Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania

Mazda 323 1989–1994

Postprzez tyla » 27 mar 2012, 21:19

W dziale sprzedam czesci pojawily sie oferty przeplywomierza do BG (ja sprzedaje) oraz listewek przy przednim slupku obok szyby (kolega sprzedaje) – pisze tutaj bo kiedys kilka osob pytalo mnie o te czesci na PW a teraz nie umiem ich znalezc, poza tym wiem, ze duzo osob szuka tych czesci.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez jsu » 27 mar 2012, 23:21

jsu napisał(a):Wymieniłem świece, kable, kopułkę i palec. Dalej delikatnie strzela na wolnych obrotach nierównomiernie w tłumik, powodując spadek obrotów – wkurzające! Pomocy! Zapłon ustawiać czy aparat? Co obstawiacie?

Dodam, że kolor iskry na świecach jest czerwonawy? pomarańczowy? – kondensator?


Mechanik kazał opryskać plakiem i nie ustawiać zapłonu, no i okazało się, że mam nieszczelność na podciśnieniu – odma do wymiany... Zamykam temat.
Początkujący
 
Od: 25 lut 2011, 03:01
Posty: 7
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: 323f 1.6 16V 1991 r. oraz 323f 1.6 8V 1990 r.

Postprzez patryk240 » 28 mar 2012, 17:04

jsu napisał(a):
jsu napisał(a):Wymieniłem świece, kable, kopułkę i palec. Dalej delikatnie strzela na wolnych obrotach nierównomiernie w tłumik, powodując spadek obrotów – wkurzające! Pomocy! Zapłon ustawiać czy aparat? Co obstawiacie?

Dodam, że kolor iskry na świecach jest czerwonawy? pomarańczowy? – kondensator?


Mechanik kazał opryskać plakiem i nie ustawiać zapłonu, no i okazało się, że mam nieszczelność na podciśnieniu – odma do wymiany... Zamykam temat.

Kolego co opryskać jaką część aparat zapłonowy odmę ??? I co pokazał się płomyczek ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez tyla » 28 mar 2012, 23:54

Nie jestem pewny na 100% ale chyba chodzi o to, ze gdy przez np. dziure w dolocie wleci troche tego preparatu to silnik na chwile zmieni prace (np. spadna obroty itp.) Spryskujesz wszystkie miejsca za przeplywomierzem, co do ktorych szczelnosci masz watpliwosci.

Nie jestem pewny na 100% wiec niech ktos poprze to co pisze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez jeremy87 » 29 mar 2012, 16:35

Muszę spuścić wodę z bloku silnika a nie mogę zlokalizować śruby do tego służącej. Niestety w książce nic na ten temat nie wspominają :( . W bloku jeszcze została woda a mam już kupiony płyn chłodniczy i zależy mi aby go nie rozcieńczać.

Czy ktoś wie, w którym miejscu jest ta śruba?
silnik: B3 1.3 16v
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 19:57
Posty: 12
Skąd: Łuków
Auto: 323 bg B3 1.3 16v 3dr htb

Postprzez Ghostx » 30 mar 2012, 23:03

Witam tak jak w temacie potrzebne mi z jaką siła należy dokręcić koło zamachowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 02:20
Posty: 181
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323f bg 1,6 16v 91r

Postprzez tekkenfan » 31 mar 2012, 10:06

odpowiednią :P a tak poważnie to 98-105NM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mchabeusz » 1 kwi 2012, 00:28

tak jak w temacie cienkie mi olej z tego uszczelniacza to jest ten od strony rozrządu
mam już nowy ori

została mi tylko pompa od wspomagania do poluzowania no i zdjęcie paska rozrządu i tak się zastanawiam bo nigdzie nie mogę znaleść jak wyjmuje się stary uszczelniacz i zakłada nowy



Cos mis ie pomylilo przy zakladaniu tematu
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.

Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
Obrazek
By mchabeusz at 2011-12-04
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 13:15
Posty: 122
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez jeremy87 » 1 kwi 2012, 23:47

ja ten uszczelniacz z wałka rozrządu usunąłem "dziubając" śrubokrętem płaskim. Należy robić to ostrożnie aby nie uszkodzić gładkich powierzchni, w których mieści się ten uszczelniacz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 19:57
Posty: 12
Skąd: Łuków
Auto: 323 bg B3 1.3 16v 3dr htb

Postprzez pawcio1017 » 2 kwi 2012, 20:18

jeremy87 napisał(a):Muszę spuścić wodę z bloku silnika a nie mogę zlokalizować śruby do tego służącej. Niestety w książce nic na ten temat nie wspominają :( . W bloku jeszcze została woda a mam już kupiony płyn chłodniczy i zależy mi aby go nie rozcieńczać.

Czy ktoś wie, w którym miejscu jest ta śruba?
silnik: B3 1.3 16v


Kolego jeśli odkręciłeś korek na chłodnicy i następnie spuściłeś wodę spustowym w chłodnicy to śmiało teraz już zalewaj płynem chłodniczym bez żadnych kombinacji <oczko> Pamiętaj o odpowietrzeniu.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez patryk240 » 2 kwi 2012, 23:23

Jeżeli spuścił na rozgrzanym silniku to zleciało co miało zlecieć jeśli na zimnym to proponuje zalać choćby wodą rozgrzać silnik i spuścić wszystko :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez benq323 » 3 kwi 2012, 12:20

Albo zalać koncentratem i po problemie
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez kotik9 » 3 kwi 2012, 17:53

Czy wymieniał ktoś u siebie w madzi hydropopychacze?Jak to się robi Madzi 323F 1.6 16V BG? Pomocy?
kotik9
 

Postprzez mchabeusz » 3 kwi 2012, 23:47

jeremy87 napisał(a):ja ten uszczelniacz z wałka rozrządu usunąłem "dziubając" śrubokrętem płaskim. Należy robić to ostrożnie aby nie uszkodzić gładkich powierzchni, w których mieści się ten uszczelniacz



aha bo bałem się że nie bedzie chciał wyjść na zewnątrz
a nowego na sucho wpłacałeś czy czymś smarowales?
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.

Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
Obrazek
By mchabeusz at 2011-12-04
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 13:15
Posty: 122
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez jeremy87 » 4 kwi 2012, 21:05

dzięki koledzy za odpowiedzi :) układ kilkakrotnie został przepłukany i wszystko zostało zrobione książkowo. Z braku wiedzy gdzie jest ta śruba i też chęci jej poszukiwania kupiłem koncentrat i sprawa załatwiona. Wybrałem taką drogę aby nie stracić nominalnej wartości zamarzania. (samochód parkuję pod chmurką a zimy potrafią jeszcze zaskoczyć)

Swoją drogą to sprawa nadal jest otwarta bo, żeby zastosować gotowy płyn chłodniczy i uniknąć pogorszenia jego właściwości niezbędne jest opróżnienie bloku silnika z resztek wody lub starego płynu chłodzącego. Gdyby ktoś wiedział to chętnie zaspokoję swoją ciekawość :)

mchabeusz napisał(a):aha bo bałem się że nie bedzie chciał wyjść na zewnątrz
a nowego na sucho wpłacałeś czy czymś smarowales?


już nie pamiętam jak to było, ale jak nie uda się na sucho to nie zaszkodzi rozsmarować np. 2 kropli jakiegoś oleju silnikowego na nim. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 19:57
Posty: 12
Skąd: Łuków
Auto: 323 bg B3 1.3 16v 3dr htb

Postprzez pawcio1017 » 5 kwi 2012, 09:32

Kolego jeremy87 a więc poprawnie wymieniając płyn chłodniczy (tak aby zszedł cały):
1)rozgrzewamy silnik do temperatury otwarcia termostatu, tak aby otwarty został tzw "duży obieg"
2)gasimy silnik
3)odkręcamy korek na chłodnicy i korek na zbiorniczku wyrównawczym
4)odkręcamy śrubę motylkową na samym dole chłodnicy i spuszczamy płyn (w bloku wtedy już NIC nie zostaje)
5)po zejściu całego płynu zakręcamy korek spustowy i czekamy aż silnik ostygnie,
6)wlewamy płyn chłodniczy i nie zakręcając korka chłodnicy i zbiorniczka odpalamy silnik,
7)podczas rozgrzewania się silnika cały czas dolewamy płynu chłodniczego do chłodnicy "pod korek" (płyn będzie cały czas stopniowo ubywać aż do pewnego momentu)
8)w między czasie ugniatamy trochę węże dochodzące do chłodnicy w celu szybszego odpowietrzenia układu.
9) kiedy silnik jest już rozgrzany do 90* (duży układ jest otwarty), podczas ściskania węży nie widzimy w chłodnicy żadnego "bąblowania" oraz stan płynu chłodniczego w chłodnicy jest "pod korek" uznajemy odpowietrzanie za zakończone

To niech będzie dla potomnych <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez tomeczq » 5 kwi 2012, 09:36

Witam :) Mam pytanie czy zacisk hamulcowy tylny z mazdy 323f 1.8 bg GT (89-94) będzie pasował do Mazdy 323 bg GT :) ??
Początkujący
 
Od: 4 lis 2009, 22:27
Posty: 13
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323 BG GT

Postprzez sebek-71 » 5 kwi 2012, 10:45

Opis ok <spoko>
Ale między pkt1, a pkt2, dodałbym, że należy chwilę odczekać i nie odkręcać korka chłodniczego na gorącym silniku, bo wystrzeli płyn i może się to źle skończyć.
A dodatkowo zapaprze nam cały silnik :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez patryk240 » 5 kwi 2012, 12:10

Ja zawsze najpierw odkręcam motylek na dole chłodnicy i dopiero korek :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez patryk240 » 5 kwi 2012, 12:40

Z tego co kojarzę w mojej madzi mam felgi stalowe fabrycznie et 36 i chciałem się dowiedzieć czy takie kółka będą pasować z et45 od 323F 4x100x54 4,5J ET45 opony 175/70/13 82T
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323