Przegrzanie silnika

Postprzez bartek_bart » 15 gru 2005, 11:16

nie wiem ja się na tym kompletnie nie znam i muszę przyznać ze 1 raz słyszę o jakimś 2 rodzaju pierścieni :| skoro został zablokowany a jest dobry to nie lepiej szukac przyczyny zablokowania niz wymieniać te pierścienie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez spec » 15 gru 2005, 12:08

są są dwa rodzaje hehe , a w mazdach padają olejowe , moje były tak wbite w tłok że <szok> ale cóż , wymiana na nowe i tulejowanie bloku nie pomogły , hihiihihih zauważam to jako pewną przypadłość mazdy , kupiłem silnik bez paierów za 500 zeta i już najechałem na nim 30 tysi , looz




a co do stawania to pierwszą przyczyną jest jeżdzęnie na gównianym oleju i nie przestrzeganie terminów wymian , ileż to razy słyszałem :
mam 12000 , to tylko 2000 po zalecanej wymianie , nic sie nie stanie , i jako nowe auto do 100 tysi nic sie nie dzieje , ale potem... zamiast 300 tysięcy biedna mazda robi 170 i padlina , i potem mówią: a opel to robi na gazie 300 bez problemu hehehehehe
Ostatnio edytowano 15 gru 2005, 12:12 przez spec, łącznie edytowano 1 raz
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 16:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez sołtys » 15 gru 2005, 12:11

skoro został zablokowany a jest dobry to nie lepiej szukac przyczyny zablokowania niz wymieniać te pierścienie??



przyczyna to kiepskie oleje nieterminowe wymiany, które spowodowały osadzenie się nagaru w rowkach tłoka które w efekcie doprowadziły do jego zablokowania w rowku czyli tzw wbicie pierścieni w tłok..

W każdym silniku na każdym tłoku są dwa rodzaje pierścieni

1-kompresyjne odpowiedzialne za ciśnienie sprężania i te u ciebie nie są zablokowane wiec ciśnienie jest ok
2-olejowe których zadaniem jest zgarnianie oleju ze ścianki cylindra i one są zablokowane, nie zgarniają więc oleju olej przedostaje sie do komory spalania i jest spalany efekt znasz dymienie i ubytki oleju.

A teraz naprawa:

aby je odblokowac musisz się do nich dostac czyli wymontowac tłoki w skrócie rozebra 2/3 silnika.
powiedziałem że na oko będą wygląda na dobre ale mogą one nie byc dokładnie okrągłe bo np zablokowały sie z jednej strony a z drugiej nie wiec się zdarły z jednej strony, dlatego konieczna jest ich wymiana, pozatym grzechem by było ich nie wymienienie skoro rozkopało się 2/3 silnika do tego trzeba dokładnie wyczyści rowki tłoka z nagaru przy montażu zastosowa nową uszczelkę głowicy co daje minimum 600zł za same części + robocizna.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez bartek_bart » 15 gru 2005, 14:10

kurcze nie wiem na jakim oleju auto jeździło w niemczech ale wiem ze ostatnimi właścicielami byli Polacy mieszkający tam i nie należeli do ludzi dbających o auto bo wiele rzeczy było zaniedbanych we wnętrzu auta i ogólnie ( brak korka paliwa klucza do kół itp itd ) ja po kupnie auta nalałem pólsyntetyk mobil 1. jak auto kupowałem było to początek pażdziernika to po odpaleniu auta ( stało wczesniej ze 3 dni nie odpalane bo sprzedający wyjechał do Belgii po następne auto ) nie zadymiło nic a nic! a potem po jakims miesiącu zaczeły się poranne dymienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez spec » 15 gru 2005, 15:34

pewnie związane jest to z temperaturą , jest zimno pierścionki wychlastane i na początku sadzi , potem pod wpływem temperatury pierścień sie rozszerza i uszczelnia się , <głaszcze> padlinka już będzie , jak nie pije wiadrami to olej to

albo jeszcze pracował lekarz zwany moto doktorem :P :P
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 16:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez bartek_bart » 15 gru 2005, 16:10

po wymianie oleju i przejechaniu 3 tyś na gazie zjechała na bagnecie z full na low czyli jakies 0,8l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez Udesky » 15 gru 2005, 17:10

U mnie jest podobnie. Ale moja po przyjezdzie z niemiec byla bardzo zadbana bo wlascicielami byli: jakis dziadek pod 70, a potem jakas kobieta po 50, wiec samochod mial udokumentowane 95tys km. teraz ma 105tys i zlopie olej. A w niemczech jezdzil na Aralu, ale po zrobieniu na nim 10tys (od wymiany czyli przy 101tys wlalem mu Mobil Super S i po 4 tys musialem mu juz dolac litra. Oczywiscie wszystko zaczelo sie od gazownikow przez ktorych przegrzalem silnik. Aha i jeszcze jedno pyt. czy przy kazdym zdjeciu glowicy nalezy wymienic uszczelke pod glowica? Moja byla wymioniona jakies 1.5 miecha temu. Widze ze koszt naprawy moze niebedzie tak tragiczny jak niektorzy mowili!!
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez spec » 15 gru 2005, 18:18

nawet nie waż się zakładać starej uszczelki , ona już jest odgnieciona i zagrzana!!! ja ze swoich walk mam 5 prawie nówek uszczelek hehehehehehe, jedna miała 2 dni :P :P
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 16:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez farciarz » 15 gru 2005, 19:47

Udesky napisał(a):Aha i jeszcze jedno pyt. czy przy kazdym zdjeciu glowicy nalezy wymienic uszczelke pod glowica?


Kurde...to ja podczas remont ŚP. Fiata 126p wymieniałem za każdym razem...a tu takie pytanie..... hahaha
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Udesky » 15 gru 2005, 20:43

Jesli chodzi o naprawy silnika to jeste zielony.

PS. w moim Maluchu prucz wycieku oleju nic niebylo naprawiane :D A na prostej sunol nawet 140km/h :D
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez sołtys » 16 gru 2005, 07:38

spec napisał(a):pewnie związane jest to z temperaturą , jest zimno pierścionki wychlastane i na początku sadzi , potem pod wpływem temperatury pierścień sie rozszerza i uszczelnia się ,


to nawet nie jest tak one nie są wychlastane tylko zablokowane w rowkach i to tylko olejowe, wraz ze wzrostem temperatury tłok( a wraz z nim zablokowany pierścień) rozrzerza się zmniejsza się luz i te zablokwane piescienie zaczynają dotykaś ścianki cylindra i zgarniac, dymienie ustępuje do tego temeratura silnika jest już normalna wiec jest w stanie przepalic ten olej bez dymu. Przerobiłem to dokładnie w swojej, jak jechałeś równo trasą to zużycie oleju znacznie spadało najgorzej było przy krótkich odcinkach.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Udesky » 16 gru 2005, 20:32

A wlasnie dzis mi sie przypomnialo ze ten problem nastapil po remoncie a dokladnie po tym jak zatankowalem na Auchanie PB98 (dotychczas jezdzilem na PB95), czy to moze miec cos wspolnego (podobno maja tam dobre paliwo wiec watpie, ale moze)? Co do dymienia to u mnie jest nawet na zagrzanym ale tak przy 5000 – 6000 obr i wygar ciagle jest osmolony a najbardziej wlasnie po dluzszej trasie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez sołtys » 18 gru 2005, 13:27

paliwo nie ma nic do tego jeżeli rzeczywiście silnik się przegrzał to pierścienie albo wbiło w nagar albo sie rozhartowały i zdarły i tak w obu przypadkach bez rozbiórki silnika się nie obejdzie. Dopiero jak go rozbierzesz pooglądasz tuleje tłoko pierścienie pomierzysz luzy to bedziesz wiedział na czym stoisz. U mnie pierścienie stały w rowkach aluz pomiędzy tłokiem a cylindrem był na poziomie połowy dopuszczalnego wiec jest nieżle. jan narazie za 600km nie wzięła nic oleju :)
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Udesky » 18 gru 2005, 14:42

chcialem tylko o tym wspomniec bo tak jak mowilem niezanm sie na tym kompletnie wiec mysle ze im wiecej informacji podam tym lepiej, no a ze akurat zaczelo to sie po tym jak zatankowalem to paliwo to myslalem ze moze ma to chodz minimalny zwiazek. Ale widze ze jednak to moga byc te pierscienie skoro wszyscy mowicie ze to przypadlosc tego silnika.
Dzieki wszystkom za informacje i za opinie!!!! bardzo mi sie przydaly.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323