Z tego co wiem najmocniejszy docisk pasujący aby dokręcić go do koła zamachowego B-serii SOHC to docisk z 1,8 B8 SOHC. Tarcza największa również.
Pytanie nr.1 Czy mieliście okazje dopasować pod to koło zamachowe jeszcze mocniejszy docisk?
Pytanie nr. 2 Czy koła zamachowe od B3, B6 i B8 SOHC różnią się i czy bieżnia koła zamachowego mająca styk z okładziną tarczy sprzęgłowej np z B3 jest wystarczająca do tarczy z B8?
Najlepszy zestaw "Zamach + Sprzęgło" do B-series SOHC
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 24 mar 2012, 23:22 przez Boris86, łącznie edytowano 1 raz
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
1.8 SOHC

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
1. Tak, docisk od 1.8 SOHC wzmocniony u Radzikowskiego
2. Różnią się. Im mniejszy silnik tym lżejsze koło
Kiedyś był tu na forum użytkownik Piciu, który do koła zamahowego od 1.3 założył docisk od 1.8 sohc także chyba się da 
Gdyby nie to, że Radzik zaczął się strasznie cenić to radziłbym wzmocnienie docisku u niego. Ale teraz taka przyjemność kosztuje podobno ponad 2 razy więcej niż w czasach kiedy ja to robiłem.
2. Różnią się. Im mniejszy silnik tym lżejsze koło
Gdyby nie to, że Radzik zaczął się strasznie cenić to radziłbym wzmocnienie docisku u niego. Ale teraz taka przyjemność kosztuje podobno ponad 2 razy więcej niż w czasach kiedy ja to robiłem.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacku, a możesz powiedzieć czym różnił się ten docisk po odebraniu ze wzmocnienia?
Bo miałem okazję gdzieś czytać że to wzmocnienie polega na dołożeniu drugiej sprężyny talerzowej do dostarczonego docisku.
Najbardziej z tego wszystkiego ciekawi mnie czy koła zamachowe różnych B-series mają różnej wielkości bieżnie. Nikt nie miał okazji sprawdzać?
Tomku, myślę że moderatora nie musisz wspomagać mimo że poza forum współpraca Ci się z nim układa. Temat jest z wielkiej litery, nie powtarza się z tematami z FAQ, zawiera wyrazy po którym będzie go łatwo odnaleźć, i oznaczenia silników których dotyczy. Modelu pisał nie będę bo jak pewnie wiesz występowały one w modelach wielu.
Bo miałem okazję gdzieś czytać że to wzmocnienie polega na dołożeniu drugiej sprężyny talerzowej do dostarczonego docisku.
Najbardziej z tego wszystkiego ciekawi mnie czy koła zamachowe różnych B-series mają różnej wielkości bieżnie. Nikt nie miał okazji sprawdzać?
Tomku, myślę że moderatora nie musisz wspomagać mimo że poza forum współpraca Ci się z nim układa. Temat jest z wielkiej litery, nie powtarza się z tematami z FAQ, zawiera wyrazy po którym będzie go łatwo odnaleźć, i oznaczenia silników których dotyczy. Modelu pisał nie będę bo jak pewnie wiesz występowały one w modelach wielu.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Co do dołożenia drugiej sprezyny to bywały takie że trzeba było stawać na sprzęgle
nie zdawało egzaminu, a pytajcie Wróbla on robi taniej sprzegła i równie dobrze
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Tomek6 napisał(a):Boris, popraw temat, bo Grzyb zawału dostanie a kupuje od czasu do czasu u chłopa parę środków i nie jest mi to na rękę
Boris86 napisał(a):Tomku, myślę że moderatora nie musisz wspomagać mimo że poza forum współpraca Ci się z nim układa. Temat jest z wielkiej litery, nie powtarza się z tematami z FAQ, zawiera wyrazy po którym będzie go łatwo odnaleźć, i oznaczenia silników których dotyczy. Modelu pisał nie będę bo jak pewnie wiesz występowały one w modelach wielu.
Myślę, że Tomek miał na myśli Twoje "Rozwarzanie" niż samą składnię tytułu
mlody1921 napisał(a):Co do dołożenia drugiej sprężyny to bywały takie że trzeba było stawać na sprzęglenie zdawało egzaminu, a pytajcie Wróbla on robi taniej sprzęgła i równie dobrze
Dodatkowym efektem ubocznym po dołożeniu drugiej diafragmy były przypadki wypadania tłumików drgań (mój przypadek 3x z rzędu), dlatego warto zrezygnować z nich, np. przy okazji zmiany okładzin (na spiek lub mocny organik) przerobić tarczę sprzęgłową. Też polecam Wróbla – Radzik oszalał z cenami i z terminami. W ostateczności zdecydowałem się zrobić to raz a dobrze – ACT (organiczna tarcza+wzmocniony docisk) i zapomniałem o problemach ze sprzęgłem.
Boris86 napisał(a):Tomku, myślę że moderatora nie musisz wspomagać mimo że poza forum współpraca Ci się z nim układa. Temat jest z wielkiej litery, nie powtarza się z tematami z FAQ, zawiera wyrazy po którym będzie go łatwo odnaleźć, i oznaczenia silników których dotyczy. Modelu pisał nie będę bo jak pewnie wiesz występowały one w modelach wielu.
onyx napisał(a):Myślę, że Tomek miał na myśli Twoje "Rozwarzanie"
Dokładnie tak, nikogo nie wspieram i nie atakuje, zwyczajnie wali po oczach taki byk i tyle. Bez odbioru, bo nie o błędach temat.
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje