Tarcze hamulcowe – dobór tarcz i ich wymiary.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sano » 28 mar 2012, 13:47

Witajcie. Przeczytałem wszystkie wpisy ale niestety nie wiem co wybrać. Bardzo proszę o poradę co kupić do mojej Mazdy. Potrzebuję tarcze plus klocki na tył. Zastanawiam się nad zakupem kompletu TRW. Możecie podać jakieś konkretne? Zależy mi na jakości ale też nie na jednej tarczy za 1000zł. Pozdrawiam

Mazda 6 2003 kombi diesel 2.0 89KW
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2011, 13:38
Posty: 25
Skąd: Cieszyn / Katowice
Auto: MAZDA 6 2.0 2003

Postprzez dobrzyn22 » 28 mar 2012, 14:46

ale w czym problem generalnie?? :P
proszę o poradę co kupić do mojej Mazdy

To tak jakbyś chciał poradę, jakie opony kupić...ile osób tyle opinii ;)

Moim zdaniem komplet TRW będzie dobrym rozwiązaniem <spoko>
PS. ja mam świeże tarcze Bosch,klocki TRW-jak na razie (kilkaset km) nie dzieje się nic złego,nie pyli, nie piszczy,a hamuje <lol>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mscorp » 28 mar 2012, 19:17

Z mojego i znajomych doswiadczenia (nie koniecznie mazdy) najoptymalniejszy zestaw to:
tarcze BREMBO + klocki FERODO

TRW w mojej M6 pylą jak głupie mimo, że były wymieniane jakies 15tys. km temu. Jesli masz alu, to nie polecam. Poza tym podczas gwałtownego i mocnego hamowania z wyższych prędkości mam wrażenie jakby te TRW się przegrzewały/szkliły przez co skuteczność hamowania jest tylko przez chwilę, potem hamulce robią się jakby gumowe. Dodam, że ukł. ham. sprawny i nie zapowietrzony.
mscorp
 

Postprzez sano » 28 mar 2012, 19:26

Dzięki serdeczne za opinie ogólnie to zamówiłem na tył: tarcze FERODO plus klocki KASHIYAMA. Na przód na razie same klocki KASHIYAMA ale na pewno będę na lato wymieniał też tarcze wtedy zobaczymy czy przy okazji zmienię całe klocki też przód tył czy jednak te KASHIYAMA się okażą całkiem przyzwoite.
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2011, 13:38
Posty: 25
Skąd: Cieszyn / Katowice
Auto: MAZDA 6 2.0 2003

Postprzez dobrzyn22 » 28 mar 2012, 22:05

mscorp napisał(a):TRW w mojej M6 pylą jak głupie mimo, że były wymieniane jakies 15tys. km temu

Ja miałem wcześniej oryginały Mazdy i też mocno pyliły ;) widać nie ma reguły...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sano » 29 mar 2012, 19:33

Słuchajcie mam pytanie. Doszły mi dziś tarcze i klocki i tarcze są jednolite bez nawierceń jakby pomiędzy płytami. Moja tarcza teraz ta nowa wygląda mniej więcej tak: http://motoshop.net.pl/userdata/gfx/eee ... 8f01c0.jpg
nie ma tych nacięć jak na tej: http://images.okazje.info.pl/p/motoryza ... ti-m45.jpg .Pytanie czy tarcze które kupiłem są zdecydowanie gorsze, słabe?
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2011, 13:38
Posty: 25
Skąd: Cieszyn / Katowice
Auto: MAZDA 6 2.0 2003

Postprzez edekm6 » 29 mar 2012, 19:46

Przyszły Ci tarcze prawdopodobnie na tył gdze są one pełne a wentylowane są na przedniej osi. Chyba, że dostawca sie pomylił i przysał Ci od innego wozu.
Na którą oś zamawiałeś?
Początkujący
 
Od: 1 maja 2010, 13:45
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD

Postprzez sano » 29 mar 2012, 19:47

Aaaaa. Nie nie no zamawiałem na tył myślałem że na przód i na tył wentylowane mogą być i to są takie lepsze.
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2011, 13:38
Posty: 25
Skąd: Cieszyn / Katowice
Auto: MAZDA 6 2.0 2003

Postprzez Dominator » 29 mar 2012, 19:48

Czyli dostałeś dobre :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez mscorp » 30 mar 2012, 19:20

sano napisał(a):Na przód na razie same klocki KASHIYAMA ale na pewno będę na lato wymieniał też tarcze

Na Twoim miejscu wymienialbym kompet z przodu, bo przynajmniej od poczatku nowe tarcze beda sie rowno scierały tak samo jak klocki.
mscorp
 

Postprzez dobrzyn22 » 30 mar 2012, 22:33

dokładnie – to jest strata kasy w takim przypadku

PS ponoć producenci niektórych tarcz nie zalecają wymiany na nowe wraz z klockami – dla mnie totalna bzdura <glupek2> i wiem co mówię...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sano » 31 mar 2012, 13:07

Czyli co polecacie od razu kupienia tarczy na przód? i Wymianę tarczy i klocków czy jak?
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2011, 13:38
Posty: 25
Skąd: Cieszyn / Katowice
Auto: MAZDA 6 2.0 2003

Postprzez horolezec » 1 kwi 2012, 13:16

Mnie też czeka wymiana tarcz z klockami. W poprzednich autach inwestowałem w TRW, ewentualnie ATE. W MazdaParts polecili toryginalne Mazda, ale te są nawet droższe od ATE, a przecież ta firma to raczej klasa premium. Myślicie, że spokojnie mogę założyć ATE albo TRW?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 mar 2012, 23:36
Posty: 15
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GG, 2.0 16V 141 km Exclusive, 2004 r. Kombi Czerwona

Postprzez Dominator » 1 kwi 2012, 13:38

sano napisał(a):Czyli co polecacie od razu kupienia tarczy na przód? i Wymianę tarczy i klocków czy jak?

Tak by było najlepiej, ale jeśli tarcze są w dobrym stanie, nie ma rantu na nich, to śmiało mogą wytrzymac jeszcze jeden komplet klocków.
horolezec napisał(a):Myślicie, że spokojnie mogę założyć ATE albo TRW?

Jak najbardziej <spoko>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez sano » 1 kwi 2012, 14:24

niestety rant już mam i to około 2mm...
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2011, 13:38
Posty: 25
Skąd: Cieszyn / Katowice
Auto: MAZDA 6 2.0 2003

Postprzez Wojtek » 1 kwi 2012, 21:17

sano napisał(a):niestety rant już mam i to około 2mm...

no to na co czekasz? :>
wymieniaj... to twoje bezpieczenstwo...

ps. powinienes caly komplet (tarcze + klocki) ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Kelm » 13 kwi 2012, 12:38

horolezec napisał(a):Myślicie, że spokojnie mogę założyć ATE albo TRW?


TRW nie kupuj straszna kicha, po niecałych 15 tysiączkach piszczą jak nienormalne i podczas hamowania i podczas wolnej jazdy :/. A wymieniałem w lipcu 2011 tarcze i klocki przód tył wszystko TRW :/. Jestem zmuszony wymienić teraz ponownie klocki, bo mnie to wkurza strasznie. Też się zastanawiam na jakie ale nigdy już TRW.
A Deo rex, a Rege lex.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2012, 21:19
Posty: 59
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 Turbo Diesel 143 KM 2006 GY Kombi Sport Wagen.

Postprzez sano » 13 kwi 2012, 12:48

Ja wymieniłem na razie sam tył klocki na kashiyama okazało się ze z lewej strony miałem już zdarte nawet trochę blachy z klocka za to w prawym kole połowa klocka dopiero zużyta.. nie wiem czy to może być spowodowane zapowietrzeniem prawej strony? Póki co klocki sprawują się super zapłaciłem za klocki na tył około 50zł więc śmieszne pieniądze w bagażniku czekają nowe tarcze na przód TRW i klocki kashiyama oraz FERODO tarcze na tył ale niestety zostałem z niczym bo nie udało nam się odkręcić śrub od tarcz pomimo śrubokrętu udarowego. Mam już nowe śruby kupione w ASO Mazdy ale na razie brak czasu na dalsze bawienie się.
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2011, 13:38
Posty: 25
Skąd: Cieszyn / Katowice
Auto: MAZDA 6 2.0 2003

Postprzez dobrzyn22 » 13 kwi 2012, 13:43

Koledzy, a wątek jest o tarczach i ich doborze, czy o klockach ??
Proszę trzymać się tematu <ok> <czytaj>

PS. dla zainteresowanych – wątek o klockach jest tu: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=100511
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez JohnyS » 14 kwi 2012, 08:35

Jak można rozdzielić temat klocków i tarcz, jak to właśnie chodzi o współprace jednych i drugich.
Nie można zmienić tematu na: "Tarcze i klocki hamulcowe – dobór".?


W 2010 kupiłem samochód i miałem bicia podczas hamowania.
Wymieniłem tarcze + klocki z przodu (ATE + ATE), i właśnie teraz, po półtora roku i 30k km wszystko się skończyło. Pierwszy raz w życiu zdarzyło mi się, żeby jedne klocki zajechały tarcze (teraz mają minimalną grubość 23mm).
Przyszedł czas na nowy zestaw tarcze BOSCH i klocki org. Mazda (Akebono).
Na razie na dotarciu :)
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 10:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6