Przegrzanie silnika
1, 2
nie wiem ja się na tym kompletnie nie znam i muszę przyznać ze 1 raz słyszę o jakimś 2 rodzaju pierścieni
skoro został zablokowany a jest dobry to nie lepiej szukac przyczyny zablokowania niz wymieniać te pierścienie??
- Od: 15 paź 2005, 22:09
- Posty: 363
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i
są są dwa rodzaje hehe , a w mazdach padają olejowe , moje były tak wbite w tłok że
ale cóż , wymiana na nowe i tulejowanie bloku nie pomogły , hihiihihih zauważam to jako pewną przypadłość mazdy , kupiłem silnik bez paierów za 500 zeta i już najechałem na nim 30 tysi , looz
a co do stawania to pierwszą przyczyną jest jeżdzęnie na gównianym oleju i nie przestrzeganie terminów wymian , ileż to razy słyszałem :
mam 12000 , to tylko 2000 po zalecanej wymianie , nic sie nie stanie , i jako nowe auto do 100 tysi nic sie nie dzieje , ale potem... zamiast 300 tysięcy biedna mazda robi 170 i padlina , i potem mówią: a opel to robi na gazie 300 bez problemu hehehehehe

a co do stawania to pierwszą przyczyną jest jeżdzęnie na gównianym oleju i nie przestrzeganie terminów wymian , ileż to razy słyszałem :
mam 12000 , to tylko 2000 po zalecanej wymianie , nic sie nie stanie , i jako nowe auto do 100 tysi nic sie nie dzieje , ale potem... zamiast 300 tysięcy biedna mazda robi 170 i padlina , i potem mówią: a opel to robi na gazie 300 bez problemu hehehehehe
Ostatnio edytowano 15 gru 2005, 12:12 przez spec, łącznie edytowano 1 raz
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
???????????FAJNY MAM AVATAR, NIE
????????????
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
- Od: 19 sty 2004, 16:52
- Posty: 245
- Skąd: RADOM
- Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI
skoro został zablokowany a jest dobry to nie lepiej szukac przyczyny zablokowania niz wymieniać te pierścienie??
przyczyna to kiepskie oleje nieterminowe wymiany, które spowodowały osadzenie się nagaru w rowkach tłoka które w efekcie doprowadziły do jego zablokowania w rowku czyli tzw wbicie pierścieni w tłok..
W każdym silniku na każdym tłoku są dwa rodzaje pierścieni
1-kompresyjne odpowiedzialne za ciśnienie sprężania i te u ciebie nie są zablokowane wiec ciśnienie jest ok
2-olejowe których zadaniem jest zgarnianie oleju ze ścianki cylindra i one są zablokowane, nie zgarniają więc oleju olej przedostaje sie do komory spalania i jest spalany efekt znasz dymienie i ubytki oleju.
A teraz naprawa:
aby je odblokowac musisz się do nich dostac czyli wymontowac tłoki w skrócie rozebra 2/3 silnika.
powiedziałem że na oko będą wygląda na dobre ale mogą one nie byc dokładnie okrągłe bo np zablokowały sie z jednej strony a z drugiej nie wiec się zdarły z jednej strony, dlatego konieczna jest ich wymiana, pozatym grzechem by było ich nie wymienienie skoro rozkopało się 2/3 silnika do tego trzeba dokładnie wyczyści rowki tłoka z nagaru przy montażu zastosowa nową uszczelkę głowicy co daje minimum 600zł za same części + robocizna.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
kurcze nie wiem na jakim oleju auto jeździło w niemczech ale wiem ze ostatnimi właścicielami byli Polacy mieszkający tam i nie należeli do ludzi dbających o auto bo wiele rzeczy było zaniedbanych we wnętrzu auta i ogólnie ( brak korka paliwa klucza do kół itp itd ) ja po kupnie auta nalałem pólsyntetyk mobil 1. jak auto kupowałem było to początek pażdziernika to po odpaleniu auta ( stało wczesniej ze 3 dni nie odpalane bo sprzedający wyjechał do Belgii po następne auto ) nie zadymiło nic a nic! a potem po jakims miesiącu zaczeły się poranne dymienia.
- Od: 15 paź 2005, 22:09
- Posty: 363
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i
pewnie związane jest to z temperaturą , jest zimno pierścionki wychlastane i na początku sadzi , potem pod wpływem temperatury pierścień sie rozszerza i uszczelnia się ,
padlinka już będzie , jak nie pije wiadrami to olej to
albo jeszcze pracował lekarz zwany moto doktorem


albo jeszcze pracował lekarz zwany moto doktorem
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
???????????FAJNY MAM AVATAR, NIE
????????????
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
- Od: 19 sty 2004, 16:52
- Posty: 245
- Skąd: RADOM
- Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI
po wymianie oleju i przejechaniu 3 tyś na gazie zjechała na bagnecie z full na low czyli jakies 0,8l
- Od: 15 paź 2005, 22:09
- Posty: 363
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i
U mnie jest podobnie. Ale moja po przyjezdzie z niemiec byla bardzo zadbana bo wlascicielami byli: jakis dziadek pod 70, a potem jakas kobieta po 50, wiec samochod mial udokumentowane 95tys km. teraz ma 105tys i zlopie olej. A w niemczech jezdzil na Aralu, ale po zrobieniu na nim 10tys (od wymiany czyli przy 101tys wlalem mu Mobil Super S i po 4 tys musialem mu juz dolac litra. Oczywiscie wszystko zaczelo sie od gazownikow przez ktorych przegrzalem silnik. Aha i jeszcze jedno pyt. czy przy kazdym zdjeciu glowicy nalezy wymienic uszczelke pod glowica? Moja byla wymioniona jakies 1.5 miecha temu. Widze ze koszt naprawy moze niebedzie tak tragiczny jak niektorzy mowili!!
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
nawet nie waż się zakładać starej uszczelki , ona już jest odgnieciona i zagrzana!!! ja ze swoich walk mam 5 prawie nówek uszczelek hehehehehehe, jedna miała 2 dni

ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
???????????FAJNY MAM AVATAR, NIE
????????????
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
- Od: 19 sty 2004, 16:52
- Posty: 245
- Skąd: RADOM
- Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI
Udesky napisał(a):Aha i jeszcze jedno pyt. czy przy kazdym zdjeciu glowicy nalezy wymienic uszczelke pod glowica?
Kurde...to ja podczas remont ŚP. Fiata 126p wymieniałem za każdym razem...a tu takie pytanie.....

Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
spec napisał(a):pewnie związane jest to z temperaturą , jest zimno pierścionki wychlastane i na początku sadzi , potem pod wpływem temperatury pierścień sie rozszerza i uszczelnia się ,
to nawet nie jest tak one nie są wychlastane tylko zablokowane w rowkach i to tylko olejowe, wraz ze wzrostem temperatury tłok( a wraz z nim zablokowany pierścień) rozrzerza się zmniejsza się luz i te zablokwane piescienie zaczynają dotykaś ścianki cylindra i zgarniac, dymienie ustępuje do tego temeratura silnika jest już normalna wiec jest w stanie przepalic ten olej bez dymu. Przerobiłem to dokładnie w swojej, jak jechałeś równo trasą to zużycie oleju znacznie spadało najgorzej było przy krótkich odcinkach.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
A wlasnie dzis mi sie przypomnialo ze ten problem nastapil po remoncie a dokladnie po tym jak zatankowalem na Auchanie PB98 (dotychczas jezdzilem na PB95), czy to moze miec cos wspolnego (podobno maja tam dobre paliwo wiec watpie, ale moze)? Co do dymienia to u mnie jest nawet na zagrzanym ale tak przy 5000 – 6000 obr i wygar ciagle jest osmolony a najbardziej wlasnie po dluzszej trasie.
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
paliwo nie ma nic do tego jeżeli rzeczywiście silnik się przegrzał to pierścienie albo wbiło w nagar albo sie rozhartowały i zdarły i tak w obu przypadkach bez rozbiórki silnika się nie obejdzie. Dopiero jak go rozbierzesz pooglądasz tuleje tłoko pierścienie pomierzysz luzy to bedziesz wiedział na czym stoisz. U mnie pierścienie stały w rowkach aluz pomiędzy tłokiem a cylindrem był na poziomie połowy dopuszczalnego wiec jest nieżle. jan narazie za 600km nie wzięła nic oleju 
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
chcialem tylko o tym wspomniec bo tak jak mowilem niezanm sie na tym kompletnie wiec mysle ze im wiecej informacji podam tym lepiej, no a ze akurat zaczelo to sie po tym jak zatankowalem to paliwo to myslalem ze moze ma to chodz minimalny zwiazek. Ale widze ze jednak to moga byc te pierscienie skoro wszyscy mowicie ze to przypadlosc tego silnika.
Dzieki wszystkom za informacje i za opinie!!!! bardzo mi sie przydaly.
Dzieki wszystkom za informacje i za opinie!!!! bardzo mi sie przydaly.
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości