Czyszczenie przepustnicy
ok dzięki, tak myślałem i tak obstawiałem na chopski rozum.
Mój po odłączeniu i wyjęciu rury, odpalał na 1s i gasł. Jutro popróbuje jeszcze raz, ewentualnie najpierw odpalę potem odłącze, a następnie zdejmę rurę.
Skaczą mi obroty ostatnio (stąd moje próby czyszczenia), i nawet parę razy potrafił zgasnąć przy jeździe i naciśnięciu sprzęgła. Poprawiłem pasek alternatora bo zrobił się za luźny, troszkę się poprawiło ale szukam dalej. Świec jeszcze nie odkręcałem ale mają niecałe 10k przebiegu więc powinny być w porządku.
W każdym bądź razie, mam nadzieje że pomoże.
Mój po odłączeniu i wyjęciu rury, odpalał na 1s i gasł. Jutro popróbuje jeszcze raz, ewentualnie najpierw odpalę potem odłącze, a następnie zdejmę rurę.
Skaczą mi obroty ostatnio (stąd moje próby czyszczenia), i nawet parę razy potrafił zgasnąć przy jeździe i naciśnięciu sprzęgła. Poprawiłem pasek alternatora bo zrobił się za luźny, troszkę się poprawiło ale szukam dalej. Świec jeszcze nie odkręcałem ale mają niecałe 10k przebiegu więc powinny być w porządku.
W każdym bądź razie, mam nadzieje że pomoże.
- Od: 24 kwi 2011, 13:45
- Posty: 10
dziś wyczyściłem przepustnicę i krokowca obroty się podniosły (było 750) po czyszczeniu 850 i są stabilne. Drgania bardzo lekko odczuwalne poprawa duża. Naprawdę było warto to rozebrać i wyczyścić dodam że u mnie było bardzo mało zabrudzone. Silnik na pewno pracuje równiej i lżej na wolnych obrotach.
Mam pytanko jak ktoś ma zdjęcie niech wrzuci gdzie się EGR zaślepia w 1.6 ZM
Mam pytanko jak ktoś ma zdjęcie niech wrzuci gdzie się EGR zaślepia w 1.6 ZM
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
po co zdjęcie odkręcasz EGR i w miejsce tamtej podkładki docinasz nową tylko bez otworów przelotowych .kubi2410 napisał(a):Mam pytanko jak ktoś ma zdjęcie niech wrzuci gdzie się EGR zaślepia w 1.6 ZM
xedos1972
poradziłem sobie, odłączyłem na ciepłym chodzącym silniku, lekko się dławił ale dał rady.
Potem tylko przy psikaniu musiałem lekko gazować bo zgasł za pierwszym razem.
Póki co miałem po czyszczeniu, tylko krótką przejażdżke.Jak na razie jestem zadowolony, obroty się ustabilizowały i nie spadają gwałtownie przy sprzęgle. Oby tak zostało na stale. Jutro poobserwuje bardziej.
Pozdrawiam
Potem tylko przy psikaniu musiałem lekko gazować bo zgasł za pierwszym razem.
Póki co miałem po czyszczeniu, tylko krótką przejażdżke.Jak na razie jestem zadowolony, obroty się ustabilizowały i nie spadają gwałtownie przy sprzęgle. Oby tak zostało na stale. Jutro poobserwuje bardziej.
Pozdrawiam
- Od: 24 kwi 2011, 13:45
- Posty: 10
Chcę zaślepić EGR by nie syfił do silnika tylko potrzebuje zdjęcie gdzie mam tą podkładkę wsadzić?
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
zgadzam się z przedmówcą po co zaślepiać ,może pokazywać błędy , zasyfiony układ dolotowy w czym to przeszkadza chyba że jesteś pedantyczny , ważne aby sam EGR był czysty i się nie zacinał poczytaj sobie tu: http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/uk ... -daje.html
xedos1972
Oki niech ktoś wrzuci zdjęcie gzie on jest to sobie na początek zrobię czyszczenie i sprawdzę czy działa.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
U mnie jest z prawej strony kolektora ssącego, z tyłu od strony grodzi. Wypinasz wtyczkę od tps i odczepiasz przewody od gumowej rury dolotowej, wtedy masz dostęp do dwóch śrub 12 od zaworu egr, z tym że najlepiej mieć dłuższe nasadki. Uwaga na uszczelkę. Trzeba mieć dobry mocny środek, żeby wyczyścić zapieczony syf....
