Wyciek z okolicy rozdzielacza zapłonu – co się popsuło ???
Witam
W miejscu gdzie łaczy się (przykręcony jest) korpus rozdzielacza zapłonu z blokiem silnika na dole sączy mi się płyn chłodniczy (bezpośrednio nie widać ale jest namacalny
Na pewno nie jest to wyciek z okolicy termostatu bo ten wymienialem 2 mies. temu, uszczelka nowa i jest OK.
Pytanko jak w temacie, co szwankuje ? co się popsuło ?
W miejscu gdzie łaczy się (przykręcony jest) korpus rozdzielacza zapłonu z blokiem silnika na dole sączy mi się płyn chłodniczy (bezpośrednio nie widać ale jest namacalny
Na pewno nie jest to wyciek z okolicy termostatu bo ten wymienialem 2 mies. temu, uszczelka nowa i jest OK.
Pytanko jak w temacie, co szwankuje ? co się popsuło ?
- Od: 27 cze 2005, 11:51
- Posty: 42
- Skąd: Radom
- Auto: Carina E Diesel
Mav napisał(a):Aparat mozna wsadzic tylko na dwa sposoby z czego jeden od drugiego rozni sie ok 180 stopniami wiec mysle ze to nie problem. Ale oczywiscie mozna sobie zaznaczyc ktora strona powinna byc ta wlasciwa.
taaa a zembatka w aparacie to się nie obraca Motyw jest w tym że trzeba sobie zaznaczy zarówno położenie aparatu względem korpusu jak i położenie palca względem aparatu inaczej możesz zazebic o ząb w prawo albo w lewo i korpus aparatu bedzie się zgadzał z korpusem silnika a auto i tak nie bedzie gadac regulacja też wtedy nie pomoże bo braknie ci zakresu.
tomlolo napisał(a):blokiem silnika na dole sączy mi się płyn chłodniczy (bezpośrednio nie widać ale jest namacalny oczko
.
a skąd by się tam wziął?? nie ma możliwości żeby to był płyn chłodniczy bo tam fizycznie nie dopływa.
jeżeli to na 100% jest płyn chłodniczy to sączy się pomiędzy blokiem silnika a głowicą i masz uszczelkę pod głowicą do wymiany.
Ostatnio edytowano 13 gru 2005, 08:32 przez sołtys, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Mav napisał(a):Aparat mozna wsadzic tylko na dwa sposoby z czego jeden od drugiego rozni sie ok 180 stopniami wiec mysle ze to nie problem. Ale oczywiscie mozna sobie zaznaczyc ktora strona powinna byc ta wlasciwa.
a zależy gdzie, bo u mnie w 1.6i 8V kąt reguluje się właśnie poprzez położenie aparatu. Ale ponoć w 16V już był jakiś bardziej cywilizowany sposób
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Dzięki za odpowiedzi.
Kurcze .. tak mi się wydawało że to płyn chłodniczy, ale w tej chwili to już nie wiem
Oby to był ten oring Sączy się dokładnie pod rozdzielaczem, cała reszta silnika jest suchutka.
Wymiana uszczelki pod głowicą w najbliższym czasie mi nie pasuje, trzeba szkołe opłacić Podjadę dzisiaj do swojego mechaniora niech sprawdzi swoim fachowym okiem.
Pozdr.
Kurcze .. tak mi się wydawało że to płyn chłodniczy, ale w tej chwili to już nie wiem
Oby to był ten oring Sączy się dokładnie pod rozdzielaczem, cała reszta silnika jest suchutka.
Wymiana uszczelki pod głowicą w najbliższym czasie mi nie pasuje, trzeba szkołe opłacić Podjadę dzisiaj do swojego mechaniora niech sprawdzi swoim fachowym okiem.
Pozdr.
- Od: 27 cze 2005, 11:51
- Posty: 42
- Skąd: Radom
- Auto: Carina E Diesel
Czesc,
tez mi sie saczy spod aparatu zaplonowego w Mx3 1.6 SOHC olej. Kto wie gdzie kupic ten oring nieszczesny? Jakis sklep internetowy moze (ew. w trojmiescie ) ?
pozdrowienia
tez mi sie saczy spod aparatu zaplonowego w Mx3 1.6 SOHC olej. Kto wie gdzie kupic ten oring nieszczesny? Jakis sklep internetowy moze (ew. w trojmiescie ) ?
pozdrowienia
WOZI
Piotr Wozniak napisał(a):Jakis sklep internetowy moze (ew. w trojmiescie
Podjedz do ASO (w trójmieście jest chyba?)
Uszczelka kosztuje koło 10pln (w AZ Auto na Puławskiej w wawie, teoretycznie też wysyłaja części ale nie wiem czy takie małe coś Ci wyślą, bo to więcej zachodu niz to warte)
Mi też się sończy mechanik powiedział że to uszczelniacz aparatu zapłonowego i że one są niewymiarowe więc trzeba wyjąć zawieść do sklepu i kupić taki sam nowy. Może aby uprościć mi tą naprawe ktoś poda model lub wymiar tego uszczelniacza silnik 1.6i 8V mazda 323F BG
- Od: 9 lip 2005, 15:13
- Posty: 78
- Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
- Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok
dokladnie ja tez to wyminialem u siebie, wyjolem stary, pojechalem do kolesia co ma czesci i dopasowalismy idealnie a na dodatek dostalem za free ten oring, pozdro
-
Pyton162
Mieliście rację, to jest wyciek oleju. Nie wiem co mi się ubzdurało na pierwszy rzut oka że to płym chłodniczy
Jeżeli operacja wymiany nie jest jakaś trudna, to napiszcie mi w miarę dokładną a zarazem w skrucie instrukcję wymiany
A może dać mechaniorowi zarobić pare złotych i mieć spokój ? ile biorą za takie cos ?
Pozdr.
Jeżeli operacja wymiany nie jest jakaś trudna, to napiszcie mi w miarę dokładną a zarazem w skrucie instrukcję wymiany
A może dać mechaniorowi zarobić pare złotych i mieć spokój ? ile biorą za takie cos ?
Pozdr.
- Od: 27 cze 2005, 11:51
- Posty: 42
- Skąd: Radom
- Auto: Carina E Diesel
tomlolo napisał(a):le biorą za takie cos
nie wiem ile biorą mechanioty ale ja nie dał bym wiecej jak 30-50 zł w sumie to jets max 40min roboty wymienic ten oring.
a wymiana jest prosta tylko że jak żle złożysz to nie odpalisz.
1 zaznaczasz położenie aparatu zapłonowego względem bloku silnika robiąc rysę albo cieniutkim markerem znaczysz
2 odkręcasz kopułkę rozdzielaca
3 zaznaczasz markerem korektorem lub czymś podobnym położenie palca aparatu względem korpusu aparatu
4 odkręcasz śruby mocujące aparat i wyciągasz go
5 na korpusie aparatu zobaczysz gumowy oring uszczelniający zaraz koło zębarki napędzającej to to wymienieasz
6 ustawiasz palec aparatu na zazaczonych znakach z pozycji 3
7 montujesz aparat spowrotem uważając aby dobrz zazębic czyli pilnujesz znaków z pozycji 1 i 3
8 dokręcasz aparat
9 zakłądasz kopułkę
10 zapalasz
11 wypijasz piwo w poczuciu dobrze spełnionego obowiązku
12 drugie przesyłasz mnie e-mailem
jeżeli punk 10 się nie udałtzn że coś schrzaniłeś
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
a ja niemoge w swojej miescinie tego znalezc cały dzien szukałem, mam jeszcze jutro pojechac do sklepu z częściami do maszyn rolniczych bo dzisiaj był juz zamkniety to ostatnia szansa jak nie znajde to bede musiał prosić ktoregos z klubowiczów zeby mi to załatwił i przesłał pocztą jak sie oczywiscie znajdzie jakis chetny do pomocy potrzebujacemu ... A ten stary oring zrobił sie jak by był z plastiku jak chciałem go zdjąc to pękł na pół, mazda stoi nieczynna narazie, ale przynajmniej wyczyściłem troche silnik przez ten czas a przy okazji, niewiecie moze do czego służy taki mały kapturek metalowy wystający ze skrzyni biegów, można go wcisnąć to sie chowa co to moze być
- Od: 9 lip 2005, 15:13
- Posty: 78
- Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
- Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok
A przy okazji gdy aparat zapłonowy będzie demontowany, chciałem zapytać czy jest sens strojenia zapłonu czy lepiej pozostawić go tak jak był ? Da się wycisnąć coś więcej z silnika poprzez regulacje zapłonem ? próbował ktoś tego ? były jakieś pozytywne efekty ?
- Od: 9 lip 2005, 15:13
- Posty: 78
- Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
- Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok
Nie wiem czym można wyregulować zapłon przy elektronicznym wtrysku ,gaźnik to co innego...
Przecież komputer sam decyduje jak ma być zapłon,jak jest zimny, nagrzany itd...
Zamontuj aparta tak samo jak był. Tak należy robić i nic nie kombinuj
Przecież komputer sam decyduje jak ma być zapłon,jak jest zimny, nagrzany itd...
Zamontuj aparta tak samo jak był. Tak należy robić i nic nie kombinuj
Nie ma mazdy,nie ma jazdy...
- Od: 23 lip 2005, 15:16
- Posty: 35
- Skąd: Gorlice
- Auto: fc 1.8 16V
Zamontowałem nic nie kombinowałem\, ale itak niechce zapalic :/ mecze sie juz 4 godziny, aparatu nie da sie inaczej zalozyc ! jedyne co mozna zle zrobic to na śrubach mozna go przestawic. Od wałka wychodzi takie coś z dwoma nacięciami jedno jest inne dlatego odwtotnie nie wcodzi, palec rozdzielacza tez jest tak zrobiony ze odwrotnie sie nie założy. Złożyłem tak jak było wszysto a mazda ani nie zakicha. Wcześniej skonczyło mi sie paliwo i stała tydzien a były straszne mrozy niewiem czy to moze jest przyczyna, dzwine jest ze swiece są suche po paru nieudanych próbach odpalenia :/ paliwo z filtra tego przy silniku dochodzi do wtrysku niewiem jak dalej :/ jak to sprawdzic kto pomoze ?
- Od: 9 lip 2005, 15:13
- Posty: 78
- Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
- Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości