Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Seraf » 1 kwi 2012, 08:08

Tak, będzie dobra.
Ostatnio zajechałem też zapytać czy sprawdzą ale bez pieczątki. To facet powiedział że ok, ale 30 zł sobie zażyczył :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez marcin255 » 1 kwi 2012, 08:21

Seraf napisał(a):To facet powiedział że ok, ale 30 zł sobie zażyczył


Mi jak pukała to " na flaszkę " :P
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Seraf » 1 kwi 2012, 08:25

Osobiście nie dałem im tych 30 zł pojechałem do kolegi który ma kanał i tam se obejrzeliśmy wszystko od spodu i ponaciagaliśmy elementy czy nie stukają :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Kai. » 5 kwi 2012, 11:16

Byłem dzisiaj u mechanika z moją dziwną bolączką (stuki z przodu gdy w aucie są 3 osoby+ i dodawany jest gaz). Jak się okazało jest duży luz w miejscu gdzie przegub wchodzi do skrzyni biegów, ta tzw "flanche" czy coś dosyć mocno lata.

Wg mechaników problemem jest łożysko w skrzyni biegów... Pytanie czy oby na pewno? Czy ewentualnie można naprawić to czy skrzynia do piachu bo nie opłaca się robić? Czy jednak taki luz tam musi być a problemem jest co innego?

<płacze> załamka <boje się>
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez Nuno » 5 kwi 2012, 13:12

Czy ktoś może wie, gdzie można zakupić przegub wewnętrzny prawy do benzyny 2.0?
Bo przeszukałem już chyba cały internet i niestety w ofercie są jedynie przeguby do starszych modeli mazdy -323, 626, xedos itp.
Ewentualnie, czy w przypadku luzów w przegubie można dobrać nowy krzyżak i przyniesie to porządane rezultaty. Przerabiał ktoś ten temat?
Z góry dzięki
Pozdrawiam
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Kai. » 5 kwi 2012, 18:29

Jednak wyszło, że przegub. Poprzedni warsztat... a szkoda gadać :)

Tylko teraz jest problem, jest to przegub przy podpórce (nie ten od koła ani nie ten od skrzyni).
Ktoś wie jak to się fachowo nazywa? I gdzie to dostać? : (
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez Nuno » 5 kwi 2012, 19:08

Kai. napisał(a):Jednak wyszło, że przegub. Poprzedni warsztat... a szkoda gadać :)

Tylko teraz jest problem, jest to przegub przy podpórce (nie ten od koła ani nie ten od skrzyni).
Ktoś wie jak to się fachowo nazywa? I gdzie to dostać? : (


Widze, że prawdopodobnie dzielimy ten sam problem. Właśnie szukam prawego przegubu wewnętrznego dłuższej półosi,znajdująceo się koło łożyska podpory, lub ewentualnie możlwiości jego regeneracji. Niestety z tego co wyczytałem, uszkodzenie przegubu wewnętrznego zdarza się o wiele żadziej niż przegubu zewnętrznego (od strony koła), stąd brak jego zamieników. ( Z kolei w ASO dostępny jedynie z całą prawą półosią :((
Jak coś znajdziesz daj znać.
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Kai. » 5 kwi 2012, 19:56

z Tego co rozumiem to:
Chodzi o dłuższą półoś – czyli tak samo
Przegub jeden jest przy kole, drugi przy podporze i trzeci przy skrzyni biegów.

Ja szukam tego przy podporze – on się nazywa wewnętrzny? To jak w takim razie nazywa się ten od skrzyni oO?
No chyba ze ja juz calkiem nie czaje :D <cisza>
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez tomekgt » 5 kwi 2012, 21:21

Witam.
Ja również mam problem z przegubem wewnętrznym prawej półosi.
Na naszym forum znalazłem kilka wątków o przegubach wewnętrznych i firmie MOTOMAX z Torunia.
Czy ktoś korzystał z ich usług, bądź regenerował półoś od M3 w podobnej firmie?
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2011, 20:16
Posty: 35
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR sedan 2004r
Mazda 3 BL 1,6 MZR 2011r

Postprzez Kai. » 6 kwi 2012, 09:07

Wypytałem kilku sprzedających, jeden stwierdził, że nie ma. Drugi odpisał tak: "Witam, tylko i wyłącznie regeneracja pańskiego przegubu w kwocie 500 zł netto"

LOL <glupek2>
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez Tolek » 6 kwi 2012, 13:17

Pod przednią lewą tuleją wahacza zauważyłem na ziemi kilka kropli oleju, jak również lekko "spoconą" tę tuleję. Dodam, że z autem nie dzieje się nic niepokojącego. I tu moje pytanie. Czy owa tuleja posiada w środku olej? Czy jest to już sygnał aby się tym zająć? Dodam, że nic nie stuka, nic nie puka, żadnych niepokojących objawów.
A tak to wygląda:
Obrazek
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez Kai. » 6 kwi 2012, 14:04

w ASO jest z cala półośką za... 2136zł.
Same przeguby ponoć nie istenieją.
W Motomax Toruń – naprawa przegubu – 350zł, jeśli coś jeszcze do naprawy, wymiany czyli jak podpora, łożysko jakieś to max 750zł.

Z tym, że auto unieruchomione na tydzień.... Trzeba do nich wysłać, oni naprawią, odeślą i dopiero.. Ehh
Dodatkowo ponoć od 1,6 nie pasuja do 2.0... Tak samo niby z M6 2.0 nie pasuja do M3 2.0..
Nie mam pytan.. <dupa> <dupa> <dupa>
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez marcin255 » 6 kwi 2012, 14:58

Tolek napisał(a):Pod przednią lewą tuleją wahacza zauważyłem na ziemi kilka kropli oleju, jak również lekko "spoconą" tę tuleję.


Chyba nie z tego wahacza- tulei ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Tolek » 6 kwi 2012, 16:22

marcin255 napisał(a):
Tolek napisał(a):Pod przednią lewą tuleją wahacza zauważyłem na ziemi kilka kropli oleju, jak również lekko "spoconą" tę tuleję.


Chyba nie z tego wahacza- tulei ?

Czyli wyciek nad tuleją? Rozumiem, że sama tuleja zbudowana jest tylko z materiałów stalowo-gumowych?
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez marcin255 » 6 kwi 2012, 16:28

no raczej tak , trochę stali i gumy
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Kai. » 6 kwi 2012, 20:13

Podobno mazda 3 i mazda 5 mają takie samo zawieszenie, czy mógłby ktoś to zweryfikować?
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez Mibay » 7 kwi 2012, 19:39

Powiem tak, w tulei jest olej. Ja miałem ten sam przypadek. Tuleja mi padła, i wylał się z niej olej. Zadzwoniłem do ASO. Element nie wymienny. Nowy wahacz 1200zł. Poszukałem na allegro i znalazłem tuleje firmy teknorot za 100zł. Zamontowałem i jeżdzę jak narazie do tej pory już jakieś ok 15 tyś km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez akostarek » 10 kwi 2012, 12:02

Tolek, sporo osób wymieniało już tego silentblocka, Ty możesz objawów nie odczuwać, ale za 30 tys km wyrobi się wahacz i nie będzie wyjścia, zamienników jest sporo, jakiś znany producent 150-200 zł, wg katalogów pasuje tez do blizniaczych modeli forda i volvo

Kai. napisał(a):Podobno mazda 3 i mazda 5 mają takie samo zawieszenie, czy mógłby ktoś to zweryfikować?

wg katalogu półoś prawa 2.0 diesel ma nr GG33-25-500A, takie półośki wsadzali też do mazdy 5 2.0 diesel, ale istnieje kilka odmian w zależności od daty produkcji (GG33-25-500, GG33-25-500A, GG33-25-500B)
Czy się czymś istotnym różnią ? nie wiem, powinno chyba pasować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Kai. » 10 kwi 2012, 12:45

Dzięki za info.
W polskim ASO podali ze moja to GG33255500 D, na niemieckim ebayu znalazlem dokladnie z mojego rocznika, ten sam silnik z koncowka B i tekstem, ze pasuje do mazdy 5 CR 81-105KW Diesel. Nie ogarniam czy literka ma tu jakiekolwiek znaczenie...
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez akostarek » 10 kwi 2012, 14:07

najprawdopodobniej efekt sprzężenia zwrotnego, podczas eksploatacji okazało się, że ta część płata figle, zrobili zmiany i dodali kolejną literę do oznaczenia katalogowego.
wg katalogu do samochodów wyprodukowanych po 01.08.2007 wsadzali GG3325500B (VIN >659123), nie mam wzmianki o innych wariantach (jak pisałeś D), ale to pewnie jest spowodowane nieaktualną bazą części.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron