czyszczenie przepustnicy

Postprzez kolo_00 » 21 wrz 2011, 14:17

Witam,

Jestem posiadaczem Mazdy MPV LW z 1999roku z silnikiem 2.0 FS. Mam taki problem z przycinającym się pedałem gazu – tzn. jak rano wsiadam do auta to pedał gazu jest twardy jak by się cos zapiekło. Czy pomoże samo czyszczenie przepustnicy? Czy problem polega w czymś innym? Miał ktoś podobny problem w MPV. WIdzialem troche fotorelacji na ten temat, ale tylko w 323 i 626. Czy czyscił już ktos przepustnice w MPV? Czy jest jakaś różnica pomiędzy MPV i 626?? Dodam że jak poruszam się po mieście to samochód jest mułowaty tak jak bym ciągnął za sobą przyczepe, ale po trasie jak przejade jakies 1000 km to samóch staje sie dynamiczny i czuły na każde depnięcie na pedał poprostu inne auto. Po jakiś 40 – 60 km jazdy po miescie znów sie przymula :(. I tu mam pytanie czy może to byc spowodowane zabrudzona przepustnicą?? Mieliście podobne objawy w MPV 2.0 FS z 99-02 r??
Za pomoc i naprowadzenie na dobrą drogę byl bym wdzięczny.

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez pdrog » 21 wrz 2011, 14:20

słabo szukałeś na forum. było o tym, też miałem problem z zacinającym się pedałem gazu. powinno pomóc przeczyszczenie przepustnicy. przynajmniej u mnie pomogło i to zarówno w GF jak i w mpv
pzdr
pdrog
 

Postprzez kolo_00 » 21 wrz 2011, 15:21

Ok jaką mov masz 2.0 benzyna ? Możesz podać ten link gdzie byl pouszony temat o przepustnicy w mpv?
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez pdrog » 21 wrz 2011, 17:04

kolo_00 napisał(a):Ok jaką mov masz 2.0 benzyna ? Możesz podać ten link gdzie byl pouszony temat o przepustnicy w mpv?

miałem 2.0 FS, temat był gdzieś w dziale 626. nie pamiętam czy coś tam pisałem, czy tylko znalazłem interesującą mnie informację i zrobiłem co inni radzili bez rozpisywania się. pzdr
pdrog
 

Postprzez kolo_00 » 21 wrz 2011, 22:03

I po robocie przepustnica wyczyszczona. Zamieszczam link do filmiku z którego skorzystałem

http://www.youtube.com/watch?v=IESETNRGN2k
co prawda film przedstawai jak wyczyscic przepustnice w oplu, al w mazdzi ejest calkiem podobnie :)
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez adacho01 » 27 mar 2012, 21:31

witam kolegów,

od jakiegoś czasu miałem problemy z niskimi obrotami i troszeczkę przycinającym sie pedałem gazu na początku, obroty na jałowym (silnik rozgrzany) spadały poniżej 500, czasami nawet do 400 obr, wiec postanowiłem przeczyścić przepustnicę, tak aby nic nie uszkodzić zrobiłem to bez odkręcania przepustnicy, zdjąłem gumę idącą od filtra powietrza i popsikałem ustrojstwem do czyszczenia przepustnic/gaźników, nawet nie była mocno brudna (spodziewałem sie dużego brudu a był zaledwie lekki nalot) , przekręciłem przepustnicę i popsikałem trochę do środka po ściankach tam gdzie udało mi sie sięgnąć poszorowałem troszkę szczoteczką do zębów <faja> ,
myślałem ze uda mi sie popsikać na pracującym silniku i psiknę na obrotach i wszystko przedmucham, lecz silnik gasł (odpalał dopiero po założeniu rury doprowadzającej powietrze), wiec tak 3razy psikałem i zakładałem rurę i odpalałem silnik, po wszystkim złożyłem całość tak jak było na początku, i jazda na test jak efekt :) ,,,, rozgrzałem dobrze silnik i jest różnica pedał chodzi ładnie zdecydowana poprawa <jupi> , lecz niestety silnik zachowuje sie dziwnie???
jak jadę obroty biegu jałowego sa na 1200 jak tylko sie zatrzymam to 2sek po zatrzymaniu obroty spadają na 700 i sa stabilne, sprawdziłem to tak na gazie jak i na benzynie silnik zachowuje sie tak samo,
na postoju po przy-gazowaniu obroty spadają do 1200 i po 2sekundach znowu na 700 obr <co?> ,,

czy ktoś możne powiedzieć co jest nie tak <co?> ?? wszystko jest podłączone tak jak na początku sprawdzałem parę razy i jest ok,,,
co mogłem spie...dolić <glupek2> koledzy pomocy :|
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez kolo_00 » 27 mar 2012, 21:49

Mialem podobny objaw. Po z resetowaniu kmoputera wróciło do normy. Pamiętaj, że po takich operacjach należy z jednakową prędkością przejechać koło 20-30 km.
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez adacho01 » 27 mar 2012, 22:05

20-30km,,, czy po takiej jeździe sam sie "ustawi"

czy ta stała prędkość to ma być jakaś konkretna prędkość?? jakiś przedział obrotów???

na czym polega resetowanie kompa i czy jestem w stanie przeprowadzić to sam??? odłączenie aku?? jakieś zworki ??? czy pozostaje wizyta w aso ??
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez adacho01 » 28 mar 2012, 22:33

tak wiec przejechałem sie nawet sporo więcej 100km , niestety bez rezultatu objawy pozostały jak wyżej, czy ktoś z kolegów wykonywał sam osobiście reset komputera?? jesli tak to proszę o szczegóły <ściana> :>
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez enkai » 29 mar 2012, 08:34

Wielokrotnie resetowałem komputer. Na obudowie jest guzik podpisany Reset, który należy wdusić ;–)

Sterownik silnika resetuje się po odłączeniu akumulatora. Po odłączeniu można nacisnąć hamulec, aby światła zneutralizowały ładunki możliwe w instalacji i tyle. Jednkak to w Twoim przypadku raczej nie pomoże. Oczywiście pierwszą rzeczą jaką powinieneś przeprowadzić to wyczyszczenie przepustnicy oraz kolektora, zaworu EGR i zaworu wolnych obrotów, sprawdzić wszelkie rurki mające połączenie z dolotem i wyczyścić przepływomierz. Zrzucenie kolektora to w Twoim przypadku pikuś w porównaniu do v6. Mój mimo to został zdjęty, przepryskany czyściwem do silników oraz potraktowany myjką ciśnieniową po czym osuszony sprężonym powietrzem. Przepustnica delikatniej, bo bez ciśnieniowej z ostrożnością ze względu na czujnik położenia przepustnicy.
W silnikach z przepływomierzem, który jest przecież przed przepustnicą nie da się psiknąć do pracującego silnika, bo przepływomierz wykazuje zerowy ruch powietrza.
Możesz mieć też po prostu zepsuty zawór wolnych obrotów, jeśli taki jest w tym silniku.
Jedź z tym do warsztatu, Ci poradzę.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez kolo_00 » 29 mar 2012, 12:31

Jaksa opisywal z 7 lat temu w dziale 626 jak sprawdzić egr. Egr w 626 i mpv 2.0 fs jest taki sam. W premacy znajomy wyjąl egr i go wysczyścil benzynka ekstrakcyjną. Ja na twoim miejscu dla prawdzenia egr tak w 5 minut to bym odkręcil rurke która idzie od kolektora wydechowego do zaworka egr wlozyl pomiędzy ta rurke a kolektor wydechowy 1 grosz to zaslepi dojscie do egr. Jak po zaslepieniu będzie ok to znaczy ze egr daje o sobie znać. Potem bym wyją ta zaslepke i wyczyścil rurke i zaworek egr.


]
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez adacho01 » 29 mar 2012, 14:12

dziękuje kolegom za rady i sugestie, postanowiłem zacząć od rzeczy najłatwiejszych, czyli reset kompa i tu problem,,,, <co?> nie wiem czy radio jest zakodowane czy nie (poprzedni właściciel nic na ten temat nie mówił a ja nie pytałem :| ) a jak odłączę acu i sie okaże ze jest wbity w radio kod to dupa <dupa> będzie następny problem z radiem, a tak przy temacie może ktoś wie jak sprawdzić czy radio jest zakodowane czy nie i jak odzyskać z radia kod??? <co?>
wiec poszukałem na forum i znalazłem rozwiązanie które zadziałało (rozwiązanie) zrobiłem zgodnie z opisem i obroty wróciły do normy i teraz sa w przedziale 680-700obr nie wiem jakie powinny być wg producenta?? niby jakoś niewiele
ale gdzieś czytałem ze fs mazdy obroty biegu jałowego ma własnie niskie, ważne sa stabilne na gazie i benzynie i narazie jest ok,,
nie wiem czy wykasowałem błędy czy co, bo nie wiem jak sprawdzić czy błędy były?? :] niemniej jednak sposób działa i to jest najważniejsze,

enkai dzięki za opis pewnie w przyszłości bede musiał zrobić tak jak opisałeś EGR i reszta (auto juz ma swoje lata) lecz narazie wystarczy jak jest, jesli chodzi o warsztat i mechanika to jestem mocno zrażony (partacze i naciągacze, oczywiście nie generalizuje) i o ile jestem w stanie sam cos zrobić to bede sie starał mechanika omijać,
a forum wiedza z niego i doświadczenie KOLEGÓW jest dla mnie skarbnicą z której staram sie korzystać,

kolo_00 zastanawiałem sie nad zaślepieniem EGRa (wg Twojego opisu z innego postu) lecz narazie nie daje żadnych objawów wiec go zostawię, pewnie i na niego przyjdzie kolej <ok>

wiem ze silnik fs występował również w bardziej popularnych mazdach jak 626 itp zastanawiam sie tylko czy sam silnik czy również osprzęt jest taki sam?? komputer itp???
szukałem <czytaj> w archiwum lecz sporo tego jest szczególnie w dziale 626 a nie miałem zbytnio czasu,
niemniej widzę ze jesli chodzi o silnik to dział LW jest skromny i posiłkować sie trzeba innymi działami..

Panowie, jeszcze raz dzięki za pomoc <spoko>
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez kolo_00 » 29 mar 2012, 19:05

Jak masz orginalne radio mazdy to powinno być wszystko ok, ale bedziesz musial po resecie ustawić ponownie godzine.

A jakim to sposobem znalezionym na forum udalo Ci się rozwiązać problem?? Podziel się z kolegami :) .

JEZELI CHODZI O EGR TO PO WYCZYSZCZENIU TEGO ZAWORU RURKI I KOLEKTORA Z WYMIANA USZCELEK KOLEKTORÓW odczujesz róznice jesli oczywiscie nie byly wymieniane od nowości. Zaslepienie egru to 10 minut w FS.

Różnica pomiędzy 626 i mpv fs jest bardzo mala mpv ma inną skrzynie mowią ze gorszą bo są zbyt duże skoki i trzeba szukać biegów, jeszcze jedna róznica jest taka ze jest inny rezonator na kolektorze ssącym. W 626 byl silnik fs w mpv FS-DS 122 koni i potem jakos szybko 120 koni FS w mpv :( . Ja mam jeszcze ten pierwszy FS-DS czemu tak szybko zmienili nie mma pojęcia.
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez adacho01 » 29 mar 2012, 20:57

sposób na reset ale bez odłączania accu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=125&t=70797&p=1305020&hilit=resetowanie#p1305020 u mnie działa, zegar tez musiałem ponownie nastawić,, ja tez mam fs-ds 122km <ok>

egr pewnie będę musiał zrobic, i to coś czuję ze w niedalekiej przyszłości,
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez kolo_00 » 29 mar 2012, 21:50

Dzięki dobra instrukcja przyda sie na rozwiązanie problemu w jedną minute mazd na moim osiedlu <spoko>

Jeżeli chodzi o sam egr to ja nie czyscilem kolektora ssącego bo szkoda zachodu, ale wymylem egr, przepustnice i rurke która idzie z kolektra wydechowego do egru poprzez kolektor ssący i musze powiedzieć, że autko nabralo życia lepiej się jeżdzi po mieście i lepiej sie wkręca na niskich obrotach.

Dodatkowo wymieniklem uszczelke kolektora wydechowego tą ktora idzi edo glowicy i ta mala do tlumika i auto zaczelo ciszej chodzi na wysokich obrotach. Do wymiany uszczelek zabralem sie bo byly czarne nalotu na kolektorze co swiadczylo o nieszczelności
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez kolo_00 » 7 kwi 2012, 09:13

Faktycznie dziala ten reset z dwoma bezpecznikami i można rozwiązać problem z falowaniem. testowalem w 323 F 1.5 i 1.6
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy