filtr stożkowy problem z kontrolką aku
Udeksy , zobacz na zdjeciach jak ja mam u siebie to zrobione , robil mi to gosciu ktory zna sie na rzeczy bo przygotowywal kiedys profesjonalnie auta i motocykle do wyscigow, a teraz ma zaklad tuningowy , tu masz fotki, , stozek mam KN , a orurowanie Jacky
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/vww ... 2hux3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/lor ... gy8ut.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/vww ... 2hux3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/lor ... gy8ut.html
-
Pyton162
Jak widze masz tam dorobione kolanko, obejmy itd. A filtr w pawer rurce jesli dobrze sie dopatrzylem. Jaki jest koszt takiej zabawy bo podejrzewam ze filtr miedzy 100 – 200zl, ale te czerwone w jakiej cenie? I czy odczuwalnie poparilo to elastyczniosc?
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
magicadm napisał(a):A co na to hamownia? Zmierzyłeś sobie czas do setki przed i po montażu? Co z elestycznością?
No i to nawet ciekawe. Podczas pierwszych przeróbek na G-techu miałem powyżej 11s-100...a raczej do 96
Obecnie po wybebeszeniu wydechu i założeniu stożka mam 9.32...( może nie zawsze taki wynik, ale zawsze schodzę poniżej 10s ) a nominalny czas do 100 jak się nie mylę wynosi 11.4

Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
filtr KN chyba znacznie wiecej niz 100zl, ja juz nie pamietam ile bulilem za wszystkie te czesci i montaz,co do osiagow to najlepszym sposobem na sprawdzenie tego jest wykres na hamowni przed i po montazu, ja tak niestety nie robilem ,i moge tylko sie opierac na odczuciach, a mam jeszcze co nieco inne zmiany w silniku wprowadzone co nie raz pisalem na forum , wystarczy poszukac.Ja osobiscie odczuwam wyrazna zmiane w zakresie dolnych obrotow, pozdro
-
Pyton162
Pyton162 napisał(a):filtr KN chyba znacznie wiecej niz 100zl, ja juz nie pamietam ile bulilem za wszystkie te czesci i montaż
No cóż...mnie same części wyniosły ponad 300. Montaż wykonałem solo
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
sam stozek nie wyje nie wiadomo jak bardzo , ale jak masz stozek i wybebeszone tlumiki to juz bedzie troche glosno, pozdro
-
Pyton162
U mnie też nie jest podłączony ten czujnik przy filtrze z tego powodu, że jeszcze nie miałem czasu dokupić tego łącznika a mimo wszystko to nawet nie wiem do czego on słuzy
ale chciałem sie jescze zapytać czy gdzies w Opolskim jest taka hamownia? i ile może kosztować taka impreza na hamowni??
- Od: 12 mar 2005, 21:30
- Posty: 81
- Skąd: Opole
- Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC
farciarz napisał(a):magicadm napisał(a):A co na to hamownia? Zmierzyłeś sobie czas do setki przed i po montażu? Co z elestycznością?
No i to nawet ciekawe. Podczas pierwszych przeróbek na G-techu miałem powyżej 11s-100...a raczej do 96
Obecnie po wybebeszeniu wydechu i założeniu stożka mam 9.32...( może nie zawsze taki wynik, ale zawsze schodzę poniżej 10s ) a nominalny czas do 100 jak się nie mylę wynosi 11.4
Ciekawe, przyspieszenie takie same a nawet chyba [jakie?] a nizeli 1.8 ( ma 9,6s fabrycznie, a nasze 1.5 – 11.9s) To moze podaj mi link albo temat pod jakim znajduje sie opis twoich modyfikacji, aha i czy byly one jakies zaawansowane czy pobierzne (kanaly, planowanie glowicy itp) A apstrachujac jeszcze od filtra to czy po wycieciu kata nieucierpi sada lambda? Bo w moim bylym Golfie najprawdopodobniej to bylo przyczyna podwyzszonych obrotow (oczywiscie po uplywie pewnego czasu). Czy w madzi nalezy resetowac Kompa aby przystosowal sie do nowych warunkow pracy? Jesli juz to bylo to prosze o link jesli to mozliwe. A i czy po zrobieniu w pelni przelotowego ukladu wydechowego pluje wam "ogniem"? Bo mi Golf na PB98 dawal i nawet flamer kita niepotrzebowalem.
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
magicadm napisał(a):Montaż stożka metodą "na szybko" to pierwszy stopień (i błąd) "tiuningowego wtajemniczenia" większości "tiunerów" łoł
Bez skomplikowanego strojenia dolotu na hamowni to strata kasy – niestety.
No właśnie, ale załóżmy że do takiej firmy tuningowej przyjedzie jakieś 3 mazdy 323 F BG 1.6 wystarczyło by że jeden włąściciel takiej podrasowanej profesjonalnie Mazdy, umieścił na forum zdjęcie co mu takiego zrobiono i na pewno każdy potrafił by zrobić sobie coś podobnego, może nie tak jak profesionaliści ale na pewno lepiej niż na oko
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 9 lip 2005, 15:13
- Posty: 78
- Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
- Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok
Udesky napisał(a):Ciekawe, przyspieszenie takie same a nawet chyba [jakie?] a nizeli 1.8 ( ma 9,6s fabrycznie, a nasze 1.5 – 11.9s) To moze podaj mi link albo temat pod jakim znajduje sie opis twoich modyfikacji, aha i czy byly one jakies zaawansowane czy pobierzne (kanaly, planowanie glowicy itp) A apstrachujac jeszcze od filtra to czy po wycieciu kata nieucierpi sada lambda? Bo w moim bylym Golfie najprawdopodobniej to bylo przyczyna podwyzszonych obrotow (oczywiscie po uplywie pewnego czasu). Czy w madzi nalezy resetowac Kompa aby przystosowal sie do nowych warunkow pracy? Jesli juz to bylo to prosze o link jesli to mozliwe. A i czy po zrobieniu w pelni przelotowego ukladu wydechowego pluje wam "ogniem"? Bo mi Golf na PB98 dawal i nawet flamer kita niepotrzebowalem.
Już odpowiadam. Przeróbki jakich dokonałem to jedynie uwolnienie wydechu ( nie mam niestety fotek ). A dokładniej : Pierwsze co, to znalazłem na jakiejś stonce chyba gościa z Holandii Efkę z podwójnym wydechem. Decyzja była krótka....też chcę taki mieć

A teraz na temat przyspieszenia. Podczas małego ściganka pod Bydgoszczą z Efką z silniczkiem 1.8 zostałem ok 1.5 długości samochodu. Co do tego co podałeś że 1.8 ma 9.6-100 to jak byś wcześniej dobrze doczytał ( np w moim podpisie to mam napisane 9.32 by G-tech...który wskazuje 0-96 km/h

No i oczywiście często ścigałem się z Sandersem 626 silniczek 1.8.
Nadal z nim przegrywam (chyba że jedzie na gazie...to jest po nim

W tym roku planuję jednak dalsze drobne modyfikacje....ale to calkiem inny wątek
Pozdrówki
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
farciarz napisał(a):Przeróbki jakich dokonałem to jedynie uwolnienie wydechu ( nie mam niestety fotek ). A dokładniej : Pierwsze co, to znalazłem na jakiejś stonce chyba gościa z Holandii Efkę z podwójnym wydechem. Decyzja była krótka....też chcę taki mieć ! język . Wyjazd do firmy zajmującej się wydechami zaowocował montażem tego co mi się tak spodobało. Efekt był taki, że po wymianie samego końcowego tłumika obroty poszły o 300 w gorę, więc pojechałem do serwisu by mi je troszkę skręcili. (czy resetowali kompa to nie wiem ). Koszt tego tłumika z montażem wyniósł 800. Na kolejny ogień poszło wywalenie katalizatora ( a raczej tego co po nim zostało )...i wstawieniu w środek rurki. Kolejna rzecz to strumienica zamiast środkowego tłumika...no i na końcu filtr stożkowy.
A teraz na temat przyspieszenia. Podczas małego ściganka pod Bydgoszczą z Efką z silniczkiem 1.8 zostałem ok 1.5 długości samochodu. Co do tego co podałeś że 1.8 ma 9.6-100 to jak byś wcześniej dobrze doczytał ( np w moim podpisie to mam napisane 9.32 by G-tech...który wskazuje 0-96 km/h oczko )
Jaki filtr stożkowy założyłeś ? Jaki tłumik Ci tam wsadzili i jak to jest rozwiązane ? Średnica wydechu została bez zmian ? kolektor pewnie też. Itak Fiveopac Będzie Ci wmawiał że straciłeś 10 km i fiat cinkuecento Cie wyprzedzi

- Od: 9 lip 2005, 15:13
- Posty: 78
- Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
- Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok
mefyoo napisał(a):Itak Fiveopac Będzie Ci wmawiał że straciłeś 10 km i fiat cinkuecento Cie wyprzedzi
Spoko...u Pawła jest silnik 1.8 V6 a u mnie1.5 16v więc to spora różnica. To przecież totalnie inne silniki. Trzeba by faktycznie posiadać dokładne wykresy z hamowni obydwu silników zarówno przed i po przeróbkach by móc coś konkretnie powiedzieć.
Co do filtra to oczywiście KN. Tłumik Ulter, kolektor narazie bez zmian.
A z Cieniasów nie ma się co śmiać, bo napewno jest w Bydgoszczy taki co mnie zjada na śniadanie...hehe


Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Mam pytanie FARCIARZ czy twoj tlumik z Ultere wyglada tak ze jest puszka a z niej wychodza na dwie strony rury czy masz 2 puszki? U mnie jest ten 1 i zakladalem go w Ulterze ale wzrostu obrotow niezauwazylem, za to niemoge go wykrecic na wiecej niz do poczatku czerwonego pola to chyba 6500obr. A co do danych o predkosci to takie podaja na Gratce w danych technicznych. Zreszta 1.5 ponizej 10s do tego z waga 1100kg to calkiem przyzwoity wynik! A co do strumiennicy to jakie masz doswiadczenia z nia bo slyszalem ze to niepolecany organ poniewaz na niskich obrotach bardziej szkodzi niz pomaga i orulnie wieksza z ciema z tego a nizeli sprawne urzadzenie?
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Sorki za OT
!!
Poczytaj więcej na forum
!! przy 6500 następuje odcięcie zapłonu
...to normalne jak i potrzebne. To nie silniki wysokoobrotowe
!! Jak będziesz tak wysoko kręcił to silnkik szybko zajedziesz
...będzie remoncik albo wymiana.
Wiesz...nie wiem jak jest z samą strumienicą. Ja wybebeszyłem całość i założyłem stożek. Faktem jest jednak, że niekiedy zdaża się, że nie trzyma idealnie obrotów, a mam malutki skok w górę no 50-100 ale to chyba wina kiepskich kabli i wilgoci na nich
Co do tłumika...to jest pojedyncza puszka i wychodzą dwie rurki...jedna z prawej druga z lewej.

Udesky napisał(a):poczatku czerwonego pola to chyba 6500obr
Poczytaj więcej na forum



Udesky napisał(a):A co do strumiennicy to jakie masz doswiadczenia z nia bo slyszalem ze to niepolecany organ poniewaz na niskich obrotach bardziej szkodzi niz pomaga i orulnie wieksza z ciema z tego a nizeli sprawne urzadzenie?
Wiesz...nie wiem jak jest z samą strumienicą. Ja wybebeszyłem całość i założyłem stożek. Faktem jest jednak, że niekiedy zdaża się, że nie trzyma idealnie obrotów, a mam malutki skok w górę no 50-100 ale to chyba wina kiepskich kabli i wilgoci na nich
Co do tłumika...to jest pojedyncza puszka i wychodzą dwie rurki...jedna z prawej druga z lewej.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
mefyoo napisał(a):Jaki model ile dałeś gdize kupiłeś jak jest z tym pyleniem ?
Z jakim pyleniem
Modelu nie pamiętam, bo opakowanie wyrzuciłem

Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
a ile dałeś za ten stożek ?
A mi tak przy 5 tys obr jakoś fajnie sie jezdzi boi dźwięk taki płynny prawie jak w 6 cylindrowym się czuje
farciarz napisał(a):To nie silniki wysokoobrotoweJak będziesz tak wysoko kręcił to silnkik szybko zajedziesz ysz dupa ...będzie remoncik albo wymiana.
A mi tak przy 5 tys obr jakoś fajnie sie jezdzi boi dźwięk taki płynny prawie jak w 6 cylindrowym się czuje
- Od: 9 lip 2005, 15:13
- Posty: 78
- Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
- Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok
ja piore mojego KN 3 razy w roku, przed zima , poz zimie i jeszzce przed wakacjami , oglonie to mam podobne przerobki do farciarza tylko ze nie wiem jak On rozwiazal problem z dolotem ,moze daj fotki to porownamy sobie co Ty masz a jak ja mam . Wydech mam pojedynczy – przelotowy, brak kata , tylko ze strumienicy nie mam , ale akurat jakos mnie nie ciagnie do niej . Jedyne co chialbym jeszzce zrobic u siebie to kolektor wydechowy wymienic i wszystko zestroic swinka, moze w przyslym tygodniu bede probowal przypasowac kolekto od hondy crx D15, zobaczymy co wyjdzie z tego , pozdro
-
Pyton162
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość