Czyszczenie przepustnicy

Postprzez xedos1972 » 11 mar 2012, 19:53

ta z pierwszego zdjęcia to przepływka , ta z drugiego to TPS
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez onbex » 11 mar 2012, 20:47

ok dzięki, tak myślałem i tak obstawiałem na chopski rozum.

Mój po odłączeniu i wyjęciu rury, odpalał na 1s i gasł. Jutro popróbuje jeszcze raz, ewentualnie najpierw odpalę potem odłącze, a następnie zdejmę rurę.

Skaczą mi obroty ostatnio (stąd moje próby czyszczenia), i nawet parę razy potrafił zgasnąć przy jeździe i naciśnięciu sprzęgła. Poprawiłem pasek alternatora bo zrobił się za luźny, troszkę się poprawiło ale szukam dalej. Świec jeszcze nie odkręcałem ale mają niecałe 10k przebiegu więc powinny być w porządku.

W każdym bądź razie, mam nadzieje że pomoże.
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2011, 13:45
Posty: 10

Postprzez kubi2410 » 11 mar 2012, 20:59

dziś wyczyściłem przepustnicę i krokowca obroty się podniosły (było 750) po czyszczeniu 850 i są stabilne. Drgania bardzo lekko odczuwalne poprawa duża. Naprawdę było warto to rozebrać i wyczyścić dodam że u mnie było bardzo mało zabrudzone. Silnik na pewno pracuje równiej i lżej na wolnych obrotach.
Mam pytanko jak ktoś ma zdjęcie niech wrzuci gdzie się EGR zaślepia w 1.6 ZM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez decadent » 12 mar 2012, 00:25

Żeby nie gasł to trzeba dodawac gazu, przepustnicą... Ja odłączyłem rure i przepływke po odpaleniu...
Zanim podłączymy przepływke z powrotem wyłączyć silnik.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez xedos1972 » 12 mar 2012, 01:01

kubi2410 napisał(a):Mam pytanko jak ktoś ma zdjęcie niech wrzuci gdzie się EGR zaślepia w 1.6 ZM
po co zdjęcie odkręcasz EGR i w miejsce tamtej podkładki docinasz nową tylko bez otworów przelotowych .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez decadent » 12 mar 2012, 09:15

Ale po co, po co chcecie zaślepiać EGR ?
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez onbex » 12 mar 2012, 21:01

poradziłem sobie, odłączyłem na ciepłym chodzącym silniku, lekko się dławił ale dał rady.
Potem tylko przy psikaniu musiałem lekko gazować bo zgasł za pierwszym razem.

Póki co miałem po czyszczeniu, tylko krótką przejażdżke.Jak na razie jestem zadowolony, obroty się ustabilizowały i nie spadają gwałtownie przy sprzęgle. Oby tak zostało na stale. Jutro poobserwuje bardziej.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2011, 13:45
Posty: 10

Postprzez kubi2410 » 12 mar 2012, 21:05

Chcę zaślepić EGR by nie syfił do silnika tylko potrzebuje zdjęcie gdzie mam tą podkładkę wsadzić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez decadent » 13 mar 2012, 00:01

Tylko po to ? Bez sensu..... zanim Ci zasyfi całkiem ten silnik to zdążysz samochód sprzedać, albo złomować, a błędy będą CI wyskakiwały tylko....
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez xedos1972 » 13 mar 2012, 01:20

zgadzam się z przedmówcą po co zaślepiać ,może pokazywać błędy , zasyfiony układ dolotowy w czym to przeszkadza chyba że jesteś pedantyczny , ważne aby sam EGR był czysty i się nie zacinał poczytaj sobie tu: http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/uk ... -daje.html
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez kubi2410 » 13 mar 2012, 10:42

Oki niech ktoś wrzuci zdjęcie gzie on jest to sobie na początek zrobię czyszczenie i sprawdzę czy działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez decadent » 13 mar 2012, 11:27

U mnie jest z prawej strony kolektora ssącego, z tyłu od strony grodzi. Wypinasz wtyczkę od tps i odczepiasz przewody od gumowej rury dolotowej, wtedy masz dostęp do dwóch śrub 12 od zaworu egr, z tym że najlepiej mieć dłuższe nasadki. Uwaga na uszczelkę. Trzeba mieć dobry mocny środek, żeby wyczyścić zapieczony syf....
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez decadent » 16 mar 2012, 15:21

Niech mi ktoś powie jak dokładnie działa śruba regulacji obrotów biegu jałowego – czy wkręcenie/wykręcenie śruby powoduje większy lub mniejszy przepływ powietrza bypassem przez krokowiec ?? Co się dzieje jak wkręcamy lub wykręcamy śrubę poza trybem serwisowym ??

Jak regulujemy w trybie serwisowym to przecież mamy jakieś ustawienie tej śruby początkowe, a co byłoby gdyby ta śruba była na przykład całkiem wkręcona... ??
Kręcąc śrubą w trybie serwisowym uczymy obrotów komputer. Będzie on dażył do ustawienia obrotów na danym poziomie. Co będzie jak ktoś kiedyś kręcił śrubą bez serwisowego, a my później ustawimy w trybie serwisowym ?? Czy poprzednie ustawienie zostanie jakby zresetowane ?
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez xedos1972 » 17 mar 2012, 02:57

Zadaniem silnika krokowego jest korekta składu mieszanki na podstawie wskazań płynących z sondy lambda. Krokowiec poprzez otwarcie lub zamknięcie doprowadza więcej lub mniej powietrza, co skutkuje zubożeniem lub wzbogaceniem mieszanki. Powietrze pobiera PRZED przepustnicą i przekazuje je ZA przepustnicę – Krótko mówiąc stanowi on równoległy do przepustnicy obwód dostarczania powietrza i pracuje niezależnie od niej, czyli przepustnica nie steruje nijak krokowcem tak na moje oko .regulacje osobiście robię poza trybem serwisowym i nie za uwarzyłem jakiś dziwnych objawów . moje pytanie po co ci aż tak szczegółowa wiedza skoro pewno nie jeden mechanik tego nie wie bo dziś raczej tendencja jest do wymiany części niż naprawy po samodiagnostyce OBD2 .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez szuwar1978 » 17 mar 2012, 09:20

tak działa śruba bypass ...
http://imageshack.us/photo/my-images/842/kjet24.png/
Regulując bez trybu serwisowego nie ustawisz poprawnie ponieważ silnik krokowy cały czas koryguje parametry. Dlatego zworka w TEN + GND i wtedy kręcić śrubą i ustaw poprawnie obroty czyli przerwę w kanale wolnego powietrza......
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez decadent » 17 mar 2012, 23:23

Dzięki Xedos za dokładne info na temat krokowca. Po co mi taka wiedza ? Bo jeszcze tego nie wiem, w ferworze zmagań z wibracjami na biegu jałowym.... A rzeczywiście już wiem więcej niż większość mechaników, u których byłem...
Szuwar – jak reguluje się obroty biegu jałowego w praktyce to ja dobrze wiem, potrzebowałem więcej teorii – Twój obrazek utwierdził mnie w tym co dzisiaj się dowiedziałem robiąc testy – dzięki...

Chyba są trzy biegi powietrza – przez przepustnicę, przez kanalik ze śrubą regulacyjną, czyli bypass oraz kanał krokowca, który tez jest obejściem przepustnicy...

Robiąc testy stwierdziłem, że w trybie serwisowym samochód "widzi" jak jest wkręcona śruba regulacyjna, a obroty nie są naznaczone działaniem krokowca. Jeżeli ktoś kręcił śrubą poza trybem serwisowym, to i tak po wprowadzeniu w tryb serwisowy obroty są według aktualnego wkręcenia śruby. Przy wkręconej mocno śrubie za każdym razem w trybie serwisowym miałem 500 obr./min, podczas gdy bez zmostkowania i tak około 750. Obroty po ustawieniu w trybie sewisowym ustalają się dopiero po pewnym czasie...
Nie wiem dalej po co ten serwisowy do ustawiania obrotów....

A może sondę lambda powinienem wymienić w celu eliminacji wibracji....? Chyba raczej to nie ma związku, zwłaszcza, ze obserwowalem inną mazdę... ale o tym w innym wątku
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Bo_Lo » 4 kwi 2012, 17:33

slyszalem cos ze w naszych ZL ach jest przeplywka ktora mozna czyscic.prawda to ??jesli tak to w jaki sposob i czym ?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez karmazyn33 » 4 kwi 2012, 19:38

bolo2610 napisał(a):slyszalem cos ze w naszych ZL ach jest przeplywka ktora mozna czyscic.prawda to ??jesli tak to w jaki sposob i czym ?


ja w mojej BJ przepływke czyszcze jakimś sprayem do odtłuszczania tarcz hamulcowych, psiknąć trzeba na te łezkę która jest zamocowana na srodku i ja jeszcze psikam na takie dwa cieniutkie druciki co sa głębiej schowane – widac je jak się odwruci przepływke do góry nogami. Potem reset kompa tak na wszelki wypadek żeby odczytywał nowe dane po czyszczeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez Pangenitor » 4 kwi 2012, 20:29

Spokojnie możesz wyczyścić czymkolwiek na bazie spirytusu, chodzi o to żeby rozpuściło tłuszcz i wypłukało syf. Ta łezka o której pisał kolega Karmazyn33 to czujnik temperatury, a te dwa druciki to rezystory, na podstawi płynącego przez nie prądu komp oblicza ilość powietrza jakie dostaje silnik. Tak jak pisał Karmazyn33 najlepiej jakiś środek w sprayu. Ja osobiście używałem alkoholu isopropylowego zwanego potocznie izopropanolem.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 08:10
Posty: 87 (0/2)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 Hatchback
Kia Ceed 1.5 M

Postprzez Bo_Lo » 4 kwi 2012, 21:02

mam specyfik do odtluszczania/czyszczenia tarcz hamulcowych-do przepustnicy mi go polecili ,ale nie wolno psikac na elementy gumowe.nada sie??mam jeszcze druga przeplkywke na ktorej kupilem auto – slabo sie zbierala ,szarpala przy przyspieszaniu.po wymianie przeplywki ustapily te objawy,jednak okazyjnie szarpnie raz na 300-500km przez moment ale mysle ze to cos innego.jak sadzicie da cos czyszczenie tej pierwszej przeplywki na ktorej szarpalo caly czas??ta co mam teraz mam stracha ze spierdziele i bedzie kupa <glupek2>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323