| Tak czy inaczej dobrze, że się znalazła :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 22:52
Posty: 267
Skąd: LUB
Auto: EC K8

Postprzez jarsoN » 30 kwi 2012, 10:47

Ogarniacie może czy nową sondę lambda się jakoś reguluje, ustawia, adaptuje ? Wykasowałem an razie jej błędy, ale myslę, że można jeszcze coś zrobić żeby lepiej pracowała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez D4NI3L » 30 kwi 2012, 10:57

robiłeś test lambdy na kompie aby sprawdzić czy jest na bogato czy ubogo?

TEST Sondy lambda
Ta sama dioda LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.Jeśli świeci-mieszanka bogata,sygnał z sondy powyżej 0,5 V.Jesli zgaszona-mieszanka uboga,sygnał sondy poniżej 0,5 V.
Sondę uważamy za sprawną,jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)
Stąd nazwa pinu MEN-Monitor ENgine.
Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez jarsoN » 30 kwi 2012, 10:58

No właśnie nie robiłem. Ale poprzednią sondę miałem walniętą. Mieszanka była bardzo bogata, zapach spalin pachniał jak benzyna prosto z dystrybutora, teraz spaliny pachną normalnie, tak jak powinny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez D4NI3L » 30 kwi 2012, 11:42

daj znać jak sprawdzisz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez szerszeni87 » 5 maja 2012, 01:55

witam wszystkich jestem nowy na forum ma taki problem wymieniam sprężyny z przodu i nie wiem jak je ustawić w górnym mocowaniu bo tam niema żadnego w żłobienia tak jak na dole amortyzatora nie wiem czy jest tam jakiś znak czy coś i jak ustawić tom gumę z tymi śrubami i cyplem też nie wiem nadwozie mam mx-3 ec silnik 1,8 v6 z góry przepraszam za ortografie jestem dyslektykiem puszę moderatora żeby tego tematu nie usuwał bo to ustawienie sprężyny jest damnie bardzo ważne bo jestem w kropce a samochód jest mi potrzebny na już .

z góry dziękuje i przepraszam za pisownie <płacze>

Edit by D4NI3L:
poprawiłem ci temat
szerszeni87
 

Postprzez Siw-y » 5 maja 2012, 12:37

Nie ma specjalnie znaczenia, byle by były względem siebie symetrycznie.
Ustawieniem tych poduch reguluje się kąty pochyleń.
W załączniku masz fragment z manuala.
Załączniki
1.pdf
(47.52 KiB) Pobrane 68 razy
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323