Ostatnio zajechałem też zapytać czy sprawdzą ale bez pieczątki. To facet powiedział że ok, ale 30 zł sobie zażyczył
Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
Seraf napisał(a):To facet powiedział że ok, ale 30 zł sobie zażyczył
Mi jak pukała to " na flaszkę "
Byłem dzisiaj u mechanika z moją dziwną bolączką (stuki z przodu gdy w aucie są 3 osoby+ i dodawany jest gaz). Jak się okazało jest duży luz w miejscu gdzie przegub wchodzi do skrzyni biegów, ta tzw "flanche" czy coś dosyć mocno lata.
Wg mechaników problemem jest łożysko w skrzyni biegów... Pytanie czy oby na pewno? Czy ewentualnie można naprawić to czy skrzynia do piachu bo nie opłaca się robić? Czy jednak taki luz tam musi być a problemem jest co innego?
załamka 
Wg mechaników problemem jest łożysko w skrzyni biegów... Pytanie czy oby na pewno? Czy ewentualnie można naprawić to czy skrzynia do piachu bo nie opłaca się robić? Czy jednak taki luz tam musi być a problemem jest co innego?

Czy ktoś może wie, gdzie można zakupić przegub wewnętrzny prawy do benzyny 2.0?
Bo przeszukałem już chyba cały internet i niestety w ofercie są jedynie przeguby do starszych modeli mazdy -323, 626, xedos itp.
Ewentualnie, czy w przypadku luzów w przegubie można dobrać nowy krzyżak i przyniesie to porządane rezultaty. Przerabiał ktoś ten temat?
Z góry dzięki
Pozdrawiam
Bo przeszukałem już chyba cały internet i niestety w ofercie są jedynie przeguby do starszych modeli mazdy -323, 626, xedos itp.
Ewentualnie, czy w przypadku luzów w przegubie można dobrać nowy krzyżak i przyniesie to porządane rezultaty. Przerabiał ktoś ten temat?
Z góry dzięki
Pozdrawiam
Nuno
Jednak wyszło, że przegub. Poprzedni warsztat... a szkoda gadać 
Tylko teraz jest problem, jest to przegub przy podpórce (nie ten od koła ani nie ten od skrzyni).
Ktoś wie jak to się fachowo nazywa? I gdzie to dostać? : (
Tylko teraz jest problem, jest to przegub przy podpórce (nie ten od koła ani nie ten od skrzyni).
Ktoś wie jak to się fachowo nazywa? I gdzie to dostać? : (
Kai. napisał(a):Jednak wyszło, że przegub. Poprzedni warsztat... a szkoda gadać
Tylko teraz jest problem, jest to przegub przy podpórce (nie ten od koła ani nie ten od skrzyni).
Ktoś wie jak to się fachowo nazywa? I gdzie to dostać? : (
Widze, że prawdopodobnie dzielimy ten sam problem. Właśnie szukam prawego przegubu wewnętrznego dłuższej półosi,znajdująceo się koło łożyska podpory, lub ewentualnie możlwiości jego regeneracji. Niestety z tego co wyczytałem, uszkodzenie przegubu wewnętrznego zdarza się o wiele żadziej niż przegubu zewnętrznego (od strony koła), stąd brak jego zamieników. ( Z kolei w ASO dostępny jedynie z całą prawą półosią
Jak coś znajdziesz daj znać.
Nuno
z Tego co rozumiem to:
Chodzi o dłuższą półoś – czyli tak samo
Przegub jeden jest przy kole, drugi przy podporze i trzeci przy skrzyni biegów.
Ja szukam tego przy podporze – on się nazywa wewnętrzny? To jak w takim razie nazywa się ten od skrzyni oO?
No chyba ze ja juz calkiem nie czaje

Chodzi o dłuższą półoś – czyli tak samo
Przegub jeden jest przy kole, drugi przy podporze i trzeci przy skrzyni biegów.
Ja szukam tego przy podporze – on się nazywa wewnętrzny? To jak w takim razie nazywa się ten od skrzyni oO?
No chyba ze ja juz calkiem nie czaje

Witam.
Ja również mam problem z przegubem wewnętrznym prawej półosi.
Na naszym forum znalazłem kilka wątków o przegubach wewnętrznych i firmie MOTOMAX z Torunia.
Czy ktoś korzystał z ich usług, bądź regenerował półoś od M3 w podobnej firmie?
Ja również mam problem z przegubem wewnętrznym prawej półosi.
Na naszym forum znalazłem kilka wątków o przegubach wewnętrznych i firmie MOTOMAX z Torunia.
Czy ktoś korzystał z ich usług, bądź regenerował półoś od M3 w podobnej firmie?
- Od: 11 lis 2011, 20:16
- Posty: 35
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR sedan 2004r
Mazda 3 BL 1,6 MZR 2011r
Wypytałem kilku sprzedających, jeden stwierdził, że nie ma. Drugi odpisał tak: "Witam, tylko i wyłącznie regeneracja pańskiego przegubu w kwocie 500 zł netto"
LOL
LOL

Pod przednią lewą tuleją wahacza zauważyłem na ziemi kilka kropli oleju, jak również lekko "spoconą" tę tuleję. Dodam, że z autem nie dzieje się nic niepokojącego. I tu moje pytanie. Czy owa tuleja posiada w środku olej? Czy jest to już sygnał aby się tym zająć? Dodam, że nic nie stuka, nic nie puka, żadnych niepokojących objawów.
A tak to wygląda:

A tak to wygląda:

"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
w ASO jest z cala półośką za... 2136zł.
Same przeguby ponoć nie istenieją.
W Motomax Toruń – naprawa przegubu – 350zł, jeśli coś jeszcze do naprawy, wymiany czyli jak podpora, łożysko jakieś to max 750zł.
Z tym, że auto unieruchomione na tydzień.... Trzeba do nich wysłać, oni naprawią, odeślą i dopiero.. Ehh
Dodatkowo ponoć od 1,6 nie pasuja do 2.0... Tak samo niby z M6 2.0 nie pasuja do M3 2.0..
Nie mam pytan..

Same przeguby ponoć nie istenieją.
W Motomax Toruń – naprawa przegubu – 350zł, jeśli coś jeszcze do naprawy, wymiany czyli jak podpora, łożysko jakieś to max 750zł.
Z tym, że auto unieruchomione na tydzień.... Trzeba do nich wysłać, oni naprawią, odeślą i dopiero.. Ehh
Dodatkowo ponoć od 1,6 nie pasuja do 2.0... Tak samo niby z M6 2.0 nie pasuja do M3 2.0..
Nie mam pytan..



Tolek napisał(a):Pod przednią lewą tuleją wahacza zauważyłem na ziemi kilka kropli oleju, jak również lekko "spoconą" tę tuleję.
Chyba nie z tego wahacza- tulei ?
marcin255 napisał(a):Tolek napisał(a):Pod przednią lewą tuleją wahacza zauważyłem na ziemi kilka kropli oleju, jak również lekko "spoconą" tę tuleję.
Chyba nie z tego wahacza- tulei ?
Czyli wyciek nad tuleją? Rozumiem, że sama tuleja zbudowana jest tylko z materiałów stalowo-gumowych?
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Podobno mazda 3 i mazda 5 mają takie samo zawieszenie, czy mógłby ktoś to zweryfikować?
Powiem tak, w tulei jest olej. Ja miałem ten sam przypadek. Tuleja mi padła, i wylał się z niej olej. Zadzwoniłem do ASO. Element nie wymienny. Nowy wahacz 1200zł. Poszukałem na allegro i znalazłem tuleje firmy teknorot za 100zł. Zamontowałem i jeżdzę jak narazie do tej pory już jakieś ok 15 tyś km.
Tolek, sporo osób wymieniało już tego silentblocka, Ty możesz objawów nie odczuwać, ale za 30 tys km wyrobi się wahacz i nie będzie wyjścia, zamienników jest sporo, jakiś znany producent 150-200 zł, wg katalogów pasuje tez do blizniaczych modeli forda i volvo
wg katalogu półoś prawa 2.0 diesel ma nr GG33-25-500A, takie półośki wsadzali też do mazdy 5 2.0 diesel, ale istnieje kilka odmian w zależności od daty produkcji (GG33-25-500, GG33-25-500A, GG33-25-500B)
Czy się czymś istotnym różnią ? nie wiem, powinno chyba pasować.
Kai. napisał(a):Podobno mazda 3 i mazda 5 mają takie samo zawieszenie, czy mógłby ktoś to zweryfikować?
wg katalogu półoś prawa 2.0 diesel ma nr GG33-25-500A, takie półośki wsadzali też do mazdy 5 2.0 diesel, ale istnieje kilka odmian w zależności od daty produkcji (GG33-25-500, GG33-25-500A, GG33-25-500B)
Czy się czymś istotnym różnią ? nie wiem, powinno chyba pasować.
Dzięki za info.
W polskim ASO podali ze moja to GG33255500 D, na niemieckim ebayu znalazlem dokladnie z mojego rocznika, ten sam silnik z koncowka B i tekstem, ze pasuje do mazdy 5 CR 81-105KW Diesel. Nie ogarniam czy literka ma tu jakiekolwiek znaczenie...
W polskim ASO podali ze moja to GG33255500 D, na niemieckim ebayu znalazlem dokladnie z mojego rocznika, ten sam silnik z koncowka B i tekstem, ze pasuje do mazdy 5 CR 81-105KW Diesel. Nie ogarniam czy literka ma tu jakiekolwiek znaczenie...
najprawdopodobniej efekt sprzężenia zwrotnego, podczas eksploatacji okazało się, że ta część płata figle, zrobili zmiany i dodali kolejną literę do oznaczenia katalogowego.
wg katalogu do samochodów wyprodukowanych po 01.08.2007 wsadzali GG3325500B (VIN >659123), nie mam wzmianki o innych wariantach (jak pisałeś D), ale to pewnie jest spowodowane nieaktualną bazą części.
wg katalogu do samochodów wyprodukowanych po 01.08.2007 wsadzali GG3325500B (VIN >659123), nie mam wzmianki o innych wariantach (jak pisałeś D), ale to pewnie jest spowodowane nieaktualną bazą części.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości