Długo kreci po nocnym postoju – zawor zwrotny ? 626 GF 2000r

Postprzez lucas83 » 14 lut 2012, 15:32

A skąd te dane?

Tu info z manuala:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Baku86 » 14 lut 2012, 16:36

Tomaszz napisał(a):
Baku86 napisał(a):za zwykle NGK V-line zaplacisz w granicach 10zl/szt


Który numer z serii v-line będzie dobry? No i jeszcze powiedzcie mi ile kosztuje pompka paliwa, bo to bardziej prawdopodobna usterka. Na allegro są do wszystkich modeli, tylko nie do mojego :(

z serii V-LINE nr 28 BKR6E
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez zita » 14 lut 2012, 17:07

Руководство по ремонту
и эксплуатации
Модель 626
1992-2002
626 GE, 626 GF
в кузове седан, хэтчбек
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez lucas83 » 14 lut 2012, 19:07

z serii V-LINE nr 28 BKR6E


Te będą idealne ;)

1992-2002
626 GE, 626 GF


Ano właśnie, te świece, o których wspominałeś nadają się, ale do GE. Tam fabryczna świeca ma przerwę 1.1 mm, pomimo, iż silniki 1.8 i 2.0 mają takie same oznaczenia jak w GF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 14 lut 2012, 19:15

silniki blokiem sa takie same ale osprzet jest juz inny – np cewka

podejrzewam ze w takim razie i mapa paliwowa jest inna dlatego przerwa na swiecy mniejsza
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Tomaszz » 20 lut 2012, 22:23

Wymieniłem dzisiaj świece. Niestety bez zmian (poza tym, że mam nowe świece). Czyli co? Pompka? Jest jakiś sposób, żeby ją sprawdzić bez kupowania nowej?
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 00:08
Posty: 28
Auto: Mazda 626 2.0 115 KM, 2001r.

Postprzez maxim_wawa » 20 lut 2012, 22:29

w manualu masz jak diagnozowac i sprawdzi pompe paliwa
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Tomaszz » 20 lut 2012, 22:36

Nie znam na tyle dobrze angielskiego.
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 00:08
Posty: 28
Auto: Mazda 626 2.0 115 KM, 2001r.

Postprzez Areksko » 21 lut 2012, 21:58

Jak zdemontujesz lub odkręcisz na tyle tylna kanapę żeby dostać się do otworu rewizyjnego i potem do pompki musisz zdjąć oba przewody z pompki. Jeden z nich jest wejściowy a drugi wyjściowy.
W każdym razie jak zdemontujesz przewody z króćców musisz na króćce założyć jakieś inne przewody po 30 – 50 cm i skierować oba do jakiegoś naczynia ( jeżeli nie jesteś pewien który wyjściowy/wejściowy).
Wtedy to uruchamiasz zapłon – pompka powinna zacząć pompować czyli powinieneś zauważyć przelewające się paliwo do naczynia – jeżeli tak jest to znaczy ze pompka jet OK. Jeżeli nadal nic się nie dzieje próbuj uruchomić silnik – wtedy, gdy pompka jest sprawna powinieneś zauważyć efekt jej pracy.
Jeżeli wtedy nic nie widać to znaczy ze jest padnięta. To jest oczywiście najprostszy sposób na sprawdzenie bez jej demontażu z baku – zakładam ze masz skorodowane śrubki i raczej i tak jej nie wykręcisz.... daj znać czy udało Ci się coś zdiagnozować ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez maxim_wawa » 21 lut 2012, 22:04

przypomniałem sobie ze spotkalem juz taka usterke w GF ze przez nieszczelna uszczelke dmuchawy wlewała przeciekała woda w nogi kierowcy a ze tam jest komputer to powodowała przebicie lub w gorszym przypadku zwarcie i wtedy zwykle auto kreciło ale pompa była głucha

szybka diagnoza czy tak jest to podwiniecie tapicerki podłogi i wsadzenie reki – z 3 takie przypadki spotkalem az w koncu mnie tez to spotkało – rozwiązaniem byo wysuszenie wszytskiego i przemycie styków kompa chemia do styków – niestety pompa paliwa poszła sie paść – wymiana rozwiązałą problem

o ile pamietam to pompe mozna zmusic do pracy zwierajac piny w kostce OBD (w manualu jest które)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Piotr Raczkowski » 22 lut 2012, 09:32

Areksko napisał(a):uruchamiasz zapłon – pompka powinna zacząć pompować czyli powinieneś zauważyć przelewające się paliwo do naczynia – jeżeli tak jest to znaczy ze pompka jet OK

niekoniecznie
trzeba jeszcze sprawdzić ciśnienie jakie wytwarza bo może być za małe i będą kłopoty
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Tomaszz » 25 lut 2012, 16:33

A więc tak. Byłem u mechanika i powiedział, że w pomce jest jakaś kulka, która zabezpiecza przed cofaniem się paliwa i że już nie jest do końca szczelna i potrzeba kilku obrotów, żeby napompowała odpowiednią ilość paliwa. Powiedział też, żebym się tym nie martwił i spokojnie mogę jeżdzić na tej, a jeśli chcę wymienić, to tylko na oryginalną, bo na zamienniku lepiej nie będzie. No i mam pytanie. Jak faktycznie jest z zamiennikami? Wymieniał ktoś? Ile kosztuje oryginał?
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 00:08
Posty: 28
Auto: Mazda 626 2.0 115 KM, 2001r.

Postprzez Areksko » 25 lut 2012, 17:29

Ciekawe dlaczego na zamienniku ma być gorzej? Czy chodzi o wykonanie tego zaworka w pompce?
Oryginalna pompka paliwa w ASO w Krakowie to koszt 549zł ! a zamiennik 76zł. Niestety mało który sklep oferuje oryginalną pompkę paliwa do Mazdy. A kupowanie używki w tym wypadku to kupowanie kota w worku. Wychodzi na to że mam podobny problem, ja ostatnio dostałem się do pompki paliwa ale tylko przez otwór inspekcyjny pod tylną kanapą – jej wyciągnięcie w moim przypadku wiąże się z rozwierceniem kilku z ośmiu śrubek trzymających pompke wraz z pływakiem w baku – są niestety zardzewiałe i nie wyjdą wszystkie "dobrowolnie". A co się z tym wiąże będe chciał zdemontować bak ponieważ nie będe wiercił z paliwem w środku a wyjeżdżenie paliwa do zera też nic nie da – wciąż w baku pozostaną opary więc nadal jest zagrożenie wybuchem.
Uważam więc że należy zdemontować bak (najbezpieczniej) – wykręcić pompkę (może komuś wyjdzie bez rozwiercania śrub) a jeżeli trzeba będzie rozwiercać/ szlifować to potem trzeba gwintować pod nowe śrubki i przy okazji wyczyścić bak z syfu oraz wymienić uszczelkę gumową (pod pompką – tą którą trzyma 8 śrubek), która na 99% jest już zesztywniała i sparciała (trzeba dorobić np. z dętki samochodowej ponieważ nigdzie takiej nie dostaniemy a w ASO jest tylko w komplecie z pompką).
Wykonanie takiego zabiegu może co najwyżej pomóc układowi paliwowemu a na pewno nie zaszkodzi.
Oczywiście ja będe montował zamiennik bo nie wydam prawie 600zł na oryginał.
Podejme się tego na wiosnę. Gdyby ktoś już to robił lub zrobił wcześniej proszę o info. Dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez Marko91 » 2 kwi 2012, 00:49

Mam pytanko.. czy w temp. 0-5*C. kręcąc rozrusznikiem po nocy okolo 3-4 sekundy można mowić o dłuższym kręceniu w benzyniaku?? jak silnik cieplejszy to trwa to na oko 1 -1.5 sekundy sekundy :D mogę sie tu czegos doszukiwać <glupek2> ? świece i kable maja przebieg jakieś 100 km :) wczoraj wymieniane <serduszka>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez lucas83 » 2 kwi 2012, 08:32

Jeśli liczysz czas od momentu kiedy zaczyna kręcić rozrusznik aż do zaskoczenia silnika, to 3-4 sekundy to wieczność ;) Serio: u mnie trwa to 1-1.5 sekundy, przy większych mrozach (tak gdzieś poniżej -8 stopni) nieco dłużej, ale nie 3-4 sekundy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez kemot » 2 kwi 2012, 18:30

Co do przewodów NGK to kolega ma racje.Jeden wielki SZAJS.Mi padły po ok 8 miesiącach.Przebity jeden kabel.Reklamacji nie uznają.Świece również.Elektroda wypadłą i podparła zawór wydechowy.Głowica do zdjęcia.NKG szajs.Było dobre 10 lat temu.A kto ma stare nawyki niech ma i na siłę nie wkręca kitu.Tak samo BOSCH jak teraz a jak było kiedyś.
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez lucas83 » 2 kwi 2012, 19:55

A co to ma wspólnego z tematem wątku? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Gregory » 2 kwi 2012, 21:18

Tomaszz napisał(a):A więc tak. Byłem u mechanika i powiedział, że w pomce jest jakaś kulka, która zabezpiecza przed cofaniem się paliwa i że już nie jest do końca szczelna i potrzeba kilku obrotów, żeby napompowała odpowiednią ilość paliwa. Powiedział też, żebym się tym nie martwił i spokojnie mogę jeżdzić na tej, a jeśli chcę wymienić, to tylko na oryginalną, bo na zamienniku lepiej nie będzie. No i mam pytanie. Jak faktycznie jest z zamiennikami? Wymieniał ktoś? Ile kosztuje oryginał?


Na allleedrrrogo są zawory zwrotne paliwa montowane na przewodzie paliwowym, kosztują kilka PLN. Działa sprawnie, miałem kiedyś w aucie na"gnojówke" :P bo oryginał padł. Jeśli nie chce ci się bawić z kulką, to możesz przeciąć węża przy filtrze paliwa i zamontować zawór. Jak będzie poprawa to będziesz miał przyczyne.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez umcyk » 2 kwi 2012, 22:04

Gregory napisał(a):
Tomaszz napisał(a):A więc tak. Byłem u mechanika i powiedział, że w pomce jest jakaś kulka, która zabezpiecza przed cofaniem się paliwa i że już nie jest do końca szczelna i potrzeba kilku obrotów, żeby napompowała odpowiednią ilość paliwa. Powiedział też, żebym się tym nie martwił i spokojnie mogę jeżdzić na tej, a jeśli chcę wymienić, to tylko na oryginalną, bo na zamienniku lepiej nie będzie. No i mam pytanie. Jak faktycznie jest z zamiennikami? Wymieniał ktoś? Ile kosztuje oryginał?


Na allleedrrrogo są zawory zwrotne paliwa montowane na przewodzie paliwowym, kosztują kilka PLN. Działa sprawnie, miałem kiedyś w aucie na"gnojówke" :P bo oryginał padł. Jeśli nie chce ci się bawić z kulką, to możesz przeciąć węża przy filtrze paliwa i zamontować zawór. Jak będzie poprawa to będziesz miał przyczyne.

tylko trzeba kupic cos porzadnego. Ja kiedys kupilem szajs to za chiny ludowe paliwo nie chcialo plynac, i tez w klekocie
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez Marko91 » 2 kwi 2012, 22:23

lucas83 napisał(a):Jeśli liczysz czas od momentu kiedy zaczyna kręcić rozrusznik aż do zaskoczenia silnika, to 3-4 sekundy to wieczność ;) Serio: u mnie trwa to 1-1.5 sekundy, przy większych mrozach (tak gdzieś poniżej -8 stopni) nieco dłużej, ale nie 3-4 sekundy.




Przyznam że chyba nie mam orientacji sekundowej <glupek2> hahaha
Wydawało mi się ze po chłodnej nocy kręci ze 3 sekundy.. dzisiaj po 24 h na dworzu w temp max do 6*C
ze stoperem mierzyłem ile sekund trzeba aby odpalil.. :D wyszlo 1:27 prawie 1.5 sekundy na rozgrzanym podejrzewam ze bardzo blisko tylko moze stoper szybciej wylaczylem albo cus po pokazalo 1:01 więc problemy z dłuższym kręceniem u siebie juz rozwiązałem hahaha <cisza>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6