filtr stożkowy problem z kontrolką aku
Udeksy , zobacz na zdjeciach jak ja mam u siebie to zrobione , robil mi to gosciu ktory zna sie na rzeczy bo przygotowywal kiedys profesjonalnie auta i motocykle do wyscigow, a teraz ma zaklad tuningowy , tu masz fotki, , stozek mam KN , a orurowanie Jacky
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/vww ... 2hux3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/lor ... gy8ut.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/vww ... 2hux3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/lor ... gy8ut.html
-
Pyton162
Jak widze masz tam dorobione kolanko, obejmy itd. A filtr w pawer rurce jesli dobrze sie dopatrzylem. Jaki jest koszt takiej zabawy bo podejrzewam ze filtr miedzy 100 – 200zl, ale te czerwone w jakiej cenie? I czy odczuwalnie poparilo to elastyczniosc?

- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
magicadm napisał(a):A co na to hamownia? Zmierzyłeś sobie czas do setki przed i po montażu? Co z elestycznością?
No i to nawet ciekawe. Podczas pierwszych przeróbek na G-techu miałem powyżej 11s-100...a raczej do 96
Obecnie po wybebeszeniu wydechu i założeniu stożka mam 9.32...( może nie zawsze taki wynik, ale zawsze schodzę poniżej 10s ) a nominalny czas do 100 jak się nie mylę wynosi 11.4

Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski

- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
filtr KN chyba znacznie wiecej niz 100zl, ja juz nie pamietam ile bulilem za wszystkie te czesci i montaz,co do osiagow to najlepszym sposobem na sprawdzenie tego jest wykres na hamowni przed i po montazu, ja tak niestety nie robilem ,i moge tylko sie opierac na odczuciach, a mam jeszcze co nieco inne zmiany w silniku wprowadzone co nie raz pisalem na forum , wystarczy poszukac.Ja osobiscie odczuwam wyrazna zmiane w zakresie dolnych obrotow, pozdro
-
Pyton162
Pyton162 napisał(a):filtr KN chyba znacznie wiecej niz 100zl, ja juz nie pamietam ile bulilem za wszystkie te czesci i montaż
No cóż...mnie same części wyniosły ponad 300. Montaż wykonałem solo
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski

- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
sam stozek nie wyje nie wiadomo jak bardzo , ale jak masz stozek i wybebeszone tlumiki to juz bedzie troche glosno, pozdro
-
Pyton162
U mnie też nie jest podłączony ten czujnik przy filtrze z tego powodu, że jeszcze nie miałem czasu dokupić tego łącznika a mimo wszystko to nawet nie wiem do czego on słuzy
ale chciałem sie jescze zapytać czy gdzies w Opolskim jest taka hamownia? i ile może kosztować taka impreza na hamowni??

- Od: 12 mar 2005, 21:30
- Posty: 81
- Skąd: Opole
- Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC
farciarz napisał(a):magicadm napisał(a):A co na to hamownia? Zmierzyłeś sobie czas do setki przed i po montażu? Co z elestycznością?
No i to nawet ciekawe. Podczas pierwszych przeróbek na G-techu miałem powyżej 11s-100...a raczej do 96
Obecnie po wybebeszeniu wydechu i założeniu stożka mam 9.32...( może nie zawsze taki wynik, ale zawsze schodzę poniżej 10s ) a nominalny czas do 100 jak się nie mylę wynosi 11.4
Ciekawe, przyspieszenie takie same a nawet chyba [jakie?] a nizeli 1.8 ( ma 9,6s fabrycznie, a nasze 1.5 – 11.9s) To moze podaj mi link albo temat pod jakim znajduje sie opis twoich modyfikacji, aha i czy byly one jakies zaawansowane czy pobierzne (kanaly, planowanie glowicy itp) A apstrachujac jeszcze od filtra to czy po wycieciu kata nieucierpi sada lambda? Bo w moim bylym Golfie najprawdopodobniej to bylo przyczyna podwyzszonych obrotow (oczywiscie po uplywie pewnego czasu). Czy w madzi nalezy resetowac Kompa aby przystosowal sie do nowych warunkow pracy? Jesli juz to bylo to prosze o link jesli to mozliwe. A i czy po zrobieniu w pelni przelotowego ukladu wydechowego pluje wam "ogniem"? Bo mi Golf na PB98 dawal i nawet flamer kita niepotrzebowalem.

- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
magicadm napisał(a):Montaż stożka metodą "na szybko" to pierwszy stopień (i błąd) "tiuningowego wtajemniczenia" większości "tiunerów" łoł
Bez skomplikowanego strojenia dolotu na hamowni to strata kasy – niestety.
No właśnie, ale załóżmy że do takiej firmy tuningowej przyjedzie jakieś 3 mazdy 323 F BG 1.6 wystarczyło by że jeden włąściciel takiej podrasowanej profesjonalnie Mazdy, umieścił na forum zdjęcie co mu takiego zrobiono i na pewno każdy potrafił by zrobić sobie coś podobnego, może nie tak jak profesionaliści ale na pewno lepiej niż na oko
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

- Od: 9 lip 2005, 15:13
- Posty: 78
- Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
- Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok
Udesky napisał(a):Ciekawe, przyspieszenie takie same a nawet chyba [jakie?] a nizeli 1.8 ( ma 9,6s fabrycznie, a nasze 1.5 – 11.9s) To moze podaj mi link albo temat pod jakim znajduje sie opis twoich modyfikacji, aha i czy byly one jakies zaawansowane czy pobierzne (kanaly, planowanie glowicy itp) A apstrachujac jeszcze od filtra to czy po wycieciu kata nieucierpi sada lambda? Bo w moim bylym Golfie najprawdopodobniej to bylo przyczyna podwyzszonych obrotow (oczywiscie po uplywie pewnego czasu). Czy w madzi nalezy resetowac Kompa aby przystosowal sie do nowych warunkow pracy? Jesli juz to bylo to prosze o link jesli to mozliwe. A i czy po zrobieniu w pelni przelotowego ukladu wydechowego pluje wam "ogniem"? Bo mi Golf na PB98 dawal i nawet flamer kita niepotrzebowalem.
Już odpowiadam. Przeróbki jakich dokonałem to jedynie uwolnienie wydechu ( nie mam niestety fotek ). A dokładniej : Pierwsze co, to znalazłem na jakiejś stonce chyba gościa z Holandii Efkę z podwójnym wydechem. Decyzja była krótka....też chcę taki mieć
A teraz na temat przyspieszenia. Podczas małego ściganka pod Bydgoszczą z Efką z silniczkiem 1.8 zostałem ok 1.5 długości samochodu. Co do tego co podałeś że 1.8 ma 9.6-100 to jak byś wcześniej dobrze doczytał ( np w moim podpisie to mam napisane 9.32 by G-tech...który wskazuje 0-96 km/h
...bo chcę też założyć flamerka No i oczywiście często ścigałem się z Sandersem 626 silniczek 1.8.
Nadal z nim przegrywam (chyba że jedzie na gazie...to jest po nim
)
W tym roku planuję jednak dalsze drobne modyfikacje....ale to calkiem inny wątek
Pozdrówki
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski

- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
farciarz napisał(a):Przeróbki jakich dokonałem to jedynie uwolnienie wydechu ( nie mam niestety fotek ). A dokładniej : Pierwsze co, to znalazłem na jakiejś stonce chyba gościa z Holandii Efkę z podwójnym wydechem. Decyzja była krótka....też chcę taki mieć ! język . Wyjazd do firmy zajmującej się wydechami zaowocował montażem tego co mi się tak spodobało. Efekt był taki, że po wymianie samego końcowego tłumika obroty poszły o 300 w gorę, więc pojechałem do serwisu by mi je troszkę skręcili. (czy resetowali kompa to nie wiem ). Koszt tego tłumika z montażem wyniósł 800. Na kolejny ogień poszło wywalenie katalizatora ( a raczej tego co po nim zostało )...i wstawieniu w środek rurki. Kolejna rzecz to strumienica zamiast środkowego tłumika...no i na końcu filtr stożkowy.
A teraz na temat przyspieszenia. Podczas małego ściganka pod Bydgoszczą z Efką z silniczkiem 1.8 zostałem ok 1.5 długości samochodu. Co do tego co podałeś że 1.8 ma 9.6-100 to jak byś wcześniej dobrze doczytał ( np w moim podpisie to mam napisane 9.32 by G-tech...który wskazuje 0-96 km/h oczko )
Jaki filtr stożkowy założyłeś ? Jaki tłumik Ci tam wsadzili i jak to jest rozwiązane ? Średnica wydechu została bez zmian ? kolektor pewnie też. Itak Fiveopac Będzie Ci wmawiał że straciłeś 10 km i fiat cinkuecento Cie wyprzedzi


- Od: 9 lip 2005, 15:13
- Posty: 78
- Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
- Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok
mefyoo napisał(a):Itak Fiveopac Będzie Ci wmawiał że straciłeś 10 km i fiat cinkuecento Cie wyprzedzi
Spoko...u Pawła jest silnik 1.8 V6 a u mnie1.5 16v więc to spora różnica. To przecież totalnie inne silniki. Trzeba by faktycznie posiadać dokładne wykresy z hamowni obydwu silników zarówno przed i po przeróbkach by móc coś konkretnie powiedzieć.
Co do filtra to oczywiście KN. Tłumik Ulter, kolektor narazie bez zmian.
A z Cieniasów nie ma się co śmiać, bo napewno jest w Bydgoszczy taki co mnie zjada na śniadanie...hehe
...ale on ma przerobione chyba wszystko co możliwe
. Fajna bryczka.Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski

- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Mam pytanie FARCIARZ czy twoj tlumik z Ultere wyglada tak ze jest puszka a z niej wychodza na dwie strony rury czy masz 2 puszki? U mnie jest ten 1 i zakladalem go w Ulterze ale wzrostu obrotow niezauwazylem, za to niemoge go wykrecic na wiecej niz do poczatku czerwonego pola to chyba 6500obr. A co do danych o predkosci to takie podaja na Gratce w danych technicznych. Zreszta 1.5 ponizej 10s do tego z waga 1100kg to calkiem przyzwoity wynik! A co do strumiennicy to jakie masz doswiadczenia z nia bo slyszalem ze to niepolecany organ poniewaz na niskich obrotach bardziej szkodzi niz pomaga i orulnie wieksza z ciema z tego a nizeli sprawne urzadzenie?

- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Sorki za OT
!!
Poczytaj więcej na forum
!! przy 6500 następuje odcięcie zapłonu
...to normalne jak i potrzebne. To nie silniki wysokoobrotowe
!! Jak będziesz tak wysoko kręcił to silnkik szybko zajedziesz
...będzie remoncik albo wymiana.
Wiesz...nie wiem jak jest z samą strumienicą. Ja wybebeszyłem całość i założyłem stożek. Faktem jest jednak, że niekiedy zdaża się, że nie trzyma idealnie obrotów, a mam malutki skok w górę no 50-100 ale to chyba wina kiepskich kabli i wilgoci na nich
Co do tłumika...to jest pojedyncza puszka i wychodzą dwie rurki...jedna z prawej druga z lewej.
!!
Udesky napisał(a):poczatku czerwonego pola to chyba 6500obr
Poczytaj więcej na forum
!! przy 6500 następuje odcięcie zapłonu
!! Jak będziesz tak wysoko kręcił to silnkik szybko zajedziesz
...będzie remoncik albo wymiana. Udesky napisał(a):A co do strumiennicy to jakie masz doswiadczenia z nia bo slyszalem ze to niepolecany organ poniewaz na niskich obrotach bardziej szkodzi niz pomaga i orulnie wieksza z ciema z tego a nizeli sprawne urzadzenie?
Wiesz...nie wiem jak jest z samą strumienicą. Ja wybebeszyłem całość i założyłem stożek. Faktem jest jednak, że niekiedy zdaża się, że nie trzyma idealnie obrotów, a mam malutki skok w górę no 50-100 ale to chyba wina kiepskich kabli i wilgoci na nich
Co do tłumika...to jest pojedyncza puszka i wychodzą dwie rurki...jedna z prawej druga z lewej.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski

- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
mefyoo napisał(a):Jaki model ile dałeś gdize kupiłeś jak jest z tym pyleniem ?
Z jakim pyleniem
Modelu nie pamiętam, bo opakowanie wyrzuciłem
. Co do pylenia....a raczej zabrudzenia to max co 6.000 trzeba przeczyścić odpowiednim preparacikiem. Koszt jego zkupu to ok 80 zł.Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski

- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
a ile dałeś za ten stożek ?
A mi tak przy 5 tys obr jakoś fajnie sie jezdzi boi dźwięk taki płynny prawie jak w 6 cylindrowym się czuje
farciarz napisał(a):To nie silniki wysokoobrotoweJak będziesz tak wysoko kręcił to silnkik szybko zajedziesz ysz dupa ...będzie remoncik albo wymiana.
A mi tak przy 5 tys obr jakoś fajnie sie jezdzi boi dźwięk taki płynny prawie jak w 6 cylindrowym się czuje

- Od: 9 lip 2005, 15:13
- Posty: 78
- Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
- Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok
ja piore mojego KN 3 razy w roku, przed zima , poz zimie i jeszzce przed wakacjami , oglonie to mam podobne przerobki do farciarza tylko ze nie wiem jak On rozwiazal problem z dolotem ,moze daj fotki to porownamy sobie co Ty masz a jak ja mam . Wydech mam pojedynczy – przelotowy, brak kata , tylko ze strumienicy nie mam , ale akurat jakos mnie nie ciagnie do niej . Jedyne co chialbym jeszzce zrobic u siebie to kolektor wydechowy wymienic i wszystko zestroic swinka, moze w przyslym tygodniu bede probowal przypasowac kolekto od hondy crx D15, zobaczymy co wyjdzie z tego , pozdro
-
Pyton162
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości