dziękuje kolegom za rady i sugestie, postanowiłem zacząć od rzeczy najłatwiejszych, czyli reset kompa i tu problem,,,,

nie wiem czy radio jest zakodowane czy nie (poprzedni właściciel nic na ten temat nie mówił a ja nie pytałem

) a jak odłączę acu i sie okaże ze jest wbity w radio kod to dupa

będzie następny problem z radiem, a tak przy temacie może ktoś wie jak sprawdzić czy radio jest zakodowane czy nie i jak odzyskać z radia kod???
wiec poszukałem na forum i znalazłem rozwiązanie które zadziałało
(rozwiązanie) zrobiłem zgodnie z opisem i obroty wróciły do normy i teraz sa w przedziale 680-700obr nie wiem jakie powinny być wg producenta?? niby jakoś niewiele
ale gdzieś czytałem ze fs mazdy obroty biegu jałowego ma własnie niskie, ważne sa stabilne na gazie i benzynie i narazie jest ok,,
nie wiem czy wykasowałem błędy czy co, bo nie wiem jak sprawdzić czy błędy były??
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
niemniej jednak sposób działa i to jest najważniejsze,
enkai dzięki za opis pewnie w przyszłości bede musiał zrobić tak jak opisałeś EGR i reszta (auto juz ma swoje lata) lecz narazie wystarczy jak jest, jesli chodzi o warsztat i mechanika to jestem mocno zrażony (partacze i naciągacze, oczywiście nie generalizuje) i o ile jestem w stanie sam cos zrobić to bede sie starał mechanika omijać,
a forum wiedza z niego i doświadczenie KOLEGÓW jest dla mnie skarbnicą z której staram sie korzystać,
kolo_00 zastanawiałem sie nad zaślepieniem EGRa (wg Twojego opisu z innego postu) lecz narazie nie daje żadnych objawów wiec go zostawię, pewnie i na niego przyjdzie kolej
wiem ze silnik fs występował również w bardziej popularnych mazdach jak 626 itp zastanawiam sie tylko czy sam silnik czy również osprzęt jest taki sam?? komputer itp???
szukałem

w archiwum lecz sporo tego jest szczególnie w dziale 626 a nie miałem zbytnio czasu,
niemniej widzę ze jesli chodzi o silnik to dział LW jest skromny i posiłkować sie trzeba innymi działami..
Panowie, jeszcze raz dzięki za pomoc