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Niech mi ktoś powie jak dokładnie działa śruba regulacji obrotów biegu jałowego – czy wkręcenie/wykręcenie śruby powoduje większy lub mniejszy przepływ powietrza bypassem przez krokowiec
Co się dzieje jak wkręcamy lub wykręcamy śrubę poza trybem serwisowym 
Jak regulujemy w trybie serwisowym to przecież mamy jakieś ustawienie tej śruby początkowe, a co byłoby gdyby ta śruba była na przykład całkiem wkręcona...
Kręcąc śrubą w trybie serwisowym uczymy obrotów komputer. Będzie on dażył do ustawienia obrotów na danym poziomie. Co będzie jak ktoś kiedyś kręcił śrubą bez serwisowego, a my później ustawimy w trybie serwisowym
Czy poprzednie ustawienie zostanie jakby zresetowane ?
Jak regulujemy w trybie serwisowym to przecież mamy jakieś ustawienie tej śruby początkowe, a co byłoby gdyby ta śruba była na przykład całkiem wkręcona...
Kręcąc śrubą w trybie serwisowym uczymy obrotów komputer. Będzie on dażył do ustawienia obrotów na danym poziomie. Co będzie jak ktoś kiedyś kręcił śrubą bez serwisowego, a my później ustawimy w trybie serwisowym
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Zadaniem silnika krokowego jest korekta składu mieszanki na podstawie wskazań płynących z sondy lambda. Krokowiec poprzez otwarcie lub zamknięcie doprowadza więcej lub mniej powietrza, co skutkuje zubożeniem lub wzbogaceniem mieszanki. Powietrze pobiera PRZED przepustnicą i przekazuje je ZA przepustnicę – Krótko mówiąc stanowi on równoległy do przepustnicy obwód dostarczania powietrza i pracuje niezależnie od niej, czyli przepustnica nie steruje nijak krokowcem tak na moje oko .regulacje osobiście robię poza trybem serwisowym i nie za uwarzyłem jakiś dziwnych objawów . moje pytanie po co ci aż tak szczegółowa wiedza skoro pewno nie jeden mechanik tego nie wie bo dziś raczej tendencja jest do wymiany części niż naprawy po samodiagnostyce OBD2 .
xedos1972
tak działa śruba bypass ...
http://imageshack.us/photo/my-images/842/kjet24.png/
Regulując bez trybu serwisowego nie ustawisz poprawnie ponieważ silnik krokowy cały czas koryguje parametry. Dlatego zworka w TEN + GND i wtedy kręcić śrubą i ustaw poprawnie obroty czyli przerwę w kanale wolnego powietrza......
http://imageshack.us/photo/my-images/842/kjet24.png/
Regulując bez trybu serwisowego nie ustawisz poprawnie ponieważ silnik krokowy cały czas koryguje parametry. Dlatego zworka w TEN + GND i wtedy kręcić śrubą i ustaw poprawnie obroty czyli przerwę w kanale wolnego powietrza......
- Od: 27 kwi 2010, 21:23
- Posty: 142
- Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL
Dzięki Xedos za dokładne info na temat krokowca. Po co mi taka wiedza ? Bo jeszcze tego nie wiem, w ferworze zmagań z wibracjami na biegu jałowym.... A rzeczywiście już wiem więcej niż większość mechaników, u których byłem...
Szuwar – jak reguluje się obroty biegu jałowego w praktyce to ja dobrze wiem, potrzebowałem więcej teorii – Twój obrazek utwierdził mnie w tym co dzisiaj się dowiedziałem robiąc testy – dzięki...
Chyba są trzy biegi powietrza – przez przepustnicę, przez kanalik ze śrubą regulacyjną, czyli bypass oraz kanał krokowca, który tez jest obejściem przepustnicy...
Robiąc testy stwierdziłem, że w trybie serwisowym samochód "widzi" jak jest wkręcona śruba regulacyjna, a obroty nie są naznaczone działaniem krokowca. Jeżeli ktoś kręcił śrubą poza trybem serwisowym, to i tak po wprowadzeniu w tryb serwisowy obroty są według aktualnego wkręcenia śruby. Przy wkręconej mocno śrubie za każdym razem w trybie serwisowym miałem 500 obr./min, podczas gdy bez zmostkowania i tak około 750. Obroty po ustawieniu w trybie sewisowym ustalają się dopiero po pewnym czasie...
Nie wiem dalej po co ten serwisowy do ustawiania obrotów....
A może sondę lambda powinienem wymienić w celu eliminacji wibracji....? Chyba raczej to nie ma związku, zwłaszcza, ze obserwowalem inną mazdę... ale o tym w innym wątku
Szuwar – jak reguluje się obroty biegu jałowego w praktyce to ja dobrze wiem, potrzebowałem więcej teorii – Twój obrazek utwierdził mnie w tym co dzisiaj się dowiedziałem robiąc testy – dzięki...
Chyba są trzy biegi powietrza – przez przepustnicę, przez kanalik ze śrubą regulacyjną, czyli bypass oraz kanał krokowca, który tez jest obejściem przepustnicy...
Robiąc testy stwierdziłem, że w trybie serwisowym samochód "widzi" jak jest wkręcona śruba regulacyjna, a obroty nie są naznaczone działaniem krokowca. Jeżeli ktoś kręcił śrubą poza trybem serwisowym, to i tak po wprowadzeniu w tryb serwisowy obroty są według aktualnego wkręcenia śruby. Przy wkręconej mocno śrubie za każdym razem w trybie serwisowym miałem 500 obr./min, podczas gdy bez zmostkowania i tak około 750. Obroty po ustawieniu w trybie sewisowym ustalają się dopiero po pewnym czasie...
Nie wiem dalej po co ten serwisowy do ustawiania obrotów....
A może sondę lambda powinienem wymienić w celu eliminacji wibracji....? Chyba raczej to nie ma związku, zwłaszcza, ze obserwowalem inną mazdę... ale o tym w innym wątku
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
slyszalem cos ze w naszych ZL ach jest przeplywka ktora mozna czyscic.prawda to
jesli tak to w jaki sposob i czym ?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
bolo2610 napisał(a):slyszalem cos ze w naszych ZL ach jest przeplywka ktora mozna czyscic.prawda tojesli tak to w jaki sposob i czym ?
ja w mojej BJ przepływke czyszcze jakimś sprayem do odtłuszczania tarcz hamulcowych, psiknąć trzeba na te łezkę która jest zamocowana na srodku i ja jeszcze psikam na takie dwa cieniutkie druciki co sa głębiej schowane – widac je jak się odwruci przepływke do góry nogami. Potem reset kompa tak na wszelki wypadek żeby odczytywał nowe dane po czyszczeniu.
Spokojnie możesz wyczyścić czymkolwiek na bazie spirytusu, chodzi o to żeby rozpuściło tłuszcz i wypłukało syf. Ta łezka o której pisał kolega Karmazyn33 to czujnik temperatury, a te dwa druciki to rezystory, na podstawi płynącego przez nie prądu komp oblicza ilość powietrza jakie dostaje silnik. Tak jak pisał Karmazyn33 najlepiej jakiś środek w sprayu. Ja osobiście używałem alkoholu isopropylowego zwanego potocznie izopropanolem.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
mam specyfik do odtluszczania/czyszczenia tarcz hamulcowych-do przepustnicy mi go polecili ,ale nie wolno psikac na elementy gumowe.nada sie??mam jeszcze druga przeplkywke na ktorej kupilem auto – slabo sie zbierala ,szarpala przy przyspieszaniu.po wymianie przeplywki ustapily te objawy,jednak okazyjnie szarpnie raz na 300-500km przez moment ale mysle ze to cos innego.jak sadzicie da cos czyszczenie tej pierwszej przeplywki na ktorej szarpalo caly czas??ta co mam teraz mam stracha ze spierdziele i bedzie kupa 

Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości