Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania
W dziale sprzedam czesci pojawily sie oferty przeplywomierza do BG (ja sprzedaje) oraz listewek przy przednim slupku obok szyby (kolega sprzedaje) – pisze tutaj bo kiedys kilka osob pytalo mnie o te czesci na PW a teraz nie umiem ich znalezc, poza tym wiem, ze duzo osob szuka tych czesci.
jsu napisał(a):Wymieniłem świece, kable, kopułkę i palec. Dalej delikatnie strzela na wolnych obrotach nierównomiernie w tłumik, powodując spadek obrotów – wkurzające! Pomocy! Zapłon ustawiać czy aparat? Co obstawiacie?
Dodam, że kolor iskry na świecach jest czerwonawy? pomarańczowy? – kondensator?
Mechanik kazał opryskać plakiem i nie ustawiać zapłonu, no i okazało się, że mam nieszczelność na podciśnieniu – odma do wymiany... Zamykam temat.
- Od: 25 lut 2011, 03:01
- Posty: 7
- Skąd: kujawsko-pomorskie
- Auto: 323f 1.6 16V 1991 r. oraz 323f 1.6 8V 1990 r.
jsu napisał(a):jsu napisał(a):Wymieniłem świece, kable, kopułkę i palec. Dalej delikatnie strzela na wolnych obrotach nierównomiernie w tłumik, powodując spadek obrotów – wkurzające! Pomocy! Zapłon ustawiać czy aparat? Co obstawiacie?
Dodam, że kolor iskry na świecach jest czerwonawy? pomarańczowy? – kondensator?
Mechanik kazał opryskać plakiem i nie ustawiać zapłonu, no i okazało się, że mam nieszczelność na podciśnieniu – odma do wymiany... Zamykam temat.
Kolego co opryskać jaką część aparat zapłonowy odmę
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Nie jestem pewny na 100% ale chyba chodzi o to, ze gdy przez np. dziure w dolocie wleci troche tego preparatu to silnik na chwile zmieni prace (np. spadna obroty itp.) Spryskujesz wszystkie miejsca za przeplywomierzem, co do ktorych szczelnosci masz watpliwosci.
Nie jestem pewny na 100% wiec niech ktos poprze to co pisze.
Nie jestem pewny na 100% wiec niech ktos poprze to co pisze.
Muszę spuścić wodę z bloku silnika a nie mogę zlokalizować śruby do tego służącej. Niestety w książce nic na ten temat nie wspominają
. W bloku jeszcze została woda a mam już kupiony płyn chłodniczy i zależy mi aby go nie rozcieńczać.
Czy ktoś wie, w którym miejscu jest ta śruba?
silnik: B3 1.3 16v
Czy ktoś wie, w którym miejscu jest ta śruba?
silnik: B3 1.3 16v
- Od: 4 paź 2010, 19:57
- Posty: 12
- Skąd: Łuków
- Auto: 323 bg B3 1.3 16v 3dr htb
odpowiednią
a tak poważnie to 98-105NM

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
tak jak w temacie cienkie mi olej z tego uszczelniacza to jest ten od strony rozrządu
mam już nowy ori
została mi tylko pompa od wspomagania do poluzowania no i zdjęcie paska rozrządu i tak się zastanawiam bo nigdzie nie mogę znaleść jak wyjmuje się stary uszczelniacz i zakłada nowy
Cos mis ie pomylilo przy zakladaniu tematu
mam już nowy ori
została mi tylko pompa od wspomagania do poluzowania no i zdjęcie paska rozrządu i tak się zastanawiam bo nigdzie nie mogę znaleść jak wyjmuje się stary uszczelniacz i zakłada nowy
Cos mis ie pomylilo przy zakladaniu tematu
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.
Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT

By mchabeusz at 2011-12-04
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.
Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT

By mchabeusz at 2011-12-04
- Od: 24 sie 2011, 13:15
- Posty: 122
- Skąd: Zelów
- Auto: Mazda 323f BG
jeremy87 napisał(a):Muszę spuścić wodę z bloku silnika a nie mogę zlokalizować śruby do tego służącej. Niestety w książce nic na ten temat nie wspominają. W bloku jeszcze została woda a mam już kupiony płyn chłodniczy i zależy mi aby go nie rozcieńczać.
Czy ktoś wie, w którym miejscu jest ta śruba?
silnik: B3 1.3 16v
Kolego jeśli odkręciłeś korek na chłodnicy i następnie spuściłeś wodę spustowym w chłodnicy to śmiało teraz już zalewaj płynem chłodniczym bez żadnych kombinacji

Czy wymieniał ktoś u siebie w madzi hydropopychacze?Jak to się robi Madzi 323F 1.6 16V BG? Pomocy?
-
kotik9
jeremy87 napisał(a):ja ten uszczelniacz z wałka rozrządu usunąłem "dziubając" śrubokrętem płaskim. Należy robić to ostrożnie aby nie uszkodzić gładkich powierzchni, w których mieści się ten uszczelniacz
aha bo bałem się że nie bedzie chciał wyjść na zewnątrz
a nowego na sucho wpłacałeś czy czymś smarowales?
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.
Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT

By mchabeusz at 2011-12-04
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.
Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT

By mchabeusz at 2011-12-04
- Od: 24 sie 2011, 13:15
- Posty: 122
- Skąd: Zelów
- Auto: Mazda 323f BG
dzięki koledzy za odpowiedzi
układ kilkakrotnie został przepłukany i wszystko zostało zrobione książkowo. Z braku wiedzy gdzie jest ta śruba i też chęci jej poszukiwania kupiłem koncentrat i sprawa załatwiona. Wybrałem taką drogę aby nie stracić nominalnej wartości zamarzania. (samochód parkuję pod chmurką a zimy potrafią jeszcze zaskoczyć)
Swoją drogą to sprawa nadal jest otwarta bo, żeby zastosować gotowy płyn chłodniczy i uniknąć pogorszenia jego właściwości niezbędne jest opróżnienie bloku silnika z resztek wody lub starego płynu chłodzącego. Gdyby ktoś wiedział to chętnie zaspokoję swoją ciekawość
już nie pamiętam jak to było, ale jak nie uda się na sucho to nie zaszkodzi rozsmarować np. 2 kropli jakiegoś oleju silnikowego na nim. pozdrawiam
Swoją drogą to sprawa nadal jest otwarta bo, żeby zastosować gotowy płyn chłodniczy i uniknąć pogorszenia jego właściwości niezbędne jest opróżnienie bloku silnika z resztek wody lub starego płynu chłodzącego. Gdyby ktoś wiedział to chętnie zaspokoję swoją ciekawość
mchabeusz napisał(a):aha bo bałem się że nie bedzie chciał wyjść na zewnątrz
a nowego na sucho wpłacałeś czy czymś smarowales?
już nie pamiętam jak to było, ale jak nie uda się na sucho to nie zaszkodzi rozsmarować np. 2 kropli jakiegoś oleju silnikowego na nim. pozdrawiam
- Od: 4 paź 2010, 19:57
- Posty: 12
- Skąd: Łuków
- Auto: 323 bg B3 1.3 16v 3dr htb
Kolego jeremy87 a więc poprawnie wymieniając płyn chłodniczy (tak aby zszedł cały):
1)rozgrzewamy silnik do temperatury otwarcia termostatu, tak aby otwarty został tzw "duży obieg"
2)gasimy silnik
3)odkręcamy korek na chłodnicy i korek na zbiorniczku wyrównawczym
4)odkręcamy śrubę motylkową na samym dole chłodnicy i spuszczamy płyn (w bloku wtedy już NIC nie zostaje)
5)po zejściu całego płynu zakręcamy korek spustowy i czekamy aż silnik ostygnie,
6)wlewamy płyn chłodniczy i nie zakręcając korka chłodnicy i zbiorniczka odpalamy silnik,
7)podczas rozgrzewania się silnika cały czas dolewamy płynu chłodniczego do chłodnicy "pod korek" (płyn będzie cały czas stopniowo ubywać aż do pewnego momentu)
8)w między czasie ugniatamy trochę węże dochodzące do chłodnicy w celu szybszego odpowietrzenia układu.
9) kiedy silnik jest już rozgrzany do 90* (duży układ jest otwarty), podczas ściskania węży nie widzimy w chłodnicy żadnego "bąblowania" oraz stan płynu chłodniczego w chłodnicy jest "pod korek" uznajemy odpowietrzanie za zakończone
To niech będzie dla potomnych
1)rozgrzewamy silnik do temperatury otwarcia termostatu, tak aby otwarty został tzw "duży obieg"
2)gasimy silnik
3)odkręcamy korek na chłodnicy i korek na zbiorniczku wyrównawczym
4)odkręcamy śrubę motylkową na samym dole chłodnicy i spuszczamy płyn (w bloku wtedy już NIC nie zostaje)
5)po zejściu całego płynu zakręcamy korek spustowy i czekamy aż silnik ostygnie,
6)wlewamy płyn chłodniczy i nie zakręcając korka chłodnicy i zbiorniczka odpalamy silnik,
7)podczas rozgrzewania się silnika cały czas dolewamy płynu chłodniczego do chłodnicy "pod korek" (płyn będzie cały czas stopniowo ubywać aż do pewnego momentu)
8)w między czasie ugniatamy trochę węże dochodzące do chłodnicy w celu szybszego odpowietrzenia układu.
9) kiedy silnik jest już rozgrzany do 90* (duży układ jest otwarty), podczas ściskania węży nie widzimy w chłodnicy żadnego "bąblowania" oraz stan płynu chłodniczego w chłodnicy jest "pod korek" uznajemy odpowietrzanie za zakończone
To niech będzie dla potomnych

Opis ok
Ale między pkt1, a pkt2, dodałbym, że należy chwilę odczekać i nie odkręcać korka chłodniczego na gorącym silniku, bo wystrzeli płyn i może się to źle skończyć.
A dodatkowo zapaprze nam cały silnik

Ale między pkt1, a pkt2, dodałbym, że należy chwilę odczekać i nie odkręcać korka chłodniczego na gorącym silniku, bo wystrzeli płyn i może się to źle skończyć.
A dodatkowo zapaprze nam cały silnik
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości