Tarcze hamulcowe – dobór tarcz i ich wymiary.
Witajcie. Przeczytałem wszystkie wpisy ale niestety nie wiem co wybrać. Bardzo proszę o poradę co kupić do mojej Mazdy. Potrzebuję tarcze plus klocki na tył. Zastanawiam się nad zakupem kompletu TRW. Możecie podać jakieś konkretne? Zależy mi na jakości ale też nie na jednej tarczy za 1000zł. Pozdrawiam
Mazda 6 2003 kombi diesel 2.0 89KW
Mazda 6 2003 kombi diesel 2.0 89KW
- Od: 25 kwi 2011, 13:38
- Posty: 25
- Skąd: Cieszyn / Katowice
- Auto: MAZDA 6 2.0 2003
ale w czym problem generalnie??
To tak jakbyś chciał poradę, jakie opony kupić...ile osób tyle opinii
Moim zdaniem komplet TRW będzie dobrym rozwiązaniem
PS. ja mam świeże tarcze Bosch,klocki TRW-jak na razie (kilkaset km) nie dzieje się nic złego,nie pyli, nie piszczy,a hamuje
proszę o poradę co kupić do mojej Mazdy
To tak jakbyś chciał poradę, jakie opony kupić...ile osób tyle opinii
Moim zdaniem komplet TRW będzie dobrym rozwiązaniem

PS. ja mam świeże tarcze Bosch,klocki TRW-jak na razie (kilkaset km) nie dzieje się nic złego,nie pyli, nie piszczy,a hamuje

Z mojego i znajomych doswiadczenia (nie koniecznie mazdy) najoptymalniejszy zestaw to:
tarcze BREMBO + klocki FERODO
TRW w mojej M6 pylą jak głupie mimo, że były wymieniane jakies 15tys. km temu. Jesli masz alu, to nie polecam. Poza tym podczas gwałtownego i mocnego hamowania z wyższych prędkości mam wrażenie jakby te TRW się przegrzewały/szkliły przez co skuteczność hamowania jest tylko przez chwilę, potem hamulce robią się jakby gumowe. Dodam, że ukł. ham. sprawny i nie zapowietrzony.
tarcze BREMBO + klocki FERODO
TRW w mojej M6 pylą jak głupie mimo, że były wymieniane jakies 15tys. km temu. Jesli masz alu, to nie polecam. Poza tym podczas gwałtownego i mocnego hamowania z wyższych prędkości mam wrażenie jakby te TRW się przegrzewały/szkliły przez co skuteczność hamowania jest tylko przez chwilę, potem hamulce robią się jakby gumowe. Dodam, że ukł. ham. sprawny i nie zapowietrzony.
-
mscorp
Dzięki serdeczne za opinie ogólnie to zamówiłem na tył: tarcze FERODO plus klocki KASHIYAMA. Na przód na razie same klocki KASHIYAMA ale na pewno będę na lato wymieniał też tarcze wtedy zobaczymy czy przy okazji zmienię całe klocki też przód tył czy jednak te KASHIYAMA się okażą całkiem przyzwoite.
- Od: 25 kwi 2011, 13:38
- Posty: 25
- Skąd: Cieszyn / Katowice
- Auto: MAZDA 6 2.0 2003
mscorp napisał(a):TRW w mojej M6 pylą jak głupie mimo, że były wymieniane jakies 15tys. km temu
Ja miałem wcześniej oryginały Mazdy i też mocno pyliły
Słuchajcie mam pytanie. Doszły mi dziś tarcze i klocki i tarcze są jednolite bez nawierceń jakby pomiędzy płytami. Moja tarcza teraz ta nowa wygląda mniej więcej tak: http://motoshop.net.pl/userdata/gfx/eee ... 8f01c0.jpg
nie ma tych nacięć jak na tej: http://images.okazje.info.pl/p/motoryza ... ti-m45.jpg .Pytanie czy tarcze które kupiłem są zdecydowanie gorsze, słabe?
nie ma tych nacięć jak na tej: http://images.okazje.info.pl/p/motoryza ... ti-m45.jpg .Pytanie czy tarcze które kupiłem są zdecydowanie gorsze, słabe?
- Od: 25 kwi 2011, 13:38
- Posty: 25
- Skąd: Cieszyn / Katowice
- Auto: MAZDA 6 2.0 2003
sano napisał(a):Na przód na razie same klocki KASHIYAMA ale na pewno będę na lato wymieniał też tarcze
Na Twoim miejscu wymienialbym kompet z przodu, bo przynajmniej od poczatku nowe tarcze beda sie rowno scierały tak samo jak klocki.
-
mscorp
dokładnie – to jest strata kasy w takim przypadku
PS ponoć producenci niektórych tarcz nie zalecają wymiany na nowe wraz z klockami – dla mnie totalna bzdura
i wiem co mówię...
PS ponoć producenci niektórych tarcz nie zalecają wymiany na nowe wraz z klockami – dla mnie totalna bzdura

Mnie też czeka wymiana tarcz z klockami. W poprzednich autach inwestowałem w TRW, ewentualnie ATE. W MazdaParts polecili toryginalne Mazda, ale te są nawet droższe od ATE, a przecież ta firma to raczej klasa premium. Myślicie, że spokojnie mogę założyć ATE albo TRW?
- Od: 20 mar 2012, 23:36
- Posty: 15
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 GG, 2.0 16V 141 km Exclusive, 2004 r. Kombi Czerwona
sano napisał(a):Czyli co polecacie od razu kupienia tarczy na przód? i Wymianę tarczy i klocków czy jak?
Tak by było najlepiej, ale jeśli tarcze są w dobrym stanie, nie ma rantu na nich, to śmiało mogą wytrzymac jeszcze jeden komplet klocków.
horolezec napisał(a):Myślicie, że spokojnie mogę założyć ATE albo TRW?
Jak najbardziej

sano napisał(a):niestety rant już mam i to około 2mm...
no to na co czekasz?
wymieniaj... to twoje bezpieczenstwo...
ps. powinienes caly komplet (tarcze + klocki)
horolezec napisał(a):Myślicie, że spokojnie mogę założyć ATE albo TRW?
TRW nie kupuj straszna kicha, po niecałych 15 tysiączkach piszczą jak nienormalne i podczas hamowania i podczas wolnej jazdy :/. A wymieniałem w lipcu 2011 tarcze i klocki przód tył wszystko TRW :/. Jestem zmuszony wymienić teraz ponownie klocki, bo mnie to wkurza strasznie. Też się zastanawiam na jakie ale nigdy już TRW.
A Deo rex, a Rege lex.


- Od: 13 mar 2012, 21:19
- Posty: 59
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 2.0 Turbo Diesel 143 KM 2006 GY Kombi Sport Wagen.
Ja wymieniłem na razie sam tył klocki na kashiyama okazało się ze z lewej strony miałem już zdarte nawet trochę blachy z klocka za to w prawym kole połowa klocka dopiero zużyta.. nie wiem czy to może być spowodowane zapowietrzeniem prawej strony? Póki co klocki sprawują się super zapłaciłem za klocki na tył około 50zł więc śmieszne pieniądze w bagażniku czekają nowe tarcze na przód TRW i klocki kashiyama oraz FERODO tarcze na tył ale niestety zostałem z niczym bo nie udało nam się odkręcić śrub od tarcz pomimo śrubokrętu udarowego. Mam już nowe śruby kupione w ASO Mazdy ale na razie brak czasu na dalsze bawienie się.
- Od: 25 kwi 2011, 13:38
- Posty: 25
- Skąd: Cieszyn / Katowice
- Auto: MAZDA 6 2.0 2003
Koledzy, a wątek jest o tarczach i ich doborze, czy o klockach 
Proszę trzymać się tematu
PS. dla zainteresowanych – wątek o klockach jest tu: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=100511
Proszę trzymać się tematu

PS. dla zainteresowanych – wątek o klockach jest tu: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=100511
Jak można rozdzielić temat klocków i tarcz, jak to właśnie chodzi o współprace jednych i drugich.
Nie można zmienić tematu na: "Tarcze i klocki hamulcowe – dobór".?
W 2010 kupiłem samochód i miałem bicia podczas hamowania.
Wymieniłem tarcze + klocki z przodu (ATE + ATE), i właśnie teraz, po półtora roku i 30k km wszystko się skończyło. Pierwszy raz w życiu zdarzyło mi się, żeby jedne klocki zajechały tarcze (teraz mają minimalną grubość 23mm).
Przyszedł czas na nowy zestaw tarcze BOSCH i klocki org. Mazda (Akebono).
Na razie na dotarciu
Nie można zmienić tematu na: "Tarcze i klocki hamulcowe – dobór".?
W 2010 kupiłem samochód i miałem bicia podczas hamowania.
Wymieniłem tarcze + klocki z przodu (ATE + ATE), i właśnie teraz, po półtora roku i 30k km wszystko się skończyło. Pierwszy raz w życiu zdarzyło mi się, żeby jedne klocki zajechały tarcze (teraz mają minimalną grubość 23mm).
Przyszedł czas na nowy zestaw tarcze BOSCH i klocki org. Mazda (Akebono).
Na razie na dotarciu
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000


8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6